CLAAS DOMINATOR NASIL BİR MAKİNADIR

Herkese merhaba forum ahalisi önumuzdeki harmana bir bicerdover alma niyetimiz var şöyle ilanlara baktım biraz eski claysonlara dünya para istiyorlar 1545e 60-70 liralar isteyen var haliyle bizim için çok da ekonomik olmuyor 70-80 model bir makinaya o paraları bağlamak metal yorgunluğu da yaninda cabası claas dominatorler bana daha mantıklı geldi fiyatları 85-130.000 tl civarlarında 90 modelden yüksek dominatorlerin geneli ancak bu makinalar nasıldır iş yaparmı bizim amacımız kendi yerlerimizi vaktinde işleyebilmek kendi köyümüz içinde az bisey de komşulara falan biçmek piyasa da koşturma gibi bir derdimiz yok , bu makina ile ilgili değerli yorumlarınızı paylasirsaniz sevinirim yürüme sistemi eski tip kayislimi hidrostatik mi kabinde klima oluyormu parça durumu nedir aklımdan geçen model dominator 96 ile mega dominator 204 birde normal dominator ile mega arasında ne fark var aydinlatirsaniz sevinirim özellikle trakya bölgesindeki abilerimiz yazarsa sevinirim çünkü eski claaslarin çoğu o taraftan çıkıyor iç anadolu new holland dolu genellikle ilk kez çıkmayacam makina üzerine birde onuda belirteyim 2-3 sezon kuzenlerle çalışmıştım johndeere 630 ve deutz fahr 6040 ile arıza durumunda çoğu sıkıntısını giderebilirim takım ve parça olduktan sonra
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
Bende 88vx var güzel makina ama engebeli arazilerde çalışıcaksanız almayın claaslar düz arazide diğerlerinden daha düzgün biçim yapar parça sıkıntısı da yok yani en azından ben hiç yaşamadım
Çok engebeli arazi değil tatlı rampaları olan bir köy bizimki genel anlamda düzlük bakalım hayırlısı olsun inşallah güzel makinalar benim hoşuma gidiyor özellikle kabin klima olayı ve uygun fiyatlı olması da bir tık daha yukarı çekiyor claası benim gözümde
 
  • Beğen
Tepkiler: huseyin5450
Biçerdövere , kamyon motoru takılmış , As 950 ,
Kamyon motorunun max tork noktası 1500 rpm , max güç noktası 2200 rpm, max çalışma devri 2500 rpm olur.
Tork eğrisi 1000-1500 rpm aralığı sabit düz çizgidir, 2500 rpm devire doğru yumuşayarak düşer.
Güç eğrisi, 1000 rpm den 2200 rpm e yumuşak yükselir, 2500 rpm de devir sonudur.
Tork yedekleri %30 civarlarıdır, traktör motoru tepkisindedir , en az yakıt bölgesi 1800 rpm de olabilir.
Biçerdöver motorunda tork ve güç eğrisi 2500 rpm e doğru yumuşak yükselen şekildedir.
Tork yedekleri %20 civarlarıdır, sarsıntı azaltır , en az yakıt bölgesi 2300-2500 rpm motor anma gücü devirlerindedir.
Binaenaleyh, biçerdöver motoru her daim tam gazda çalışır ve çalışmalıdır da.
Steyr 768 ile 2400 rpm motor devrinde saman bağlar gibi çalışıyor ve de yakması gerektiği kadar yakıyor.
Kamyon motoru kullanıp 1800 rpm de çalıştırdığımızda tork eğrisinin yumuşaklığı farklı olduğu için küçük bir miktarda olsa yakıt artışına sebebiyet verebilir.
Ani yüklenmelerde stabil çalışmalı motorlar daha az yakıt tüketebiliyor.
Sandık motor olarak stabil çalışmalı 130-150 kw , 800-900 n.m. torku bulunan bir motor daha kullanışlı olabilirdi, ves selam.
 
  • Beğen
Tepkiler: huseyin5450

Benzer Konular