Gaz ayarı açma

11.06.2018
270
51
54
Yalova

Selamun aleyküm arkadaşlar.
Bizde massey ferguson 135 traktör var ve yolda biraz daha hızlı gitmesi için gazını açmak istiyorum. Nasıl olduğunu bilen varsa detaylı bir şekilde(Video olabilir) anlatabilirmi? 1535276152751~2.jpg
 
Motor devrini arttırmaktan bahsediyorsun sonucu iyi olmayabilir. 3000 devre kadar çok sıkıntı olmayabilir ama değmez bence. Teknik olarak şöyle arttıralabilir diye düşünüyorum. Gaz pedalını sınırlayan civatayı gevşetirsen daha fazla devire çıkar yani pompada gördüğün yayın tuttuğu parça gaz pedalına bağlı o parçanın sağındaki civatayı gevşet istediğin devire gelene kadar.
 
Perkins 152 motorlar da 2600 nominal devir uygundur fakat 3000 devire actiginiz zaman patirti yapabilir krank ve sibob kesme olasiligi yuksektir fakat 200 gaz daha acildigi zaman bi problem yasatmaz 2800 devir de patirti yapmiyor
72 Model MF 135 var amcaoğlunda onlarda gazı açtılar. Ayak gazının altında bir civata varmış ordan ayarlamışlar bizde o olmadığı için buraya yazmak istedim. Ama herhangi bir sıkıntı felan çıkmadı hemde bayadır o şekilde kullanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci01
72 Model MF 135 var amcaoğlunda onlarda gazı açtılar. Ayak gazının altında bir civata varmış ordan ayarlamışlar bizde o olmadığı için buraya yazmak istedim. Ama herhangi bir sıkıntı felan çıkmadı hemde bayadır o şekilde kullanıyor.

Acmak var acmak var pompanin uzerindeki muhurlu 8 lik civatayi cok acarsan ne demek istedigimi iyi anlarsin muhru bosuna koymuyorlar oraya.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
Gaz açmak, yakıtı aşırı arttıracaktır. Ayna-mahruti dişlisini 2 diş az olanından, 19 yerine 17 diş gibi daha seri gidecektir.Perkins motor 2000 devirde tam gücü yakalar.Motor max devri 2200 devirdir, 2200 devirden sonra %30 gibi yakıt artar, denenmiştir.Mazot pompasının çalışma devri %10 gibi arttırılabilir fakat Bosch pompalarda buna fazla ihtiyaç duyulmaz.
 
Gaz açmak, yakıtı aşırı arttıracaktır. Ayna-mahruti dişlisini 2 diş az olanından, 19 yerine 17 diş gibi daha seri gidecektir.Perkins motor 2000 devirde tam gücü yakalar.Motor max devri 2200 devirdir, 2200 devirden sonra %30 gibi yakıt artar, denenmiştir.Mazot pompasının çalışma devri %10 gibi arttırılabilir fakat Bosch pompalarda buna fazla ihtiyaç duyulmaz.
Yani yakıtı artmadan hızlı gitmesi mümkün değil
 
  • Beğen
Tepkiler: Baki TÜRKOĞLU
Ben 255 te açtım 53 km yapıyodu hafif rampalarda 50nc kamyonları geçiyodu ama çok acayip yakıtı artırıyo ve motor çok çabuk bitti , motor ondanmı bitti yoksa biteceğimi vardı bilmiyom. Bence pompa ile oynama el gazını çektiğinde daha hızlı gidyorsa ( eski traktörler genelde öyledir) ayak gazının orlarda aşınma olmuştur,ayak gazının altından ve pompaya doğru giden çubuklardan ayarlama yapılabilir onları gerdir, bizde 135 vardı ben onlardan ayarlamıştım ve arka lastikleri 13 numara takmıştık baya hız olarak farketmişti
 

Steyr 768 , Çap/strok: 100/100 mm , kare motor , çap/strok oran : 1 olan motordur.
Max tork 1600 rpm, max güç 2500 rpm.
3000 rpm devirden sonra egzozdan alev çıkar , 50 km/h hızı rahat görür.
Uzun devir çalışmalı olduğundan malzeme mukavemetleri açısından devirin açılması fazla sorun teşkil etmez.
Son devirlerde motorun avans ayarları dengesizleştiğinden egzozdan alev atar.
BMC Nüffield 10/60 , yolda araba gibi gider beya. :)
Motor max çalışma devrini ,
MF 200 serisi , 2500 rpm
Fiat 56 , 66 serisi 2600 rpm
Same , 2600 rpm
Kubota M 40 serisi, 2700 rpm
Steyr , 2800 rpm
Case JXC , 2800 rpm
Kioti LX , 3000 rpm
LS , 3000 rpm , Mitsubishi motorlu olanlar.
Üzeri devir çevirmesi uygun değildir.
Yol vitesi bulunan traktör modellerine bakmamız gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aygün 10

Benzer Konular