Üstten tahliye
19 Haziran 2015 Cuma - 16:45
Kategori: Haber
Detaylı bir test sürüşü yapma imkanı bulduğumuz ön seri üretim Tucano 570 harmanlama ünitesinin üstten tahliye özelliği ile ilk bakışta fark ediliyor
Rotor ayırıcıya sahip test aracımız Tucano 570de altı sıralı batör ve manuel rotor ayırıcı valflerin yanı sıra, aynı zamanda iletim sacının ayar değişimi ve saman çıkışı da elektrikli olarak kumanda ediliyor.
Claas Tucano, 2007 yılında piyasa sürülmesinden günümüze kadar, firmanın önceki modelleri Dominator ve Meganın genlerini taşıyordu. Zaman içerisinde rotor ayırıcı gibi bazı inovatif eklemeler yapılmış olsa da, bu yıllar boyunca değerinin altında paha biçilmesinin önüne geçilememişti. Yeni Tucano ile bu durum değişmeli: Yeni jenerasyon tabla ve az önce bahsettiğimiz üstten tahliye özelliğinin yanı sıra, yeni Tucano, hidrolik batör ayarlayıcısı ve aşırı yük koruması gibi yeni özellikler de taşıyor.
Rotor ayırıcıya sahip test aracımız Tucano 570de altı sıralı batör ve manuel rotor ayırıcı valflerin yanı sıra, aynı zamanda iletim sacının ayar değişimi ve saman çıkışı da elektrikli olarak kumanda ediliyor. Rotor varyatöre sahip olması da ayrıca çok iyi bir özellik. Teoride her şey iyi gözüküyor, ancak yeni Tucanonun asıl uygulama esnasında kendini ispat edip edemeyeceğini anlamak için testimize başlıyoruz. Genişlik konusuna baktığımızda, Continental marka 680/85 R 32 (Continental AC 70 G) lastiklerle yaptığımız ölçümlerde 3,46 m sonucunu alıyoruz. Bu genişlikteki Pneus marka lastikler ise en alt sınırı oluşturuyor, ancak nihayetinde Tucanonun, 2,6 ton ağırlığında tabla ve boş tahıl tankıyla yaklaşık 12,3 ton ön aks yükü ile tartıldığını unutmamak gerekir.
Tabla: Testimizde tam 7.69 m kesit genişliğe sahip yeni Vario V770i denedik. Hoşumuza giden, eskisi gibi sac levha yerleştirmek zorunda kalınmadan kullanılabilen 70 cmlik uzun tabla sürme yolu oldu. Kolza, sadece yan kesicilerin nakil vagonundan hızlı kilitle monte edilerek ve yağ hortumlarının akuple edilmesi ile kolaylıkla start alınabiliyor. Claasın tabla pozisyonu göstergesini daha iyi hale getirebilir olduğu görüşündeyiz. Çünkü dayanıklı etiketin, salyangoz yüzünden üzeri kapanıyor ve rahat görünmüyor. Dövme mekanizması kapalı durumda iken AutoContur tuşuna basıldığında, araç üzerine transfer olma pozisyonuna otomatik olarak geçiliyor. Bu makine, sabit makaranın yanı sıra yeni bir tabla, daha büyük çekme burgu ve daha uzun bir multifingere sahip. Doğrusal kesme tertibatı ile açık çift parmaklı ön ek parçaya zor bir sezondan sonra bile ne olursa olsun iyi not veriyoruz. Aynı zamanda yeni kesme teknelerinde de burgu için arka duvardan ayarlanabilir sıyırıcı gibi güzel detaylar bulunuyor. Ancak depolama için yağ motoru biraz daha güçlü olabilirdi. Ve Lexiondan tanıdığımız destek silindiri, yüksek çıktılarda dahi, daha sakin bir yem zinciri akışı sağlayabilirdi.
1,58 m. genişliğindeki APS-Çift batör sistemi bir önceki modele kıyasla hemen hemen hiç değiştirilmemiş. Tabii ki, 45-lik dövme tamburun ( bunlar 24 saatlik her harmanlama başlangıcından sonra otomatik olarak kalibre ediliyor.) altındaki hidrolik sele ayarı, konfor açısından iyi bir kazanım olmuş.
Ölçüm değerleri
Claas Tucano 570
Tabla 7,69 m
Uzunluk/ Genişlik / Yükseklik 8,80 /3,46/ 3,97 m
Tahıl tankı kapasitesi 6,22 t arpa (60,9 kg/hl)
Boşaltım süresi 107 s
Aşırı yük yüksekliği - genişliği 4,20 -5,07 m
Gürültü düzeyi 71,1 dB (A)
Test lastikleri ön 680 / 85 R 32
Test lastikleri arka 500 / 85 R 24
Dönüş çapı sol sağ 16,00 / 16,00 m
Aks yükü(1) ön / arka 12.280 / 4.600 kg
19 Haziran 2015 Cuma - 16:45
Kategori: Haber
Detaylı bir test sürüşü yapma imkanı bulduğumuz ön seri üretim Tucano 570 harmanlama ünitesinin üstten tahliye özelliği ile ilk bakışta fark ediliyor
Rotor ayırıcıya sahip test aracımız Tucano 570de altı sıralı batör ve manuel rotor ayırıcı valflerin yanı sıra, aynı zamanda iletim sacının ayar değişimi ve saman çıkışı da elektrikli olarak kumanda ediliyor.

