5.110G Kullanım kılavuzu


Herkese hayırlı işler, bol kazançlar dilerim.
2010 model NH Td95d traktörümüzü 2020 model 5.110G ile değiştirmiş bulunmaktayız. Td serisinden sonra pişman olacağımız bir seçim olduğunu sanmıyorum ancak Deutz-fahr markasına yabancı biri olarak yorum veya önerilerinizi beklerim.
Markaya tamamen yabancı olduğumuz için traktörle ilgili bir kullanım kılavuzu (user manual) aramaktayım. İnternette pdf olarak bulamadım. Elinde dijital ortamda veya kitapçık olarak bulunan varsa temin etmek istiyorum.
Bunun dışında bu markada yeni biri olarak traktörün şurasına dikkat et, burası naziktir gibi yorumlarınız da benim için değerlidir. Yaptığımız çiftçilik kuru tarım ve toprak işleme üzerinedir. Silaj, balya işi gibi işler yapmıyoruz.
 
Herkese hayırlı işler, bol kazançlar dilerim.
2010 model NH Td95d traktörümüzü 2020 model 5.110G ile değiştirmiş bulunmaktayız. Td serisinden sonra pişman olacağımız bir seçim olduğunu sanmıyorum ancak Deutz-fahr markasına yabancı biri olarak yorum veya önerilerinizi beklerim.
Markaya tamamen yabancı olduğumuz için traktörle ilgili bir kullanım kılavuzu (user manual) aramaktayım. İnternette pdf olarak bulamadım. Elinde dijital ortamda veya kitapçık olarak bulunan varsa temin etmek istiyorum.
Bunun dışında bu markada yeni biri olarak traktörün şurasına dikkat et, burası naziktir gibi yorumlarınız da benim için değerlidir. Yaptığımız çiftçilik kuru tarım ve toprak işleme üzerinedir. Silaj, balya işi gibi işler yapmıyoruz.
Ayrıca arıza kodu listesi var elimde telefon bırakırsan gönderirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Yeni traktörünüz hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Yakınımızda NH TD95D , tek çeker modeli bulunuyor, zamanında 50 000 TL gibi fiyatla alınmıştı.
Hantal kalma konusunda hem fikiriz, ilk çıkan modellerin testlerinde motor ;
Ankara fabrikası üretimlerinde , 95 hp , 320 n.m. tork olarak ölçümleri var.
Forumda motor haritası bilgisi paylaşmıştık,
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
1700 rpm tork, güç eğrisi kesişim devri , 1600-2000 rpm arasında en az yakıt bölgesi bulunmaktadır.
2400 rpm max çalışma devri bulunmaktadır.
Bu modeller genelde utulity , yardımcı olarak çalışacak motor dizaynlarına sahipler.
Motorun zamanlama kayıplarının kısa olması vitesle telafi edilmeye çalışılıyor.
NH TD 100 modelde 1300-1500 rpm sabit tork aralığı bulunduğundan traktörün başlangıç motor tepkileri iyidir.
Max güç devri 2300 rpm de bulunduğundan, 1500 - 2300 rpm aralığındaki , 800 rpm zamanlama kayıpları , %35-40 gibi tork rezerviyle bütünleştiğinde güç kesintisi yaşatmayan bir traktör şekline dönebiliyor.
Operatörlük devirleri olarak 5110G , 1600-2200 rpm aralığını aktif kullanacak bir yapıdadır.
Devir sabitleme 1. konum , 1700 rpm , 2. konum 2100 rpm olarak seçilebilir.
Sıra başı dönüşlerde 1300 rpm devire sabitleme bu motorda pek tercih etmeyeceğimiz bir durum olur.
Hidrolik pompa, 1300 rpm de , 35 lt/dk , 1600 rpm de 60 lt/dk , 2000 rpm de 55 lt/dk , performans veriyor.
Çiftlik içinde ön kepçeyle çalışmak için gayet güzel dizayn yapılmıştır.
Eski nesil motorlardaki , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi nitelikleri bulunmuyor.
6,7,8,9 sınıfındaki traktörlerin en az yakıt bölgesi devirleri 1200 rpm den başlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Yeni traktörünüz hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Yakınımızda NH TD95D , tek çeker modeli bulunuyor, zamanında 50 000 TL gibi fiyatla alınmıştı.
Hantal kalma konusunda hem fikiriz, ilk çıkan modellerin testlerinde motor ;
Ankara fabrikası üretimlerinde , 95 hp , 320 n.m. tork olarak ölçümleri var.
Forumda motor haritası bilgisi paylaşmıştık,
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
1700 rpm tork, güç eğrisi kesişim devri , 1600-2000 rpm arasında en az yakıt bölgesi bulunmaktadır.
2400 rpm max çalışma devri bulunmaktadır.
Bu modeller genelde utulity , yardımcı olarak çalışacak motor dizaynlarına sahipler.
Motorun zamanlama kayıplarının kısa olması vitesle telafi edilmeye çalışılıyor.
NH TD 100 modelde 1300-1500 rpm sabit tork aralığı bulunduğundan traktörün başlangıç motor tepkileri iyidir.
Max güç devri 2300 rpm de bulunduğundan, 1500 - 2300 rpm aralığındaki , 800 rpm zamanlama kayıpları , %35-40 gibi tork rezerviyle bütünleştiğinde güç kesintisi yaşatmayan bir traktör şekline dönebiliyor.
Operatörlük devirleri olarak 5110G , 1600-2200 rpm aralığını aktif kullanacak bir yapıdadır.
Devir sabitleme 1. konum , 1700 rpm , 2. konum 2100 rpm olarak seçilebilir.
Sıra başı dönüşlerde 1300 rpm devire sabitleme bu motorda pek tercih etmeyeceğimiz bir durum olur.
Hidrolik pompa, 1300 rpm de , 35 lt/dk , 1600 rpm de 60 lt/dk , 2000 rpm de 55 lt/dk , performans veriyor.
Çiftlik içinde ön kepçeyle çalışmak için gayet güzel dizayn yapılmıştır.
Eski nesil motorlardaki , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi nitelikleri bulunmuyor.
6,7,8,9 sınıfındaki traktörlerin en az yakıt bölgesi devirleri 1200 rpm den başlıyor.
Yorumunuz için teşekkürler. Henüz traktörün karakteristik yapısını çözemedim ancak kısa bir kullanımdan sonra çözeceğimi düşünüyorum. 1 haftalık kullanımda td95 e kıyasla çekişinin çok daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Td95te en fazla şikayetçi olduğum nokta yokuşta çok fazla güçten düşmesi idi. Ağır işte bile tarladaki en ufak eğimde vites düşmek gerekiyordu. Düz yerde gayet sağlıklı giderken yokuşta neden bu kadar düştüğünü anlayamıyordum. John deere 5715 kullanıyoruz, düz tarlada td95 rahatlıkla önde giderken yokuşa geldiğimizde 5715 vites düşmeden tırmanabiliyor, td95 geride kalıyordu. Bu makinede bu durumu yaşamayacağımızı umuyorum.

