Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var


Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

bizim mf 3105de 105hp 432 nm yazıyor,, yeni uzel 3105lerde 109hp 422 yazıyo
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

TT 55 link=topic=38338.msg327579#msg327579 date=1295710488' Alıntı:
yağlı filtre daha az bakımlı.ama kuru filtre de daha iyi.çünkü motora ne kadar çok oksijen o kadar güç demek.

bencede doğru bende fiat 60-56 var yağlı filtreydi kuru filtreye çevirdik çekişte hissedilebilir artış oldu
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

http://www.newholland.com.tr/Ürünler/tabid/72/ctl/ProductSerieDetail/mid/399/ProductID/5/ContentID/3/Default.aspx

yukarıdaki linke bakrsanız özellikle 55-56 ve 65-56 motor hacimleri aynı slindir çapları ve adetleride aynı ama 65-65 turbolu olduğundan torku yüksek.
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

5000 ford un torku yanlış değilse 296 nm yenilere göre çok mükemmel 75 hp lik motorların çoğu bu değerin altında.
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

eskiden bu tür sistemlere fazala önem vermezlerdi cünkü akaryakıt coktu ve ucuzdu şimdi cok ince hesaplar yapılıyor tasarruf edelim diye fazla tork olmasıda iyi olmaz bir sürü dişli takarsan güc kaybına neden olur 70 hb lik bi gücü tekerlere güc kaybı olmadan aktarmak ince hesap işidir
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

aksoylar link=topic=38338.msg327764#msg327764 date=1295730653' Alıntı:
70-66 nın 220 küsür :D

kısmet 55 ve bereket 60 ın torku 220 nm.şimdi desek ki bereket 60 mı iyi çeker 70-66 mı.tabiki herkes70-66 diyecek.bu da demek oluyor şanzıman motorun herşeyi.
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

öncelikle çok iyi bi konuya değinmişsnz örnek vererek konuşmak gerekirse 168 mf 69 hp 271 nm tork mf 285s 76 hp 257 nm tork ... 285s daha modelli daha kalıpli olmasına rağmen kardeşi sayılan 168 kadar torku yok ... Demek istediğim biz ileri gidecekken hep geri gitmişz şuan yeni üretilen traktörlerle hp ye göre 5000 lik ford ve 168 mf nin tork güçleri korkutucu bi üstünlük var(saymışolduğunuz listede) adamlar şu traktörleri 70 li yıllarda üretip tasarlamışlr biz hala yerinizde sayıp geri gidiyoruz ama kimse farkında değil ... Konunun ters istikameti gibi gidiyoruz sanki yerli ile ithal mal arasında 40 yıl dağlar gibi fark mi var ?? Bu konuyu site büyüklerimiz daha net açıklayabilirler saygılarımla...
 

Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

nh nin yeni modellerinde torklar fena değil.ama esklere bakıldığında maseyin eline su dökemiyorlar.

gerçek teknolojik traktörlerde birde tork yedeği var.o nasıl birşey ne zaman ve nasıl devreye giriyor anlayamadım.

mesala; 260 tork var. %34 te tork yedeği var.gerisini siz hesaplayın.
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

halil_alpy_37 link=topic=38338.msg327949#msg327949 date=1295767608' Alıntı:
öncelikle çok iyi bi konuya değinmişsnz örnek vererek konuşmak gerekirse 168 mf 69 hp 271 nm tork mf 285s 76 hp 257 nm tork ... 285s daha modelli daha kalıpli olmasına rağmen kardeşi sayılan 168 kadar torku yok ... Demek istediğim biz ileri gidecekken hep geri gitmişz şuan yeni üretilen traktörlerle hp ye göre 5000 lik ford ve 168 mf nin tork güçleri korkutucu bi üstünlük var(saymışolduğunuz listede) adamlar şu traktörleri 70 li yıllarda üretip tasarlamışlr biz hala yerinizde sayıp geri gidiyoruz ama kimse farkında değil ... Konunun ters istikameti gibi gidiyoruz sanki yerli ile ithal mal arasında 40 yıl dağlar gibi fark mi var ?? Bu konuyu site büyüklerimiz daha net açıklayabilirler saygılarımla...
arkadasım mf168 torku mf 285s yuksekse mf 285s beygırıde mf 168 yuksek tokr yuksek dıye motor guclu demek degıldır torkla beygır farklı seylerdır tork bır motorun dayanma sınırıdır beygır ıse bır motorun iş yapma gucudur ornegın omzuna bır torba cımento alan ıkı farklı kısıden bırısı 100 m dıgerı 125 m yol katederse bu tokra bır ornektır ama bırısı ıkı torba cımentoyla gıderken dıgerı bır torba cımentoyla gıdıyorsa ve aynı metre mesafeyı gıdıyorsa buda beygıre ornek verılebılır sanırım....
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

