Çift Çeker ve Tek Çeker Arasında Yakıt Farkı Var Mı? (4WD vs 2WD)


Merak ettiğim bir konu var. Herhangi bir markanın örneğin 50 beygir çift çeker ve 50 beygir tek çekerini ele alalım. Bu iki traktörde eşit şartlarda aynı işi yaptığında aynı miktarda mı yakıt harcar yoksa tek çeker daha mı az yakar?

Örneğin yem karmak, bir yere yüksüz gitmek, ara işler vs

Ağır işlerde çift çekerin daha az yakacağı kesin ama hafi işlerde tek çeker yakıt konusunda avantajlı mıdır merak ettim.
 
Son düzenleme:
Yüksüz yolda aynı model traktörün 2 çeker ve 4 çekeri şanzıman hızları aynı ise aynı yakar. Bazı modellerin şanzıman hızları az da olsa farklı oluyor, 4wd lerin biraz daha yavaş olabiliyor, böyle durumda yavaş olan bir tık çok yakar. Örn. 2003 model td serilerinde 4wd ler biraz yavaş, hızlı 4. vites TD65 4wd 28.5 km/h, TD65 2wd 31km/h. diğer vitesler de bu oaranda farklı. Bu farklılık tarla içi çalışmalarda da 4wd ye daha güç kazandırır haliyle, bu da yakıt avantajı sağlayabilir. yeni modellerde farklılık devam ediyor mu bilmiyorum.
Yem karma işlemi durduğu yerde zaten, fark olmaz.
 
Yüksüz yolda aynı model traktörün 2 çeker ve 4 çekeri şanzıman hızları aynı ise aynı yakar. Bazı modellerin şanzıman hızları az da olsa farklı oluyor, 4wd lerin biraz daha yavaş olabiliyor, böyle durumda yavaş olan bir tık çok yakar. Örn. 2003 model td serilerinde 4wd ler biraz yavaş, hızlı 4. vites TD65 4wd 28.5 km/h, TD65 2wd 31km/h. diğer vitesler de bu oaranda farklı. Bu farklılık tarla içi çalışmalarda da 4wd ye daha güç kazandırır haliyle, bu da yakıt avantajı sağlayabilir. yeni modellerde farklılık devam ediyor mu bilmiyorum.
Yem karma işlemi durduğu yerde zaten, fark olmaz.
Bana çift çekerler 4 tekerleğe birden güç uygulayacak şekilde dizayn edildikleri için daha fazla yakar gibime geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: FatihÖZHAN
Bana çift çekerler 4 tekerleğe birden güç uygulayacak şekilde dizayn edildikleri için daha fazla yakar gibime geliyor.
Fiat 6066S, 7056S modelin tek ve çift çekeri kullanıldı.
Direksiyon çeyrek turda tekeri çapraza verir.
Same Explorer 70 serinin tek ve çift çekeri kullanıldı.
Ön teker dönüş açısı 85 C 'dir.
Balye bağlamada çift çeker tutunma anlamında daha fazla iş çıkarıyor.
 
Bana çift çekerler 4 tekerleğe birden güç uygulayacak şekilde dizayn edildikleri için daha fazla yakar gibime geliyor.
yüksüz iken, düz yerde 4 çekere bağlamak zaten gereksiz. Olur da 4 çekere bağlarsan illaki biraz kasıntı olur çünkü ön arka uyumu lastik sebebiyle %100 aynı olamıyor, hava basıncı, lastik diş derinlik farkları var. Tren rayındaki demir tekerlek değil çünkü.
 
çift çekere güç iletiminde sürtünme arttığından mütevellit yakıt fazla olur, çekeri takmadığınızda güç iletiminde sürtünme eşitleneceğinden tek çeker ile yakıt aynı olur. Tabi tek çekerdeyken tüm beygir gücü ve dişlilerin oranları aynı olduğunda durum budur, çift çekere takınca güç iletiminde sürtünme artar bu sürtünme artışından doğan kaybın telafisi yakıt artışıyla karşınıza çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Geyik60

Benzer Konular