Deutz 5G serisi kullanan arkadaşlara bir sorum daha olacak, bizdeki makine 1100 saatte olmasına rağmen kalkışlarda debriyaj ses yapıyor. Pedaldan gelen gıcırtıdan bahsetmiyorum, doğrudan balatadan gelen bir ses. Bu kronik midir? Yoksa bu traktörde mi sorun var?
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Yorumunuz için teşekkürler. Henüz traktörün karakteristik yapısını çözemedim ancak kısa bir kullanımdan sonra çözeceğimi düşünüyorum. 1 haftalık kullanımda td95 e kıyasla çekişinin çok daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Td95te en fazla şikayetçi olduğum nokta yokuşta çok fazla güçten düşmesi idi. Ağır işte bile tarladaki en ufak eğimde vites düşmek gerekiyordu. Düz yerde gayet sağlıklı giderken yokuşta neden bu kadar düştüğünü anlayamıyordum. John deere 5715 kullanıyoruz, düz tarlada td95 rahatlıkla önde giderken yokuşa geldiğimizde 5715 vites düşmeden tırmanabiliyor, td95 geride kalıyordu. Bu makinede bu durumu yaşamayacağımızı umuyorum.

Deutz 5G serisi kullanan arkadaşlara bir sorum daha olacak, bizdeki makine 1100 saatte olmasına rağmen kalkışlarda debriyaj ses yapıyor. Pedaldan gelen gıcırtıdan bahsetmiyorum, doğrudan balatadan gelen bir ses. Bu kronik midir? Yoksa bu traktörde mi sorun var?
Deutz-Fahr 5090g kullanıcısıyım . Traktör 700 saatte . Traktör gayet iyi çekiş kullanım konfor açısından . Debriyaj basma gıcırtısı haricinde bi sese rastlamadım . Şu anlık aklıma dikkat et diyebileceğim bir yer gelmiyor . Sormak istediğin bir şey olursa cevaplarız.
 
