BALYA BAGLAMA GURUBU

Katılım
17.02.2008
Mesajlar
3,753
Konum
ESKİŞEHİR / Merkez

Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

bağlama grubu 1000 balya da bir güzelce yağlanır diğer bütürn gressörlükleri günlük yağlaman yeterlidir...Bağlama gurubunun orjinal rasspe olmayabilir her RS rasspe anlamına gelmez Gürkan hocamın dediği gibi sarmaların kaynağı düzensiz yağlama ve yağ kalitesine göre değişir Ya da bağlama grubundaki gressörlüklerini kontrol etmen gerekebilir yağ gitmeyen vs olabilir Makina üzerindeki bütürn gressörlükler özellikle bağlamadakiler ve piston kolundakiler vs ihmale şakaya gelmez...Hem paksan hem gallignani kullanıcısı olarak orjinal rasspe bağlama grubunun ötesi şuan yok bu tür makinalarda paksanınki ve diğer bağlama gruplarından sorunsuz randuman alan görmedim Evet yerli malı yurdun malı teşvik edilmeli ama Gold makinamda sezon başı çektiğim yıldız ayarları ile sezon kapatırken paksanda günlük bakımda yıldızların ayarına bakar oldum Balya işi göründüğü gibi değil malesef uzun süredir yapmamıza rağmen biz bile tıkanıyorsak bazı arızalarda yeni başlayanların vay haline :)
 
Katılım
30.05.2010
Mesajlar
1,262
Konum
Lüleburgaz
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

Balya da gün aşırı çalışıyorsa hergun yağlamak gerekli.otta biraz daha sık olabilir.temizlik önemli kum toz taneleri dolamaya sebep verebiliyor.ben opet in sarı gresini kullanıyorum balyadada biçerdede.patlak sebebi mekanik değilse eğer.temizlik ve yağlamadan sorun çıkabiliyor.
 
Katılım
05.09.2013
Mesajlar
359
Konum
Hayrabolu
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

mahomi85 link=topic=86875.msg1042830#msg1042830 date=1449432433' Alıntı:
nasıl anlaşılır orjinal raspa
Orjinal ise RS yazmaz Rapse yazar.(Yanlisim varsa duzeltin 2 makinem de oyleydi). Yaglamaya gelince newholland ta sabah ise cijarken 1 kez otomatik pompayi cekiyordum birde aksama dogru kucuk su dokmeye indigimde. Uzerinde belli bir balya ssyisinda bir kolu cekiniz yaziyordu ama 2 gun aksattigim da oluyordu unutkanlik acele vs. Ama hic problem yasamadim. Çokcanlar guzel makine bizim Adanali Osman Usta servisini yapiyor. Mskinemi de ondan baskasina elletmem. Birkac tanesinin baglama dagittigini soylemisti. Sonra cokcanlar da rapse ye gecmis ve ariza yapanlari rapse ile degismisler. Sanirim sizin servisiniz takmamis diycem ama 3 farkli servis geldi diyorsunuz. Dusunceli bir konu
 
Katılım
26.01.2010
Mesajlar
888
Konum
Sinop
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

Peki arkadaşlar baglama gurubunun randımanı makinaya koşulan traktörle ilgili olabilirmi ustanın biriside traktörden dolayı düzenli baglamıyor demişti böyle bir ihtimalde varmı sizce
 
Katılım
11.03.2014
Mesajlar
4,240
Konum
Eskişehir
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

mahomi85 link=topic=86875.msg1043186#msg1043186 date=1449566279' Alıntı:
Peki arkadaşlar baglama gurubunun randımanı makinaya koşulan traktörle ilgili olabilirmi ustanın biriside traktörden dolayı düzenli baglamıyor demişti böyle bir ihtimalde varmı sizce
Bağlama grupları 540-600 devir arasında çalışması gerekir bu devirin altına inerse bağlamıyor üstünde de uzun süreli çalışırsa belli bir zaman sonra grup arızalanir bizimde 2013 model çokcanlar balya makinamiz var grupta ufak tefek ayarsızliklar haricinde öyle önemli bir sorun çıkmadı makinada 2 sezonda toplam 70 bin civarında balya yaptı.
 
