Kararsızım

Tt

  • Tt

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Tt

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Ttt

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    0

bu da senin düşüncen saygı duyarım

Traktör, motor grafikleri için farklı durumlar var.
Düşük devirde tork yakalayan motorun power mix değerleri daha yüksek olabiliyor.
Traktörü tutundurmak için yarım ay şeklinde başlangıç grafiği olması daha iyi sonuç veriyor.
Kademesiz şanzımanda yük altında mekanik aktarımda olması gereken şanzıman bazen hidrostatik aktarımda kalabilir.
Operatörün mekanik aktarım hızlarında traktörü kullanması gerekiyor.
Akselerasyon yeni modellerde daha hızlı iş yapabilecek şekilde torklar ve çeki demiri gücü (teker gücü) arttırılarak devam ediyor.
Biçerlerde kullanılan stabil çalışmalı motorlar paletli tekerle daha az yakıt tüketir durumda oluyor.
Tork artış yüzdesi %40 gibi olan motor, katır gibi yükü çeker.
En az yakıt bölgesi 1600-1800 devir aralığına sıkıştırılmış motorlar var.
Biz çok gazlamayı severiz, eski Styerci, yeni Caseci.
Motor çalışma devir aralıklarını 1000-2500 devir aralığına açsalar ne olurdu sanki...
Kullanım, sürüş alışkanlıklarınız nasıldır?
Sürüşte fazla zorlanmayacağınız bir motor grafiği tercihiniz nasıl olur?
 

Traktör, motor grafikleri için farklı durumlar var.
Düşük devirde tork yakalayan motorun power mix değerleri daha yüksek olabiliyor.
Traktörü tutundurmak için yarım ay şeklinde başlangıç grafiği olması daha iyi sonuç veriyor.
Kademesiz şanzımanda yük altında mekanik aktarımda olması gereken şanzıman bazen hidrostatik aktarımda kalabilir.
Operatörün mekanik aktarım hızlarında traktörü kullanması gerekiyor.
Akselerasyon yeni modellerde daha hızlı iş yapabilecek şekilde torklar ve çeki demiri gücü (teker gücü) arttırılarak devam ediyor.
Biçerlerde kullanılan stabil çalışmalı motorlar paletli tekerle daha az yakıt tüketir durumda oluyor.
Tork artış yüzdesi %40 gibi olan motor, katır gibi yükü çeker.
En az yakıt bölgesi 1600-1800 devir aralığına sıkıştırılmış motorlar var.
Biz çok gazlamayı severiz, eski Styerci, yeni Caseci.
Motor çalışma devir aralıklarını 1000-2500 devir aralığına açsalar ne olurdu sanki...
Kullanım, sürüş alışkanlıklarınız nasıldır?
Sürüşte fazla zorlanmayacağınız bir motor grafiği tercihiniz nasıl olur?
Ya Hocam bu kadar açıklama yapana kadar şunu alın deseniz daha makbul.İnanın çoğu insan motor alırken ne devir grafiğine ne tork yüzdesine vs vs bakıyor.Tamam tutuluyo bakkalda parça var yok reşat altını diyip 15 yaşındakine binlerce lira para veriyor.o yüzden direk sonuca odaklanın.Mesela ben alacaksam olsam size özelden ulaşır sorarım öğrenirim.saygılar sevgiler
 
  • Beğen
  • Muhteşem
Tepkiler: gkhAn ve The_Hoca
Ya Hocam bu kadar açıklama yapana kadar şunu alın deseniz daha makbul.İnanın çoğu insan motor alırken ne devir grafiğine ne tork yüzdesine vs vs bakıyor.Tamam tutuluyor bakkalda parça var yok reşat altını diyip 15 yaşındakine binlerce lira para veriyor.o yüzden direk sonuca odaklanın.Mesela ben alacaksam olsam size özelden ulaşır sorarım öğrenirim.saygılar sevgiler
Kubota 135 GX2 alalım desek koşa koşa gidip alacak, 125 kw ya motor güncellesek belki turbo ihtiyacı değişecek, değiştirse motor rahatlayacak yakıt azaltacak bu sefer anahtar sürdük, orijinalliği bozuldu diye değer kaybı olur, sonuçta parça değişti, vatandaşa anlatamayız.
Kumsal alanda 3 metre dik rotovatör çekiyor, sert kara toprak tarlada güçlü motorla uyum artabilir, kumsal alanda güçlendirilmiş motorla 4 metre dik rotovatör ile çalışılabilir haydi ekipman değiştirmek gerekir.Sarsıntı artar, 7 151 kullanmak daha mantıklı olur.
Malzeme kalite bilgisi yok belki kuyruk milinde dişli sıkıntısı olacak, servis yedek parça konusu gündeme gelir.
 
Alman jd lerde malzeme kalitesi üst safhada, başka bi traktör düşünemiyorum, fakat yeni nesil commanrail motorların olası arızası , bazen açan beyin arızaları on günler alıyor, vede masrafı çok ağır, insanı korkutuyor, eski 20 serileri tek beyin, kalem enjektör, traktör tavsiyesi zor, hocama katılıyorum, iyui olur Allahtan kötü olur kuldan hesabı,
 
Kubota baya yerden yere vurulmuş.. Ancak Kubota 135bg lık modellerinin cekişleri çok iyi diye kullanıcılarından geri bildirimler almıştık hatta hem mf hem kubota kullanıcıları var.. Kubota devirli bir traktör sabit ve düşük devirli işlerde zayıf kalabilir ancak yuksek devirli seri işlerde cok daha avatajlı.. Malzeme kalitesi de tartısılmaz burada nasıl kullanılacağı cok önemli..
 
Geçenlerde biraz araştırdım da, büyük seri kubotalarda tatmin edici traktör olarak, üretim yeri Fransa olan zf şanzımana sahip bu traktörlerin emsalleri olan diğer Avrupa traktörlerden farkı yoktur gibi. 130 beygirlik bir kubota alacak olsam M7 serisini tercih ederdim.
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2022-08-26-13-52-13-130_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    Screenshot_2022-08-26-13-52-13-130_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    82.9 KB · Görüntüleme: 18
  • Screenshot_2022-08-26-13-55-41-549_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    Screenshot_2022-08-26-13-55-41-549_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    89.9 KB · Görüntüleme: 18
  • Screenshot_2022-08-26-13-55-13-218_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    Screenshot_2022-08-26-13-55-13-218_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    100.6 KB · Görüntüleme: 18
Kubota baya yerden yere vurulmuş.. Ancak Kubota 135bg lık modellerinin cekişleri çok iyi diye kullanıcılarından geri bildirimler almıştık hatta hem mf hem kubota kullanıcıları var.. Kubota devirli bir traktör sabit ve düşük devirli işlerde zayıf kalabilir ancak yuksek devirli seri işlerde cok daha avatajlı.. Malzeme kalitesi de tartısılmaz burada nasıl kullanılacağı cok önemli..
Powershift viteslerde sarsıntı hissiyatı ;
Eski nesil Japon arabaları, tam otomatik vites olanlar yolda biraz sarsıntılı geçiş yapar , şanzımanlarının daha sağlam olduğu söyleniyor.
Sarsıntısız vites geçişi yapan arabaların şanzıman kullanım ömürlerinin daha az olduğu sanılıyor , ne kadar doğrudur, bilemiyoruz.
MGX2 modelde , vites geçişlerinde hafiften sarsıntı yapabiliyor.
Hi Lo , vitesli traktörlerde , Dual Power , şanzıman yağı ısıtılmadan hidrostatik buçuk vites kullanılırsa , buçuk vitesin senchromenchlerini bozabiliyor.
Bunu önlemek için şanzımana bir sensör bırakılıp sistemin korunması gerekir.
Şanzıman yağını 1000 bin saatte değiştirmesi gereken traktör modelleri var.
Traktörün servis periyodları , sürücüyü yoracak cinsten olmamalıdır.

MGX2 modelle , kara toprak tarlada mısır yeri sürecek olsak , traktöre ön kepçe takmadan alt şase giydirilmiş olması gerekir ki traktörün ağırlık açığı kapatılsın , jant ağırlıklarının dönme mukavemeti olduğu için tercih etmezdik.
 

Nothing 🙂
Zaten 12 gün kalıp gitmiş,üslup itibariyle ( diorum kelimesi kullanmış)
çok küçük bir kardeşimiz.
Üzülme @The_Hoca m, gidene güle güle.
İz bırakamayana,gelip geçici olmayı kendi isteyene ne yapabiliriz?
Kalanlara sağlık ,afiyetler..
Öbür tarafta dükkanı toptan kapatmış zaten.
 

Benzer Konular