Başak Traktör, Tractor of the Year 2023'de Finalist Oldu


Tractor of the Year (Yılında Traktörü) 2023'ün sonuçları 9 Kasım'da açıklanıyor. Ülkemizden Başak Traktör 5120'nin de Best Utility kategorisinde finalist olduğu organizasyonda diğer rakipler McCormick X6.414 ve New Holland T5.100 S. Sizce Başak Traktör birinci olur mu?
 

Resimler ve ekler

  • 314060665_542464324552753_734553606668274906_n.jpg
    314060665_542464324552753_734553606668274906_n.jpg
    196.2 KB · Görüntüleme: 78
  • 313975008_542464347886084_710572994832120107_n.jpg
    313975008_542464347886084_710572994832120107_n.jpg
    223.5 KB · Görüntüleme: 75
  • 313440503_542464334552752_5213425291075660685_n.jpg
    313440503_542464334552752_5213425291075660685_n.jpg
    244.8 KB · Görüntüleme: 77
Birinci olsa gurur duyardık fakat McCormick açık ara kazanır gibi
Motor ve şanzıman uyumsuzlukları var, kuyruk mili çalışmaları için istediğimiz motor haritaları mevcut değildir.
4 kademe dyna 6 , 6 powershift vites,
1400-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı.
Tork rezervleri ortanca seviyelerde , torklar bir tık arttırılmış.
En az yakıt bölgesi , 1400-1900 rpm ,
Sabit tork aralığı devirlerinde motor gücü yönetimi , powershift vites geçişleri tercihi var.
Bir nevi Deuthz gibi kullanıma teşvik edilmiş.
Kademesiz şanzımanlarda sabit güç aralığı devir tercihi yaparız, bize bu yüzden uymaz.


NH T4 120 F , bahçe serisinde ;
1300 rpm max tork , 1800 rpm devire doğru aşırı bir düşme şekli mevcut,
1300-2000 rpm sabit güç aralığı veriyor.
80 lt/dk hidrolik debi veriyor.
520 n.m. torka sahip , tepki süresi kısaltılmış yüksek tork rezervleri var.
Max tork devrinin devir konumunun yeri 1500-1600 rpm devir seçilebilirdi.
Fiat motor karakterinden uzaklaşma , Ford motor karakterine yaklaşmaya çalışılmış.
Motorun soğuk iklimde çalışma performansı göz ardı edilmiş.
Bahçe serisinde , sabit güç aralığı içinde motor gücü yönetimi tercihi var ama tork eğrisi JD 5125 R gibi ucu ağaç dalına benzemiyor.
Rampa tırmanma niteliği karın ağrıtabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aykt_Alprsln
Motor ve şanzıman uyumsuzlukları var, kuyruk mili çalışmaları için istediğimiz motor haritaları mevcut değildir.
4 kademe dyna 6 , 6 powershift vites,
1400-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı.
Tork rezervleri ortanca seviyelerde , torklar bir tık arttırılmış.
En az yakıt bölgesi , 1400-1900 rpm ,
Sabit tork aralığı devirlerinde motor gücü yönetimi , powershift vites geçişleri tercihi var.
Bir nevi Deuthz gibi kullanıma teşvik edilmiş.
Kademesiz şanzımanlarda sabit güç aralığı devir tercihi yaparız, bize bu yüzden uymaz.


NH T4 120 F , bahçe serisinde ;
1300 rpm max tork , 1800 rpm devire doğru aşırı bir düşme şekli mevcut,
1300-2000 rpm sabit güç aralığı veriyor.
80 lt/dk hidrolik debi veriyor.
520 n.m. torka sahip , tepki süresi kısaltılmış yüksek tork rezervleri var.
Max tork devrinin devir konumunun yeri 1500-1600 rpm devir seçilebilirdi.
Fiat motor karakterinden uzaklaşma , Ford motor karakterine yaklaşmaya çalışılmış.
Motorun soğuk iklimde çalışma performansı göz ardı edilmiş.
Bahçe serisinde , sabit güç aralığı içinde motor gücü yönetimi tercihi var ama tork eğrisi JD 5125 R gibi ucu ağaç dalına benzemiyor.
Rampa tırmanma niteliği karın ağrıtabilir.
Hocam bu uyumsuzlukları kendi işlerinize kıyaslamı uygun görmediniz yoksa genel bi eksiklik görüp her iş ve bölgede aynı eksiler hissedilir mi anlamadım
Bana toprak işleme hariç diğer işlere uygun hatta fazla güçlü gibi geldi yani MF 5s serisi ile kıyaslasak gözle görülür bariz bir fark olur mu arasında
 
