Erkunt crd 110 ları neden satıyorlar

Ankarada 5100 h landininin içine binme fırsatı yakaladım evet kabin biraz dar haklisiniz hatta tek kisilik denilebilir.Hasmetle ayni paraysa landini daha iyi bir seçenek bence varsın kabini dar olsun.powershuttle ve lastik kalitesi landiniyi öne çıkarıyor en basitinden. Erkuntun crd si motor olarak guzel ama yıl olmuş 2017 ileri geri yaparken debriyaj kullanma devri bitti çoktan. Beğenmediğimiz new holland bile küçücük tt4 serisine koydu 110 hp makinada şart oğlu şart bence. Fabrika gelistiremiyorsa bu sistemi disardan alsin herkes kendi mi yapıyor bu sistemi.bütçe 140 150 ise seçenek çok illa sıfır olmayacaksa.mf 5445-50-55 veya jd 5105 m veya nh t5060-5070 olabilir kanımca.az para bağlanmiyor sonuçta iyi düşünmek lazım acele etmeyin karlı çıkarsınız. Ne demiş Atalar "Bu yolda acele etme , acelede bin zarar var" hakkınızda hayırlısı olsun.
Aynen haklısınız...
O erkubt için acaaýyip bir suç hata artık ne riderseniz diyin. Ama işte kabin benim için debriyajdan daha önemli.
Bir iki yıl daha beklesem bütçe daha da fazla olacak ama. Beklemekde istemiyorum yine erkunt diyecem galiba.
Landini mccormick ikiside aynı isimleri değişik. Kabin, kabin içi,motor ,hidrolik hepsi aynı. Kabin platformu çok kötü ikisininde içeriye yolda kalmış iki kişi alsan sığmaz. O yüzden vaz geçecem power şhuttle. 3 kademe power şhift çok güzel sadece. Kara duman cabası..
 
Daha 10 ile 450.saat arasında olan erkunt crd 110 lar neden hep satılıyor. 90 ve 100 ünü satanı görmedim ama 110 lar sahibindende galerilerde sayılıyor. Takip ettiğim 5 veya 6 tanesi satıldı... bilgisi olan varmı acaba. Yada crd 110 veya 90 ve 100 kullananlar traktör hakkında bilgi verebilirmi..
Not.. deutz motorlu olanlar...
Olay nedir aslında biliyormusunuz? Alışkanlıklar, takıntılar. İnsanlar yeni bir tane alırken doğal olarak bir önceki traktörün den daha iyi almak istiyor. İstiyor ama aklı hala eski traktörün de. Yani yeni traktöre öyle hemen ısınamıyor. Kasımda Adana fuarında erkunt traktörleri ni inceliyorum. Benimde niyetim 110 crd haşmet var. Örnek traktörün yanına vardığımda üzerinde iki tane delikanlı vardı. Bende öyle olunca onların inmesini beklerken bir yandan traktörün etrafında dolanıp inceliyorum. Bir yaşça büyük bir ağabeyin Adana bayisi sahibi ile konuşmasını gördüm ve kulak misafiri oldum. Bu ağabey bayi sahibini tanıyor ve anladığım kadarıyla onun teşviki ile bir tane 110 crd haşmet almış. Adam pek memnun değil. Bilakis şikayetçi. Söyledikleri aşağı yukarı şunlar; arka hidrolik fazla kalktığı için orta kol kabinine çarpıyormuş, servis traktörü yıkamamasını söylemiş, yoksa beyne zarar verebilirmiş. Adam da diyor tabiki bu traktör değilmi çamura toza karışmayacakmı, böyle şey olurmu. Sonra pamuk, ayçicek gibi yerlere girmemesini yoksa kabloları zarar görebileceğini söylemişler. Hidrolik ve diğer sistemler elektronik. Dolasıyla altında benzerleri gibi kabloları var. Direksiyonun altında artık sizler ne dersiniz bilmiyorum (mekatronikmi, Powershuttle mi) adam ondan da şikayetçi. Kolu atarken traktörde garip bir ses ve atılma varmış. İşte böyle gidiyor. İnsan bunları duyunca soğuyor hemen. Neyse lafı uzatma gerek yok. Ordan case ih tarafına geçtim. Bu sefer gözüme farmall c ye kestirdim. Çünkü diğer markalarda bir şey göremedim. Orda da anladığım kadarıyla serviste çalışan arkadaşlar var. Ziyaret herhalde. Traktör crd ya hemen sordum bunlarda beyin varmış öylemi? Evet var. Yıkamamızda bir sorun olmaz herhalde? Kaputu açtı ve öndeki beyni gösterdi ve buna su değmemesini söyledi. Peki ya yağmur yağdı, o zaman? Enteresan yanı bu beyin dedikleri kart tamda ön üst ızgarası nın altında. Bir şemsiye misali bir sac plakasının altında. Ya arkadaş hidrolik dedim. Bunlar elektronik ve kabin içerisinde hidroliği yüksekliğini kısıtlayan düğme var. Ordan ekipman büyük ise ayarlayalım bilirsin. Yani arkaya büyük yüksek bir ekipman taktığınız da orta kol kabine değebiliyormuş. Onun için kısıtlama düğmesi koymuşlar. Ya kablolar? Dikkatli olacaksın. Bindik şöyle bir ileri geri yapıyoruz. Powershuttle atınca önce bir zorlama sesi sonra atılma. Yani burda da durum aynı arkadaş. Case neyse erkunt ta aynı. Çekmiyor konusuna gelince çift çekenlerin kullanımı yaygınlaştığı zamanı hatırlayın. Çift çeker dünya yı çeker. Ya böyle bir mantık var mı? Evet yaşadık. Adam 75 bg çift çeker almış zannediyor ki herşeyi çeker. Adam ekipman alacak traktörü soruyoruz 75 bg , çekmez diyoruz adamın cevabı: ama çift çeker. İşte , adamda haklı küçük traktörünü satıp pazarlamacanın övgü dolu sözleri ile kafası dolmuş gelmiş ekipman alacak. Sonra yakıt pompasını biraz daha basıncını yükselt çekmiyor diye. Servisteki adam ne yapsın. Yapacağı tek şey bu. Pazarlamacısının hatasını düzeltsin dursun. Arkadaşlar önce alacak olduğunuz traktörün kataloğ dan özelliklerine bir bakın öyle alın. Üzerindeki yazan 105 miş 110 muş 80 miş yok 90 mışa aldanmayın. Örneğin erkunt 80.3 lüks 80 bg değil 75 bg. Şöyle haşmet ine bakınca 95 bg gibi duruyor. Ama motor küçük. Birde bir geçiş dönemindeyiz. Viteste joystikli, düğmeli, arka hidrolik elektronik ,...v.s. Yani traktörde elektronik sistem hakimiyeti başladı başlamak üzere. Bu günler geçiş. Aceleniz yoksa bekleyin derim. Birde benim gözlemim 100 bg üzeri traktörler de hala bir düzen, oturmuşluk yok. Beki de biz hazır değiliz çift çeker gibi :)
 
Casede 3 kademe elektronik shuttle var, nötr düğmeside var, elektrohidrolik yağlı kavrama sistem var.
Mekatronik shuttle da sistem fren yapıyor, yavaşlayınca senkromench şanzıman vites geçisi sağlıyor.
Arada DAĞLAR kadar fark var.
Eskiden çiftçeker şaftlarının altında koruma muhafazası yoktu.Bazıları da çayır biçme makinesi gibi mafsallı şaftlardı.Kopma kırılma olayları olunca koruma muhafazası koyuldu.İş güvenliği yasalarından dolayı.
Kabloları bir boru içine koyup muhafaza etmek zor mu, beyin kısmını su, çamur görmeyecek yere gizlemek çok mu zor acaba?
Seçici olmak lazım.
 
Olay nedir aslında biliyormusunuz? Alışkanlıklar, takıntılar. İnsanlar yeni bir tane alırken doğal olarak bir önceki traktörün den daha iyi almak istiyor. İstiyor ama aklı hala eski traktörün de. Yani yeni traktöre öyle hemen ısınamıyor. Kasımda Adana fuarında erkunt traktörleri ni inceliyorum. Benimde niyetim 110 crd haşmet var. Örnek traktörün yanına vardığımda üzerinde iki tane delikanlı vardı. Bende öyle olunca onların inmesini beklerken bir yandan traktörün etrafında dolanıp inceliyorum. Bir yaşça büyük bir ağabeyin Adana bayisi sahibi ile konuşmasını gördüm ve kulak misafiri oldum. Bu ağabey bayi sahibini tanıyor ve anladığım kadarıyla onun teşviki ile bir tane 110 crd haşmet almış. Adam pek memnun değil. Bilakis şikayetçi. Söyledikleri aşağı yukarı şunlar; arka hidrolik fazla kalktığı için orta kol kabinine çarpıyormuş, servis traktörü yıkamamasını söylemiş, yoksa beyne zarar verebilirmiş. Adam da diyor tabiki bu traktör değilmi çamura toza karışmayacakmı, böyle şey olurmu. Sonra pamuk, ayçicek gibi yerlere girmemesini yoksa kabloları zarar görebileceğini söylemişler. Hidrolik ve diğer sistemler elektronik. Dolasıyla altında benzerleri gibi kabloları var. Direksiyonun altında artık sizler ne dersiniz bilmiyorum (mekatronikmi, Powershuttle mi) adam ondan da şikayetçi. Kolu atarken traktörde garip bir ses ve atılma varmış. İşte böyle gidiyor. İnsan bunları duyunca soğuyor hemen. Neyse lafı uzatma gerek yok. Ordan case ih tarafına geçtim. Bu sefer gözüme farmall c ye kestirdim. Çünkü diğer markalarda bir şey göremedim. Orda da anladığım kadarıyla serviste çalışan arkadaşlar var. Ziyaret herhalde. Traktör crd ya hemen sordum bunlarda beyin varmış öylemi? Evet var. Yıkamamızda bir sorun olmaz herhalde? Kaputu açtı ve öndeki beyni gösterdi ve buna su değmemesini söyledi. Peki ya yağmur yağdı, o zaman? Enteresan yanı bu beyin dedikleri kart tamda ön üst ızgarası nın altında. Bir şemsiye misali bir sac plakasının altında. Ya arkadaş hidrolik dedim. Bunlar elektronik ve kabin içerisinde hidroliği yüksekliğini kısıtlayan düğme var. Ordan ekipman büyük ise ayarlayalım bilirsin. Yani arkaya büyük yüksek bir ekipman taktığınız da orta kol kabine değebiliyormuş. Onun için kısıtlama düğmesi koymuşlar. Ya kablolar? Dikkatli olacaksın. Bindik şöyle bir ileri geri yapıyoruz. Powershuttle atınca önce bir zorlama sesi sonra atılma. Yani burda da durum aynı arkadaş. Case neyse erkunt ta aynı. Çekmiyor konusuna gelince çift çekenlerin kullanımı yaygınlaştığı zamanı hatırlayın. Çift çeker dünya yı çeker. Ya böyle bir mantık var mı? Evet yaşadık. Adam 75 bg çift çeker almış zannediyor ki herşeyi çeker. Adam ekipman alacak traktörü soruyoruz 75 bg , çekmez diyoruz adamın cevabı: ama çift çeker. İşte , adamda haklı küçük traktörünü satıp pazarlamacanın övgü dolu sözleri ile kafası dolmuş gelmiş ekipman alacak. Sonra yakıt pompasını biraz daha basıncını yükselt çekmiyor diye. Servisteki adam ne yapsın. Yapacağı tek şey bu. Pazarlamacısının hatasını düzeltsin dursun. Arkadaşlar önce alacak olduğunuz traktörün kataloğ dan özelliklerine bir bakın öyle alın. Üzerindeki yazan 105 miş 110 muş 80 miş yok 90 mışa aldanmayın. Örneğin erkunt 80.3 lüks 80 bg değil 75 bg. Şöyle haşmet ine bakınca 95 bg gibi duruyor. Ama motor küçük. Birde bir geçiş dönemindeyiz. Viteste joystikli, düğmeli, arka hidrolik elektronik ,...v.s. Yani traktörde elektronik sistem hakimiyeti başladı başlamak üzere. Bu günler geçiş. Aceleniz yoksa bekleyin derim. Birde benim gözlemim 100 bg üzeri traktörler de hala bir düzen, oturmuşluk yok. Beki de biz hazır değiliz çift çeker gibi :)
Ellerine sağlık güzel yazı olmuş...
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih982

Benzer Konular