Yorumunuz için teşekkürler. Henüz traktörün karakteristik yapısını çözemedim ancak kısa bir kullanımdan sonra çözeceğimi düşünüyorum. 1 haftalık kullanımda td95 e kıyasla çekişinin çok daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Td95te en fazla şikayetçi olduğum nokta yokuşta çok fazla güçten düşmesi idi. Ağır işte bile tarladaki en ufak eğimde vites düşmek gerekiyordu. Düz yerde gayet sağlıklı giderken yokuşta neden bu kadar düştüğünü anlayamıyordum. John deere 5715 kullanıyoruz, düz tarlada td95 rahatlıkla önde giderken yokuşa geldiğimizde 5715 vites düşmeden tırmanabiliyor, td95 geride kalıyordu. Bu makinede bu durumu yaşamayacağımızı umuyorum.
JD 5715 , 89 hp , 317 n.m. torku var ,
Deutz 5G serisi kullanan arkadaşlara bir sorum daha olacak, bizdeki makine 1100 saatte olmasına rağmen kalkışlarda debriyaj ses yapıyor. Pedaldan gelen gıcırtıdan bahsetmiyorum, doğrudan balatadan gelen bir ses. Bu kronik midir? Yoksa bu traktörde mi sorun var?
Balatadan gelen ses ;
Bronz balata, ses oluşumuna sebebiyet verir, normal karşılanması gerekiyor.
Kullanım süresi daha uzun ömürlüdür.
Plaka demir malzeme, balata bronz, demirden daha sert malzeme olduğundan plaka kenarını fazla aşındırır.
Balata değişiminde plaka kenarları taşlanır, yayların basma mesafesi kurtarırsa sadece balata değişerek baskı tekrardan yerine takılabiliyor.
Sesi kesmek için normal disk balata kullanmak gerekiyor.
Normal balata plakanın aşınma yatağını bronz balata kadar bozmaz, küçük bir tornalama işlemi yeterli oluyor.
Genelde 2. takılan balataları , plakayı fazla bozmaması için normal balata tercih ederiz.
 
JD 5715 , 89 hp , 317 n.m. torku var ,

Balatadan gelen ses ;
Bronz balata, ses oluşumuna sebebiyet verir, normal karşılanması gerekiyor.
Kullanım süresi daha uzun ömürlüdür.
Plaka demir malzeme, balata bronz, demirden daha sert malzeme olduğundan plaka kenarını fazla aşındırır.
Balata değişiminde plaka kenarları taşlanır, yayların basma mesafesi kurtarırsa sadece balata değişerek baskı tekrardan yerine takılabiliyor.
Sesi kesmek için normal disk balata kullanmak gerekiyor.
Normal balata plakanın aşınma yatağını bronz balata kadar bozmaz, küçük bir tornalama işlemi yeterli oluyor.
Genelde 2. takılan balataları , plakayı fazla bozmaması için normal balata tercih ederiz.
Bilgilendirme için çok teşekkürler. Özetle diyorsunuz ki balata uzun ömürlü olması için bronz malzemeden üretildi, dezavantaj olarak da bu sesi yapıyor. O halde önemsemeyerek devam edeceğiz.
 

Yorumunuz için teşekkürler. Henüz traktörün karakteristik yapısını çözemedim ancak kısa bir kullanımdan sonra çözeceğimi düşünüyorum. 1 haftalık kullanımda td95 e kıyasla çekişinin çok daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Td95te en fazla şikayetçi olduğum nokta yokuşta çok fazla güçten düşmesi idi. Ağır işte bile tarladaki en ufak eğimde vites düşmek gerekiyordu. Düz yerde gayet sağlıklı giderken yokuşta neden bu kadar düştüğünü anlayamıyordum. John deere 5715 kullanıyoruz, düz tarlada td95 rahatlıkla önde giderken yokuşa geldiğimizde 5715 vites düşmeden tırmanabiliyor, td95 geride kalıyordu. Bu makinede bu durumu yaşamayacağımızı umuyorum.

Deutz 5G serisi kullanan arkadaşlara bir sorum daha olacak, bizdeki makine 1100 saatte olmasına rağmen kalkışlarda debriyaj ses yapıyor. Pedaldan gelen gıcırtıdan bahsetmiyorum, doğrudan balatadan gelen bir ses. Bu kronik midir? Yoksa bu traktörde mi sorun var?
Aynı balata sesi 5090G den de geliyor kalkışlarda özellikle yük altında sanki balatalarda bir sıkıntı varmış gibi sanki motor boğuluyormuş gibi bir ses bizdeki de 1000 saatte nedenini bende merak ediyorum
 
Aynı balata sesi 5090G den de geliyor kalkışlarda özellikle yük altında sanki balatalarda bir sıkıntı varmış gibi sanki motor boğuluyormuş gibi bir ses bizdeki de 1000 saatte nedenini bende merak ediyorum
Farklı yerlerden de aldığım bilgiye göre ses @The_Hoca 'nın da söylediği gibi balatanın bronz olmasından kaynaklanıyormuş. Bunu bu şekilde kabulleneceğiz.
Yolda giderken farklı bir ses dikkatimi çekti, 2. viteste hızlanıp vites yükseltmek için debriyaja bastığım anda şanzımandan garip bir ses geliyor. Bunu yaşayan oldu mu? Bu ses normal midir? Motor soğukken böyle bir ses duymadım.
 

Benzer Konular