• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

İşbora' da motor değiştirme(change:çenc) 50NC vs.

Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli

Değerli arkadaşlarım Ek' te, traktörünün motorunu değiştirmeyi düşünenler için faydalı olacağına inanıp yazdığım bir makale var. Fotoğraf sente ayar fotoğrafıdır ilginizi çeker diye düşündüm. Umarım beğenirsiniz. Yapıcı eleştirilerinizi bekliyorum. Saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,540
Konum
Sakarya
Traktörü 7 sınıfı traktöre benzetmeye çalışmışsınız, bol beygirli olsun, traktör ağırlığı çok düşük kalacaktır. 3200 devir traktör motoru için fazla sayılır, 500 devir vites arası varsa her tam devir çevirme de 2 vites atlayabiliriz? şanzımanı yağlayacak yağ pompası kullanmayı düşünüyor musunuz?
Kioti RX 7320 Eco CRDi, 200 n.m. 73 hp, 2600 devir max güç noktası var, yeni nesil motorlarda da turbolu ve CRD olup atmosferik tipteki motorlara benzer torka sahip motorlar bulunuyor.1300-2300 devir arası düz tork çizgisi var.Hafif ön kepçe traktörü niteliği taşıyor.
Stabil çalışmalı olanlar vites sayısı çoğaltarak sarsıntı gideriyor.Esnek ve tork artış yüzdesi fazla olanlar yumuşatıcı debriyaj kavraması ile sarsıntıyı önlüyor.
Pullukta hidrolik hassasiyeti algılama da güçlük çekilmez mi? Yüksek süratte sistem cevap verir mi?
Motorun en az yakıt bölgesi nerede bulunuyor, kamyon yüklüyken genelde 2000 devirde kullanılır ?
 
Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Değerli arkadaşım, öncelikle sana çok teşekkür ederim. Amacım tam da buydu. Yani bilgi sahibi kullanıcıların bilgilerini paylaşmasına ortam hazırlamak. Çünkü genelde bilgisi olanların ilgisi, ilgisi olanların ise bilgisi yeterli değil. Ek' teki dosyada görülen fotoğraf Shibaura SD4000A-0 bir traktörün orijinal motorunun ön grup dişlilerine aittir, öylesine ekledim. Ek' teki diğer pdf dosya ise genel amaçlıdır. İşbora maksimum 121Nm lik torkunu 2000 devirde görür. Burada, motor değişimi yapmış ve pratik tecrübeye sahip arkadaşların geri dönüşleri bizim için önemlidir. Makalede olasılıklar üzerine beyin fırtınası yapılmıştır. İşbora'ya sıfır motor koymak ekonomik olarak çok uygun olmaz. Ben piyasada ikinci el olarak tedarik edilebilecek motorlardan bahsettim. Burada amaç bol beygirden ziyade sağlıklı çalışabilecek ekonomik bir çözüm elde etmek.50NC motoru 4 silindirli ve nispeten ucuz olması dolayısıyla tercih ediliyor. Ben böyle bir traktörü kullanıp tecrübe etmedim. Yeni Shibaura'lar (ST450 ve ST460) 2800 devir. Tabiiki transmisyon da ona göre. Zaten yazımda da belirttiğim gibi ben kamyon motorlarını birinci tercih olarak pek uygun görmüyorum. Ancak kaza yapmış, kaskodan değiştirilmiş veya komple hurdaya ayrılmış temiz traktör motoru bulmak da ayrı bir konu. Üye fotoğrafım SD4000AD ye aittir. Bu arada Shibaura'nın internet sitesindeki traktörleri ve dizel motorları inceleyin. Fikirleriniz bizler için değerli.
 

Ekli dosyalar

Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,540
Konum
Sakarya
Siteyi inceledim, uzak doğu traktör markaları çeltik tarlası için dizayn ediliyor, arazi kumsal, diskli pulluk ile tarla sürülüyor, traktörün altına şase yapılarak ön sıyırga, kürüme ile toprak düzleniyor, arka kollara 2 metrelik alabora takılarak çalışma yapılıyor.Golf sahalarında çim biçme traktörü olarak kullanılıyor.
Tam yük altında çalışacak traktör niteliği bulunmuyor, fakat traktörü yem karma makinesinde kullandık, yakıt yok denecek kadar az diyebiliriz, kapak çatlatma yapmaması için motorun arada dinlendirilmesi gerekiyor, çok dikkatli kullanım istiyor.Soğuk iklimi daha çok seviyor.
 
Katılım
02.02.2016
Mesajlar
1,880
Yaş
35
Konum
bursa
İsborasi olan biri olarak yazıyom.
Bu traktorlere artık 500tl Üzeri masraf yapmamakta fayda var.
 
Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Siteyi inceledim, uzak doğu traktör markaları çeltik tarlası için dizayn ediliyor, arazi kumsal, diskli pulluk ile tarla sürülüyor, traktörün altına şase yapılarak ön sıyırga, kürüme ile toprak düzleniyor, arka kollara 2 metrelik alabora takılarak çalışma yapılıyor.Golf sahalarında çim biçme traktörü olarak kullanılıyor.
Tam yük altında çalışacak traktör niteliği bulunmuyor, fakat traktörü yem karma makinesinde kullandık, yakıt yok denecek kadar az diyebiliriz, kapak çatlatma yapmaması için motorun arada dinlendirilmesi gerekiyor, çok dikkatli kullanım istiyor.Soğuk iklimi daha çok seviyor.
Sitedeki dizel euro4 motor kataloğundaki direk enjeksiyonlu motorları kullanmış olsalar (sıkıştırma oranı 18 olanlar) bize biraz uyar. Ancak şurası muhakkak ki Shibaura yardımcı bir traktör olarak görülmelidir. Tabi SE6340,7340 ve SF1040 serileri hariç.

 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,540
Konum
Sakarya
50 kw lık CRD motor max tork noktası 1800 devirde, max güç 2500-2800 devir güç bandı şeklinde bulunuyor.Türkçesi, motoru 2500 devire kapatıp ot biçebiliriz.Soğutma sistemi ne kadar yeterli denemek gerekir.Motor ve kuyruk mili esnekliği iyi olacaktır.
MF 135, 1300 max tork, 2000 max güç noktası var, çekmiyor veya çok yüksek devir istiyor diye şikayet bol olur, halbuki motoru 1300-2000 devir bandında kullanacağımıza 1800-2500 devir aralıklarında kullanmamız aynı şey olacaktır.
Sıkıştırma oranı dizel motorlarda, 16:1 ile 24:1 arasında değişiyor, motor malzemesi ve malzeme dayanımı ile ilgili konudur, soğutma sistemi ile ilgili fazla ilgisi yoktur, soğuk iklim motorları çabuk ısınıp motorun verimli çalışır duruma gelmesi için soğutma su kanalları dar dizayn ediliyor.
Yakıtı, yanma odası tasarımı, malzeme kalitesi, blok dökümü, özel alaşımlı segman v.s., motor grafiği gibi etkenler etkileyecektir.
Kullanım kitaplarında operatörlük için hiç bilgi bulunmuyor mu?
 
Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
50 kw lık CRD motor max tork noktası 1800 devirde, max güç 2500-2800 devir güç bandı şeklinde bulunuyor.Türkçesi, motoru 2500 devire kapatıp ot biçebiliriz.Soğutma sistemi ne kadar yeterli denemek gerekir.Motor ve kuyruk mili esnekliği iyi olacaktır.
MF 135, 1300 max tork, 2000 max güç noktası var, çekmiyor veya çok yüksek devir istiyor diye şikayet bol olur, halbuki motoru 1300-2000 devir bandında kullanacağımıza 1800-2500 devir aralıklarında kullanmamız aynı şey olacaktır.
Sıkıştırma oranı dizel motorlarda, 16:1 ile 24:1 arasında değişiyor, motor malzemesi ve malzeme dayanımı ile ilgili konudur, soğutma sistemi ile ilgili fazla ilgisi yoktur, soğuk iklim motorları çabuk ısınıp motorun verimli çalışır duruma gelmesi için soğutma su kanalları dar dizayn ediliyor.
Yakıtı, yanma odası tasarımı, malzeme kalitesi, blok dökümü, özel alaşımlı segman v.s., motor grafiği gibi etkenler etkileyecektir.
Kullanım kitaplarında operatörlük için hiç bilgi bulunmuyor mu?
Hocam bende Türkçe ve İngilizce olarak iki kitabı mevcut. Operatörlükten ziyade günlük, aylık periyodik kontrol bilgileri yağı ,suyu vs. bakımı var. Resimler kalite çıksın demiştim , tarayan arkadaş hepsini yüksek dpi taramış, boyutu büyük biraz. Yalnız İngilizce kitabın son kısmında yatık rotavatör kullanımı ile ilgili ilave bilgiler var. Arazinin en uygun hangi tarzda işlenebileceği ile ilgili tavsiyeler vermişler. Bir de Japon rotavatör üreticilarinin ürün bilgileri var.
 


Üst Alt