Eksantrik mili


Selam abiler kardeşler. Eksantrik mili yerli traktörlerde 44mm olarak çıkıyor örneğin New Holland TD 90 eksantrik 44 mm olarak çıkıyor. Biz bunu 40 mm eksantrik mili ile değiştirirsek genelde bu şekilde değiştiriliyor. Benim görüşüm şu yönde ortada 4mm bi subap emisyon kayıbı var bunun artı ve eksi yönleri var mesela çekiş ve yakıt azalır. Çekiş isteyenler için güzel bi pompa ayarı avans ayarı subap ayarı ile çok güzel verim alınabileceğini umuyorum. Bu konu hakkında düşüncelerinizi alabilir miyim konu tartışmaya açık buyurun 😅
 
Selam abiler kardeşler. Eksantrik mili yerli traktörlerde 44mm olarak çıkıyor örneğin New Holland TD 90 eksantrik 44 mm olarak çıkıyor. Biz bunu 40 mm eksantrik mili ile değiştirirsek genelde bu şekilde değiştiriliyor. Benim görüşüm şu yönde ortada 4mm bi subap emisyon kayıbı var bunun artı ve eksi yönleri var mesela çekiş ve yakıt azalır. Çekiş isteyenler için güzel bi pompa ayarı avans ayarı subap ayarı ile çok güzel verim alınabileceğini umuyorum. Bu konu hakkında düşüncelerinizi alabilir miyim konu tartışmaya açık buyurun 😅
Fizikle alakalı bir konu 4mm ovallikteki azalım pistonların daha hızlı gidip gelmesini sağlayarak daha fazla güç üretecektir tabiki avans vs motorun yanma odalarındaki hava mazot karışım oranlarıdır yüksek performans isteyenleri tatmin edemez eğer istiyosa ki makinasının aktarım elemanları buna dahayabilecekse malzeme kalitesi olarak egzoz sistemindede değişiklikler yapmalı artı soğutma sisteminide güçlendirmeli böylelikle tüm bu işlemler profösynelce uapılabilirse ortalama %60 oranında ekstra güç elde edilebilir... Aman dikkat amatörler denemesin amatör usta yapmasın eldekinden olursunuz!
 
Fizikle alakalı bir konu 4mm ovallikteki azalım pistonların daha hızlı gidip gelmesini sağlayarak daha fazla güç üretecektir tabiki avans vs motorun yanma odalarındaki hava mazot karışım oranlarıdır yüksek performans isteyenleri tatmin edemez eğer istiyosa ki makinasının aktarım elemanları buna dahayabilecekse malzeme kalitesi olarak egzoz sistemindede değişiklikler yapmalı artı soğutma sisteminide güçlendirmeli böylelikle tüm bu işlemler profösynelce uapılabilirse ortalama %60 oranında ekstra güç elde edilebilir... Aman dikkat amatörler denemesin amatör usta yapmasın eldekinden olursunuz!
Pistonların daha hızlı gidip gelmesinden bahsetmişsiniz krank milinden olsa olur ama eksantrik subapların açılıp kapanmasını etkiliyor diye biliyorum
 
Pistonların daha hızlı gidip gelmesinden bahsetmişsiniz krank milinden olsa olur ama eksantrik subapların açılıp kapanmasını etkiliyor diye biliyorum
krank mili ile birbirlerine bağlıdır motorda sizin milimetrik küçükltmenizle aynı dönme açısıyla subaplardan yanma odasına daha fazla yakıt ve oksijen pompalanır buda buda aynı pistondan daha fazla güç dönme açısıyla %1000 değerlerle küçük hızlı hareketler oluşturur modifiyeciler işin aslını krank ve eksantriği birlikte değişirler ancak ülkemizde sadece eksantrik değişiyolar bunuda çok anlamış değilim
 
krank mili ile birbirlerine bağlıdır motorda sizin milimetrik küçükltmenizle aynı dönme açısıyla subaplardan yanma odasına daha fazla yakıt ve oksijen pompalanır buda buda aynı pistondan daha fazla güç dönme açısıyla %1000 değerlerle küçük hızlı hareketler oluşturur modifiyeciler işin aslını krank ve eksantriği birlikte değişirler ancak ülkemizde sadece eksantrik değişiyolar bunuda çok anlamış değilim
Bende tam olarak bu durumdan bahsediyorum sadece eksantrik incelince yani 44 mm den 40 mm e düşünce emisyon değeri de düşüyor yani subap daha az açıyor bu şekilde yanma odasına daha az yakıt hava karışımı geliyor akabinde yakıt ve çekiş düşmüş oluyor
 
Emisyon ölçümleri motorda genellikle max tork noktasının altındaki düşük devirlerde yapılıyor, standart bir motorda bu devirlerde güçsüz bir çalışma var.
Egzantrik değişimi sayesinde motorun başlangıç torku değerleri yükseliyor.
TD 90 , max tork , 360 n.m. 1500 rpm
Başlangıç torku 280 n.m. den 300 n.m. ye çıkarıldığında tork eğrisinin şekli yükseldiğinden ilk baştaki sinme hareketlerini azaltacaktır.
Aşırı sıcak havalarda biraz hararet meyili oluşturmaya niyetleniyor.
Ayar yapılmamış motor, dur kalk yapıldığı zaman yakıt fazlalaştırıyor.
Ayar yapmadan kullandığımızda çevreye daha fazla duman salıyoruz.
Saman balyesi bağlarken, yaş tarla sürümü, mısır silaj yapımında fark ediliyor.
Emisyon ölçümleri traktör yüksüz iken yapılıyor.
 
Emisyon ölçümleri motorda genellikle max tork noktasının altındaki düşük devirlerde yapılıyor, standart bir motorda bu devirlerde güçsüz bir çalışma var.
Egzantrik değişimi sayesinde motorun başlangıç torku değerleri yükseliyor.
TD 90 , max tork , 360 n.m. 1500 rpm
Başlangıç torku 280 n.m. den 300 n.m. ye çıkarıldığında tork eğrisinin şekli yükseldiğinden ilk baştaki sinme hareketlerini azaltacaktır.
Aşırı sıcak havalarda biraz hararet meyili oluşturmaya niyetleniyor.
Ayar yapılmamış motor, dur kalk yapıldığı zaman yakıt fazlalaştırıyor.
Ayar yapmadan kullandığımızda çevreye daha fazla duman salıyoruz.
Saman balyesi bağlarken, yaş tarla sürümü, mısır silaj yapımında fark ediliyor.
Emisyon ölçümleri traktör yüksüz iken yapılıyor.
Benim emisyon olarak bahsettiğim motorun subap(sibop) larının açılması kapanması. Örneğin td90 da sen orjinalindeki 44mm eksantrik milini değiştirip yerine 40mm taktığını var sayarsak eksantrik mili (subap ayarı da yapıldığını var sayarak)subap iticilerine 4mm eksik basacak ortada 4mm bu emisyon kayıbı var bu yakıtı da çekişi de düşürür. Ben taktırdım 44mm olan eksantrik milini 40mm ile değiştirdim yakıt yakıt 30litrede 5-6 litre düştü çekişte fazla belli olmuyor çünkü motor devrini arttırarak o çekiş kaybını göz ardı ediliyor. Ama tekrar 44mm takacağım nekadar hava-yakıt karışımı alınırsa motora ve akabinde motordaki egzoz gazı nekadar rahat atılırsa okadar çekiş alınır diye biliyorum
 

Benzer Konular