Hocam bu uyumsuzlukları kendi işlerinize kıyasla mı uygun görmediniz yoksa genel bi eksiklik görüp her iş ve bölgede aynı eksiler hissedilir mi anlamadım
Bana toprak işleme hariç diğer işlere uygun hatta fazla güçlü gibi geldi yani MF 5s serisi ile kıyaslasak gözle görülür bariz bir fark olur mu arasında
Bu günlerde mısır silaj yeri bozma sürümlerine başladık.
Kara toprak zeminde traktörlerin boyunu uzatmamız gerekiyor.
Erkunt 110 Lüx , Powerboost , 7 bacak dip kazan çekerken devirdaimin 10 cm arkasından su kaçırmaya başladı.
Traktör motor kısmından esnemeye meyil ediyor ve bağlantılar zayıf kalıyor.
300 kg ön ağırlık ve ön jantlarda 300 kg ağırlık bulunuyor.
Kendi arazi şartlarımıza göre eksiklik olarak gördük.
JD 6115 M ve 6125 M , modele , +50 hp , +200 n.m. tork yazılım uygulamaları mevcuttur.
Maxxum 135 CVX , 605-700 n.m. tork değerleri mevcuttu.
JD 6130 R , Almanya' da çok satan bir utulity traktördür.
Bu modellere yazılım kullanılıp , EGR, DPF iptali yapılıp güçlendirildiklerinde 130 kw , 700 n.m. motor güçleri rahat bir şekilde alınabiliyor.
Euro 5 modellerin motor haritalarındaki çizgilerin şekli eski nesillere nazaran biraz daha pürüzlü ve sinyal güçlendirici aparat kullanmak zorunda kalınabilir.
Traktör motorlarında çektiği kadar traktöre yüklenelim anlayışı bulunmuyor.
Fiat 66 S serisi motor ısındıkça ve gazladıkça yakıt azaltır , 1900-2300 rpm arası devirleri iyi kullanır.
Motorun en az yakıt bölgesi konumları değiştirilmiş.

MF 5S serisinde motor gücü yönetimi ;
1300-1800 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığı , 1300-1900 rpm en az yakıt bölgesi .
MF 6S serisinde , 1600-2200 rpm eski nesil motorda sabit güç aralığı mevcutken yeni nesil motorda 1600-1900 rpm sabit güç aralığı tercih edilmiş ve sabit güç aralığının boyu en az yakıt bölgesine uyacak şekilde kesilerek makaslanmıştır.
Powershift vites kullanımı motorun sabit güç aralığı devirleri içine verilmiştir. 1600-1900 rpm .

