Common Rail Motor Güç Arttırımı

Arabalarda da güç artışı için yazılımlar yapılıyor.
Yazılım yapılınca turbo basıncı ayarları, avans ayarları, volan ağırlığı miktarı, hava alma girişleri ve egzoz çıkışları, debriyaj balatası kavrama özellikleri, fren balatası özellikleri, EGR valfinin iptali, DPF iptali, şanzımanın tork dayanımı bilgileri gerekiyor.
Traktör serilerinde mekan büyüklüğüne göre seri tercihi gerekiyor.
7 serisinin 150 hp traktörü 20 m^3 yem karmada, ot çevirmede kullanılırken, 6 sınıfının 150 hp traktörü toprak işlemeye daha yatkın niteliktedir.
Aynı traktör ağırlığında cep herkülü ve uçan halı modelleri var.Traktörlerin çeki kancası güçleri arasında büyük farklar var.Motor gücüne bakmakta yanıltıcı olabilir, tam yükte çalışıp az yakacak ve traktör ağırlığı yüksek modellerde bulunuyor.
Biçerde yazılım kullanıyoruz, tork eğrisinin şeklini düzeltmeden randımana girmiyor, traktörün kapasitesi bilindikten sonra makul güçlendirmelerin yapılması gerekir.Seri başı traktörü alıpta seri sonu toprak işleme traktörü gibi kullanmakta mantıklı görünmüyor.
En az yakıt bölgesi ve motor yükü bilgilerinin kullanım kitapçıklarında bulunması gerekir.Üst serilerdeki motorlar genelde kademesiz şanzımanla çalışacak dizayna sahipler ve motor anma güçlerinde çalışması gerekiyor, serisine göre 1900, 2000, 2100, 2300, gibi motor yük dengeleme devirleri bulunuyor.
Yazılım yapılıp tork bandının başlangıç devirlerinde motoru yüke vermek tam bir facia olur.Hidrolik iç pompalar yarım güçte çalışır, turbo yükü artar.
JD 7310 R serisinde tork ve güç bandı üst üste bindirilmiş, 1400-1800 devir arasını rahat kullanabiliriz, 6215 R modelde ise 1500 devirler civarına tork bandı genişletilip yerleştirilmiş, 1900 devirler civarına güç bandı yerleştirilmiş. Ekim işlemlerinde 1500 devir toprak işlemede 1900 devir kullanabiliriz.
Fendth vario 1050 motor karakteristiğinden dolayı 1400 devirde çalışırken, Kubota MGX 135 2, 1200-1600 devir tork bandı, 2600 devir max güç veriyor, 2000 devir motor yük dengeleme devridir, toprak işlemede 2000 devir kullanmak gerekir, 1300-1400 devirde çekişi hissettirir ama motor çalışması için sağlıklı değildir.
Perkins 92 hp, 393 n.m. Euro 2 motora pompa ayarı yaptık, pulluk sürüm hızı 6 km/h hızdan 9 km/h hıza çıktı.
Motorun torku hızın kare köküyle orantılı olarak artmıştır.
To be continued... :sleep:
Önemli olan işi yapanın ehil olması butür müdahalelerin herhangi bir sakıncası yok tabiki motorların katalog değerlerinde limitler aşılmadıkça kendi aracımda kullanıyorum ben 6 yıldır herhangi bir arızada yaşamadım birde traktörümüzde mevcut çok ciddi farklar yaşandı önceki haliyle birçok avrupa model üst tork yedekleri motorun kullanıldığı diğer ürünler hp aralığı belirlenmeli örneğin 300nm tork lu 80hp bir ürün tork yedeği %20 ürün fabrikada 70-80-90hp olarak üretilmekte! Biz bu üründe max 60nm tork 10hp beygirde artırıma gidebiliriz bu değerlerin dışına çıktığımızda sorun yaşayabiliriz! İşin ehli bize bu alanda gerekli bu gibi değerler yazılımlarla değiştirilmekte limitleri aşan işlemler kapımıza net arıza olarak döner! Birde sadece güç artırımı için yani HP tek yol yazılım değildir pompa ayarı ve soğutucu sistemlerdeki revizyonda motorda güç artırımına olanak sağlayacaktır ancak hp olarak artırsakta tork olarak bu defa yüksek devire mutlak ihtiyaç olacaktır malumunuz tüm motorlarda hp hız tork güç demektir!
 
