• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Koyuncuk Hakkında Pratik Bilgiler.

Katılım
13.01.2016
Mesajlar
95
Konum
Ankara

Kuzu baslangic ve besi yemi vermiyor musunuz arpayi yer ama arpa cok erken sikar kuzuyu yonca da arpa gibi proteini yuksek ikisini ayni anda verdiniz mi kuzu yukselmez erken den etleri sikilir kalir. Bence farkli bir besleme metodu izleyin ilk baslarda hizli kilo alir cidago yuksekligi artmaz olunca yavaslar 35-40 kilo larda kuzular kucuk kisa ve sikilasmis olurlar
İlk etapta arpayı zaten vermiyoruz.son iki aylık besi sürecinde veriyoruz.Akıllı olukların içine yemle birlikte karıştırıyoruz.
 
Katılım
08.05.2017
Mesajlar
56
Konum
İstanbul
Şimdi hesaba göre sormak istiyorum 50 kg arpa 70 tl olsa. 100 kg yem 140 tl olsa . 4 te balya yese masrafı 300 tl 300 de anası olsa 600 tl. 1000 lira falan deniyor. Nasıl kar edilmiyor anlamadım orasını. Ki 2 kuzuda anne masrafı 150- 200 tllere düşer. Aşı masrafı 100 desen gene kalıyor bişeyler. 100-150 anaç sürüsü olan insan koyundan nasıl kazanamaz?
 
Katılım
18.03.2013
Mesajlar
1,144
Konum
Ankara
Kazanılır da önemli olan kazancın tatmin ediciliği. Yani uğraşa değecek düzeyde mi? Ya da bekleneni veriyor mu? Çünkü günlük veya aylık bir kazançtan bahsetmiyoruz, 1 senenin emeği var.

Benim gibi birisine 150 değil, 50 koyun da yeter. Çok kazanmaktan daha çok diğer ekstra masraflarımı minimuma indirmeyi düşünüyorum. Krediye bulaşmak istemiyorum. Ekonomik anlamda sizi zorlayacak risklere girmezseniz ve 1 senede değil de 10 senede kazanayım ama sağlam ilerleyim derseniz 50 koyun da yeter. Zaten bereketli bir hayvan; 50 koyun 5 sene kendisini 5'e katlar.

Şuan muhabbet kuşundan, akvaryum balığından, çekirgeden, solucandan bile para kazananlar var. Koyundan da elbet kazanılır. Kazanılmaz diye bir şey yok. İçinizi karartmayın. İyice araştırın, gereksiz risklerden kaçının, krediyle 200 tane alacağınıza kendi imkanınızla 50 tane alın, hırsa kapılmayın. İlk seneler zorlanacaksınız elbet ama zamanla düzene gireceksiniz.

Hayvanlığın her türlüsü riskli. Benim arımı ayısız köyde ayı yedi. Nereden geldiği belli değil. Bunlar hep tecrübe. Bu tarz olumsuzluklara, elinizde olmayan sebeplere kafa yormadan, üzülmeden kaldığınız yerden devam edeceksiniz. Kaybedeceksiniz, belki çok kötü günler geçecek ama zamanla düzene girecek. Yeter ki severek yapın, araştırın ve geliştirin. Para için, hayvanlara vura vura, söve söve yapacaksanız hiç yapmayın. Gerçi bunu yapanlar bile kazanıyorken severek yapan birisinin kazanamaması mümkün değil.

Konuyu tam okuyamadım ama "kazanamazsın, para yok" mantığı bana pek doğru gelmiyor.

Ha kağıt üzeri hesaplamalar illaki yapılmalı fakat pek de tutmuyor. Bu tarz hesaplar yerine, verim nasıl artar, maliyet nasıl düşer, hayvan refahı nasıl artar, ikizlik üçüzlük nasıl elde edilir, elit bir sürü nasıl oluşturulur gibi konulara odaklanmak daha mantıklı olur.
 
Katılım
08.05.2017
Mesajlar
56
Konum
İstanbul
Kazanılır da önemli olan kazancın tatmin ediciliği. Yani uğraşa değecek düzeyde mi? Ya da bekleneni veriyor mu? Çünkü günlük veya aylık bir kazançtan bahsetmiyoruz, 1 senenin emeği var.

Benim gibi birisine 150 değil, 50 koyun da yeter. Çok kazanmaktan daha çok diğer ekstra masraflarımı minimuma indirmeyi düşünüyorum. Krediye bulaşmak istemiyorum. Ekonomik anlamda sizi zorlayacak risklere girmezseniz ve 1 senede değil de 10 senede kazanayım ama sağlam ilerleyim derseniz 50 koyun da yeter. Zaten bereketli bir hayvan; 50 koyun 5 sene kendisini 5'e katlar.

Şuan muhabbet kuşundan, akvaryum balığından, çekirgeden, solucandan bile para kazananlar var. Koyundan da elbet kazanılır. Kazanılmaz diye bir şey yok. İçinizi karartmayın. İyice araştırın, gereksiz risklerden kaçının, krediyle 200 tane alacağınıza kendi imkanınızla 50 tane alın, hırsa kapılmayın. İlk seneler zorlanacaksınız elbet ama zamanla düzene gireceksiniz.

Hayvanlığın her türlüsü riskli. Benim arımı ayısız köyde ayı yedi. Nereden geldiği belli değil. Bunlar hep tecrübe. Bu tarz olumsuzluklara, elinizde olmayan sebeplere kafa yormadan, üzülmeden kaldığınız yerden devam edeceksiniz. Kaybedeceksiniz, belki çok kötü günler geçecek ama zamanla düzene girecek. Yeter ki severek yapın, araştırın ve geliştirin. Para için, hayvanlara vura vura, söve söve yapacaksanız hiç yapmayın. Gerçi bunu yapanlar bile kazanıyorken severek yapan birisinin kazanamaması mümkün değil.

Konuyu tam okuyamadım ama "kazanamazsın, para yok" mantığı bana pek doğru gelmiyor.

Ha kağıt üzeri hesaplamalar illaki yapılmalı fakat pek de tutmuyor. Bu tarz hesaplar yerine, verim nasıl artar, maliyet nasıl düşer, hayvan refahı nasıl artar, ikizlik üçüzlük nasıl elde edilir, elit bir sürü nasıl oluşturulur gibi konulara odaklanmak daha mantıklı olur.
Hocam umut veren cevabınız için teşekkür ederim. Benim bu siteye kayıt olmamdaki amaç birşeyler öğrenebilmek soru sorabilmek cevap alabilmek tarım konularında. çokta güzel arkadaşlar var konularına çok hakim. adam dün görüyorum ismini hatırlayamadım. dev kabak tohumu getirmiş yetiştirmeye çalışıyor falan vizyon ne güzel şey. araştırmak ne güzel. sadece üretmekte yetmiyor konuna çok hakim olmakta gerekiyor.
şimdi eskiden biz 12-13 hayvan bakardık holstein kırmaları. bizim yörede yaygındır. hayvan sabah 8.30-10.30 akşam 17.00-21.00 arası kırda bayırda gezer merada ne yerse yer sabah akşam bu hayvanlar sağılır hayvan başı 3-4 litre süt zor alınırdı. he unutmadan sabahları az bi saman aç karna çıkmasınlar meraya diye bir de akşam az miktarda süt yemi verilirdi. bunların yavruları 1.5 yaşına kadar kırda bayırda gezer sonra bir sene kapalı besi yapılır satılır 2,5 3 yaşında parasıyla Allah bereket versin derdik. yanında büyükbabamlar arı işi yapardı. onmazdık ama ölmezdikte.
şimdi teknoloji yaygınlaştı çiftçi tv bereket tv gibi programlar arttı. gördük ki biz kendimizi kandırıyormuşuz. ne besi yapabiliyoruz ne süt üretebiliyoruz. he bizim yörede hala yukarıda anlattığım sistem devam ediyor. meraları görseniz ama hep boş.
şimdi bizde bir ufak işler yapalım diyoruz ama koyun beslenirken bir ufak hesap etmek gerekiyor. ne yer ne içer. ne kadar yer. masrafı ne olur gibi. bizim ki fizibilite soruşturması diyelim. çok kazandırsın derdinde değiliz geçirdirsin derdindeyiz. mesela sitede bir abimiz hesap yapmış

Merinos-Merinos Kırması bizim bölgede bulunur.100 koyun maksimum 130 kuzu verir. Yıl boyunca %10 zaiyat,% 20 yaşlı-hasta koyunun yerine damızlık kalır.100 kuzu üzerinden hesap yapılır.
Biz kuzu besicisiyiz.4-5 aylık kuzu alır besler satarız.(En az 5bin kuzu)

Kendimi bildiğimden beri bu işin içindeyim benim hesap makinam bu iş içerde kurtarmaz diyor.

En basit hesap günde her koyuna sadece 1 kg arpa ve samanla baksan yılda 365 kg arpa yapar.365x900=328 tl arpa
10 koyun 2 römork saman yer yıl boyunca oda 300 tl yapar.Koyun başı 30 tl yapar.
328+30=358 tl (Koyunun yem parası)
1 çoban tutmak zorundasın onunda maaşı herşey dahil 2000 tl'yi bulur.(Kendin yapsan dahi biyerde çalışınca bu parayı alırsın) 240 tl'de koyun başı çoban masrafı

Kuzu yeminin çuvalı şuan 55 tl 1 kuzu 2 çuval yem yer.
Kuzunun canlı ağırlık satış fiyatı 14 tl sezonda biz 15 tl'den sattığımızı düşünürsek;
Ortalama besi sonu dişili erkekli 45-46 kg gelir.
46x15=690 tl

Masraflar=Koyun Yemi+Bakıcı+Kuzu Yemi
Masraflar=358+240+110=668tl
Kalan=690-708= -18 tl Zarar :)

İkizlikler ölüm,yaşlı,hasta ve düşük yapmış koyuna gider.

2 yılda 3 kuzu (ekstrem bakım olmadıkça) koyunu çabuk ıskartaya çıkartır.
adam zarar göstermiş ama koyun başına 240 tl çoban masrafı yazmış nasıl hesapladı anlamadım hesabı eleştirmiyorum ama bana 100 koyuna 240*100 tl lik çoban masrafı yanıma kar kalsa yetiyor. bu bir kaç sene öncenin hesabı belki bilmiyorum.
Sitede birde şöyle bir durum var. kime ne sorsak yapma batarsın diyor. gerçekten bu kadar kötü mü durumlar.
yani birisi şuraya % 50 ot %30 arpa değilde bir koyun günde yarım balya ot 5 kilo arpa gibi bir döküm çıkarsa ne güzel olur. veya bunun bir kitabı varsa ders kitabı da olur. bu sene zaten 2. üniversiye kayıt olacağım. laborant ve veteriner sağlık veya tarım bölümlerinden birini okuyacağım. şehirden bunaldık artık
 
Katılım
18.03.2013
Mesajlar
1,144
Konum
Ankara
Hocam umut veren cevabınız için teşekkür ederim. Benim bu siteye kayıt olmamdaki amaç birşeyler öğrenebilmek soru sorabilmek cevap alabilmek tarım konularında. çokta güzel arkadaşlar var konularına çok hakim. adam dün görüyorum ismini hatırlayamadım. dev kabak tohumu getirmiş yetiştirmeye çalışıyor falan vizyon ne güzel şey. araştırmak ne güzel. sadece üretmekte yetmiyor konuna çok hakim olmakta gerekiyor.
şimdi eskiden biz 12-13 hayvan bakardık holstein kırmaları. bizim yörede yaygındır. hayvan sabah 8.30-10.30 akşam 17.00-21.00 arası kırda bayırda gezer merada ne yerse yer sabah akşam bu hayvanlar sağılır hayvan başı 3-4 litre süt zor alınırdı. he unutmadan sabahları az bi saman aç karna çıkmasınlar meraya diye bir de akşam az miktarda süt yemi verilirdi. bunların yavruları 1.5 yaşına kadar kırda bayırda gezer sonra bir sene kapalı besi yapılır satılır 2,5 3 yaşında parasıyla Allah bereket versin derdik. yanında büyükbabamlar arı işi yapardı. onmazdık ama ölmezdikte.
şimdi teknoloji yaygınlaştı çiftçi tv bereket tv gibi programlar arttı. gördük ki biz kendimizi kandırıyormuşuz. ne besi yapabiliyoruz ne süt üretebiliyoruz. he bizim yörede hala yukarıda anlattığım sistem devam ediyor. meraları görseniz ama hep boş.
şimdi bizde bir ufak işler yapalım diyoruz ama koyun beslenirken bir ufak hesap etmek gerekiyor. ne yer ne içer. ne kadar yer. masrafı ne olur gibi. bizim ki fizibilite soruşturması diyelim. çok kazandırsın derdinde değiliz geçirdirsin derdindeyiz. mesela sitede bir abimiz hesap yapmış