Katılım
26.01.2010
Mesajlar
888
Konum
Sinop
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

540 devire nadir cıkıyoruz genelde 500 devirde çalışıyor
Ufaktefek ayarsızlıklar halloluyor fakak cansıkıyor. Sürekli olunca
 
Katılım
17.02.2008
Mesajlar
3,753
Konum
ESKİŞEHİR / Merkez
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

mahomi85 link=topic=86875.msg1043248#msg1043248 date=1449592202' Alıntı:
540 devire nadir cıkıyoruz genelde 500 devirde çalışıyor
Ufaktefek ayarsızlıklar halloluyor fakak cansıkıyor. Sürekli olunca
minumum 540 da baglamalısın min 540 max 610 rpm dir çalışma aralığı... düşük devirlerde bağlama esnasında sıkıntı olabılır ve aksama zarar verebilir üzerine birde yağ gitmeyen kanallar ve parcalar eklenırse sorun dırek bunlardan kaynaklı olabılır....Bu arada yanlısım varsa duzeltın dıyen arkadasım yanlışın var düzeltiyorum makinaya hakim olmadan farklı bilgi vermeyelim Rapse değil Rasspe asıl yazımı ikincisi Direk rasspe diye bir ibare yazmaz zaten kullandıgın makinaya bir daha bak derim RS ve 4 haneli bir kod yazar RS 6001, RS 6003 vs. tarzında...
 
Katılım
11.03.2014
Mesajlar
4,240
Konum
Eskişehir
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

mahomi85 link=topic=86875.msg1043248#msg1043248 date=1449592202' Alıntı:
540 devire nadir cıkıyoruz genelde 500 devirde çalışıyor
Ufaktefek ayarsızlıklar halloluyor fakak cansıkıyor. Sürekli olunca
500 devir düşük bir devir bizim traktörde kuyruk milinin devirinide gösteriyor balya yaparken hep ona göre yapıyorum genelde 550-560 devir arasında çalışıyorum ve her sabah baglama grubunu yaglıyorum daha bir sıkıntı çıkmadı.
 
Katılım
26.01.2010
Mesajlar
888
Konum
Sinop
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

evet 500 düşük fakat gelen ustalar nedense 450.500 devirdeyken nedense yeter diyor şaftı ülçüyorum 540 deviri 1900 devirde iken yakalıyor diyoırum fakat 1700 . 1800 devirdeyken tanam yeter diyor

bide traktör ford 6600 ustanın biri randımansızlıgın sebebini ford oldugundan söyledi çözüm olarakta tümosan alırsa sorun olmaz dedi yine ustanın biride masey veya başak iyi olur dedi

peki arkadaşlar baglama gurubunun randımansızlıgı traktörün ford oluşundanmı sizce bunun biaçıklaması olması lazım
 
Katılım
28.01.2011
Mesajlar
360
Konum
sivas
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

abi sizin ustalar makinaya servise gelirken bişeymi içip geliyorlar acaba ford olsa ne olur MF olsa ne olur bunasıl bi düşüncedir abi biz işi bilmezken servis makinaya 10 günde 10 sefer igne kırdırdı makinaya herkes sservisim diye ortada geziyor bence senn makina işten iyi anlayan biri baksa ayarlasa düzen alır kanısındayım
 