  • Beğen
Tepkiler: wallace22
Önemli olan işi yapanın ehil olması bu tür müdahalelerin herhangi bir sakıncası yok tabiki motorların katalog değerlerinde limitler aşılmadıkça kendi aracımda kullanıyorum ben 6 yıldır herhangi bir arızada yaşamadım birde traktörümüzde mevcut çok ciddi farklar yaşandı önceki haliyle birçok avrupa model üst tork yedekleri motorun kullanıldığı diğer ürünler hp aralığı belirlenmeli örneğin 300nm tork lu 80hp bir ürün tork yedeği %20 ürün fabrikada 70-80-90hp olarak üretilmekte! Biz bu üründe max 60nm tork 10hp beygirde artırıma gidebiliriz bu değerlerin dışına çıktığımızda sorun yaşayabiliriz! İşin ehli bize bu alanda gerekli bu gibi değerler yazılımlarla değiştirilmekte limitleri aşan işlemler kapımıza net arıza olarak döner! Birde sadece güç artırımı için yani HP tek yol yazılım değildir pompa ayarı ve soğutucu sistemlerdeki revizyonda motorda güç artırımına olanak sağlayacaktır ancak hp olarak artırsakta tork olarak bu defa yüksek devire mutlak ihtiyaç olacaktır malumunuz tüm motorlarda hp hız tork güç demektir!
Motora müdahalenin sakıncası, müdahalenin şekline göre var.
Tork eğrisi boyu uzatılıp, turbonun çalışma devri aralığından farklı şekildeyse , erken açan turbo değişimine gidilebilir.
Turboyu by pas eden vana güç değişikliği durumunda ayar gerektirebilir.
Elektronik yakıt pompası arızaları meydana geliyor.
Mevcut turbonun turbo yükü artacaktır, malzeme kalitesi ortaya çıkar.
Ağır hizmet tipi şanzımanın tork dayanımı fazladır.
Krank yataklarının malzeme kalitesi ortaya çıkar.
Emisyon değerlerine etkisi olur.
Soğutma sistemi yetersizlikleri ortaya çıkabilir, malum Avrupa soğuk iklimde bulunuyor.
 
John Deere 5105 m traktore yazilim attıracagim deyip traktörle oynayan oldu işin başlarında herkes memnun işin sonunda motorun çalışma prensibi değişip hava filtresinden eksoz dumanı atıp motor yaptırdılar bu işin ehli olmayan kimselere boş vaatlerle kanıp üstüne çuvalla motor şanzıman yaptırmanın bı alemi yok benim şahsi görüşüm bı traktör 100 beygirse uygun ekipmanla o kadarlık iş yaptirmali 100 beygir traktöre yazilim atıp 150 beygir yapma durumu varsa firmalar neden şase motor şanzımana o kadar yatırım yapıp bı üst seri çıkarsın ki harcar üç kuruş 150 beygir diye satar aynısını benim kanaatim traktör midilliyse ona göre iş beklemeli esekse ona göre iş atsa ona göre iş beklemeli midilliden Arap atı yapmak yada aynı isi beklemek sonunda bizi üzer ben 10-15 beygirlik yazılım farkına karşı değilim ama uçuk fark söyleyenler var anlamakta inanmakta istemiyorum
 
Motora müdahalenin sakıncası, müdahalenin şekline göre var.
Tork eğrisi boyu uzatılıp, turbonun çalışma devri aralığından farklı şekildeyse , erken açan turbo değişimine gidilebilir.
Turboyu by pas eden vana güç değişikliği durumunda ayar gerektirebilir.
Elektronik yakıt pompası arızaları meydana geliyor.
Mevcut turbonun turbo yükü artacaktır, malzeme kalitesi ortaya çıkar.
Ağır hizmet tipi şanzımanın tork dayanımı fazladır.
Krank yataklarının malzeme kalitesi ortaya çıkar.
Emisyon değerlerine etkisi olur.
Soğutma sistemi yetersizlikleri ortaya çıkabilir, malum Avrupa soğuk iklimde bulunuyor.
Kesinlikle hocam kullandığı makinanın malzeme kalitesine güvenmeyen bu işe asla girmesin benim tek uyarım her motorun karakteristiğine göre artırım limitleri ayarlanmalı ben yaptırdığımda birçok firma sabit değerler %25-30 gibi şeyler konuşuluyo firmalarda bu durum sakıncalıdır bu artışlar her ürünün kendi motor verilerine göre dizayn edilip limitler malzeme kalitesinide düşünerek yapılmalı aksi hüsran selamlar...
 