Kuyruk mili işlerinde ise motorun tork , güç eğrisi kesişim devir konumuna bakarız,
Utulity modeller ön kepçede çalışacak gibi dizayna sahip olduklarından genelde 1600 rpm gibi devir tercih ediliyor, bu seferde balye ve dik rotovatör işlerinde hep ekonomik kuyruk miliyle traktörü süremeyiz.
Genel dizaynlar motorların torklarını atmosferik gibi tutup , motor anma gücü devirlerinde çalışma yapacak gibi yapılabilecekken, devir düşürmeye ve daha az motor yüküyle çalışmaya doğru kaçıyorlar ve traktörün iş kapasitesi düşüyor, haliyle traktörde çok uzun ömürlü olacaktır.
MC Cormick X6 serisi , MF 5S serisinden iş kapasitesi olarak çokta farklı olacağını düşünmüyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aykt_Alprsln
Bu günlerde mısır silaj yeri bozma sürümlerine başladık.
Kara toprak zeminde traktörlerin boyunu uzatmamız gerekiyor.
Erkunt 110 Lüx , Powerboost , 7 bacak dip kazan çekerken devirdaimin 10 cm arkasından su kaçırmaya başladı.
Traktör motor kısmından esnemeye meyil ediyor ve bağlantılar zayıf kalıyor.
300 kg ön ağırlık ve ön jantlarda 300 kg ağırlık bulunuyor.
Kendi arazi şartlarımıza göre eksiklik olarak gördük.
JD 6115 M ve 6125 M , modele , +50 hp , +200 n.m. tork yazılım uygulamaları mevcuttur.
Maxxum 135 CVX , 605-700 n.m. tork değerleri mevcuttu.
JD 6130 R , Almanya' da çok satan bir utulity traktördür.
Bu modellere yazılım kullanılıp , EGR, DPF iptali yapılıp güçlendirildiklerinde 130 kw , 700 n.m. motor güçleri rahat bir şekilde alınabiliyor.
Euro 5 modellerin motor haritalarındaki çizgilerin şekli eski nesillere nazaran biraz daha pürüzlü ve sinyal güçlendirici aparat kullanmak zorunda kalınabilir.
Traktör motorlarında çektiği kadar traktöre yüklenelim anlayışı bulunmuyor.
Fiat 66 S serisi motor ısındıkça ve gazladıkça yakıt azaltır , 1900-2300 rpm arası devirleri iyi kullanır.
Motorun en az yakıt bölgesi konumları değiştirilmiş.

MF 5S serisinde motor gücü yönetimi ;
1300-1800 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığı , 1300-1900 rpm en az yakıt bölgesi .
MF 6S serisinde , 1600-2200 rpm eski nesil motorda sabit güç aralığı mevcutken yeni nesil motorda 1600-1900 rpm sabit güç aralığı tercih edilmiş ve sabit güç aralığının boyu en az yakıt bölgesine uyacak şekilde kesilerek makaslanmıştır.
Powershift vites kullanımı motorun sabit güç aralığı devirleri içine verilmiştir. 1600-1900 rpm .

Kuyruk mili işlerinde ise motorun tork , güç eğrisi kesişim devir konumuna bakarız,
Utulity modeller ön kepçede çalışacak gibi dizayna sahip olduklarından genelde 1600 rpm gibi devir tercih ediliyor, bu seferde balye ve dik rotovatör işlerinde hep ekonomik kuyruk miliyle traktörü süremeyiz.
Genel dizaynlar motorların torklarını atmosferik gibi tutup , motor anma gücü devirlerinde çalışma yapacak gibi yapılabilecekken, devir düşürmeye ve daha az motor yüküyle çalışmaya doğru kaçıyorlar ve traktörün iş kapasitesi düşüyor, haliyle traktörde çok uzun ömürlü olacaktır.
MC Cormick X6 serisi , MF 5S serisinden iş kapasitesi olarak çokta farklı olacağını düşünmüyoruz.
Bende öyle düşünmüştüm hocam yani sonuçta utility traktörlerde toprak işlemede aman aman bi performans bekleyemeyiz çünkü çoğunda üretim amacı belli ve aynı ama bi üst segment traktörlerde istediğimiz sonuca bir çok markada ulaşabiliriz.
Dediğiniz gibi hocam arkadaşta 6125 M var yazılım uyguladılar çok memnun şimdi JD yi hiçbir marka traktöre değişmez.

Hocam benden daha iyi bilirsiniz ama bir karşılaştırma yapmak isterim mesala NH T5.140, NH T6.145, NH T7.165 S hepside beygir olarak birbirine yakın traktörler ve fiyat olarakda baya yakın fakat boyut, motor, şanzıman ve yaptığı iş kıyaslanamaz
Yani arkadaşlar sanmasınlar ki bunlar traktörün eksiklikleri tamamen utility e segmente uyma çabası hepsi aşağı yukarı birbirine benziyor zaten tabi arasında güçlü istisnalar var toprak işlemek, balya bağlamak isteyen araştırıp ona yönelmeli ki bu konuda baya katkınız oluyor hocam teşekkürler
 
Son düzenleme:
  • Muhteşem
Tepkiler: The_Hoca

Benzer Konular