Katılım
11.03.2014
Mesajlar
4,240
Konum
Eskişehir
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

mahomi85 link=topic=86875.msg1043272#msg1043272 date=1449597459' Alıntı:
evet 500 düşük fakat gelen ustalar nedense 450.500 devirdeyken nedense yeter diyor şaftı ülçüyorum 540 deviri 1900 devirde iken yakalıyor diyoırum fakat 1700 . 1800 devirdeyken tanam yeter diyor

bide traktör ford 6600 ustanın biri randımansızlıgın sebebini ford oldugundan söyledi çözüm olarakta tümosan alırsa sorun olmaz dedi yine ustanın biride masey veya başak iyi olur dedi

peki arkadaşlar baglama gurubunun randımansızlıgı traktörün ford oluşundanmı sizce bunun biaçıklaması olması lazım
Balya makinasının uzerinde minimum 540 devir yazar yani bunun altına inme diye fabrika yazmış düşük devirde baglama yapmak sıkıntı yaratır siz en düşük 540 devir verin hatta 550-560 devir olsa bile olur.
 
Katılım
17.02.2008
Mesajlar
3,753
Konum
ESKİŞEHİR / Merkez
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

mahomi85 link=topic=86875.msg1043272#msg1043272 date=1449597459' Alıntı:
evet 500 düşük fakat gelen ustalar nedense 450.500 devirdeyken nedense yeter diyor şaftı ülçüyorum 540 deviri 1900 devirde iken yakalıyor diyoırum fakat 1700 . 1800 devirdeyken tanam yeter diyor

bide traktör ford 6600 ustanın biri randımansızlıgın sebebini ford oldugundan söyledi çözüm olarakta tümosan alırsa sorun olmaz dedi yine ustanın biride masey veya başak iyi olur dedi

peki arkadaşlar baglama gurubunun randımansızlıgı traktörün ford oluşundanmı sizce bunun biaçıklaması olması lazım
yukarıda da acıkladıgım gibi 540-610 RPM aralıgını kullanmanız gerekli düşük devirlerde bağlama anında bağlama turu tam olarak tamamlanmayabilir buda zamanla gruba zarar verir bu yüzden 540 ın altına inmemekte fayda var ustayı sağı solu boşver kitapcıga ve makına uzerındeki uyarılara baksanız yeterli olucak :D Bu arada başak diyen ustanıza selamlar bolcana Başakla uzun ömürlü balya bağlanmaz hararete çabuk biner tat vermez başak alacagına git 780 fiat al daha mantıklı yada eski kasa 97-98 model 82 80 tümo..... Çoğu marka gider balyaya MF NH Case Fiat vs tercih sizlere kalmış...
 
Katılım
26.01.2010
Mesajlar
888
Konum
Sinop
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

yazdıklarınıza katılıyorum fakat şöyle bidurum var
elleded cevirsek yani dakikada 540 degil 1 devirle ayarı iyi ise baglama sorunsuz oluyor
veya motor 1400 devirde balyada 300 devir falan yine ayar iyi ise baglama sorunsuz fakat haşbay tıkanır o ayrı
 
Katılım
17.02.2008
Mesajlar
3,753
Konum
ESKİŞEHİR / Merkez
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

mahomi85 link=topic=86875.msg1043292#msg1043292 date=1449600782' Alıntı:
yazdıklarınıza katılıyorum fakat şöyle bidurum var
elleded cevirsek yani dakikada 540 degil 1 devirle ayarı iyi ise baglama sorunsuz oluyor
veya motor 1400 devirde balyada 300 devir falan yine ayar iyi ise baglama sorunsuz fakat haşbay tıkanır o ayrı
Abicim güzel abicim ben anlatamıyorum sanırım adamlar 540-610 rpm arası kullanın demiş buna da uymak zorundayız randumanlı uzun ömürlü çalıştırabilmek adına...Turbolu araç kullanmaya benzer bu durum turboyu acacagı devir bellidir bunu da öyle düşün araba turbo acmadan da gider ama gel gelelim uzun vadedeki ve yükteki durumlar önemli....Balya makinasındaki duruma gelince evet makina boşta iken sap beslemesi olmazken elle çevirdiğinde de bağlama yapar ama herkesin farkedemiyeceği bir zamanlama bir turlama olayı var bağlama grubunun sağında ya da solunda ( markalara göre farklılıktan ötürü ) mandalların yerine oturması Hamut kolundan yukarı giden mandallı disk biçimindeki balatalı aksamdan bahsediyorum elle cevir bagla bakalım kol oturacak mı Ya da dusuk devırle bagladıgında bu mekanızma tam verimli calısarak oturacak mı ben bundan bahsediyorum Devir işte bu noktada işe yarar mevzu sadece düğüm değil o turun tam tamamlanıp oturmasıdır ve bu dengesız bır sekılde devırlenme ıle gerceklesırse uzun vadede baglama gurubu parçalarına zarar verir sonrasıda malum yaşadığın süreclere temel olusturabılır...Umarım gayet acıklayıcı olmustur Ustalara aldanma herkes bakar anlayan farklı görür iş motora binip el gazı çekip bağlamak yada servisim demek değil bu alan ve biçercilik çok farklı zanaat...
 