Merhaba, NEW HOLLAND T5.115.E.C’ye yazılım yaptırdım. The_Hoca’nın ısrarla tavsiye ettiği kadar varmış. Traktör çok rahatladı. Sıra başı kalkışlarda can sıkıcı bir şekilde boğulma ve bazende stop etme oluyordu, sorun ortadan kalktı.
 

Resimler ve ekler

  • 92754DA7-FEBB-4A7D-B3B8-0A20EE288FE5.jpeg
    92754DA7-FEBB-4A7D-B3B8-0A20EE288FE5.jpeg
    104.9 KB · Görüntüleme: 33
Merhaba, NEW HOLLAND T5.115.E.C’ye yazılım yaptırdım. The_Hoca’nın ısrarla tavsiye ettiği kadar varmış. Traktör çok rahatladı. Sıra başı kalkışlarda can sıkıcı bir şekilde boğulma ve bazende stop etme oluyordu, sorun ortadan kalktı.
Hayırlı olsun bu iş uzun vadede kendini belli eder, bu kadar kolay ve zararsız olsa herkes büyük hp traktör alacağına küçük hp alıp yazilimla büyütür, umarım pisman olmazsınız
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci01
Çekişi artmış, peki yakıt ile ilgili ölçum fırsatınız oldu mu, yakıtı arttı mı?
Yapan teknisyen arkadaş, “yakıt düşer diye iddia edemem ağbi” dedi. İşlem şöyle oluyor özetle; traktör beyinindeki orjinal yazılım okutulup, firmanın merkezine gönderilip işlem o yazılım üzerinde işlem yapılıyor. İşlem yapılan yazılım tekrar traktör beyinine yükleniyor. Firmanın elinde uyumlu cihaz varsa beyinin içi açılmadan işlem yapılıyor. Ben firmadan memnun kaldım. İlerde de sorun yaşamayız inşallah.
 
Çekişi artmış, peki yakıt ile ilgili ölçüm fırsatınız oldu mu, yakıtı arttı mı?
+30 hp +100 n.m. güç arttırımı yapıldığında , pullukta, rampa çıkışta 1750 devir kullanabiliyoruz ama motorun en az yakıt aralığı 1400-1900 rpm aralığında olduğundan 1900 rpm lede kullanabilmek gerekir.
Binaenaleyh, +30 hp, +80 n.m. tork eklemek daha mantıklı duruyor. (144 hp , 520-540 n.m. gibi )
Lastik ebatlarının da etkisi olur.
Arazi yapısına göre tercihler yerinde olur.
Yakıt avantajı , toplam iş süresine bakıldığında , traktörün verimsiz devir aralıklarından kurtulduğumuz süreler kadar olur , operatör etkilidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: wallace22
Merhaba, NEW HOLLAND T5.115.E.C’ye yazılım yaptırdım. The_Hoca’nın ısrarla tavsiye ettiği kadar varmış. Traktör çok rahatladı. Sıra başı kalkışlarda can sıkıcı bir şekilde boğulma ve bazende stop etme oluyordu, sorun ortadan kalktı.
Merakımı mazur görün ama bu traktör otomatik vites ise nasıl stop ediyor? Sistem otomatik ayırmıyor mu balatayı?
 
Merakımı mazur görün ama bu traktör otomatik vites ise nasıl stop ediyor? Sistem otomatik ayırmıyor mu balatayı?
Estağfirullah, traktör yarı otomatik vites. Triptonic denilen şekilde düğmeyle, debriyajsız vites geçişi sağlayan bir şanzıman. Sürüm, çizel, rotovatör gibi ağır ekipmanları 6. Viteste kullanıyoruz. Traktör fabrika yazılımı yüksek devirlerde ağırlıklı tork vermesi için ayarlandığından, sıra başlarında yüke binince boğulma yapıyordu. Yazılımla tork eğrisi başlangıç devirlerine ayarlandı. Gayette güzel oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: 8066

Benzer Konular