adam zarar göstermiş ama koyun başına 240 tl çoban masrafı yazmış nasıl hesapladı anlamadım hesabı eleştirmiyorum ama bana 100 koyuna 240*100 tl lik çoban masrafı yanıma kar kalsa yetiyor. bu bir kaç sene öncenin hesabı belki bilmiyorum.
Sitede birde şöyle bir durum var. kime ne sorsak yapma batarsın diyor. gerçekten bu kadar kötü mü durumlar.
yani birisi şuraya % 50 ot %30 arpa değilde bir koyun günde yarım balya ot 5 kilo arpa gibi bir döküm çıkarsa ne güzel olur. veya bunun bir kitabı varsa ders kitabı da olur. bu sene zaten 2. üniversiye kayıt olacağım. laborant ve veteriner sağlık veya tarım bölümlerinden birini okuyacağım. şehirden bunaldık artık
Zararına kimse iş yapmaz. Hatta karın tokluğuna bile çok ihtiyacı yoksa yapmaz. Millet karın tokluğuna kendi babasının işine gitmiyor, maaş istiyor. Öyle olsa memlekette koyun besleyen kalmazdı. O hesapta zaten dananın kuyruğu çobanda kopuyor. Çoban masrafı yıllık 20-25 bin TL civarında. 100 koyunda koyun başı çoban maliyeti aşağı yukakarı o civarda oluyor. Burada hesaplamayı yapan üyemizin de dikkat çektiği konu çoban konusu. 50-100 koyun için çoban tutarsan çark dönmüyor diyor. Çoban kendin olursan çoban maaşı sana kalıyor. İşin özü bu. Yani o mantıkla hayvan sayısını 2 katına çıkarttığında, yani 100 değil de 200 olduğunda, 1 çobanlık hakkın oluyor.

Kısaca mesaj şu; 50-100 koyuna çoban tutayım, ben de el ense yapayım dersen olmaz. Kendin başında duracaksın, çobanlığı kendin yapacaksın. En büyük karın da hayvan sayısının artması; genç, kendi yetiştirdiğin kuzularla sayıyı çoğaltman olacak. Zaten bereketli bir hayvan.

Bu sene ben de 2. üniversiteyi okumayı planlıyorum. Veterinerlik ya da hayvancılık ile alakalı bir bölüm düşünüyorum. Olmazsa olmaz bir konu değil ama fırsat varken değerlendireyim istiyorum.
 
Katılım
13.02.2019
Mesajlar
8
Konum
Ankara
İlhan bey bir tahminim var...Hayvancılık yapmak isteyen fakat şu andaki düzenini bozmadan denemek isteyenler için çoban olmazsa olmaz...baktin işler yolunda sat mali mulku koyune yatirim yap dusuncesinde bir cok arkadas bence...el elde bas başta bile kalinsa cobanla bunu basari sayip sehri terkedecek bir suru insan vardir bundan eminim...
 
Katılım
02.02.2016
Mesajlar
1,931
Yaş
35
Konum
bursa
İlhan bey bir tahminim var...Hayvancılık yapmak isteyen fakat şu andaki düzenini bozmadan denemek isteyenler için çoban olmazsa olmaz...baktin işler yolunda sat mali mulku koyune yatirim yap dusuncesinde bir cok arkadas bence...el elde bas başta bile kalinsa cobanla bunu basari sayip sehri terkedecek bir suru insan vardir bundan eminim...
El kapısında çalışmak zor İş vesselam ama bu islere sonradan girmek daha zor iş açıkçası ben becerip giremedim hayvan işine
 
Katılım
12.07.2019
Mesajlar
6
Konum
İstanbul
Merhabalar. Daha önce konusu geçtimi. Burada göremedim. Meyve bahçesine (elma, armut yada erik gibi) küçükbaş salınır mı. Zararı olur mu. Bilen, deneyimlerden varmı.
 


Üst Alt