Katılım
26.01.2010
Mesajlar
888
Konum
Sinop
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

CropMasteR link=topic=86875.msg1042957#msg1042957 date=1449491206' Alıntı:
O bahsettiğiniz mil sarmasi yagsiz kaldigindan kaynaklanir. Gres basarsin fazlasi disari cikar, ama icten iyi yaglamaz, ileri gidemez cunku Shell gadus kalin bir yag , kutusuna bakin nlgi 3 tur buyuk ihtimalle. Cunku piyasada en cok satilani bu. Yag kalin diye bicerciler balyacilar hep bunu alir ama yanlis tercih. Siz nlgi 2 yani bir numara ince gres kullanacaksiniz. Tavsiyem mobil xhp 222 mavi gres. Grubu gerçekten isten anlayan birine ayarlattirin. Kolay kolay sorun yasamazsiniz. Balyalari haddindennagir yaparsaniz, yada yaş rutubetli baglarsaniz problem yaşamanız daha olasi
balya agırlıkları 18. 22 kg arasında genelde
dogru biçerdöverdede aynı şel yagı kullanıyorum
bu mobil xhp 222 yagı hiç kullanmadım fakat tavsiyeniz üzerine araştırdım 18 kgligine 550. 650 tl arasında fiyatları var dogrumudur
 
Katılım
05.09.2013
Mesajlar
359
Konum
Hayrabolu
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

coyote26 link=topic=86875.msg1043257#msg1043257 date=1449593843' Alıntı:
minumum 540 da baglamalısın min 540 max 610 rpm dir çalışma aralığı... düşük devirlerde bağlama esnasında sıkıntı olabılır ve aksama zarar verebilir üzerine birde yağ gitmeyen kanallar ve parcalar eklenırse sorun dırek bunlardan kaynaklı olabılır....Bu arada yanlısım varsa duzeltın dıyen arkadasım yanlışın var düzeltiyorum makinaya hakim olmadan farklı bilgi vermeyelim Rapse değil Rasspe asıl yazımı ikincisi Direk rasspe diye bir ibare yazmaz zaten kullandıgın makinaya bir daha bak derim RS ve 4 haneli bir kod yazar RS 6001, RS 6003 vs. tarzında...
1.Olarak yazım yanlışımı düzelttiğim için teşekkürler.
2. Olarak yanlış yazmam konuya hakim olmamam anlamına mı gelir ? Ha Raspa ha Rapse ha Rasspe. Ben burda farklı bilgi vediğimi düşünmüyorum. Dikkat edersen bağlama grubunun üzerinde mutlaka Rasspe yazar. Küçük büyük kenarında köşesinde. Orjinal olmayan ürünlerde bir yerde RS yazar okadar. Bunlar orjinaline benzetme teknikleridir.
3. Olarak benden daha iyi bilgin olabilir olmayabilir. Ben kendi derdimi çözücek işime devam edebilicek kadar biliyorum. Burdada yardım isteyen kişinin sorununa cevap verip onun da anlayacağı şekilde yazıyorum. Sanayide okuma yazma bilmeyen ustalar var konuya okadar hakimler ki bilemezsin. Lüütfen böyle şeyler ile pirim yapmaya çalışmayalım.
 
