Efsocular burdamı

Hocam Euro 2 dondursek jd 5085m için konuşuyorum boğulma ortadan kalkarmi
Traktör bambaşka olur ama orijinallik bozulur. Çekiş artar, boğulma baya azalır. Çevremde tt4.65 e yaptıran vardı memnun. Benim tavsiyem eksantrik gibi büyük bir işlem yerine sağlam bir pompa ayarı. Eksantrik işlemi sonucu duman da artar bazı kullanıcılar duman görünce deliriyor :rolleyes:
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Traktör bambaşka olur ama orijinallik bozulur. Çekiş artar, boğulma baya azalır. Çevremde tt4.65 e yaptıran vardı memnun. Benim tavsiyem eksantrik gibi büyük bir işlem yerine sağlam bir pompa ayarı. Tabi işlem sonucu duman da artar bazı kullanıcılar duman görünce deliriyor :rolleyes:
Pompa ayarı yaptırdım çekiş iyileşti ama maalesef istediğim gibi 1400 1500 devirde tarla sürümünde pullukta veyahut kültivatör de gitmiyor mesela önceki motorum case 75c idi 1400 1500 devirde çok iyiydi
 
Jd ilk aldığımda çekiş çok kötüydü pompa elemanlarını değiştirdik şuan 1600 1700 devirde iyi devirli kullanmasam maalesef çabuk bayılıyor
Bu sorunun cevabı @The_Hoca beyde. Çalışma devirleri farklı olabilir. Ben 54c satıp Case 65c aldım. 54c'ye göre çiziye girerken alt devirler bende de sıkıntı 1200 saat gibi pompa ayarı yaptıracağım. Mesela benim 65c'de aynı 1400 devir civarı sonra öldüm Allah durumuna geçiyor. Tarla performansı güzel ama rampa sevmiyor.
 
Bu sorunun cevabı @The_Hoca beyde. Çalışma devirleri farklı olabilir. Ben 54c satıp Case 65c aldım. 54c'ye göre çiziye girerken alt devirler bende de sıkıntı 1200 saat gibi pompa ayarı yaptıracağım. Mesela benim 65c'de aynı 1400 devir civarı sonra öldüm Allah durumuna geçiyor. Tarla performansı güzel ama rampa sevmiyor.
Sizin pompada ayarsizlik var 2 tane amcamda da 65 c var 2012 ve 2014 model 2012modelde kesilme ve bayılma yok desem yeridir ikinci el aldık bizden önce pompa ayarimi yapılmış bilmiyorum 2014 de göre çekişi bariz farkediyor sizede işinin ehli olan bir pompaciya yaptırmanı tavsiye ederim
 
Bu sorunun cevabı @The_Hoca beyde. Çalışma devirleri farklı olabilir. Ben 54c satıp Case 65c aldım. 54c'ye göre çiziye girerken alt devirler bende de sıkıntı 1200 saat gibi pompa ayarı yaptıracağım. Mesela benim 65c'de aynı 1400 devir civarı sonra öldüm Allah durumuna geçiyor. Tarla performansı güzel ama rampa sevmiyor.
Biz Euro 1 , Same Explorer seride regülatör ayarı yaptırdık , Euro 2 ve üzeri motorların tamamında ayar yapılıyor.
Saman balyesi bağlama da performanslı traktör aranır ve motorun zamanlama kayıpları önemlidir.
Fiat 7056 , 1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , kuyruk mili 2200 rpm devirdeydi , 2000 rpm devire alındı , pratik kullanım aranıyor.
Motor, max tork noktası ile max güç noktası arası devirlerin fazla uzun olması istenmiyor.
1600 rpm de sıra dönüşleri , 2000-2200 rpm le sıra içinde yürünür , vites araları 500 rpm ile 2100 devirde çok uyumlu geçiş sergiler , devir uyar. 1600-2100 rpm arası 500 rpm dir.
Düşük yükte 1600 rpm ile az yakar , tam yükle motor anma gücünde çalışır , 52,5 kw kuyruk mili gücü vardır.
2015 ve 2016 model Case JXC serininde takviye 3 , 4 , seri 1 vitesleri arası 500 rpm devire bu yüzden alınmıştır.
JXC , serisi çok alışılmamış bir motor grafiği kullanıyor , 1500 rpm max tork , 1600 rpm max güç , tork ve güç yumuşak eğri şeklinde stok motor için 2400 rpm devir güç sonu oluyor.
Pompa ayarı yapılınca 2600 rpm güç sonu oluyor, 2700 rpm de ses değişir.
Aktif iş kullanımı vites aralarını yaklaştırınız dediğimizde yaklaştırdılar.
Garip gelen motorun güç eğrisinin şekli olabilir.
Yük taşıma için avantajdır , dip gaz 2600 rpm motora yüklenebiliriz , 1500 rpm devire düşünce vites değiştiririz.Zamanlama kayıpları 1100 rpm dir.
JD 6430 Premium , 1300-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900 rpm sabit güç noktası , zamanlama kayıpları 300 rpm dir.
1900 rpm den 1600 rpm e düştü mü powershift düğmesi ile vites düşer.
JD 5085 M , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , zamanlama kayıpları 400 rpm , tam güçten , sabit tork aralığı üzerindeki ara güç tercihine geçtiğimizde vites değiştiririz.
MF 200 serisinde 1000-1700 rpm sabit tork aralığı ve mazot pompasının rölanti devirde gaz verebilme özelliği bulunur , tek frende gaz basmak istemez.
Fiat 7056 da başlangıç torku , max torkun yarısı gibidir , rölantide fazla çekiş hissettirmez , Same Explorer serisi de aynıdır , grafikte max tork 1600 rpm de bulunur.
Steyr 768 , hem rölanti de hem de 800-1300 rpm devir aralığında tork çok düşük kalır , çekmez denebilir , 1600 rpm de max torka ulaşır.
Günümüzde turbo kullanıldığından başlangıç torkları ile max torklar arasında % 120 gibi fark olanlar traktörün içinden 2 motor çıkar gibi hissiyat veriyor.
Perkins motor gibi 1000-1500 rpm devir arası vitesle oynanmaya çalışılıyor, yanlıştır.
Yakıt grafikleri, ya motor max tork noktası ve güç noktası aralığında yada motor sabit güç aralığı içinde bulunuyor.
İstisnalar ; 300 hp sınıfında , bir de 1050 Vario ' da var be yahu .
Egzantrik değişimi serilerin küçük motorlarında yapmak arazi zorluğuna göre ihtiyaç olabilir , nitekim bizde TD75 modele yaptırdık.
To be continued...