ADBlue TEKNOLOJİSİ...!!!


http://www.voulis.com.tr/scr.jpg
AdBlue (DIN 70070/AUS32) bir marka adıdır ve su berraklıgında, % 32,5-i temizlenmiş üreden oluşan demineralleştirilmiş suya katılarak üretilmiş bir maddedir.
AdBlue SCR-KatAlizatörlerinin ürettigi gazlari temizlemek icin kullanilir. Gaz cikisini ortalama %90 azaltmistir

AdBlue dizel yakıtlı ağır hizmet taşıtlarının oluşturduğu NOx-emisyonunu kimyasal olarak azaltmakta kullanılan, toksik olmayan bir çözümdür. AdBlue ne patlayıcı ne de çevreye zararlıdır ve taşınabilir sıvıların minimum risk kategorisinde sınıflandırılmaktadır. AdBlue aşındırıcı olduğundan, kullanımı ve depolanması için belli bazı malzemeler gereklidir.

Avrupa’daki belli başlı bütün kamyon ve otobüs imalatçılarının AdBlue gerektiren modelleri vardır. Daha spesifik AdBlue ayrı bir tankta saklanır ve dizel veya başka tür yakıtlarla karıştırılmaz. Kullanımı SCR Selective Catalytic Reduction (SCR Seçimli Katalitik İndirgeme Sistemi) adlı bir sistemle yapılır.

AdBlue, taşıtınızın SCR sisteminin işlevini yerine doğru getirmesini güvence altına almak için DIN V 70070 standardı ve ISO 22241-1 teknik şartnamesine uymalıdır ve ISO ve CEFIC yönetmelikleri ile uyumludur.

SCR sisteminin işlevini iyi bir şekilde görmesi için AdBue’nun bu standartlara uyumlu olması çok önemlidir.

AdBlue® VDA (Verband der Automobilindustrie) firmasına ait tescilli bir ticari markadır ve lisansla kullanılmaktadır.

ADBLUE®’nun KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ

· AdBlue toksik değildir ve uygun şekilde kullanılırsa insanlara, hayvanlara veya çevreye karşı herhangi bir risk oluşturmaz. Ürün yaklaşık 9.0 pH değeriyle kısmen alkalindir ve bu nedenle alüminyum, pirinç, yumuşak çelikle doğrudan temas ettirilmemelidir. Paslanmaz çelik ve plastik tanklar ve fittingler tavsiye edilir.

· AdBlue ile çalışılırken alınması gereken önlemler arasında deri ve gözlerle temas etmesinden kaçınmak bulunmaktadır. Ayrıca, eğer zemine dökülürse kayma tehlikesi arz eder.

· Temizleme yöntemleri, mekanik olarak toplamak ve bertaraf etmek üzere uygun kaplarda biriktirmektir. Yerel ve ulusal yönetmeliklere uygun biçimde bertaraf ediniz. Temizlikten sonra, kalan kalıntı zerreleri basınçlı su ile gönderiniz.

· AdBlue yanıcı değildir.

· AdBlue eksi 11,5 °C’de donmaya başlar.

· AdBlue donduktan sonra da kullanılabilir. AdBlue eridikten sonra sorunsuzca kullanılabilir.

· Kristalizasyon veya dökülenleri bertaraf etmenin en iyi yolu su ile yıkamaktır. Suyla durularken, çözeltinin herhangi bir şekilde kirlenmesini önlemek için iyice kapatıldığından emin olun.

AdBlue otomotiv boyası üzerine dökülürse, yüzeyi suyla temizleyin ve boyanın temizlenmesini sağlayın. AdBlue boya üzerinde kurur ve kristalleşirse, yüzey korozyonu meydana gelebilir.

ADBLUE®’nun SAKLAMA ÖMRÜ

Maksimum saklama dönemi, AdBlue’nun doğru saklama koşullarına (iyice gölge ve kuru bir yerde -11° C ilâ +30° C arası sıcaklık) uyulması şartıyla, 12 aydır. Saklama konusunda sıcaklığın yanı sıra sıkı sıkıya kapalı paket de önemli bir faktördür

AdBlue® Avantajları

SCR teknolojisinin başlıca avantajı, aynı zamanda Hidrokarbon (HC) ve kömür monoksiti (CO) kirleticilerini %50-90, PM ' i de %30-50 arasında azaltırken Nitrojen Oksit (NOx) emisyonlarını %90 ' a kadar indirgemesidir. Yapılan testlerde EURO 3 motorlu benzer araçlara kıyasla daha az yakıt tüketimi ölçülmüştür.

AdBlue® ve SCR (Selective Catalytic Reduction) Teknolojisi.

Nitrojen oksit ve partiküllerin sebebiyet verdiği emisyonları azaltır,
EURO 4 ve EURO 5 emisyon yönetmeliklerini karşılar,
Dizel motorların yakıtı etkili ve temiz olarak yakmasını sağlar,
Yapılan testlerde EURO 3 motorlu benzer araçlara kıyasla daha az yakıt tüketimi ölçülmüştür,
Birçok Avrupa ülkesinde yıllık yol vergilerinde avantaj sağlamaktadır.
 
Ynt: ADBlue TEKNOLOJİSİ...!!!

Bizim burada bir tır var adam yeni almış Renault marka.Baktım sifonlarla bişeyler yapıyor. sordum; a bi bunun Tears kaç dedim 5 dedi şaşırdım.Bizim traktörler daha yani euro- 2 veye 3 .Eksozdan gözlerimiz yanıyor.
AdBlue alıyorlarmış.Deposu ayrı.Bir boruyla AdBlue ve ekzost biryerlerde buluşuyorlar.sonuçta çevreye zararsız ekzost veriliyormuş. Dizellerin egzost gazları insan sağlığı için çok tehlikeliymiş.
 
Ynt: ADBlue TEKNOLOJİSİ...!!!

gelecekte benzinin ve motorinin yerini alacak yakıt adblue dir.. ama -19derecede pancar sökerken ford marka çekicinin adblue ısıtması bozulmuştu ve adam arabasını yükleyip çadırı çektiği halde adblue yüzünden sabah olup arızanın giderilmesini beklemiştiki sabah ise tankın içine ampül sokup zorla ısıtmıştık... teknolojiye ha deyince geçiyorlar sonra çilesini müşteri çekiyor....
 

Ynt: ADBlue TEKNOLOJİSİ...!!!

SCR seçici katalitik indirgeme anlamına gelir. Bir kimyasal reaksiyon su ve saf nitrojen için azot oksitleri dönüştürür.Dönüştürme işlemi ayrı bir depolama tankı ile teslim bir sentetik olarak üretilen, sulandırılmış üre çözeltisi (AdBlue ®) tarafından desteklenir. SCR teknolojinin avantajı artan verimliliği ile birleştiğinde motoru içinde optimal bir yanmalı bir işlemdir. AdBlue ® için ikinci bir tank sistemi araca yüklü olması gerekmektedir.Gerekli ekipman gibi üre çözeltisi kendisinin teslimat ve takviye bu teknoloji kullanılarak ile ortaya çıkan ek maliyetleri anlamına gelir.

scr_en.png


kat_en.png


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mFSihLHsm5k#!
 
Ynt: ADBlue TEKNOLOJİSİ...!!!

anayurtlu 3105d link=topic=53150.msg558043#msg558043 date=1331240057' Alıntı:
videoya bakılırsa bitse bile aracın çalışmasına engel olmaz gibi görünüyor sadece çevreyi daha fazla kirletiyor..
Evet, Aracın Hareketi İle İlgili Değil, Sadece Çevre Kirliliğini, Atık Madde Salınımını Önlemek İçin :)

Diğer Markaları Bilmem Ama Biyerde Yeni Fendt ' ler ADBlue Olmadan Çalışmıyormuş :S
 
Ynt: ADBlue TEKNOLOJİSİ...!!!

bence sistem olarak cok güzel düşünülmüş ancak yeterli alt yapı sağlanmadan uygulamaya gecilmiş adblue olan araçların arızası hiç bitmiyor şimdi Q7 lerdede kullanılmaya geçildi bakalım ne olacak
 
Ynt: ADBlue TEKNOLOJİSİ...!!!


Evet, Aracın Hareketi İle İlgili Değil, Sadece Çevre Kirliliğini, Atık Madde Salınımını Önlemek İçin :)

Diğer Markaları Bilmem Ama Biyerde Yeni Fendt ' ler ADBlue Olmadan Çalışmıyormuş :S
Ömer bey adblue da bulunan üre bildigimiz üre mi bitki beslemede kullanılır mı 20 litrelik % 32 üre içeren sivi gubre 700 tl civarı adblue 300 tl civarı
 

Benzer Konular