• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Ayçiçeği Taban Gübrelemesi Nasıl Olmalı?

Katılım
01.02.2015
Mesajlar
509
Konum
edirne

Cevap: ayçiçekler için tabana hangi gübre kullanalım?

doğan bey ayçiçeği ekim zamanı geldi senin humik asiti nasıl ulaşırız tabana üç onbeş atalımı TKKOOP Enez de üç onbeş 68 tl çuvalı piyasada kaç lira arkadaşlar selam
 
Katılım
15.12.2008
Mesajlar
2,827
Konum
balıkesir
Cevap: ayçiçekler için tabana hangi gübre kullanalım?

iki cv. 20 20 0+zn kompoze -bir cv. 13 24 12+zn+fe kompoze gübreleri karıştırıp tohumla beraber gübreli ekmeği düşünüyorum,inşallah .35kğ/da.
Ayrıca eskiden kalan Bestcorn(asateclor) ektikten hemen sonra atılan ot ilacı kullanmayı .Ara sürümünde 10kğ/da. %33 AN vermek istiyorum.
 
Katılım
12.05.2010
Mesajlar
173
Konum
Tekirdağ;Malkara
Cevap: ayçiçekler için tabana hangi gübre kullanalım?

tabana saçma olarak 15 kg üre ve karığada altınçiçek-s 25 kg şeklinde uygulama yapacağım 15 cm boydan itibaren tırmık ve arkasından 30-40 cm boylarda iken ara çapa çekilecek.hava durumuna göre 2-3 defada yapraktan hümik asit ve gübreleme yapılacak.cins syngenta gibraltar sıra üzeri 27-28 cm ekim yapılacak.
 
Katılım
03.02.2016
Mesajlar
147
Konum
tekirdağ
Herkeze merhabalar.
Ben 20.20.0 veya 15.15.15 öneririm. Geçen sene %33 amonyum nitrat attim bu senede npk 15.15.15 kullanacağım.Üst gübree olarakta üre yada amonyum sülfat.
 
Katılım
17.11.2017
Mesajlar
283
Konum
Adana
Herkeze merhabalar.
Ben 20.20.0 veya 15.15.15 öneririm. Geçen sene %33 amonyum nitrat attim bu senede npk 15.15.15 kullanacağım.Üst gübree olarakta üre yada amonyum sülfat.
Üst gubre olarak ure ve amonyum sulfat kullanmanizin sebebi ne ? Benim ayciceklerini sulama imkanim yok yagmura denk getirip atmayi dusunuyorumhangisinden kac kg atayim ne onerirsiniz.
 
Katılım
17.11.2017
Mesajlar
283
Konum
Adana
tabana saçma olarak 15 kg üre ve karığada altınçiçek-s 25 kg şeklinde uygulama yapacağım 15 cm boydan itibaren tırmık ve arkasından 30-40 cm boylarda iken ara çapa çekilecek.hava durumuna göre 2-3 defada yapraktan hümik asit ve gübreleme yapılacak.cins syngenta gibraltar sıra üzeri 27-28 cm ekim yapılacak.
Bu yaptigin uygulamadan memnun kaldin mi ?
 
Katılım
27.01.2019
Mesajlar
57
Yaş
20
Konum
Çorum
25 kg 20.20 ekiyoruz üst gübre olarakda ya üre yada 26lık atıyoruz sulama imkanımız yok verim olarak 400kg kadar gördük geçen sene tohum da çok önemli ayçiçeğinde bölgeye uyumlu olması gerek
 
Katılım
04.12.2007
Mesajlar
4,726
Yaş
41
Konum
lüleburgaz
Gübre fiyatları bu kadar yüksek iken
Tabana gübre saćmak ne kadar doğru olur!
Ayçiçeğinde 15.15.15
Dekara en az 15kg uygulamak lazim ekim ile birlikte vermek en doğrusu.
Bu şekilde çiçeklerim çıkışı da daha hızlı oluyor.
 
Katılım
17.11.2017
Mesajlar
283
Konum
Adana
Gübreden çok yer hazırlığı çok önemli toprakla çok oynayıp tavı kaçırmayın derin işlemeyin toprağı birde ekmeden önce tırmık çekmenizi öneririm randımanlı çıkması için ayçiçeklerinin
Hazirlarken yazin pulluk sonbaharda pulluk yerini bozar birakiriz ilk baharda tirmik yada kazayagiyla surup tapan (surgu) cekip topragi sıkılastirip oyle ekim yapariz yoksa duzgun cikis saglayamayiz.
 
Katılım
02.02.2018
Mesajlar
363
Yaş
31
Konum
ÇORUM
İşin dogrusu toprak analizi kardeşim ama biz çiftçiler kara düzene alıştıgımız için zor geliyo analiz yaptırmak ayçiçegin istegi belli analiz yaptırsak ona göre gübreleme yaparız ama biz napıyoz millet şu kadar atmış iyi verim almış bende yapıyım modundayız ama öle olmuyo işte analiz analiz ve yine söylüyom toprak analizi max. 100 lira verip bi analiz yahu altı üstü bu hadi iyi geceler kafam güzel kusura bakmayın
 


Üst Alt