Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

Katılım
16.09.2009
Mesajlar
817
Konum
İzmir

Merhabalar , bu yıl yağmurların fazla yağmasından dolayı buğday ekemediğimiz bir tarla var ve bu boş kalan tarlaya ilk kez deneme amacıyla yağlık ayçiçeği ekmek istiyorum fakat bizim buralarda yani İzmir ' de ayçiçeği neredeyse yok denecek kadar az ekilir o yüzden ayçiçeği tarımı hakkında hiçbir bilgim yok biraz araştırdım ama pek birşey anlayamadım ve size danışmak istedim ...

Tohumluğu ne marka kullanmalıyım ,

Dönüme (1000 m2) ne kadar verim alırım (Sulu - Susuz) ,

Satış fiyatları nasıldır , prim alabilir miyim , nerelere satabilirim ,

Hangi ilaç ve gübreleri kullanmalıyım ,

Hangi ekipmanları kullanmalıyım ... ??


Yardımcı olursanız çok sevinirim ...

Saygılar , Teşekkürler ....
 
Katılım
14.12.2008
Mesajlar
6,954
Konum
İzmir
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

toprağım başar hadi belki bizede öğretirsin ekimi :)


hntr-mhmt link=topic=53343.msg555835#msg555835 date=1330980867' Alıntı:
Merhabalar , bu yıl yağmurların fazla yağmasından dolayı buğday ekemediğimiz bir tarla var ve bu boş kalan tarlaya ilk kez deneme amacıyla yağlık ayçiçeği ekmek istiyorum fakat bizim buralarda yani İzmir ' de ayçiçeği neredeyse yok denecek kadar az ekilir o yüzden ayçiçeği tarımı hakkında hiçbir bilgim yok biraz araştırdım ama pek birşey anlayamadım ve size danışmak istedim ...

Tohumluğu ne marka kullanmalıyım ,

Dönüme (1000 m2) ne kadar verim alırım (Sulu - Susuz) ,

Satış fiyatları nasıldır , prim alabilir miyim , nerelere satabilirim ,

Hangi ilaç ve gübreleri kullanmalıyım ,

Hangi ekipmanları kullanmalıyım ... ??


Yardımcı olursanız çok sevinirim ...

Saygılar , Teşekkürler ....
 
Katılım
16.09.2009
Mesajlar
817
Konum
İzmir
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

Valla abi bizim kocamana söyledim de mısırdan iyi kazandırsa çoktaaaan ekerlerdi diyo ama ekeceğiz inşallah Trakkulüp ' e takılmaya başladığımdan bu yana aklımda bu ayçiçeği projesi ama gerçekleştiremiyoruz ekmesi sorun değil de ya zarar edersek ?? O korkutuyo işte :D
 
Katılım
16.09.2009
Mesajlar
817
Konum
İzmir
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

Mibzerle ekim yaptıktan sonra hemen can suyu vermeli miyim ??????
 
Katılım
09.08.2008
Mesajlar
1,453
Konum
oldcity
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

suya
hntr-mhmt link=topic=53343.msg556148#msg556148 date=1331030784' Alıntı:
Mibzerle ekim yaptıktan sonra hemen can suyu vermeli miyim ??????
can suyuna falan gerek yok ilk başta tarlayı mısır ekecekmiş gibi hazırla havalı makinayla 70cm sıra arası 20cm sıra üstü ek 1-2kez çapala sonrada duruma göre sulayacaksın çiçeklenme dönemi sulama şart yoksa verim olmaz..
 
Katılım
06.12.2007
Mesajlar
13,525
Konum
Ankara
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

Siz mısırı falan yaptıktan sonra çekirdeği de yaparsınız o kadar zor değil çekirdek işçiliği en az olan mahsüllerden biri.Tam ikinci ürün olur bana göre.

Biz susuz ekerkdik onun için çeşit farkı olabilir sulu eken arkadaşlar yardımcı olur,ekimi zaten mısır gibi havalı mibzerle,bir ilaç, bir çapa yapardık makinayla,bir de boğaz doldurma tamam sonra biçime kadar ellemezdik.Satışına gelince mesela biz Karadeniz birliğe satıyoduk,üye oluyorsun tohumları onlardan satın alıyordun satış sıkıntısı yoktu götürüp veriyosun.Sizin oralarda da vardır kesin yağ fabrikaları,bizim çevremizde satışta sorun yaşayan duymadım ben yağlık çekirdekte ama oralarda nası olur bilmem.

Trakyalı arkadaşlar bize göre daha çok yapıyor bu işi onlar sana daha iyi yardımcı olacaktır eksik kalan yerlerde.
 
Katılım
16.09.2009
Mesajlar
817
Konum
İzmir
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

Teşekkürler , biz mısırı kuruya ekip anında suluyoruz çimlenmesi için ama demek ki ayçiçeği öyle birşey istemiyor ...
 
Katılım
09.08.2008
Mesajlar
1,453
Konum
oldcity
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

hntr-mhmt link=topic=53343.msg556165#msg556165 date=1331032320' Alıntı:
Teşekkürler , biz mısırı kuruya ekip anında suluyoruz çimlenmesi için ama demek ki ayçiçeği öyle birşey istemiyor ...
kuruya ekersen can suyu vermek zorundasın kuru toprakta çimlenme olurmu sence bu mümkünmü ????
 
Katılım
16.09.2009
Mesajlar
817
Konum
İzmir
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

Abi ne bileyim bea kafam karıştı iyice karpuz istemiyor mesela ama nemli toprağa ekiyoruz karpuzu ok-*-s bim-*s zuha-*-s :D
 
Katılım
14.03.2010
Mesajlar
5,903
Konum
Bilecik
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

patlatmayla sür üzerinede tırmık çek. sonra ekim makinasıyla ek tamamdır. biraz boylanınca çapalattır işcilere boğaz doldurulcak yada ona uygun ekipman varsa sür araçapası çek. sadece kaz ayağı çektinmi boğazları tam dolmuyor. o sırada gübre atman lazm. aydınların aralarına . dikkat etmen gereken üstüne glememesi gelirse yapraklar eriyor. 2 deefa yapıyorz bu işlemi biz. sonra onlar büyüynce hasat zamanıda elimzle kesip romağa doldurup makinada çıkarttırıp çadırlara seriyorz. 1 gün kuruduktan sonra savutturma makinasıyla savutturuyorz. ordan toptancılar fln geliyor satıyorz. 2300le 3tl arası gider(çitlemelk) dönüme300kgden fazla alıyorz. susuz
siyah(yaglık) daha kolay olup daha ucuza gidiyor fakat siyahta fazla uraşmıyorsun. bugday gibi biçere biçtirip direk fabrikaya 1 1buçak arası satıyorsun. beyazı biçer biçmiyor. elle biçip patoz makinasıyla çıkarıp savutup kurutup çuvallamak vs. zor oluyor.
beyki yardımcı olmuşumdur :)
tohum ilaç markasında falan bilgi veremiyecem tohum olarak kendimizinkilerden ekiyorz. ilacıda hacı alır gelir yaparız markasına baksamda unuturum :)
 
Katılım
29.10.2010
Mesajlar
134
Konum
konya çumra
Ynt: Ayçiçeği Ekmek İstiyorum ??

bence mısırdan ayçiçeği daha karlı. biz may markanın sirena sı var. onu ekiyoruz çok güzel verim alıyoruz. dekardan 400 600 kilo arası verim alıyoruz.en az 3 su veriyoruz.
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt