Sn Hoca dogruyu yazmis, su pompasi, havalandirma gibi ogeler cialisiyorsa motordan guc calar. Motor pto baglantidindan ve sanziman cikisindan olcum yaparsaniz farkli cikarilir. Hat uzerindeki her disli guc kaybi yaratacaktir. Ama bunlar ihmaledilebir degerlerdir. Her lastikte farkli cekis olmasini yazmis cok dogru, farkli cantlar farkli cekis verir hatta hava badinca azalinca topraga tutulum degisir. Cok teknik bir konu bu. Hoca ya tesekkur.
 
Traktörde tork ölçümü motor üzerinden yapılıyor ama çeşitleri var.
DIN normunda, radyatör takılı ve soğutma sıvısı hareketli iken kranktan ölçülüyor.
Günümüz normlarında, radyatör hariç , sıvı etkisi olmadan kranktan ölçüm var, haliyle eski ölçümlere göre kayıp var.
Kuyruk milini makineye bağlayıp ölçümde yapılıyor.
Torku düşük olup, torku yüksekten çekişi olan modellerin , tork yedekleri arasında farklar bulunuyor.
Motor esnekliği de çekişi etkiliyor.
Motor çalışma devir aralıkları, vites hız boyu oranları tutunmayı etkiler.
Her traktör aynı lastikle aynı tutunmaz.
Mazot pompalarının motorun dirayetli çalışmasına katkısı var.
Motorların tork eğrileri motorun çalışma karakterini etkiler.
Şanzıman torku tekerlere tam olarak verir,
Hocam teşekkür ederim
Tork yedeği nedir bunu da anlatabilir misiniz
 
Hocam teşekkür ederim
Tork yedeği nedir bunu da anlatabilir misiniz
Motorun başlangıç torku ile bitiş torku arasındaki oransal fark olarak ifade edilir.
Traktörün sürüş karakteristiğini etkiliyor, ortalaması %30 oluyor.
Fendth 1050 Vario, %17 tork yedekli motor kullanıyor, stabil çalışmalıya yakın karakteristik taşıyor.
tam-y%C3%BCk-durmu-motor-tork-ve-g%C3%BC%C3%A7-e%C4%9Frisi.jpg

Traktör içinde beğendiğimiz motor grafiğidir.
Same , en az yakıt bölgesini 1200-1600 rpm tercih etmişken ,
Fiat , en az yakıt bölgesini 1900-2300 rpm tercih etmiş .
Dolayısıyla kumsal arazilerde Same rağbet görmüş, kara toprak zor arazilerde Fiat öne çıkmış.
" Maksimum ivmelenme performansı için, araç her zaman maksimum tork ve maksimum güç bölgesi arasında kullanılmalıdır. "
Traktör içinde durum aynıdır, traktör motoru da max tork ve max güç aralığı devirlerinde kullanılır.
Yeni nesil motorlar, motor dizaynından dolayı bazen başlangıç torku aşırı düşük modelleri olabiliyor fakat kusur sayılır mı ?
Motor tasarımı yapan kişi için sayılmaz, motorun max tork ve güç aralığı içinde kullanılacağını varsaymış.
 
Sagolun Hocam, ozetle mesele bu. Traktoru yapan belli bir standartta imalat yapiyor, ona uymak sart. O'nun onerdigi sekilde kullanmak lazim.

Otomobil de boyledir, S.Arabistan, ve Kanada'ya satilan arabalarin airconditionlari farklidir. Arabistan sicagina cok guclu sogutma , Kanada soguguna guclu isitma takilir. Sert topraga, kumlu araziye farkli traktor tasarimlar var. Hicbirisi kotu degil, farkli sartlar ve isler icin uretilmisler.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
tork_grafik.jpg


Traktörlerinde tork eğrileri arabalardaki gibi sabit çizgi şekline getirilenler var.
Motorun çok verimli şekilde dizayn yapıldığını gösteriyor ama ilk kalkışlarda tork eğrisinin şekli bir önceki resimdeki gibi yay şeklinde olması tutunmaya olumlu katkı veriyor, Perkins ve JD motorlar 1000-1500 rpm sabit tork aralığı taşıdıklarından başlangıç devirlerinden tekerleri sert çeviriyorlar ve patinaj istekleri yaş zeminlerde fazla oluyor.
Akselerasyon olarak JD 6250 R emsal modellerden fazlaymışmışmış.
"Maksimum torku az olsa da o torku değişken devir aralığında sürekli üretebilen motor daha başarılıdır."
Bu cümle araba motoru için geçerli olabilir, traktör motoru için çokta bağlayıcılığı bulunmuyor.
JD 5R modelin motor grafiği gayet hoş duruyor, tork azalış yüzdesi düşük ve motoru çabuk güçten kesmez.
Traktörün tutulması için güç kesintisi yapmaması aradığımız bir özelliktir.
Kısa devir çalışmalı motorlar bunu kademesiz transmisyonla telafi eder.
Akselerasyonda ise istiap haddi yükle trafiği aksatmayacak şekilde hızlanıp yavaşlayabiliyor olması gerekir.
Boş traktörlerin durdurulmasında sorun çıkabiliyor.
Bizim şeker fabrikasına çevre yolundan gidiliyor, 50 km hız sınırı var , ışıklarda dur kalk yaparken taksiler korna çalıyor.
10 ton yükle şehir içi trafiğine uyabilecek traktör dizaynı gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mltyusuf
Sagolun Hocam, ozetle mesele bu. Traktoru yapan belli bir standartta imalat yapiyor, ona uymak sart. O'nun onerdigi sekilde kullanmak lazim.

Otomobil de boyledir, S.Arabistan, ve Kanada'ya satilan arabalarin airconditionlari farklidir. Arabistan sicagina cok guclu sogutma , Kanada soguguna guclu isitma takilir. Sert topraga, kumlu araziye farkli traktor tasarimlar var. Hicbirisi kotu degil, farkli sartlar ve isler icin uretilmisler.
Sert toprağa uygun traktör modeli göremiyorum.
300-400 hp sınıfı , kompresyon biraz düşük , rektefelik motor tarzında çalışan, esnekliği yüksek , ağırlık arttırılmış, sarsmayan , konforlu , motora yüklenince hortumdan hızlı depoyu boşaltan , aheste aheste , motoru üzmeden sürülmesi gereken nitelik taşıyor.
6 7 sınıfı pulluğun hakkını veriyor.
Perkins ve Kubota motor grafiklerinde sabit güç aralığı devirleri bulunmuyor.
Rektefelik gibi çalışan motor sabit tork aralığı devirlerini kullanmak durumunda kalıyor , bir süre sonra turbo arızalarını başımıza alabiliriz.
Kademesiz şanzıman kullanımını konuşamıyoruz bile öncelik yakıt tüketimi olduğundan traktörün işletme maliyetleri göz ardı ediliyor.
 

Benzer Konular