Deutz ve same lere 5 vites koymuşlar 3 silindirli motorda ne kardar verim verir


dc6b447989e7e6a19c0edb4e2d093d6a.jpg
 
SDF motorların tork bandı 1600-2200 devir aralığında,şanzıman motor uyumu konusunda iddialıyız, diyorlar. Buçuk vites olması motor yükü kontrolü için gereklidir.Yalnız şanzımanda 3 dişli grubu dönüyor, buçuk için 3 adet dişli konuyor.Bu kadar dişlinin dönmesi demek sürtünmeden dolayı kayıp demek,8*8 şanzımanın güç kaybı 16*16 şanzımandan az olacaktır.Fark birkaç hp seviyesindedir.Sürtünme kayıplarını engellemek içinde şanzıman, yağ pompalarıyla basınçlı şekilde yağlanmaktadır.
FPT motorlarda tork bölgesi 1500-2300 devir aralığındadır.Vites değiştirirken motor 2400 devir verilip 1500 devire düşülerek vites değiştirmek istiyor.
SDF motorlarda 2200 devir verilip 1600 devire düşülerek vites geçişi rahat yapılır.
Motor karakteristiğine göre şanzıman koyuluyor.Ama 16*16 vitesi koysalar, hemen motoru yenilerim.:D
 
Ben ilk defa sdf kullanıcısı olarak 15+15 şanzumanı beğenmedim. Düz 1 çok seri geliyor kalkışta motor zor kalkıyor. Takviye 4 kalkış için çok iyi rampalarda filan sorun çıkarmıyor ama takviye 5 ten sonra düz e geçmek için durmak gerekiyor. Takviye 5 55km/h gibi hız yapıyor. 5.vites olacağına buçuk olsa çok daha iyi.
 

Ben ilk defa sdf kullanıcısı olarak 15+15 şanzumanı beğenmedim. Düz 1 çok seri geliyor kalkışta motor zor kalkıyor. Takviye 4 kalkış için çok iyi rampalarda filan sorun çıkarmıyor ama takviye 5 ten sonra düz e geçmek için durmak gerekiyor. Takviye 5 55km/h gibi hız yapıyor. 5.vites olacağına buçuk olsa çok daha iyi.
hangi modeli kullanıyorsunuz..
 
Takviye 5 i diğer motorların 1 inden bile hızlı. Takviye 4 bile nh lerin 1.vitesi hızında argon 80 balon büyük teker

Argon 3^75 kullandık 28 jant.Büyük lastik tat vermez.Motor alt açıklık durumuna göre pulluk kullanmanız gerekir,yüksek çatılı pulluk olursa çeki kaybı olur.Diğer ekipmanlarda sorun olmaz.Şanzıman seri geliyor, küçük çaplı 28 jant lastik tavsiye ederim.Yol hızından yana zaten sorun yok.
 

Benzer Konular