Katılım
17.02.2008
Mesajlar
3,753
Konum
ESKİŞEHİR / Merkez
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

bengogs link=topic=86875.msg1043656#msg1043656 date=1449691295' Alıntı:
1.Olarak yazım yanlışımı düzelttiğim için teşekkürler.
2. Olarak yanlış yazmam konuya hakim olmamam anlamına mı gelir ? Ha Raspa ha Rapse ha Rasspe. Ben burda farklı bilgi vediğimi düşünmüyorum. Dikkat edersen bağlama grubunun üzerinde mutlaka Rasspe yazar. Küçük büyük kenarında köşesinde. Orjinal olmayan ürünlerde bir yerde RS yazar okadar. Bunlar orjinaline benzetme teknikleridir.
3. Olarak benden daha iyi bilgin olabilir olmayabilir. Ben kendi derdimi çözücek işime devam edebilicek kadar biliyorum. Burdada yardım isteyen kişinin sorununa cevap verip onun da anlayacağı şekilde yazıyorum. Sanayide okuma yazma bilmeyen ustalar var konuya okadar hakimler ki bilemezsin. Lüütfen böyle şeyler ile pirim yapmaya çalışmayalım.

Pardon abıcım 8 yıldır prim usulu görev alıyorum sitede söylediğin iyi oldu !...Rasspe bağlama gruplarının üzerindeki dökümlerde belirttiğim gibi RS ve 4 haneli kod yazar hala bunu savunuyorum sana orjinaller bu şekil gir sitelerini de incele buyur

http://www.groupschumacher.com/1/products/single-knotter/

Rasspe Systemtechnik GmbH

Albert-Einstein-Straße 15 | 42929 Wermelskirchen / Germany | Phone +49 (0) 21 96 88 20 - 0 | info@rasspe.de

Bu konu altında bahsi geçen konu bu kod ve yazılar Evet çakmalarda o kodlar ile taklit ediyorlar TR içerisinde orjinal olarak güvenerek alabılecegınız parçalar ÜRMAKSAN tarafından üretilir ki kendisi birçok markaya parça üreten ihracat bağlantıları olan yerli başarılı firmalarımızdandır...Önceden rasspe bağlama grupları komple gelirdi yurt dışından...Son yıllarda parça olarak gelip mil üzerine kütüklerin ve parçaların dizimi şeklinde montelenerek satılıyor Onu da ürmaksan aracığılı dışında alıp bulmak zor açıkcası Bir nevi Rasspe nin TR kolu diyebiliriz...

Sen dinlemek istedikten sonra ben üşenmem anlatırım nasıl olsa prim yapıyorum, bahsettiğin yazıyı henüz gurup üzerinde görmüş değilim küçük müçük yazar biryerde diyorsun bende onu merak ettim bana onun fotosunu burada paylasmanı bekliyorum varsa bılmedıgımız öğrenelim Sonucta ben senin kadar tecrübeli değilim bu konuda balyacılıkla daha dün 1955 li yıllarda insan gücüyle başlayan sonrasında atlı makinalarla devam eden 1968de günümüz sistem prizmatiklere geçiş yaparak başlamış bir ailenin evladıyım 12. ve 13 . makinamızı kullanıyoruz o acıdan Senin ve bahsi gecen okuma yazma bılmeyen ustaların kadar tecrübe bekleme benden abi...He bu arada bu işi de dede mesleğinin devamı amaçlı hobi amaçlı yapıyorum İster prim yapıyor de ister muhalefet de bizi bilen bilir güzel kardeşim cümleten saygılarımla...

BAHSİ GEÇEN KODLAR VE ORJİNAL RASSPE BAĞLAMA GURUBU PARÇALARI

Bu New Hollandlar uzerınde bulunan Rasspe Bağlama grubu



Bu Rasspe Firmasının ürün katalogundan



Bu ürmaksan tarafından rasspe orjinal parçaları kullanılarak hazırlanan hali




Bu yurt dışı orjinal 2.el parça sitesinden Rasspe Gallignani gold tipi makinaya ait



Bu da Rasspe sitesinden ürün katalogundan farklı bir bağlama kütüğü


 
Katılım
05.09.2013
Mesajlar
359
Konum
Hayrabolu
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

coyote26 link=topic=86875.msg1043727#msg1043727 date=1449705270' Alıntı:
Pardon abıcım 8 yıldır prim usulu görev alıyorum sitede söylediğin iyi oldu !...Rasspe bağlama gruplarının üzerindeki dökümlerde belirttiğim gibi RS ve 4 haneli kod yazar hala bunu savunuyorum sana orjinaller bu şekil gir sitelerini de incele buyur

http://www.groupschumacher.com/1/products/single-knotter/

Rasspe Systemtechnik GmbH

Albert-Einstein-Straße 15 | 42929 Wermelskirchen / Germany | Phone +49 (0) 21 96 88 20 - 0 | info@rasspe.de

Bu konu altında bahsi geçen konu bu kod ve yazılar Evet çakmalarda o kodlar ile taklit ediyorlar TR içerisinde orjinal olarak güvenerek alabılecegınız parçalar ÜRMAKSAN tarafından üretilir ki kendisi birçok markaya parça üreten ihracat bağlantıları olan yerli başarılı firmalarımızdandır...Önceden rasspe bağlama grupları komple gelirdi yurt dışından...Son yıllarda parça olarak gelip mil üzerine kütüklerin ve parçaların dizimi şeklinde montelenerek satılıyor Onu da ürmaksan aracığılı dışında alıp bulmak zor açıkcası Bir nevi Rasspe nin TR kolu diyebiliriz...

Sen dinlemek istedikten sonra ben üşenmem anlatırım nasıl olsa prim yapıyorum, bahsettiğin yazıyı henüz gurup üzerinde görmüş değilim küçük müçük yazar biryerde diyorsun bende onu merak ettim bana onun fotosunu burada paylasmanı bekliyorum varsa bılmedıgımız öğrenelim Sonucta ben senin kadar tecrübeli değilim bu konuda balyacılıkla daha dün 1955 li yıllarda insan gücüyle başlayan sonrasında atlı makinalarla devam eden 1968de günümüz sistem prizmatiklere geçiş yaparak başlamış bir ailenin evladıyım 12. ve 13 . makinamızı kullanıyoruz o acıdan Senin ve bahsi gecen okuma yazma bılmeyen ustaların kadar tecrübe bekleme benden abi...He bu arada bu işi de dede mesleğinin devamı amaçlı hobi amaçlı yapıyorum İster prim yapıyor de ister muhalefet de bizi bilen bilir güzel kardeşim cümleten saygılarımla...

BAHSİ GEÇEN KODLAR VE ORJİNAL RASSPE BAĞLAMA GURUBU PARÇALARI

Bu New Hollandlar uzerınde bulunan Rasspe Bağlama grubu



Bu Rasspe Firmasının ürün katalogundan



Bu ürmaksan tarafından rasspe orjinal parçaları kullanılarak hazırlanan hali




Bu yurt dışı orjinal 2.el parça sitesinden Rasspe Gallignani gold tipi makinaya ait



Bu da Rasspe sitesinden ürün katalogundan farklı bir bağlama kütüğü


Newholland in baglama grubu hic komple sokulmedi. Eski gallignani sokulmustu. Adanali osman usta sokmustu. Ilk rasspe yi de ondan ogrendim markasini cartini curtunu. Okuttu baglama uzerindeki yaziyi ordan biliyorum oldugunu. Sen 8 yildir burdaysan bende epey bir sure burdayim. Yeni uye degilim. Senin deden 1955 li yillarda baglamis. Olabilir. Benide ilgilendirmez. 11-12 makine yemissin bu iste. Banane ? Foto paylasmani bekliyorum falan kucumseyici konusmalar. Bu nedir ? :) ego tatmininden baska birsey degildir. Ben simdi internetten fotograf mi ariycam ? Internette nekadar detayli bulucam ? Sen köklü ailenin evladisin da biz yetim çocuklarimiyiz ? Bende gacal im. Benim köküm çiftçilik. Kanimda toprak var. Oyle 11-12 makine sayarak anlatilcak cinsten degil. Tamam ben yanlis biliyorum. Sadece RS yaziyor. Şunlari acikla bana. Burda bir forum uyemiz soru sormus. Bende cevapladım. Sen yazim isim hatasina karsilik ciktin. Iste oyle degilmis boyleymis. Bu prim yapmaya calismaktan baska nedir ? Yok efendim elle cevirmeli makine kullanmis 12 tane makine eskitmis. Yav burasi mal gecmisini veya ne yaptigini anlaticagin yer degil. Adamin derdi baska is gormeye calisiyor. O makineden ekmek yiycek yardim istiyor. Sen gelmissin benimle tartisiyorsun. Bu prim yapmaktan baska birsey degildir. He su bizi bilen bilir laflari da kucukte kaldi. Kimse kimseyi bilmek zorunda degil herkez kendi ekmeginin pesinde. Ben senden daha iyi biliyorum da demedim. Varsin benden iyi bil. Biliyorsun da zaten. Ama banane. Bilgilerini lutfen biryerde ortaya koyucaksan ya bilgilendirme yada sorun cozme anlaminda kullan ego tatmin etmek icin degil. Konuyu acan arkadas-abi den ozur diliyorum. Konu GEREKSİZ sekilde uzadi. Ben uyemiz icin bildigim cevabi verdim. Amac ta buydu. Ama benim dedem balyaci degildi birak ta rasspe yi yanlis yazayim ;) he baglama grubunun uzerindede rasspe yazmiyormus ben yanlis biliyormusum. Vesselam
 
Katılım
26.01.2010
Mesajlar
888
Konum
Sinop

Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

daha öncede belirtmiştim 2 tane gurup olduğunu. 2 sindede RS yazıyor önündeki rakamların olduğu yed sanki bişeyler yazıyor fakat okunmuyorlar ve RS yazısının altında kabartma bişeyler yazıyor oda okunmuyor
 
Katılım
30.05.2010
Mesajlar
1,262
Konum
Lüleburgaz
Ynt: BALYA BAGLAMA GURUBU

Öncelikle sorun tratorden gibi vs sorunları geçin .540 ve civarı güç kaybına uğramadan devir dusukluğu yaşamadan bağlayabilen tratorlerde bakyada sorun olmaz.devir hızı 540 ın biraz altındada olsa sorun olmaz.bu makinanın performansı etkiler sadece.yanlızca azami deviri geçince dengesiz besleme ve sarsıntıdan balya yamuk veya kanbur çıkar.yani devir çok çok düşük veya çok çok yüksek olmadığı surece sorun olmaz.duğum ve sarmal devirle çok ilgili bi konu değil.ip markanız önemli paspal işlerden kaçının.temizlik yağ şekli önemli.ve arka aşırı sıkı olmamalı.ot bağlamında genelde bu şekilden patlak olabilir.samanda her şey yolunda olduğu halde yine patlak atıyorsa titreşimden olabilir veya dusuk balanstan.benim haspay şaftında hafif bi boluş çıktı bu sarsıntı yaratıp iğneler girdiğinde duğumleme yaptırıyordu usta bi inşaat demirini şaftın kızağına telle sıkıca bağladı sorun çozulmuştu.hiç umulmayan yerlerden karşınıza birşey çıkabilir
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt