Ynt: ERKUNT %100 YÜZ TÜRK MALIYMIŞ.EMİNMİSİNİZ.
Merhaba arkadaşım. Yüzde yüz Türk Malı sözüyle esas kastedilmek istenen, firmanın yabancı ortaklığının olmadığıdır. Şu an Erkunt Traktör firmasının tek bir sahibi vardır ve o da Türk ' tür. Yani bir bakıma Tümosan, Başak ve Hattat da Yüzde yüz Türk malıdır. Ama Türk Traktör (New Holland) yüzde yüz türk değildir. Sadece Koç grubunun belli bir hissesi vardır.
Diğer konulara gelecek olursak, şu an dünyadaki neredeyse hiç bir traktör ya da otomotiv üreticisi, bütün parçalarını kendi ülke sınırları içerisinden temin etmemekte. Piyasa tamamen rekabet, dolayısıyla maliyet üzerine kurulu. Herkes, kaliteyi ucuza almak istiyor, bu da milli değerlerin önüne geçiyor.
Perkins ve ZF konusunda ise sana şunları söyleyebilirm: Erkunt ' ta kullanılan perkins motorlarının motor blokları ve silindir kafaları Erkunt Döküm firmasında dökülüp işlendikten sonra İngiltere ' ye gönderiliyor ve bitmiş haldeki motorlar geri geliyor. Perkins ' ten başka Sisu ve Deutz motorları için de aynı şey söz konusu.
ZF transmisyonda ise patent, alman Zf firmasında ait, fakat transmisyonun bütün döküm parçaları yine Erkunt Dökümde dökülüp işleniyor. Dişli, mil, rulman ve senkromeçlerin büyük kısmı da yerli tedarikçilerden temin ediliyor. Sadece kalite yönünden yerli tedarikçilerden sağlanamayan bazı parçaları yurtdışından temin ediliyor. Yoksa tamamı yurtiçinde yapılabilir, buna herhangi bir engel bulunmamakta.
Şu an başaktaki şanzumanın da aslı ZF ' dir. Lisans sözleşmesi bittiğinde o şanzumanın ve motorun bütün üretim hakları Başağa geçmiş oldu. Tümosan ' da da durum aynı, şanzumanı italyan lisanslıydı. Hattatın şanzumanları da sanırım John Deere tabanlı. Gördüğün gibi kimse sıfırdan motor-şanzuman tasarlamıyor. Amerika ' yı yeniden keşfetmeye gerek yok sonuçta.
Yakıt konusuna gelecek olursak; traktörün yakıtı birçok değişkene bağlıdır. O anki motor sıcaklığına, ortam sıcaklığına, çekilen ekipmana, toprak durumuna, deniz seviyesinden yüksekliğe, seçilen vitese, motor devrine, lastik basınçlarına, lastik tipine (radyal veya diyagonal), traktör ağırlığına vs. vs.
Motorun özgül yakıt sarfiyatının en düşük olduğu değer, genelde maksimum tork devridir, o da Erkunt ' larda 1400 d/d civarındadır. Bu devirde hem en yüksek çeki gücünü alırsınız, hem de en düşük yakıt sarfiyatını elde edersiniz. Bu devirden yukarılara çıkıldıkça yakıt sarfiyatı artar. Örneğin 1400 devirde saatte 8 lt yakıt sarfeden bir motor, aynı işi 2500 devirde yapmaya kalkarsanız yakıt sarfiyatı saatte 12 litreye dahi çıkabilir. Traktörünü doğru şekilde kullanan bir kişinin yakıtın fazlalığından şikayet edeceğini hiç sanmıyorum.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Saygılar.
ali_kockaya link=topic=22527.msg186687#msg186687 date=1244836011' Alıntı:
ERKUNTTA PERKİNS MOTOR VAR.PERKINS TÜRK MALI MI.CAHİLLİĞİMİ BAĞIŞLAYIN.O ZAMAN MASSEY,KİOTİ,HATTAT,LANDİNİ DE TÜRK MALI DİMİ.E BEN CAHİLİM BAĞIŞLAYIN.ARKA ŞANZUMAN STEYR IN AYNI.STEYR TÜRK MALI MI.ZF ŞANZUMANI BİZ Mİ İCAT ETTİK.TAMAM FARI,AKÜSÜ,RADYÖTÖRÜ,DİREKSİYONU TÜRK MALI HEMDE %100 DE YÜZ.ŞİMDİKİ ZAMANDA %100 TÜRK MALI DİYE BİRŞEY YOK.BİR TARAKTÖRDE BİNLERCE PARÇA VAR.HEPSİNİN TÜRK MALI OLMASI İMKANSIZ.YA BİDE BU ERKUNTCULAR BENİM KAFAMI KARIŞTIRIYOR.KİMİ ÇOK AZ YAKIYOR DİYOR.KİMİ ÇOK YAKIYOR DİYOR.YA BU TRAKTÖRLER ÇEŞİT ÇEŞİT Mİ.ÇİFT SÜRERKEN 15 GAZI GEÇERESEN ÇOK YAKARMIŞ DOĞRU MU.