biri bana bunu anlatsın...

16.02.2010
769
500

arkadaşlar aşagıda farklı markaların aynı silindir hacimlerine sahip motorlarında degişik beygir güçleri var ve torlrıda farklı bunu aynı motor aynı silindir hacmi ve aynı şanzuman olmasına ragmen nasıl yapıyorlar
bizde yapa bilirmiyiz mesala mf 5410 alıp 90 beygire çıkarmak mümkün mü?



http://www.newholland.com.tr/UserFiles/TractorSer ies/TechnicalProperties/05032015154220-tdddeltatekniktablo.jpg


http://www.caseih.com.tr/UserFiles/...Properties/31102014165111-JXCSIRALI2Page5.jpg


erkunt 90 perkins crd
Motor : Perkins / 854E-E34TA-3722/2200
Silindir Hacmi (litre)/Sayısı : 3.4 Litre / 4
Vites Sayısı : 16 ileri / 16 geri
Beygir Gücü : 95 Hp @ 2200 dev/dak
Maksimum Tork : 395 Nm @ 1400 dev/dak
Kaldırma Kapasitesi : 5000 kg



erkunt 100 perkins crd
Motor : Perkins / 854E-E34TA-3706/2200
Silindir Hacmi (litre)/Sayısı : 3.4 Litre / 4
Vites Sayısı : 16 ileri / 16 geri
Beygir Gücü : 102 Hp @ 2200 dev/dak
Maksimum Tork : 420 Nm @ 1600 dev/dak
Kaldırma Kapasitesi : 5000 kg

erkunt 110 perkins crd
Motor : Perkins / 854E-E34TA-3704/2200
Silindir Hacmi (litre)/Sayısı : 3.4 Litre / 4
Vites Sayısı : 16 ileri / 16 geri
Beygir Gücü : 113 Hp @ 2200 dev/dak
Maksimum Tork : 450 Nm @ 1400 dev/dak
Kaldırma Kapasitesi : 5000 kg



Model Motor/Kapasite Nominal hp (kW)* Maks. hp (kW)**
MF 5410 4 sil./4,4 litre 75/55 75/55
MF 5420 4 sil./4,4 litre 80/58,9 82/60,4
MF 5430 4 sil./4,4 litre 90/66,2 92/67,7
MF 5440 4 sil./4,4 litre 100/73,6 102//75,1
MF 5445 4 sil./4,4 litre 95/69,6 100/73,6
MF 5450 4 sil./4,4 litre 105/77,3 107/78,8
MF 5455 4 sil./4,4 litre 105/77,3 112/82,4
ISO TR14396 @ *2200 veya **2000 dev/dak
 
Ynt: biri bana bunu anlatsın...

http://www.trakkulup.net/ciftci-muhabbetleri/traktorlerde-chip-tuning-uygulamasi/

Abi tamamen firmaların pazarlama taktiği. Yeni nesil motorlarda motorun gücünü elektronik bir beyinle sınırlayabiliyorsun. Firmaların burda amacı aynı motordan seri üretim yapıp,değişik ölçülere sahip motorlar için yeni bir tasarım ve yatırım yapmayı önlemek. Koyuyor aynı motoru,bir bilgisayar yardımıyla istediği gücü ayarlayıp bize model başı 10 15 bin euro farkla satıyor.

Bazıları elektronik beyinle oynayarak beygir gücünü değiştirebiliyorlar.Ama şöyle bir sorun var. Diğer parçaları o beygir gücüne göre koyuyor üreticiler. Mesela MF serisini örnek göstermişsin ordan gildeim. MF 5410 ' da kullanılan aktarım organları,krank mili vs vs 75 beygire göre tasarlanmıştır. Kalınlığı ve dayanıklılığı o yöndedir. Sen bu 5410 modelinin beyni ile oynayıp 100 beygire çıkarırsan dağıtırsın traktörü.
 
Ynt: biri bana bunu anlatsın...

Yapilir yapilmayacak gibi bi durum yok fakat bu 5410 olsun erkunt olsun vs olsun sıfır traktör sonucta buna anahtar vurdummu orjinallik bozuldumu atiyorum 20 ye satacagin motorunu 15 e dusucek degeri bu ne zaman yapilir motor rekteviyesi yapilacagi zaman bi egsantirik birde pompa ayari yaptirdimmi olur istersen daha fazlasida olur kac liralik sifir makina bunlar duzen tutmadimmi sanada makinayada yazik
 
Ynt: biri bana bunu anlatsın...

www.trakkulup.net/ciftci-muhabbetleri/nominal-guc-nedir/msg913507/#msg913507

buna benzer bir sürü konu var tork diye aratırsan çıkar..

ve yine kısaca.....
aynı silindir sayısı ve hacimle üretilen motor blokları
krank mili ve piston kolları uzunluk ve çapları farklı imal edilerek
farklı tork ve hp ler elde edilir..
aynı cc ' deki iki motor hem 300 nm/tork 80 hp
hemde 240nm/tork 45 hp olarak tasarlanabilir.

ikisinin arasındaki fark yakıt ve güç olarak ortaya çıkar.

bu uzun mevzu forumda çok yazılarımız var.
 
Ynt: biri bana bunu anlatsın...

Erkuntun 90-100-110 modelinde kullandığı motor a dan z ye aynı. Piston çapı,boyu, krank mili hepsi aynı. Hem katalogdan hemde ustadan aldım bilgileri.

Baskı-balata bile aynı bunuda sanayideki parçacıdan öğrendim. Şanzıman zaten aynı seri içinden parça değiştirecek halleri yok.

Beygir ve tork farkı, turbonun büyüklüğü ve basıncı ile mazot pompasının ayarının değiştirilmesi ve bu ikisinin uyumlu olması ile sağlanıyor.

Bu dediklerim erkuntun 90-100-110 modeli için geçerli.
 
Ynt: biri bana bunu anlatsın...

www.trakkulup.net/ciftci-muhabbetleri/nominal-guc-nedir/msg913507/#msg913507

buna benzer bir sürü konu var tork diye aratırsan çıkar..

ve yine kısaca.....
aynı silindir sayısı ve hacimle üretilen motor blokları
krank mili ve piston kolları uzunluk ve çapları farklı imal edilerek
farklı tork ve hp ler elde edilir..
aynı cc ' deki iki motor hem 300 nm/tork 80 hp
hemde 240nm/tork 45 hp olarak tasarlanabilir.

ikisinin arasındaki fark yakıt ve güç olarak ortaya çıkar.

bu uzun mevzu forumda çok yazılarımız var.
IMG-20221017-WA0000.jpeg
bu motor modellerinin
"motor blokları
krank mili ve piston kolları uzunluk ve çapları farklı" mı diyorsunuz?

(Belirteyim; ECU yok. Commonrail yok.)
 
Ynt: biri bana bunu anlatsın...

www.trakkulup.net/ciftci-muhabbetleri/nominal-guc-nedir/msg913507/#msg913507

buna benzer bir sürü konu var tork diye aratırsan çıkar..

ve yine kısaca.....
aynı silindir sayısı ve hacimle üretilen motor blokları
krank mili ve piston kolları uzunluk ve çapları farklı imal edilerek
farklı tork ve hp ler elde edilir..
aynı cc ' deki iki motor hem 300 nm/tork 80 hp
hemde 240nm/tork 45 hp olarak tasarlanabilir.

ikisinin arasındaki fark yakıt ve güç olarak ortaya çıkar.

bu uzun mevzu forumda çok yazılarımız var.
Reis peki nh tr6 serilerinde nasıl bu olay fabrikanın kendi katoloğunda 112 beygir olan tr6.120 modeli 140 beygire kadar çıkabileceği belirtiliyor bırak 140 ı 120 ye bile çıkarsak traktörü iş görür ama servis önermiyor nedense ayrıca tr6 serisinde en büyükten en küçüğe kasa ,lastik ful aynı
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Reis peki nh tr6 serilerinde nasıl bu olay fabrikanın kendi kataloğunda 112 beygir olan tr6.120 modeli 140 beygire kadar çıkabileceği belirtiliyor bırak 140 ı 120 ye bile çıkarsak traktörü iş görür ama servis önermiyor nedense ayrıca tr6 serisinde en büyükten en küçüğe kasa ,lastik ful aynı
TR6 , motor gücü yönetimi olarak ;
1400-1600 rpm arası yumuşak tork , yay şeklinde , 1600-2200 rpm sabit güç aralığı veriyor.
Tork, güç eğrisi kesişim devri 1950 rpm devirde bulunuyor.
Tarla vitesi 4. vites ile 3 metre dik rotovatörü 1950-2000 rpm motor devriyle çalıştırır.
Vites geçişleri 1600-1950 rpm aralığında 350 rpm zamanlama kayıplı motor ile yapılıyor.
Devir sabitleme 1. düğme , 1600 rpm , 2. düğme 2000 rpm devire sabitlenir.
Ağır tav koşullarında traktörden 2000 rpm de güç beklenir.
Fiat 80 66 S modelin vites geçişlerinin 1500-2200 rpm biraz daha daraltılmış şekilde 1600-1950 rpm aralığı kullanılır.
Otomatik vites geçişlerinde ise motorun 1950 rpm den 1600 rpm devire düştükten sonra vites düşmesi beklenir.
JD 6125R modelde 1900 rpm den 1400 rpm devire düşünce vites düşmesi gibidir.
Motorların zamanlama kayıpları , aktif yük dengeleme devir konumları farklıdır.
MF Phantom veya SDF motor kullanıcısı aktif devirleri 1200-1600 rpm tercih etti, hata yaptı.
Ford Agriculture, tarım kültürü , biraz daha büyük ebatlı traktör ve büyük ekipman tercih ediyor.
Sürücüler genelde 5 14" klasik pulluk kullandılar ve yumuşak toprak yapısı olduğundan tarla 7. ve 8. , yol 9. vites pullukta tercih edildi.
Bu traktöre 4 soklu 25" , uzun şase pulluk kullanıp , ön ağırlık olarak 1 ton ön hidrolikte kullanmak gerekiyordu.
Motor devri 1950 rpm devire sabitlenip tarla 6. vites max çeki vitesi ile kara toprak tarlada çalışabilir.
Mısır ve pancar tarlasında derin sürüm yapabilecek bir modeldir.
Ek güç arttırımı , tarla viteslerinde sadece kuyruk mili açıkken aktif olabiliyor ve yol viteslerinde 9. vitesten sonra aktif ek güç arttırımı devreye girebiliyor.
Ağır tav sürümlerde max çeki vitesi 6. ve 7. viteslerde ek güç arttırımı devreye alınmıyor.
Yazılım kullanıldığında ise motordan hep 1600 rpm de güç beklentisi içine giriliyor.
Motor sıkışmalarda 1300 rpm devirlere düşünce vites küçültüyor, istenmeyen bir durumdur.
Motorun ideal çalışma devir bölgesi kullanılamamıştır.
Mekanik aksamda 1200-1600 rpm arası aktif kullanılmaya, powershift vitesin senchromenchlerini , turbonun yeter basınç oluşturmasını sağlaması açısından uygun olmaz.
Motor gücü yönetimi beklentileriniz nasıldır?
 

arkadaşlar aşagıda farklı markaların aynı silindir hacimlerine sahip motorlarında degişik beygir güçleri var ve torlrıda farklı bunu aynı motor aynı silindir hacmi ve aynı şanzuman olmasına ragmen nasıl yapıyorlar
bizde yapa bilirmiyiz mesala mf 5410 alıp 90 beygire çıkarmak mümkün mü?



http://www.newholland.com.tr/UserFiles/TractorSer ies/TechnicalProperties/05032015154220-tdddeltatekniktablo.jpg


http://www.caseih.com.tr/UserFiles/...Properties/31102014165111-JXCSIRALI2Page5.jpg


erkunt 90 perkins crd
Motor : Perkins / 854E-E34TA-3722/2200
Silindir Hacmi (litre)/Sayısı : 3.4 Litre / 4
Vites Sayısı : 16 ileri / 16 geri
Beygir Gücü : 95 Hp @ 2200 dev/dak
Maksimum Tork : 395 Nm @ 1400 dev/dak
Kaldırma Kapasitesi : 5000 kg



erkunt 100 perkins crd
Motor : Perkins / 854E-E34TA-3706/2200
Silindir Hacmi (litre)/Sayısı : 3.4 Litre / 4
Vites Sayısı : 16 ileri / 16 geri
Beygir Gücü : 102 Hp @ 2200 dev/dak
Maksimum Tork : 420 Nm @ 1600 dev/dak
Kaldırma Kapasitesi : 5000 kg

erkunt 110 perkins crd
Motor : Perkins / 854E-E34TA-3704/2200
Silindir Hacmi (litre)/Sayısı : 3.4 Litre / 4
Vites Sayısı : 16 ileri / 16 geri
Beygir Gücü : 113 Hp @ 2200 dev/dak
Maksimum Tork : 450 Nm @ 1400 dev/dak
Kaldırma Kapasitesi : 5000 kg



Model Motor/Kapasite Nominal hp (kW)* Maks. hp (kW)**
MF 5410 4 sil./4,4 litre 75/55 75/55
MF 5420 4 sil./4,4 litre 80/58,9 82/60,4
MF 5430 4 sil./4,4 litre 90/66,2 92/67,7
MF 5440 4 sil./4,4 litre 100/73,6 102//75,1
MF 5445 4 sil./4,4 litre 95/69,6 100/73,6
MF 5450 4 sil./4,4 litre 105/77,3 107/78,8
MF 5455 4 sil./4,4 litre 105/77,3 112/82,4
ISO TR14396 @ *2200 veya **2000 dev/dak
Bunun cevabı çok basittir aslında. Şöyle düşünelim sizin bir traktör fabrikanız var ve motorunu siz üretiyorsunuz. Genel anlamda en çok satan 90-100-110 HP traktör pazarına gireceksiniz. Her bir motor araştırması ve üretimde (azalan parça sayısı) harcadığınız para ile 110 HP traktörün motorunu geliştirip mazot pompası,kam milinin derecesi vb. Küçük parçaları değiştirerek (her firmanın izlediği yol farklı)bir kere motor araştırması yaparak üç farklı motor üreterek bir kısma değil tüm kısma hitap eden motor seçenekleri ile daha fazla para kazanmak için yapılan bir yöntemdir.
Ve her firmanın motorlarının karakteristik özelliği farklıdır örnek verecek olursak fent maksimin Torku 1100-1800 devrinde veriyor neden düşük devirde Maks tork veriyor daha az yaksın diye vs. Bunlar çok uzun konular çok teknik konular bunula ilgini bu sitede bir kaç makale vardı okuyabilirsin doğru ve açıklayıcı yazmışlar.
 
Bunun cevabı çok basittir aslında. Şöyle düşünelim sizin bir traktör fabrikanız var ve motorunu siz üretiyorsunuz. Genel anlamda en çok satan 90-100-110 HP traktör pazarına gireceksiniz. Her bir motor araştırması ve üretimde (azalan parça sayısı) harcadığınız para ile 110 HP traktörün motorunu geliştirip mazot pompası,kam milinin derecesi vb. Küçük parçaları değiştirerek (her firmanın izlediği yol farklı)bir kere motor araştırması yaparak üç farklı motor üreterek bir kısma değil tüm kısma hitap eden motor seçenekleri ile daha fazla para kazanmak için yapılan bir yöntemdir.
Ve her firmanın motorlarının karakteristik özelliği farklıdır örnek verecek olursak fent maksimin Torku 1100-1800 devrinde veriyor neden düşük devirde Maks tork veriyor daha az yaksın diye vs. Bunlar çok uzun konular çok teknik konular bunula ilgini bu sitede bir kaç makale vardı okuyabilirsin doğru ve açıklayıcı yazmışlar.
Alıntı yaptığınız iletide arkadaş yanlissam düzeltin farklı motor modellerini örnek vermiş. Peki benim verdiğim aynı model Erkunt motorları için de aynı fikirde misiniz?
IMG-20221017-WA0000.jpeg
 
Alıntı yaptığınız iletide arkadaş yanlissam düzeltin farklı motor modellerini örnek vermiş. Peki benim verdiğim aynı model Erkunt motorları için de aynı fikirde misiniz?Ekli dosyayı görüntüle 72423
Bu motorların mekanik aksam aynı , turbo basınç ve pompa yakıt oranı ayarları farklı olabilir.
Benzer model traktör olarak C 95 Max kullandık, Euro 2 motor ayardan sonra 2 vites çekiş fark etmişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abd8914
Bunun cevabı çok basittir aslında. Şöyle düşünelim sizin bir traktör fabrikanız var ve motorunu siz üretiyorsunuz. Genel anlamda en çok satan 90-100-110 HP traktör pazarına gireceksiniz. Her bir motor araştırması ve üretimde (azalan parça sayısı) harcadığınız para ile 110 HP traktörün motorunu geliştirip mazot pompası, kam milinin derecesi vb. Küçük parçaları değiştirerek (her firmanın izlediği yol farklı)bir kere motor araştırması yaparak üç farklı motor üreterek bir kısma değil tüm kısma hitap eden motor seçenekleri ile daha fazla para kazanmak için yapılan bir yöntemdir.
Ve her firmanın motorlarının karakteristik özelliği farklıdır örnek verecek olursak fent maksimin Torku 1100-1800 devrinde veriyor neden düşük devirde Maks tork veriyor daha az yaksın diye vs. Bunlar çok uzun konular çok teknik konular bunula ilgini bu sitede bir kaç makale vardı okuyabilirsin doğru ve açıklayıcı yazmışlar.
Toprak işleme yapmayacak bir traktör için çokta yüksek beygir gücü ve tork olması gerekmiyor.
Avrupa'da bu yüzden Kubota M7 serisi tercihte edilebiliyor.
Fendt , kademesiz şanzımanına uygun olarak Deuthz motor kullanıyordu fakat Agco motora dönüş yaptı, sebebini izah etmiştik.
Motor gücü yönetimini ideal çalışma bölgesi motorun sabit güç aralığı devirleri olarak tercih etmiş oldu.
Hidrostatik pompanın basıncı sürekli sabit kalsın ve ömrü daha uzun olsun diye yapılan bir tercihtir.
Deuthz 6160 TTV sürücüsü , ağır tav sürüşlerde motoru 1400 rpm devirle kullanmaya zorluyor ve hidrostatik pompaları zorladığının farkında değildir, motoru 1600 rpm devirle sürse ideal devirde kullanacak, daha ağır tava girse çamur tarlada çeltik yeri sürme gibi 1800 rpm devir kullanabilir,
Böyle pulluk kullanmayıp , klasik 5 14" pulluk kullanılırsa motorun sabit tork aralığı başlangıç devri , çekmeye başladığı devirler tercih ediliyor, doğru bir tutum değildir, motor yıpratmaktan başka şeye yaramaz.
Deuthz motorlarda ise motor gücü yönetimini sabit tork aralığı devirleri içinde yapalım tercihi devam ediyor.
Kuru zemin yürüyüşlerinde bu motor gücü yönetimi sanırım size cazip gelse de Yaş zemin yürüyüşlerinde bize cazip gelmiyor.
Bize traktör biraz yaksa da alıp götüren modeller cazip geliyor.
Traktörün patinaj ortalamasının uygun ve yere güç aktarımının yüksek olduğu modellere bakarız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuğ han
Aslında ben burda demek istediğim bir firma tek bir motor ile (ister kendi üretir ister başkasından alır ben sadece akılda kalıcı olsun diye ürettiğinizi düşün demiştim) birden fazla beygir güçlerini sunup bir çok kullanıcıya hitap etmelerini bahsetmiştim. Sizin bahsetmiş olduğunuz konu çok doğrudur çok fazla detaya girip teknik konularla insanları sıkmak istemedim ☺️
Toprak işleme yapmayacak bir traktör için çokta yüksek beygir gücü ve tork olması gerekmiyor.
Avrupa'da bu yüzden Kubota M7 serisi tercihte edilebiliyor.
Fendt , kademesiz şanzımanına uygun olarak Deuthz motor kullanıyordu fakat Agco motora dönüş yaptı, sebebini izah etmiştik.
Motor gücü yönetimini ideal çalışma bölgesi motorun sabit güç aralığı devirleri olarak tercih etmiş oldu.
Hidrostatik pompanın basıncı sürekli sabit kalsın ve ömrü daha uzun olsun diye yapılan bir tercihtir.
Deuthz 6160 TTV sürücüsü , ağır tav sürüşlerde motoru 1400 rpm devirle kullanmaya zorluyor ve hidrostatik pompaları zorladığının farkında değildir, motoru 1600 rpm devirle sürse ideal devirde kullanacak, daha ağır tava girse çamur tarlada çeltik yeri sürme gibi 1800 rpm devir kullanabilir,
Böyle pulluk kullanmayıp , klasik 5 14" pulluk kullanılırsa motorun sabit tork aralığı başlangıç devri , çekmeye başladığı devirler tercih ediliyor, doğru bir tutum değildir, motor yıpratmaktan başka şeye yaramaz.
Deuthz motorlarda ise motor gücü yönetimini sabit tork aralığı devirleri içinde yapalım tercihi devam ediyor.
Kuru zemin yürüyüşlerinde bu motor gücü yönetimi sanırım size cazip gelse de Yaş zemin yürüyüşlerinde bize cazip gelmiyor.
Bize traktör biraz yaksa da alıp götüren modeller cazip geliyor.
Traktörün patinaj ortalamasının uygun ve yere güç aktarımının yüksek olduğu modellere bakarız.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Alıntı yaptığınız iletide arkadaş yanlissam düzeltin farklı motor modellerini örnek vermiş. Peki benim verdiğim aynı model Erkunt motorları için de aynı fikirde misiniz?Ekli dosyayı görüntüle 72423
Dediğim gibi her motor üreticisi sadece traktör olarak düşünmeyin araba motorlarını da düşünün hep aynı mantıkta üretim yapıyorlar bir kere para harcayarak birden fazla güç seçenekli motorlar üretip ( ne kadar fazla parça aynı olursa motor üretim maliyeti düşer şöyle düşünün bir şeyi bir tane almak var on tane almak var adet artarsa parça fiyatı düşer) müşterilere sunuyorlar ve bu sayede tel bir harcama ile birden fazla motor üretip her birinden para kazanıyorlar.
Şu şekilde çok açık olacağını düşünüyorum sizin mesela 90 HP traktöre ihtiyacınız var kıymet 90E almanız gerekiyor çünkü motor ihtiyacınız o kadar ama Kudret 105E+ motorun gücünü kısarak size 90 HP diye satıyorlar bu sayede 90hp motor için ARGE parası ödemeden para kazanıyorlar tamamen satış stratejisi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abd8914

Benzer Konular