Erkunt Traktör "eCapra" (Yerli Motor) Zamlı Fiyat Listesi | Ocak 2023


📌 Erkunt Traktör, 2022 Ocak ayı sonunda "eCapra" isminde 56kW (75hp) 'ye kadar güç üreten motorların üretimini yapacaklarını duyurmuştu. Tier 3B emisyon seviyesi ve commonrail yakıt sistemine sahip olan bu motorla üretilen traktörlerin fiyat listesi ilk defa 2022 Şubat ayında paylaşılmıştı. Aynı modellerin fiyat listesi bu ay başında yenilendi. 2022 sezonu ise toplamda 8 fiyat listesi yayınlanarak kapanmış oldu. Yeni listeye göre;

✅ M serisine %18 zam,
✅ E+
serisine %18 zam,
✅ Lüks
serisine %18 zam yapılmış.

🔗 Bir önceki fiyat listesine buradan ulaşabilirsiniz.


crd_model_fiyat_listesi_page-0001.jpg

crd_model_fiyat_listesi_page-0002.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Bu ecapra nasıl bir motor kağıt üzerinde teknik bilgiler var ama herhangi bir performans videosu veya kullanıcı yorumu yok inşallah başarılı olur memleketimizin başarısı olur gururlanırız.
Henüz rodaj tamamlanmadı. 75 lüks yapışkan ağır tav 3lu 14 " dönerli ünlü pulluk 1650 devir saatte 4-5 km hızla sürüm yaptık.

Motor sesinin daha az olmasını beklerdim.
 
Henüz rodaj tamamlanmadı. 75 lüks yapışkan ağır tav 3lu 14 " dönerli ünlü pulluk 1650 devir saatte 4-5 km hızla sürüm yaptık.

Motor sesinin daha az olmasını beklerdim.
Öncelikle hayırlı olsun hocam 75 hp muadillerine göre nasıl bir performans gösterdi aynı ekipmanı daha önce başka bir traktörle kullandınızmı kıyaslama şansınız varmı yakıt nasıldı? Teknik özellikleri çok iyi gibi motor hacmi 3,5 4 silindir 75 hp 1400 devir 345 nm tork ağırlığıda çok fazla değil hi lo powershift bizim Türk çiftçisinin sevdiği özellikler inşallah memnun kalırsınız.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Öncelikle hayırlı olsun hocam 75 hp muadillerine göre nasıl bir performans gösterdi aynı ekipmanı daha önce başka bir traktörle kullandınızmı kıyaslama şansınız varmı yakıt nasıldı? Teknik özellikleri çok iyi gibi motor hacmi 3,5 4 silindir 75 hp 1400 devir 345 nm tork ağırlığıda çok fazla değil hi lo powershift bizim Türk çiftçisinin sevdiği özellikler inşallah memnun kalırsınız.
Teşekkür ederim

Ağırlığını Perkins motorluya gore yaklaşık 400 kg azaltmislar. Biz ağır iş için ağır tercih ediyoruz. Araçtan iner inmez hemen kantara çıktık, kendim asagiya indim, mazotsuz 4220 kg geldi. On lastiklere su bastık.

Performans kıyaslaması yapamıyorum çünkü bizim burada bu tavda toprak pek sürülmez. Ben mecbur kaldım.

Yakıt ortalama dekara 4 litre hesapladım ama bu da dikkate alınmmalıdır çünkü hem rodajda hem de normal olmayan toprakta deneme olmuş oldu.

Arkadaşım pompa ayarı yapılmış jx75c kullanıyor 2li 15 " dönerli pullukla sert (kuru) tav mısır yerinde 3,5 litre civarında yaktirmisti. Buna dayanarak en az aynı yakıta inecegine inanıyorum.
 
Henüz rodaj tamamlanmadı. 75 lüks yapışkan ağır tav 3lu 14 " dönerli ünlü pulluk 1650 devir saatte 4-5 km hızla sürüm yaptık.
Motor sesinin daha az olmasını beklerdim.
Yeni traktörünüz hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Traktörün motor haritasıyla ilgili en ufak bir bilgim bulunmuyor.
Fakat Perkins motor haritalarından çok uzakta bir grafik oluşabileceğini sanmıyoruz.
Muhtemel , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı tarzında bir grafik kullanılmış olabilir.
Motorun 540 kuyruk mili devir konumları , 540E , 1507 rpm, 540, 2045 rpm, 1000,2130 rpm devirde görünüyor.
Tork güç eğrisi kesişim devri 1500 rpm dolaylarında olabileceğini tahmin ederiz.
Şayet, farzettiğimiz gibi bir motor haritası varsa ;
En az yakıt bölgesi devir konumu 1400-1800 rpm aralığında olabilir.
Rodajdaki motoru, 1800 rpm devirle kullanmak uygun düşer ,
Motorun bütün devirlere alışabilmesi içinde 2200 rpm ile de arada yoklayarak kullanmak iyi olabilir.
Yeni motorun max çalışma devrinin 2400 rpm ile sınırlandırılması iyi olacaktır.
Pulluk iş genişliğiniz 30 cm * 3 : 90 cm , bir saatin 40 dakikası sürüm, 20 dakikası sıra başı dönüşleri olsa saatlik 2,5 dekar, 2500 m^2 alan sürülmüş olur.
Motor torku , 330-340 n.m. olan traktörlerin kuyruk mili saatlik yakıt tüketimleri , 8,3 lt/saat oluyor.
Bir saatte ancak 2 dekar yer sürebilmişsiniz, demek ki.
Motor devrini 2100 rpm devir kullanarak sürüm yapmanızı tavsiye ederiz.
Kolay gelsin.
 
Yeni traktörünüz hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Traktörün motor haritasıyla ilgili en ufak bir bilgim bulunmuyor.
Fakat Perkins motor haritalarından çok uzakta bir grafik oluşabileceğini sanmıyoruz.
Muhtemel , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı tarzında bir grafik kullanılmış olabilir.
Motorun 540 kuyruk mili devir konumları , 540E , 1507 rpm, 540, 2045 rpm, 1000,2130 rpm devirde görünüyor.
Tork güç eğrisi kesişim devri 1500 rpm dolaylarında olabileceğini tahmin ederiz.
Şayet, farzettiğimiz gibi bir motor haritası varsa ;
En az yakıt bölgesi devir konumu 1400-1800 rpm aralığında olabilir.
Rodajdaki motoru, 1800 rpm devirle kullanmak uygun düşer ,
Motorun bütün devirlere alışabilmesi içinde 2200 rpm ile de arada yoklayarak kullanmak iyi olabilir.
Yeni motorun max çalışma devrinin 2400 rpm ile sınırlandırılması iyi olacaktır.
Pulluk iş genişliğiniz 30 cm * 3 : 90 cm , bir saatin 40 dakikası sürüm, 20 dakikası sıra başı dönüşleri olsa saatlik 2,5 dekar, 2500 m^2 alan sürülmüş olur.
Motor torku , 330-340 n.m. olan traktörlerin kuyruk mili saatlik yakıt tüketimleri , 8,3 lt/saat oluyor.
Bir saatte ancak 2 dekar yer sürebilmişsiniz, demek ki.
Motor devrini 2100 rpm devir kullanarak sürüm yapmanızı tavsiye ederiz.
Kolay gelsin.
Teşekkür ederim.
Aslında ilk başta dediginiz devirlerde sürüm yapıyorduk. Fakat başka bir arkadaşım normal devirde sorun olmayacağını söyleyince 1650ye çektik. Yine de önerinizi dikkate alacağım.

Bu arada, çok şey yazıldı bu konuda ama rodaj saati kaç olmasını onerirsiniz?

Ve önümüz bahar. Kısmetse orta ölçek işler olacak kültivatör vs. Rodaj saati dolana kadar her yükte onerdiginiz devirler geçerli mi?

Teşekkürler tekrar
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Teşekkür ederim.
Aslında ilk başta dediğiniz devirlerde sürüm yapıyorduk. Fakat başka bir arkadaşım normal devirde sorun olmayacağını söyleyince 1650ye çektik. Yine de önerinizi dikkate alacağım.
Bu arada, çok şey yazıldı bu konuda ama rodaj saati kaç olmasını önerirsiniz?
Ve önümüz bahar. Kısmetse orta ölçek işler olacak kültivatör vs. Rodaj saati dolana kadar her yükte önerdiğiniz devirler geçerli mi?
Teşekkürler tekrar
Traktörün ilk yağ değişimi 100 saatlerde oluyor.
Motor tam olarak ısınıp gösterge yerine oturduktan sonra işe verilir.
Toprak işleme ekipmanlarında önerdiğimiz devirler geçerlidir.
 
Traktörün ilk yağ değişimi 100 saatlerde oluyor.
Motor tam olarak ısınıp gösterge yerine oturduktan sonra işe verilir.
Toprak işleme ekipmanlarında önerdiğimiz devirler geçerlidir.
Peki bu rodaj süreci her traktör için geçerlimi bu gün ilk defa caseyi işe koştuk tırmık çektik seri 2 ile 1500 gazda gittim 50 saatte ilk yağ değişimi olacak denildi o zamana kadar kaç devirle sürecem nelere dikkat edecem?
 
Peki bu rodaj süreci her traktör için geçerlimi bu gün ilk defa caseyi işe koştuk tırmık çektik seri 2 ile 1500 gazda gittim 50 saatte ilk yağ değişimi olacak denildi o zamana kadar kaç devirle sürecem nelere dikkat edecem?
Rodaj süreci , yeni traktörler veya yeni rektefiye görmüş eski model traktörlerde geçerlidir.
Rodajdaki traktör, motor soğukken fazla gazlanmaz veya rölanti devirde çalıştırılmaz.
Motor ilk çalıştırmadan sonra 3 dakika gibi ısıtılır.
JX75C yi biz nasıl kullanıyoruz.
Pulluk ;
Tarlaya gidince, el gazı 1300 devire çekilir.
Pulluk aşağı salınır. 4 soklu 12" , 30 cm aralı Alpler tipi Palazoğlu pulluk.
İç kol 6-7 gibi dış kol 4-5 gibi ayara getirilir.
Normal tav varsa takviye 3. vitesle 1600-1700 rpm devirle sürüm yapılır.
Ağır tav varsa takviye 2. vitesle 2200-2400 rpm devirler kullanılarak süreriz.
11 bacak yüksek tip S bacak kaz ayağını takviye 4. vitesle 2200 rpm devirle süreriz.
19-25 bacak tilleri rahat çekiyor, rampa yerde 19 bacak tiller kullanırız.
60 diş geriye 6 sıralı tırmığı seri 1. vitesle 2200 rpm devirle süreriz.
185 cm tamburlu çayır makinesinde 1600 rpm devirle süreriz.
Römorkla nakliyede ;
Her viteste motoru 2600 rpm devire kadar gazlayıp , 1500 rpm devire düşünce vites düşeriz, sürekli 2500 rpm devirle de yolda sürebiliriz. Rampa şekline göre traktör gaz kısılıp yükselttiğinde vitesle fazla oynamak istemez.1500-2600 rpm arasını gayet iyi kullanıyor ve yakıt arttırmıyor, genel olarak 5 tonluk yüklerde, silaj , ahır ve kümes gübresi gibi nakliyelerde kullanırız.
Balye makinesinde ; tarla 2. , 3. , 4. , yol 1. , 2. vitesleri kullanabiliyoruz.
Ot bağlarken 1600 rpm , haşpaylı saman bağlarken 2200 rpm devirle süreriz.
Mısır silaj makinesinde ; tarla 2. ve 3. vitesleri kullanırız, 2200 rpm devirle süreriz.
5 lik salyangoz su pompasında 1600 rpm devirle su basarız.
20 li Matris Armoni ile tarla 4. vitesle 2000 rpm devirle süreriz.
4 sıra pinomatik mibzerle 1500 rpm devirle tarla 3. vitesle ekim yaparız.
Hidrolik pistonlu arka kepçe kullanırken el gazını 1300 rpm devire sabitleriz.
Debriyaj kavraması , motor devri 900 rpm lerde iken biraz sert kavrar, 1500 rpm devirlerde daha yumuşak kavrar.
Tarla 4. viteste motor sesi ayrıdır, pullukta farklı bir çekiş hissettiriyor, muhtemel şanzıman ekstra yağlaması bulunuyor.
Güç aktarımını %10-13 gibi değerlerde iyileştirir ve de pulluk vitesi dişlisinin daha uzun ömürlü olmasını sağlar.
Üst model traktörlerde olduğu gibi şanzıman inilti sesi verir.
Havalı mibzerde, son kaldırma yüksekliği biraz azdı , hidrolikleri frezelerden bir diş yukarı aldık, hidrolikler bozuk yüzeyli tarlada hafiften esniyor, mibzer silkelenmez.
Kuyruk mili , hiç kullanılmıyorsa da arada bir boş çalıştırmak gerekiyor, marş motoru sökülünce gövde içinde olan iletim milinin ayrıdan yağlanması gerekiyor, 1000 saatlik marş motoru temizliğinde bu işlem yapılabilir.
Klima vanası çok oynanırsa bozulabiliyor, hiç oynanmazsa da sıkıntı yazın arada bir sıcağa getirip çalıştırmak gerekiyor.
Ön kepçe kullanımlarında traktör 1600-2600 rpm arası devirleri kullanabilir, vitesle değilde daha çok gazla idare edilen motor gücü yönetimi tercih edilmiş.
Kuyruk milini devreye alan traktörün sağ altında bardak gibi parça var, traktör yıkandıktan sonra kurutulması gerekiyor ve kuyruk mili boş çalıştırılmalıdır.
Viteslerin rahat geçmesi için vites dibindeki körük sökülüp halatların yağlanması gerekir.
Şanzıman yağ filtreleri iki motor yağında bir değişiyor.
Bu filtrelerin sadece iç kağıt kısmı değişen yeni modellerini gördük, daha kullanışlı olabilir.
Şimdilik bu kadar, yeter sanırız.
Kolay gelsin.
 
Yeni traktörünüz hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Traktörün motor haritasıyla ilgili en ufak bir bilgim bulunmuyor.
Fakat Perkins motor haritalarından çok uzakta bir grafik oluşabileceğini sanmıyoruz.
Muhtemel , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı tarzında bir grafik kullanılmış olabilir.
Motorun 540 kuyruk mili devir konumları , 540E , 1507 rpm, 540, 2045 rpm, 1000,2130 rpm devirde görünüyor.
Tork güç eğrisi kesişim devri 1500 rpm dolaylarında olabileceğini tahmin ederiz.
Şayet, farzettiğimiz gibi bir motor haritası varsa ;
En az yakıt bölgesi devir konumu 1400-1800 rpm aralığında olabilir.
Rodajdaki motoru, 1800 rpm devirle kullanmak uygun düşer ,
Motorun bütün devirlere alışabilmesi içinde 2200 rpm ile de arada yoklayarak kullanmak iyi olabilir.
Yeni motorun max çalışma devrinin 2400 rpm ile sınırlandırılması iyi olacaktır.
Pulluk iş genişliğiniz 30 cm * 3 : 90 cm , bir saatin 40 dakikası sürüm, 20 dakikası sıra başı dönüşleri olsa saatlik 2,5 dekar, 2500 m^2 alan sürülmüş olur.
Motor torku , 330-340 n.m. olan traktörlerin kuyruk mili saatlik yakıt tüketimleri , 8,3 lt/saat oluyor.
Bir saatte ancak 2 dekar yer sürebilmişsiniz, demek ki.
Motor devrini 2100 rpm devir kullanarak sürüm yapmanızı tavsiye ederiz.
Kolay gelsin.
Motor haritasını bilmem ama ne motoru olduğunu sonunda buldum. Eski 58 e lerde sonalika motoru kullanılıyordu. Crd olan ile 2.7 litre motor yazdığı için bununda aynı olduğunu düşünüyordum. Ama değilmiş. Mahindra motor kullanıyor.
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2023-12-12-09-32-42-639_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-12-12-09-32-42-639_com.android.chrome.jpg
    43.6 KB · Görüntüleme: 59
Mah
Motor haritasını bilmem ama ne motoru olduğunu sonunda buldum. Eski 58 e lerde sonalika motoru kullanılıyordu. Crd olan ile 2.7 litre motor yazdığı için bununda aynı olduğunu düşünüyordum. Ama değilmiş. Mahindra motor kullanıyor.
Mahindra olması gayet mantıklı zaten Erkunt mahindraya satıldı. Bu e capra motor çok tutulmadı sanırım alanlar kimi çok memnun kimi başından atıyor. Bayileri geziyorum 75 lüx traktör soruyorum perkins hiç kalmıyor siparişler dolu ama ecapra verelim elimizde lüx-e bahçe vs her serisi bol miktarda var diyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: FEBRUCCİNİ
Motor haritasını bilmem ama ne motoru olduğunu sonunda buldum. Eski 58 e lerde sonalika motoru kullanılıyordu. Crd olan ile 2.7 litre motor yazdığı için bununda aynı olduğunu düşünüyordum. Ama değilmiş. Mahindra motor kullanıyor.

Motor haritası konusunda bilgimiz pek olmamakla beraber , benzer motorlarına baktığımızda ,
800-900 rpm , rölanti devri , 1000-1300 rpm sabit tork aralığı , 2100 rpm max güç tepesi , 2300 rpm max çalışma devri bulunuyor.
Kuyruk mili 540 , 2100 rpm motor devrinde , 540E , 1700 rpm motor devrinde bulunuyor.
Muhtemel tork, güç çizgisi kesişim devri de 1600 rpm civarları olabilir.
75 hp modelin torku 305 n.m. , %28 tork rezervi bulunmaktadır.
Motor güçlendirildiğinde patinaja eğilimli ,
Alt devirlere Steyr gibi ezersek , 1000 rpm devire düşmelerde , tutunma manda tersinde patinaj yapan traktör gibi yok desek yeridir.
Kendine has bir motor karakteristiği var.
Tepkisellik Ford gibi desekte , en az yakıt bölgesi 1600-1800 rpm gibi devirler olabilir.
Motor anma gücü 2100 rpm de olduğu için az devir çeviriyor, şikayeti oluyor.
Perkins motor ;
1100-1500 rpm sabit tork aralığı , 2200-2300 rpm sabit güç aralığı veriyor.

Rampa yukarı verelim gazı , vites yükseltelim dersek, tork rezervleri ortanca seviyelerde olduğundan öyle aman aman rampacılık yapacağını sanmayız.
Motor sinmeleri 1300 rpm de hissedilir, olabilir.
1300 rpm den 2100 rpm devire çıkmalarda vitesler uyumlu geçer.
800 rpm zamanlama kayıplı, operatörlük devirleri olan moturdur.
Max tork devrinin 1500 rpm de olmayışı alışılagelen kullanımların dışında kalır.

Binaenaleyh, sürücünün motor haritasını bilmeden traktörü sürmeye çalıştığında yakıt tüketiminin fazla olmasından endişe ediliyor, olabilir, efendim.
 
  • Beğen
Tepkiler: FEBRUCCİNİ
Mah

Mahindra olması gayet mantıklı zaten Erkunt mahindraya satıldı. Bu e capra motor çok tutulmadı sanırım alanlar kimi çok memnun kimi başından atıyor. Bayileri geziyorum 75 lüx traktör soruyorum perkins hiç kalmıyor siparişler dolu ama ecapra verelim elimizde lüx-e bahçe vs her serisi bol miktarda var diyorlar.
Ben ecapradan çok memnunum. Dediğinize katılmıyorum. Bölge bayisi de servisi de arkadaşım. Şuana kadar öyle birşey duymadım. Ikinci el piyasasına da baktığımda piyasaya sürülen miktara nazaran kakılı ecapra olması lazım, ama makul seviyede görünüyor şuan.
 
  • Beğen
Tepkiler: gocabolulu

Benzer Konular