Erkunt 90-100-110 Lüks Hidrolik Filtresi Değişimi ve Yağ Bakımı


Merhaba Arkadaşlar.Erkuntun T557 Sanzumanli 90-100-110 Lüks Kullanicilari İçin Son Derece Yararlı Olduğunu Düşündüğüm Bakımlarini Kendileri Yapan Kullanicilar Icin Hidrolik Filtresi Değişimi ve Genel Yağ Bakımıyla İlgili Bilgiler Vereceğim.Öncelikle Hidrolik Filtrelerinin Değişimi 400 Saat, Motor Yagi, Yag ve Mazot Filtrelerinin Degisimi 200 Saat, Hidrolik ve Sanzuman Yaginin Komple Degisimi 800 er Saatte Erkunt Tarafindan Onerilmektedir.Ozellikle 90-100-110 Luks Serilerinde Hidrolik Filtresi ve Sanzuman Filtresi Degisirken Filtre Yerleri ve Yağin Akisinin Durdurulamamasindan Dolayi Bu Filtrelerin Degisimi Zordur.Degistikten Sonrada Hidrolik Sistemde Hava Kalmasi ve Hidrolik Kollarin İnip Kaldirilmamasi Direksiyonun Dönmemesi Gibi Sorunlar Yasanmaktadir.Bugun Kendi Traktorumun 1200 Saat Bakiminda Hidrolik, Yağ, Mazot Filtre Degisimini Yaptim.Sizlerde Kendiniz Yapmak Isterseniz Gorsellere Bakarak Yapabilirsiniz.Baslamadan Once Arka Hidrolik Kollarini En Asagi Indirin
Ortakolu ve Yan Koldaki Pistonu İceri Cekin ki Icinde Yag Kalmasin. Ilk Olarak Hidrolik Yagini Bosaltmak Icin Dik Duran Hidrolik Filtresini Tornavidayla Delip Yaklasik 24 Litre Yagi Temiz Bir Kaba Bosaltiyoruz.Yag Tamamen Bosaldiktan Sonra Filtreyi Sokuyoruz.Eger Yagi Bosaltmadan Sokmeye Calisirsaniz Yag Akisini Durduramazsiniz ve Cok Yag Geldigi Icin Yagi Kaba Doldurmaniz Zorlasir.Eski Filtreyi Soktukten Sonra Yeni Filtremizin Icine Sanzuman Yagimizi(Po Tms 300/Tms500 - Erkunt 300/Erkunt 500 Yaglarini Kullanabilirsiniz)Dolduruyoruz.Yag Olarak Tavsiyem Servisten Alinan Resimdeki Yagdan Koymanizi Tavsiye Ederim. Doldurduktan Sonra Filtremizi Filtre Anahtariyla Sıkıyoruz.Bosalttigimiz Yagi Temiz Bezle Suzerek Arkadaki Borudan Tekrar Dolduruyoruz.Sol Ustteki Camdan Yagimiz Camin Ortasindaki Kirmizi Renge Kadar Dolacak Sekilde Dolduruyoruz.Traktorumuz Calistirip Yagin Sistemde Dolasimini Sagliyoruz.Yaklasik 1 2 Dakika Calistirdiktan Sonra Direksiyon Donmez ve Hidrolik Kollar Inip Kalkmazsa Sistemde Ha va Var Demektir.Ondeki Direksiyona Giden Hortumlari Gevsetip Direksiyonu Dondurerek Sistemin Havasini Aliyoruz.Bu Sekilde Filtre Degisimimiz Tamamlanmis Oluyor. Sanzuman Filtresinide Degistirmek Icin Ortadaki Savtin Arka Kisminda Alyan Anahtarla Acilan Bir Somun Var Orayi Acip Yagi Bosaltiyotuz.Arka Sol Pistonun Orda Alyanla Acilan Vidayi Acip Sag Alttaki Camin Tamamini Doldurcak Sekilde Yagimizi Koyuyoruz. Yaklasik 32 Litre.Sanzumana Fazla Koymamizin Sebebi Disli Sayisi Fazla Oldugundan Asiri Isinan Sanzumanin Yagin Birazinin Buharlastirmasidir.Motor Yagini İse Api Cl4 Degerli(Castrol Turbomax-Po Siyah Tenekeli Maxima- Shell Rx4 15 40) Yaglari Kullanabilirsiniz.10.5 Litre Motor Yagi Gerekli.Yag Filtresine Yag Doldurmadan Takabilirsiniz.Genel Olarak Bakim Bu Sekilde. Herkese Kazasiz Belasiz Bol Bereketli Gunler Dilerim.
IMG_20200415_161005.jpg
IMG_20200415_163729.jpg
IMG_20200415_162945.jpg
IMG_20200415_163016.jpg
IMG_20200415_191336.jpg
IMG_20200415_193707.jpg
IMG_20200415_191322.jpg
IMG_20200415_191320.jpg
IMG_20200415_191317.jpg
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20200415_162945.jpg
    IMG_20200415_162945.jpg
    66 KB · Görüntüleme: 74
Bilgiler için teşekkürler benden de bir tavsiye hidrolik filtresini değiştirirken arkada yağ konulan boru yu yanında olan başka bir kişi avuç içi ile hava almayacak şekilde kapatırsa en fazla 1 litre kayıpla filtre değişimi yapılır
Rica ederim bende tesekkur ederim gecen seferki degisimde dediginizi bende yapmistim ama baya bi yag akti o yuzden temiz olsun diye bu sekilde yaptim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci01

Benzer Konular