Arkadaşlar 5625 ile 5725 in motorları aynı bu 10 beygirlik farkı ben çözemedim nereden kaynaklanıyor açaba
ersanakyai link=topic=17652.msg158508#msg158508 date=1235457816' Alıntı:Arkadaşlar,
Silindir sayısı ve silindir çapı tamamen aynı olan motorlarda beygir gücü ve tork farklı olabilmektedir. Bu, pompa ayarı veya pompa değişimiyle sağlanabilmektedir. Örneğin Perkinsin silindir sayısı ve çapı tamamen aynı olan 50, 58, 65, 73, 75 ve 78 beygirlik motorları bulunmaktadır. Tabi 50 ve 58 bglik motorlarda turbo bulunmamakta. 65, 73 ve 75 bglikte turbo var, 78 beygirlikte ise turbo intercooler bulunmakta.
Ayrıca şanzumanın motor gücü üzerinde hiç bir etkisi yoktur. Örneğin 80 bglik bir motoru zf şanzumana bağladığınızda o motor yine 80 beygirdir. Aynı motoru carraro şanzumana bağlasanız da motorun gücü yine 80bg olacaktır.
ozan_06 link=topic=17652.msg158690#msg158690 date=1235499531' Alıntı:Aydınlatıcı bilgilerin için teşekkürler...Yanlız biraz daha düşünerek yazmanı tavsiye ederim...Motor gücünden kastın eğer volandan ölçülen tork ile hesaplanan güç ise, şanzumandan bağımsız olarak düşünülebilir. Fakat aracı komple olarak düşünürsen motordan aldığın döndürme momenti, volan üzerinden şanzumana ve oradanda aktarma ile tekerleklere ulaştırılır. Burada bahsedilen güç, makineden elde ettiğin güçtür. Eğer sen motoru doğrudan lastiklere bağlarsan, tabiki şanzumanın bir etkisi olmaz. Ayrıca motor gücü, doayısıyla verimi pompa ayarı ile yapılabilseydi, ben de dahil olmak üzere otomotiv sektöründe çalışan mühendisler, bunu iyileştirmek için bu kadar hesapla uğraşmak zorunda kalmazdık...
yanlız adam link=topic=17652.msg158849#msg158849 date=1235551443' Alıntı:sağolasın Ersan arkadaşım benim içim tam anlamıyla aydınlatıçı oldu
Doğru anladıysam pompa ayarı yükseltildikçe bg güçü artıyor.Bununla beraberde yakıt artıyor.
Peki biz kendi elimizdeki motorların pompa ayarlarını yükselttire bilirmiyiz.
Mesela bende 285 S var pompa ayarını yükseltirsem ve birde üzerine turbo taktırsam olabilirmi?