Hattat 285 S 4x4 kapaktan yağ atıyor


Selamın aleyküm arkadaşlar herkese hayırlı ve bol kazançlar dilerim bir tane hattat 285 s aldım alırken motoru çalıştırdım yağ kapağını açtım hiç yağ Atma yoktu motor soğuktu sonra aldım yolda sürdüm eve geldim motor ısındı birde evde motor çalışırken yağ kapağını açtım baya baya püskürtüyor bu normal midir soğukken hiç atmadı sıcakken yağ atıyor başına gelen var mı yada bilen var mı gerçek anlamda
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Motor kaç saatte?
Yağ seviyesi normalse yağ atması normal değil. Üfleme de yok mu peki? Tahliyede üfleme, ıslaklık var mı?
Pek hoş görünmüyor durum.
Motor 3300 saatte şu an iki tane servisle konuştum normal dedi duruma üfleme ve ıslaklık yok motorun çalışması da güzel
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Motor 3300 saatte şu an iki tane servisle konuştum normal dedi duruma üfleme ve ıslaklık yok motorun çalışması da güzel
Traktörde, anahtarı unuttuğumuz zaman , motordan yağ çubuğunu çeker , kontağa takar çalıştırırdık.
Yağ çubuğu yerinden yağ az miktarda olsa fışkırır, normaldir.

Amcamda, yeni hattat 285 aldı. 2021 model, 500 saatte çok yakıyor diyor, itiraf edemiyor ama pek içine sinmedi sanırım…
Yakıt pompası ayarı yaptırınız.
Pompa yakıt ayarı 8,5 mg ,
LDA yakıt ayarı 11 mg ,
Motor , tıkır tıkır az yakıtla çalışması 1000 saatleri nerdeyse görür.
Rodaj zamanı yakıtın yüksek olması normaldir.
Abartısız, yaptığı işte 2 katı yakar.
 
Traktörde, anahtarı unuttuğumuz zaman , motordan yağ çubuğunu çeker , kontağa takar çalıştırırdık.
Yağ çubuğu yerinden yağ az miktarda olsa fışkırır, normaldir.


Yakıt pompası ayarı yaptırınız.
Pompa yakıt ayarı 8,5 mg ,
LDA yakıt ayarı 11 mg ,
Motor , tıkır tıkır az yakıtla çalışması 1000 saatleri nerdeyse görür.
Rodaj zamanı yakıtın yüksek olması normaldir.
Abartısız, yaptığı işte 2 katı yakar.
Hocam erkuntlarda ve hattatlarda perkins var bizim bizim kullandığımız massey 3060 ve amcamın hattattan önceki massey 266 goldda da perkins var hattat ve erkuntlarda verim alamıyorlar pompa ayarı vs yaptırıyorlar bizim fergusonlar 3000 saatleri buldu ne çekiş ne yakıttan hiç sorun yaşamadık, acaba ithal yerli farkımı var acaba veya pompa farkı falan mı varki?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Hocam peki tahliyeden duman atsa, hortumun ucu yağlansa bu durumu perkins yada diğer marka motorlarda nasıl değerlendiriyorsunuz
Tahliyeden duman atma , az miktarda olsa Fiat motorların huyudur.
Fiat motorlar belli saatten sonra hafiften de olsa tahliyeden duman üfler.
Sübap kafaları yağlandığından motor yağı hafiften yağ buharı yapar, tahliyenin ucunda yağ damlaları oluşur.
Motor , rektefelik diyeceğimiz hale düşerse tahliyeden aniden yağı boşaltır gibi durum görülür, çeşme gibi yağ akar.

Motorların yağ yakma toleransları % 0,15 (binde 15) gibi bulunmaktadır.
6-7 lt lik bir motora günlük 2 lt yağ koyulabiliyor.

Perkins motorlarda tahliye ucunda yağ damlası olabiliyor ama duman pek görülmeyen bir durumdur.

Motorun , motor yağını karartması da beğenilmeyen durumlar arasındadır.
Uzun ömürlü motorlar yağı genelde karartmaz, algısı vardır.
 
Hocam Erkunt larda ve hattatlarda perkins var bizim bizim kullandığımız massey 3060 ve amcamın hattattan önceki massey 266 goldda da perkins var hattat ve erkuntlarda verim alamıyorlar pompa ayarı vs yaptırıyorlar bizim fergusonlar 3000 saatleri buldu ne çekiş ne yakıttan hiç sorun yaşamadık, acaba ithal yerli farkımı var acaba veya pompa farkı falan mı var ki?
Bosch pompanın farklı çeşitleri var, özellikle Alman malı olanların çekişe etkisi olduğu fark ediliyor.
Eski pompalarda motor devri azaldıkça pompanın kendinden deviri korumaya yönelik iç kısmında parçası bulunuyor.
Motora bayıldıkça yakıt veriyor ve geç bayılmasını sağlıyor.
Uzel yapımı, MF ler , LDA olmadan iyi devirlenebilen özellik gösteriyor.
Yeni nesil pompalarda bu işi LDA denen parça yapıyor.
Hindistan malı Bosch pompalar , düz pompa tipinde.
Erkunt larda yıldız pompa ve LDA ile verim alınıyor.
Motorların tork rezervleri %30 gibi .
MF 5400 seride motorun tork rezervi %37 gibi olduğundan
Fiat 640 gibi şahlanan motor yapısı var.
Koltuğa yaslayan , zor alandan kaçışlarda motorda %40 gibi tork rezervi olması gerekiyor.
Battığı yerden kendini alabilen traktör modeli cazip görünüyor.
MF 5400 serisi yarı otomatik şanzıman kullandığından ,
motor devri 1600-1800 rpm aralığında bayılmayan ve stabil çalışabilen motor taşıyor.
Böylelikle powershift vitesleri rahatlıkla kullanabiliyor.
Erkunt taki Perkins motorlar 1400-2000 rpm arasını orta kompresyonda kullanıyor.
1600-1800 rpm arası çok stabil çalışmazlar.
Motor karakteristiğinden kaynaklı farklar var,
Mazot pompası ve LDA , motor ayarlarının çok küçük bir detayıdır.
Tork rezervi %20 olan bir motora yakıtı içirme yapsak huyu çok değişemez.
Hidromek kepçe, 102 hp , 405 n.m. tork motor kullanıyor.
Araç ağırlığı 5 ton , yükle 5,5 ton gelir.
Erkunt 105 E+ , 1,5 ton 3 soklu dönerli bir pullukla yeter toplam ağırlığa ulaşır.
Traktör, dolu olarak , motor iyi baskılanmış olur.
 

Benzer Konular