Eski biçerdöver

630’ların yeni versiyonları 9:55 neler değişti boğaz uzadı motor kuvvetlendirir de 630’da ayakta kullanma gerekir gibi bir pozisyon varken 9:55’te oturarak görüş açıları sağlıyor tamam emin değilim ama tabla ölçülerde 9:55’te sanki büyük yine 9:55’te firenleri yağlı tip olmuş birazda görüntü farklıBaşkada şimdilik aklıma gelmiyor
 
Eski bi 630 alıp biraz bakımla yürütebilirmiyiz. Bide tabla boyu kaç bunların

630 boğaz boyu kısa olduğu için rampa arazide daha kullanışlıdır.Parça tedariği, yan sanayi firmaların üretimleri azalıyor, bu yüzden artık hurdaya çıkan makinelerden parça tedarik edilir duruma geliyor, 5 yıl gibi parça sıkıntısız kullanım ömrü var,
5-10 yaşlı makinelerde ise 120 000 euro civarı alınan makineler 60 000 euro civarı alıcı bekliyor.Kullanılabilir nitelikte CRD olmayan makineler toplanıp yurt dışına ihraç ediliyor.
Leasing işlemleri eskisi gibi kolay yapılamıyor, dövizle kazanç gösterilmesi gerekiyor.
Yeni makinenin de piyasaya girmesi zor görünüyor, iki şirket hiç sipariş vermedi. New Holland yeni modeller getirir, iç piyasada biçer sayısı biraz azaldı.İşletmeci sayısı da azaldı.
 
630’ların yeni versiyonları 9:55 neler değişti boğaz uzadı motor kuvvetlendirir de 630’da ayakta kullanma gerekir gibi bir pozisyon varken 9:55’te oturarak görüş açıları sağlıyor tamam emin değilim ama tabla ölçülerde 9:55’te sanki büyük yine 9:55’te firenleri yağlı tip olmuş birazda görüntü farklıBaşkada şimdilik aklıma gelmiyor
Benim için boyutlar çok önemli gerek tabla gerekse makinanın gövdesi nekadar ufak olursa okadar iyi. Tabi oturduğun yerden görüş açısını yakalamak çok önemli ama büyük makina olurda sağa sola değerse işime gelmez
 
630 boğaz boyu kısa olduğu için rampa arazide daha kullanışlıdır.Parça tedariği, yan sanayi firmaların üretimleri azalıyor, bu yüzden artık hurdaya çıkan makinelerden parça tedarik edilir duruma geliyor, 5 yıl gibi parça sıkıntısız kullanım ömrü var,
5-10 yaşlı makinelerde ise 120 000 euro civarı alınan makineler 60 000 euro civarı alıcı bekliyor.Kullanılabilir nitelikte CRD olmayan makineler toplanıp yurt dışına ihraç ediliyor.
Leasing işlemleri eskisi gibi kolay yapılamıyor, dövizle kazanç gösterilmesi gerekiyor.
Yeni makinenin de piyasaya girmesi zor görünüyor, iki şirket hiç sipariş vermedi. New Holland yeni modeller getirir, iç piyasada biçer sayısı biraz azaldı.İşletmeci sayısı da azaldı.
Kayışlarını bulabilirsek geri kalan çoğu parça uydurulabilir zaten motor başka araçlarda illaki vardır onlardan temin edilir zıpka bıçak ve bilyalarda bulunur. Hidrolik pompada bi şekilde temin edilir sıkıntı olursa bi şanzuman sıkıntısı olur diye düşünüyorum
 

1978 model ve öncesi kuru kavrama debriyaja sahip, yüksek gazda piston bırakırsa ani hızlanma yapar, yavaş 2 ile giderken 3 ile gidiyormuş gibi oluyor, gazı keserek piston sıkışmasından kurtulunur, biçimsiz yerlerde tehlikeli oluyor, 1979 model üstü yağlı kavrama debriyaj bulunuyor, biraz daha iyidir, 1984 modellerde tam şase bulunuyor.
Motor bakımı gelmişse, rektefiyelik ise 1978 ve 1981 modelde blok patlatıp, kol çıkarabilir.Tencere kapağı gibi parça blok gövdesinden koparak havaya fırlar, iki makinede görülmüş durumdur, bozuk rulmandan dolayı yangın riski de olur.Yürütücü kayış koparsa yine risklidir, üstünde cambaz şoför ister.Motor hararet yaparsa indirmesi ayrı bir derttir.
Yanalama yerlerde iz genişliği darsa devrilme riski oluyor, çift lastik ister.
1 ton verimde buğdayda yarım tablo, 2 metre alarak gitmek ister, ayarları iyiyse düz yerde tane dökmez.600 kg verimde tam tablo yavaş 1 ile biçebilir.
Bilen kişinin yanında çalışarak öğrenmenizi tavsiye ederim.
 
1978 model ve öncesi kuru kavrama debriyaja sahip, yüksek gazda piston bırakırsa ani hızlanma yapar, yavaş 2 ile giderken 3 ile gidiyormuş gibi oluyor, gazı keserek piston sıkışmasından kurtulunur, biçimsiz yerlerde tehlikeli oluyor, 1979 model üstü yağlı kavrama debriyaj bulunuyor, biraz daha iyidir, 1984 modellerde tam şase bulunuyor.
Motor bakımı gelmişse, rektefiyelik ise 1978 ve 1981 modelde blok patlatıp, kol çıkarabilir.Tencere kapağı gibi parça blok gövdesinden koparak havaya fırlar, iki makinede görülmüş durumdur, bozuk rulmandan dolayı yangın riski de olur.Yürütücü kayış koparsa yine risklidir, üstünde cambaz şoför ister.Motor hararet yaparsa indirmesi ayrı bir derttir.
Yanalama yerlerde iz genişliği darsa devrilme riski oluyor, çift lastik ister.
1 ton verimde buğdayda yarım tablo, 2 metre alarak gitmek ister, ayarları iyiyse düz yerde tane dökmez.600 kg verimde tam tablo yavaş 1 ile biçebilir.
Bilen kişinin yanında çalışarak öğrenmenizi tavsiye ederim.

Bizim burada eski bir bicerci abi ile konuştum onda 955 vardı onunla anlattık biraz o hidrolik pompa çok arıza yapıyormuş çaresini bulamamış evde 8 10 tane pompa var dedi arızalı ustalar da bulamamış birde çok sık rektefe istiyor muş bana anlattığına göre hidrolik pompa arızası hakkında bi bilginiz varmı neden yapar bu arızayı
 
Hidrolik pompa arızası birinci nedeni komuta merkezinden geri dönüş borularında ince boru kullanılması veya kaynak olur borunun kaynağın olduğu yerinde daralmasından dolayı yağda sıkışma olur iki komuta merkezinde çatlak oluşmasından dolayı pompa ısınır contaları yakar bozulur
 
Clayson 1530, 1545 çok ideal makinadır. Parcası bulunur ustası bulunur, iyi iş çıkarır. Ekli dosyayı görüntüle 34424
Clayson güzel ama 1530 1545 ler şanzıman zorlanmaya gelmiyormuş ve aks kesebiliyormuş burada kullanan biri dedi.kendisi 1545 i çamura saplamış dişlileri zedelemiş öyle kullanmış.birde clayson biraz daha teferruatlı.
çorumlu bi biçercimiz var 8055 i çok övdü hararet arıza yok.yakıt çok az ama eskiyince mecbur sattık dedi.
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın Allah kaza bela vermesin
Kaç model aldınız kaça aldınız bakın durumu nasıl

81 model lastikleri yeni batör lamaları kontrabator değişmiş tablo saçları değişmiş motor geçen yıl rektefe olmuş 1000 dekar kadar yer biçmiş rektefeden sonra 18,500 aldım kaporta dökük biraz ama ağır masraf gözükmüyor İnşallah
 

Benzer Konular