JOHN DEERE Traktorleri Sahipleri Şikayet-Arıza-İstek-Menmuniyet Bölümü


Arkadaşlar merhaba.Ok işareti ile gösterdiğim işaret gün içinde bir kaç kez yandı söndü.Kullanım klavuzu elimde mevcut değil, servisede yolum düşmedi.Tahmini olan var mı ne anlama geliyor.Cihaz bağlanınca net bilgi elde edilir ama.Model 5105m.
 

Resimler ve ekler

  • IMG-20200309-WA0003.jpg
    IMG-20200309-WA0003.jpg
    175.2 KB · Görüntüleme: 128
Traktörün arka yağ ışığı, traktörün kendi bi yerine monteli bi karış uxunluğunda yağ süzgeçi vardır o tıkanmıştır, yeterli yağ geçişi olmaz, arkayağ , yap filtresi birde motorun içindeki süzgeç değişirse yanmaz, geçen yıl benimde aynı oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtmzrk
Arkadaşlar 2 adet 6420 var birini 0 almıştım diğerini 2015 de 2. El aldım ama 2. El aldığım 6420 kdeme değiştirirken sarsıntılı değiştiriyor. Diğerinde öyle bir sorun yok. Ankara Yurttaşlar servis kalibrasyonunu filan yaptı ama yine aynı. Yoksa daha bilgili bir servisi mi arayıp konuşsam ? Acaba BCU da mı sorun var ECU da mı? Yoksa şanzıman üzerindeki sensörleri mi kontrol etsem bilemedim.
 
Arkadaşlar 2 adet 6420 var birini 0 almıştım diğerini 2015 de 2. El aldım ama 2. El aldığım 6420 kdeme değiştirirken sarsıntılı değiştiriyor. Diğerinde öyle bir sorun yok. Ankara Yurttaşlar servis kalibrasyonunu filan yaptı ama yine aynı. Yoksa daha bilgili bir servisi mi arayıp konuşsam ? Acaba BCU da mı sorun var ECU da mı? Yoksa şanzıman üzerindeki sensörleri mi kontrol etsem bilemedim.
Viteste 1,2,3,4 debriyajsız vites değiştirme sırasında
 

Bende 2012 5085m var motor cabuk bayiliyor en az 1800 devirde gitmek lazim birde cig mazot kokusu var pompayi eletmek istemiyurum 1950 saate konfor super ama cabuk bayiliyor bu sorunu benden baska tasayan varmi tesekurler
El gazı 1900 devirde uygun ekipmanla ve de viteste bayılmaması gerek, depodan gelen mazot hortumları çatlak olabilir, mazot dalgıcı sorunlu olabilir, filtre değiştirilir daha da memnun kalmazsanız ustanıza danışın jd kolayına bayılmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat1919
Bende 2012 5085m var motor çabuk bayılıyor en az 1800 devirde gitmek lazım birde çiğ mazot kokusu var pompayı elletmek istemiyorum 1950 saate konfor süper ama çabuk bayılıyor bu sorunu benden başka yaşayan var mı teşekkürler.
JD 5085 M, nominal 63 kw, max 67 kw , 331 n.m. tork, %28 tork artış yüzdesi(katalog verileri) , %21 tork artış yüzdesi (motor katalog verileri) bulunuyor.
Max tork aralığı 1600-1800 rpm, max güç aralığı 1900-2200 rpm sabit güç aralığı var , motor anma gücü 2200 rpm ' dir. İlgili konularda ekteki dosyayı yüklemiştik.
Motor devri 2100 rpm devire sabitlenip 32*16 , Hi Lo şanzımanla ve ıslak kavrama debriyajla 500 kg lık paket taşıma işlemlerinde kullanılabilir.
Tork artış yüzdesi %21 olduğundan stabil çalışmalı motorlara yakındır, bu şoförü şaşırtır , pullukla çiziye girişlerde motor sinme hareketi yapacaktır.
Sinan abimiz bu yüzden 5085M traktörünü satıp Deuthz 5120C almıştır. :D
Toprak işlemede 2100 rpm devir tercih edilebilir.Sıra başı dönüşlerde devir azaltılınca vites düşmek gerekmektedir, 1500 rpm devirler normalde JD nin max tork noktası olur, fakat bu modele 1600-1800 rpm sabit tork aralığı verilmiş, traktör çekişmelerde :) esnek kalkış yapar fazla patinaja kalmaz, aynı zamanda ön kepçe çalışmalarında patinaj isteği azalır,
Motorun en az yakıt bölgesi sabit güç aralığı 1900-2200 rpm devirler arası olur , saman balyesi bağlama da sabit güç aralığı içinde kuyruk miliyle çalışmak uygun olur.
Toprak işlemede 2100 rpm motor devri sabitlenip vites değiştirerek motor gücü kontrolü yapılabilir. Hi Lo, hidrostatik buçuk kısmen kesintisiz güç aktarımına yardımcı olabilir, Dyna^6 şanzıman gibi kesintisiz güç aktarımı imkanı vermez.
Hafif işlerde 1600-1800 rpm aralık tercih edilebilir.1800 rpm devir tercih etmek motorun verimli çalışması için daha uygundur.
5095 M, tork , traktör genel ağırlığı olarak daha uyumlu görünüyor.
Vites değiştirmek için 1600-2200 rpm aralığında devir kontrolü gerekiyor.
Mazot pompası ayarıyla tork artışına gidilebilir fakat motor karakteristiği değişmeyecektir.
JD 2130, 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç noktası aralığında motor gücü kontrolü yapar, kullanılması gereken devir aralıkları daha yukarı taşınmıştır.
Perkins motor kullanıcısı 1400-1800 rpm aralığını kullanır , bu karakteristiği sittin sene beğenmez.
Same motor kullanıcısı 1600 max tork, 2200 max güç aralığı , genel karakteristik aynı olmasına karşın tork artış yüzdesi düşük olduğundan sıra başlarında geç toparladığından sittin sene gene beğenmez.
Hiç biri geyikler gibi çalışmaz, ves selam.
 