LORUOĞLU link=topic=38338.msg327979#msg327979 date=1295774333' Alıntı:
arkadasım mf168 torku mf 285s yuksekse mf 285s beygırıde mf 168 yuksek tokr yuksek dıye motor guclu demek degıldır torkla beygır farklı seylerdır tork bır motorun dayanma sınırıdır beygır ıse bır motorun iş yapma gucudur ornegın omzuna bır torba cımento alan ıkı farklı kısıden bırısı 100 m dıgerı 125 m yol katederse bu tokra bır ornektır ama bırısı ıkı torba cımentoyla gıderken dıgerı bır torba cımentoyla gıdıyorsa ve aynı metre mesafeyı gıdıyorsa buda beygıre ornek verılebılır sanırım....
tabi ole olacak yoksa nden büyük traktör alalım burdaki sorun tork 285s nin hp sine lafım yk hp ye göre 168 küçük ama hp ye göre tork 168 de daha fazla bunun sebebini araştırıyor konuyu açan arkadaşn sorunu bu tork bayılmama ya ve hp kadar önemli bi etken..
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

ben bir sitede ingiliz ispanyol 285in teknik verilerini şu şekilde buldum
Manufacturer: Perkins
Model: A4.248
Fuel: diesel
Cylinders: 4
Valves: -unknown-
Bore/Stroke: 3.875x5.00 inches [98 x 127 mm]
Displacement: 247.8 ci [4.1 L]
Power: 75 hp [55.9 kW]
Cooling: liquid
Compression: -unknown-
Rated RPMs: 2200
Torque: 202.8 lb-ft [275.0 Nm]
Torque RPMs: 1400
Starter type: -unknown-

torku 275 diye söylüyor.

bir başka sitedede nerenin üretimi 285 olduğunu bulamadım ama şu şekilde vermiş

Engine:
Manufacturer:
Perkins
Model:
AD4.248
Fuel:
diesel
Aspiration:
natural
Cylinders:4
Valves: -unknown-
Bore/Stroke:
3.975x5.00 inches [101 x 127 mm]
Displacement:
248 ci [4.1 L]
Power:
80 hp [59.7 kW]
Cooling:
liquid
Air cleaner:
dual dry element with pre-cleaner
Pre-heating:
ather (optional)
block heater (optional)
Compression:
16:1
Rated RPMs:
2200
Torque:
209.5 lb-ft [284.1 Nm]
Torque RPMs:
1600
Starter volts:
12

burdada 284.1 nm vermiş. birde ad4.318 nolu motor olanlar var
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

TT 55 link=topic=38338.msg327950#msg327950 date=1295768303' Alıntı:
nh nin yeni modellerinde torklar fena değil.ama esklere bakıldığında maseyin eline su dökemiyorlar.

gerçek teknolojik traktörlerde birde tork yedeği var.o nasıl birşey ne zaman ve nasıl devreye giriyor anlayamadım.

mesala; 260 tork var. %34 te tork yedeği var.gerisini siz hesaplayın.
eski mf lerin torkları fiatlara göre yüksek olması mesela fiatların mf ' lere göre daha agır olmaları çift baskı balata cer dişli gibi nedenlerden dolayı torkları düşük olabilirmi
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

poyrazatif link=topic=38338.msg328003#msg328003 date=1295778305' Alıntı:
ben bir sitede ingiliz ispanyol 285in teknik verilerini şu şekilde buldum
Manufacturer: Perkins
Model: A4.248
Fuel: diesel
Cylinders: 4
Valves: -unknown-
Bore/Stroke: 3.875x5.00 inches [98 x 127 mm]
Displacement: 247.8 ci [4.1 L]
Power: 75 hp [55.9 kW]
Cooling: liquid
Compression: -unknown-
Rated RPMs: 2200
Torque: 202.8 lb-ft [275.0 Nm]
Torque RPMs: 1400
Starter type: -unknown-

torku 275 diye söylüyor.

bir başka sitedede nerenin üretimi 285 olduğunu bulamadım ama şu şekilde vermiş

Engine:

Manufacturer:

Perkins
Model:

AD4.248
Fuel:

diesel
Aspiration:

natural
Cylinders:

4
Valves: -unknown-
Bore/Stroke:

3.975x5.00 inches [101 x 127 mm]
Displacement:

248 ci [4.1 L]
Power:

80 hp [59.7 kW]
Cooling:

liquid
Air cleaner:

dual dry element with pre-cleaner
Pre-heating:


ether (optional)
block heater (optional)
Compression:

16:1
Rated RPMs:

2200
Torque:

209.5 lb-ft [284.1 Nm]
Torque RPMs:

1600
Starter volts:

12

burdada 284.1 nm vermiş. birde ad4.318 nolu motor olanlar var onun torku hiç bir yerde yazmıyor
bizim mf 285 ler 5.2 litre 76bg diye biliyorum.
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

keykubat link=topic=38338.msg328007#msg328007 date=1295778724' Alıntı:
eski mf lerin torkları fiatlara göre yüksek olması mesela fiatların mf ' lere göre daha agır olmaları çift baskı balata cer dişli gibi nedenlerden dolayı torkları düşük olabilirmi

buradaki olay şu.motorun traktöre takılmadan önce tork yada beygir gücü ölçen makinaya ölçüldüğünde elde edilen teknik veriler.traktördeki balata cer,şanzıman gibi şeyler dizel motorun gücünü en az kayıpla kullanabilmek için tasarlanmış bölümler.fiat ta cer dişlisi varsa mf de de aynı vazifeyi gören planet dişli var. motordan gelen devir hızı şanzımanda bir kademe,ayna-mahruti de bir kademe.cer-planet gişlisinde bir kademe azalıyor.traktör iş yapabilme gücüne erişiyor.
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

qarizmatiqa link=topic=38338.msg328010#msg328010 date=1295778950' Alıntı:
bizim mf 285 ler 5.2 litre 76bg diye biliyorum.

a4.318 nolu motor var öyleyse bizde. o motorda mf 1080 lerdede kullanılmış 1080deki teknik özellikleri
Manufacturer: Perkins
Model: A4.318
Fuel: diesel
Aspiration: natural
Cylinders: 4
Valves: -unknown-
Bore/Stroke: 4.50x5.00 inches [114 x 127 mm]
Displacement: 318 ci [5.2 L]
Cooling: liquid
Coolant: 16.6 qts [15.7 L]
Air cleaner: dry
Compression: 17.5:1
Rated RPMs: 2000
Torque: 262 lb-ft [355.3 Nm]
Torque RPMs: 1250
Starter volts: 12
Oil capacity: 10 qts [9.5 L]

burdada 1080in torku 355.3 nm , bence 285in torku en az 275.0 nm
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

poyrazatif link=topic=38338.msg328014#msg328014 date=1295780119' Alıntı:
a4.318 nolu motor var öyleyse bizde. o motorda mf 1080 lerdede kullanılmış 1080deki teknik özellikleri
Manufacturer: Perkins
Model: A4.318
Fuel: diesel
Aspiration: natural
Cylinders: 4
Valves: -unknown-
Bore/Stroke: 4.50x5.00 inches [114 x 127 mm]
Displacement: 318 ci [5.2 L]
Cooling: liquid
Coolant: 16.6 qts [15.7 L]
Air cleaner: dry
Compression: 17.5:1
Rated RPMs: 2000
Torque: 262 lb-ft [355.3 Nm]
Torque RPMs: 1250
Starter volts: 12
Oil capacity: 10 qts [9.5 L]

burdada 1080in torku 355.3 nm , bence 285in torku en az 275.0 nm
buda değil sanırım kuru hava filtresi var bunda. bencede 285 in torku 270 nm civarıdır.
 

Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

bunu izah etmek için en güzel örnek kamyonlarda var.dikkat edersen kamyonun arka lastiğini çeviren bir şaft vardır.kamyonun lastiği bir tur döndümü onu çeviren şaft 5-6 defa döner.motordan gelen dönme hızının son redüksiyon yerine gelmeden hızı azlatmıyorlar çünkü.güç dönme hızı olarak iletilirse dişlilerin zarar görme riski azalıyor.bunu dilim döndükçe anlattım.teknik bilgisi olan arkadaşlar daha iyi anlatacaktr.
 
Ynt: Eskiden üretilen ve yeni üretilen traktörler arasında neden TORK farkı var

iş = yol . kuvvet
fizikte kayıp yoktur enerji kaybolmaz. yol arttıkça kuvvet azalır kuvvet arttıkça yol azalır yol derken yani ali arkadaşımızın dediği gibi şaft çok dönerse kuvvet azalır az dönerse kuvvet artar. bkz. basit makinalar.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt