Öncelikle aynı görünüşte ve aynı tip Başak 2060 kullanıcısı olarak yorumlayacağım..
Kalite yakıt performans olarak 2060 videosu olunca değinirim. Genel görüşlerim şöyle;
Bu seri 2075s ve 2075s plus olarak ikiye ayrılıyor videodaki dolu versiyonu 2075s plus yani kompresör vs. konfor farkları var birde destek piston kolu var arka hidrolik kollarında.
İlk olarak dar lastikli olan 2060 ve 2075 lerin dar, uzun ve yüksek yapısı özellikle dar yani 13.6 -36 yani klasik Steyr lastikleri ile bilhassa sağa sola eğimli arazilerde güvensizlik hissiyatı veriyor, zira oturma pozisyonu bile yüksek, ağırlık merkezi yukarıda ve dar yapısı sayesinde sürücüyü tedirgin ediyor. Videodaki seri dar lastikli değil.
Ağır bir traktör, bizim Başak 2060, 3290 kilo idi katalog verilerinde. Kısaca sınıfındaki alternatiflere göre dar uzun ve ağır bir traktör.
Ön ağırlık uzun ekipmanlar için yetmeyebilir, tampon ve. eklemek iyi olur.
Şase uzunluğu sınıfına göre yeterli bence.
Kompresör olması avantaj sayılır, çünkü sadece bu S modelinde var. Akü konumu ve muhafazası güzel.
Oldukça yüksek bir traktör, gayet yüksek bir sürücü oturma pozisyonu var kabin yüksek, hatta biz Başak 2105 ile yan yana koyduk aynı boyda sayılır, özellikle arkadan hiç belli etmiyorlar boyunu.
Arka hidrolik kollarında destek piston olması güzel, tek piston bile olması güzel, bizim Başak 2060 ta yok mesela.
Kaporta tasarımı gayet güzel, şık duruyor. Kaporta malzeme kalitesi bahsettiğiniz gibi iyi sayılır.
Ön farların 4 adet mercek far olması güzel aydınlatma sağlıyor, kabin üstü ön çalışma lambaları gömülü halde, sağa sola geniş açılı aydınlatma pek mümkün değil, yine arka kabin üstü aydınlatma yeterli sayılabilir, azıcık sağa sola geniş açıdan çevrilebilir.
Kabin içi çok güzel bence bizim Başak 2060 tada aynı kabin var lakin bu dolu dolu.
Kabin içi iyi sayılabilecek kadar sessiz ve güzel genişlikte.
Kabine soldan iniş biniş çok kolay, neredeyse tüm ana fonksiyonlar sağda çünkü.
Göstergeler ve panel tasarımı üst düzey hissiyatı veriyor.
Kabin içinde sürücü görüş açıları iyi, hatta eğimli ön kaputu sayesinde ön taraf gayet güzel gözlemlenebilir. Ön yükleyici çalışması için iyi bir tasarım.
Başak 2060 ta hidrolik kollarında ve güç çıkışı nın kumanda kolları tasarımı önceki videodaki 2075 klasik kasa gibi idi, yani güç çıkışı kolları ileride, hassasiyet ve pozisyon kolları az geride idi.
Teyp ve klima yerleri iyi, teybe yakın sağ direk üstündeki cebe telefon koyup aux kablosu ile müzik dinlemek mümkün.
El gazı konumu çok güzel, hemen yanındaki elektrik kumanda anahtarları, lift-o matik mandalı ve hidrolik güç çıkışı kontrol kolları yerleri gayet kullanışlı. Hatta elektrik kumanda anahtarları altında çok güzel bir saklama gözü var teyp kumandası, çakmak vs. konulur. Az arkasındaki derin göz de güzel.
Sol çamurluk üstünde yine çok güzel bir saklama gözü var iki de bardaklık hepsi çok kullanışlı.
Sürücü ve hostes koltuğu kumaş kaplı olması çok güzel, konforu oluyor. Bizim 2060 ta hostes koltuğu yok ikinci kişi için şöyle böyle bir oturma yeri var pek konforu sayılmaz.
Son olarak;
Bizim 2060