Resimler ve ekler

  • pages.pdf
    1.7 MB · Görüntüleme: 25
JD 5085 M, nominal 63 kw, max 67 kw , 331 n.m. tork, %28 tork artış yüzdesi(katalog verileri) , %21 tork artış yüzdesi (motor katalog verileri) bulunuyor.
Max tork aralığı 1600-1800 rpm, max güç aralığı 1900-2200 rpm sabit güç aralığı var , motor anma gücü 2200 rpm ' dir. İlgili konularda ekteki dosyayı yüklemiştik.
Motor devri 2100 rpm devire sabitlenip 32*16 , Hi Lo şanzımanla ve ıslak kavrama debriyajla 500 kg lık paket taşıma işlemlerinde kullanılabilir.
Tork artış yüzdesi %21 olduğundan stabil çalışmalı motorlara yakındır, bu şoförü şaşırtır , pullukla çiziye girişlerde motor sinme hareketi yapacaktır.
Sinan abimiz bu yüzden 5085M traktörünü satıp Deuthz 5120C almıştır. :D
Toprak işlemede 2100 rpm devir tercih edilebilir.Sıra başı dönüşlerde devir azaltılınca vites düşmek gerekmektedir, 1500 rpm devirler normalde JD nin max tork noktası olur, fakat bu modele 1600-1800 rpm sabit tork aralığı verilmiş, traktör çekişmelerde :) esnek kalkış yapar fazla patinaja kalmaz, aynı zamanda ön kepçe çalışmalarında patinaj isteği azalır,
Motorun en az yakıt bölgesi sabit güç aralığı 1900-2200 rpm devirler arası olur , saman balyesi bağlama da sabit güç aralığı içinde kuyruk miliyle çalışmak uygun olur.
Toprak işlemede 2100 rpm motor devri sabitlenip vites değiştirerek motor gücü kontrolü yapılabilir. Hi Lo, hidrostatik buçuk kısmen kesintisiz güç aktarımına yardımcı olabilir, Dyna^6 şanzıman gibi kesintisiz güç aktarımı imkanı vermez.
Hafif işlerde 1600-1800 rpm aralık tercih edilebilir.1800 rpm devir tercih etmek motorun verimli çalışması için daha uygundur.
5095 M, tork , traktör genel ağırlığı olarak daha uyumlu görünüyor.
Vites değiştirmek için 1600-2200 rpm aralığında devir kontrolü gerekiyor.
Mazot pompası ayarıyla tork artışına gidilebilir fakat motor karakteristiği değişmeyecektir.
JD 2130, 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç noktası aralığında motor gücü kontrolü yapar, kullanılması gereken devir aralıkları daha yukarı taşınmıştır.
Perkins motor kullanıcısı 1400-1800 rpm aralığını kullanır , bu karakteristiği sittin sene beğenmez.
Same motor kullanıcısı 1600 max tork, 2200 max güç aralığı , genel karakteristik aynı olmasına karşın tork artış yüzdesi düşük olduğundan sıra başlarında geç toparladığından sittin sene gene beğenmez.
Hiç biri geyikler gibi çalışmaz, ves selam.

Hocam aydinlatiğin icin tesekur ederim motor 2012 model sanki eski sahibi hic zorlamamis motoru tarla surerken biraz zorlasam motor acilirmi yoksa gerek yokmu dersiniz biraz devirli kulanmalimiyim pompa actirma taraftari degilim daha onceki motorumda beyaz duman nedeniyle ayarlatim bin pisman oldum oyuzden traktoru satim bunu aldim sizin tavsiyeniz nedir ayrica yorum yapan herkese katkilarindan dolayi tesekur ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Hocam aydinlatiğin icin tesekur ederim motor 2012 model sanki eski sahibi hic zorlamamis motoru tarla surerken biraz zorlasam motor acilirmi yoksa gerek yokmu dersiniz biraz devirli kulanmalimiyim pompa actirma taraftari degilim daha onceki motorumda beyaz duman nedeniyle ayarlatim bin pisman oldum oyuzden traktoru satim bunu aldim sizin tavsiyeniz nedir ayrica yorum yapan herkese katkilarindan dolayi tesekur ederim
Biz 1998 model Same Explorer 80, 2006 model Mc Cormick C 95 Max, Euro 2 motorların tamamında ayar yaparak kullandık , motorda sinme hareketi varsa ayar yaptırmanızı tavsiye ederim.Enjektörlerinde belli sürelerde temizlenmesi gerekiyor, kullanım kitabında süreleri yazar.
Toprak işlemede (pulluk,tiller v.s.) 2100 rpm de bir süre çalışması faydalı olacaktır, sonraları 1800 rpm devir tercihi yerinde olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Jd lerin M MC R serileri ne kadar hoşuma gitsede arızalar ocağa incir ağacı Diker
Komşuda
Geçen sene 63.. veya 62..kaç serisi olduğumu bilmiyorum ama 100luk jdnin turbo arızası verdi 15bin e maal oldu ve yapildiktan sonra düzen tutmayınca Deutz 120C aldı
Bugünde başka birinin W540 bicerin turbosu bozulmuş servis 22 bin demiş
Bı taraf tan yerli malı daha mantıklı geliyor
 

Benzer Konular