Claas Tucano, 2007 yılında piyasa sürülmesinden günümüze kadar, firmanın önceki modelleri Dominator ve Meganın genlerini taşıyordu. Zaman içerisinde rotor ayırıcı gibi bazı inovatif eklemeler yapılmış olsa da, bu yıllar boyunca değerinin altında paha biçilmesinin önüne geçilememişti. Yeni Tucano ile bu durum değişmeli: Yeni jenerasyon tabla ve az önce bahsettiğimiz üstten tahliye özelliğinin yanı sıra, yeni Tucano, hidrolik batör ayarlayıcısı ve aşırı yük koruması gibi yeni özellikler de taşıyor.
Rotor ayırıcıya sahip test aracımız Tucano 570de altı sıralı batör ve manuel rotor ayırıcı valflerin yanı sıra, aynı zamanda iletim sacının ayar değişimi ve saman çıkışı da elektrikli olarak kumanda ediliyor. Rotor varyatöre sahip olması da ayrıca çok iyi bir özellik. Teoride her şey iyi gözüküyor, ancak yeni Tucanonun asıl uygulama esnasında kendini ispat edip edemeyeceğini anlamak için testimize başlıyoruz. Genişlik konusuna baktığımızda, Continental marka 680/85 R 32 (Continental AC 70 G) lastiklerle yaptığımız ölçümlerde 3,46 m sonucunu alıyoruz. Bu genişlikteki Pneus marka lastikler ise en alt sınırı oluşturuyor, ancak nihayetinde Tucanonun, 2,6 ton ağırlığında tabla ve boş tahıl tankıyla yaklaşık 12,3 ton ön aks yükü ile tartıldığını unutmamak gerekir.
Tabla: Testimizde tam 7.69 m kesit genişliğe sahip yeni Vario V770i denedik. Hoşumuza giden, eskisi gibi sac levha yerleştirmek zorunda kalınmadan kullanılabilen 70 cmlik uzun tabla sürme yolu oldu. Kolza, sadece yan kesicilerin nakil vagonundan hızlı kilitle monte edilerek ve yağ hortumlarının akuple edilmesi ile kolaylıkla start alınabiliyor. Claasın tabla pozisyonu göstergesini daha iyi hale getirebilir olduğu görüşündeyiz. Çünkü dayanıklı etiketin, salyangoz yüzünden üzeri kapanıyor ve rahat görünmüyor. Dövme mekanizması kapalı durumda iken AutoContur tuşuna basıldığında, araç üzerine transfer olma pozisyonuna otomatik olarak geçiliyor. Bu makine, sabit makaranın yanı sıra yeni bir tabla, daha büyük çekme burgu ve daha uzun bir multifingere sahip. Doğrusal kesme tertibatı ile açık çift parmaklı ön ek parçaya zor bir sezondan sonra bile ne olursa olsun iyi not veriyoruz. Aynı zamanda yeni kesme teknelerinde de burgu için arka duvardan ayarlanabilir sıyırıcı gibi güzel detaylar bulunuyor. Ancak depolama için yağ motoru biraz daha güçlü olabilirdi. Ve Lexiondan tanıdığımız destek silindiri, yüksek çıktılarda dahi, daha sakin bir yem zinciri akışı sağlayabilirdi.

1,58 m. genişliğindeki APS-Çift batör sistemi bir önceki modele kıyasla hemen hemen hiç değiştirilmemiş. Tabii ki, 45-lik dövme tamburun ( bunlar 24 saatlik her harmanlama başlangıcından sonra otomatik olarak kalibre ediliyor.) altındaki hidrolik sele ayarı, konfor açısından iyi bir kazanım olmuş.
Ölçüm değerleri
Claas Tucano 570
Tabla 7,69 m
Uzunluk/ Genişlik / Yükseklik 8,80 /3,46/ 3,97 m
Tahıl tankı kapasitesi 6,22 t arpa (60,9 kg/hl)
Boşaltım süresi 107 s
Aşırı yük yüksekliği - genişliği 4,20 -5,07 m
Gürültü düzeyi 71,1 dB (A)
Test lastikleri ön 680 / 85 R 32
Test lastikleri arka 500 / 85 R 24
Dönüş çapı sol sağ 16,00 / 16,00 m
Aks yükü(1) ön / arka 12.280 / 4.600 kg