Kubota 9540 düz ile hi-lo arasındaki fark

Kubota 95 düşünüyorum. 2016 dan sonra hi-lo şanzıman üretilmiş. Buçuk ile 36 ileri 36 geri oluyor. Düz viteslilerde ,18-18. Arada 30000 TL fiyat farkı var. Sizce hi-lo bu farkı ödemeye değer mi ?
Çalışacağı saat önemlidir arazide fazla zaman geçirilecekse arazi çoksa hi-lo çok işe yaramakta 30binide hakediyor bence nedeni ise birgün satıştada artı olarak ikinci elde yaramakta hem kullanışlı hemde verdiğiniz paranın dönüşümü mevcut tereddütsüz alabilirsiniz👍🏻
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Ekipmanlar ve arazi durumu gerekli olup olmadığını belirleyecek etken genelde traktörler 4 ana vites ve takviye viteslerden ibaret kubota 6 ana vites olunca uygun vitesi bulmak daha kolay ve kullanışlı ekipman ve arazi yapısı size bucugu aratabilir mesala rampa bı yerde işlem yapıyorsunuz düz yerde yüksek rampaya gelince düğme ile ara buçuk vitese geçip pratik şekilde devam edebilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
200 sulu 300 kuru arazide çalışıyoruz. Arazimiz genelde engebeli değil toprak yapısı çok sert. Önerilerinizi bekliyorum.
Kubota 9540 , nominal , 95 hp , 316 n.m. tork , 1500-1700 rpm sabit tork aralığı , 2600 rpm max güç noktası , 2700 rpm max çalışma devri bulunmaktadır.
Motor yük dengeleme devirleri 1600-2000 rpm dir. Toprak işleme de 2000 rpm devirle kullanılması gerekiyor.
Çeltik arazisinde traktörün altına şase takılıyor ve ön sıyırgı kullanılıyor, ağırlık eksiği var.
Toprak işleme de ağır zeminlerde 4 lastiğe su basmak gerekebilir.
Şanzıman 400 devir aralıklı 6 vites , 3 kademeden oluşuyor.
Motorun tork artış yüzdeleri %20 civarları oluyor, minibüs motoru tepkisi veriyor.
Teknik olarak, yük taşımada, 2000 rpm motor devrinden 1500 rpm motor devrine düşülünce vites küçültülür.
Tork artış yüzdesi az olduğu için çabuk toparlamaz, değişken eğimli arazide buçuk vitesler kullanım konforunu arttıracaktır.
Motor gücü yönetimi farkları var.
Puma serisi, 18*6 vites kullanır , motorun tork yedekleri %45 civarlarıdır , buçuk vites aratmaz , vites geçişleri kademesiz gibi olur , çabuk sinmeyen bir motor özelliğine sahiptir.
MF 5440 , 102 hp , 416 n.m. tork , %38 tork yedeği ,
1000-1700 rpm sabit tork aralığı , 2000 rpm max güç , 1400 -1800 rpm motor yük dengeleme devirleri .
Traktör genel ağırlığında 1 ton fark var.
MF 5455 , 112+13 hp , 460-525 n.m. tork .
Hafif rampalarda 3A vitesle 5 12" pulluğu vites düşmeden taşıyor. ( %38 tork yedeği sayesinde )
75 hp sınıfındaki motorlar kadar torku bulunan bir traktörü ana iş traktörü olarak kullanmanızı öneremeyiz.
6 ana vitesi olduğu için konfor artışı için Hİ LO buçuk bu traktör için anlamsız duruyor.
Kullanılmayacaksa sürüngen kademenin opsiyon olması gerekir.
 
Hocam en doğrusunu söylemiş tork sebebiyle söyledikleri de 6 ana vites olması sebebiyle de buçuk çokta gerekli değil bence 30.000TL ilave verilecekse bütçe atıyorum 350 iken 380 olduysa uygun saatte MF 5430-5440 newholland t.5 105 landini 5h 115 McCormick Tmax 115 bakılabilir diğer markalar sizin için daha uygun olacaktır
 
Hoca bunu başkası söylese eyvallah ama sana hiç olmadı. o kadar teknik detay verip inceleyen biri olarak çok yanlış bir düşünce.
JD 5R serinin baz versiyonu , 50 bina , tam donanımlısı 70 bina fiyatı vardı, ek donatılar 1 ile 3 bina arası değişirdi.
Ön aksın maliyeti 2 bina , lastik farkları ile 3 bina idi , parite 2 lira iken 5000 Lira maliyeti olan çift çeker farkına 10 000 TL veriliyordu.
Eklenen donatının fiyatı belki de maliyetinin iki katı oluyor, kişisel görüşüm böyledir.
Kubota' nın motor grafiği 5R seriden biraz farklıdır.
Sabit tork aralığı daha düşük devirlerde ve ek güç üretimi bulunmuyor.
5R nominal güçte 2000 rpm de max güçte , tork eğrisi ucu çabuk düşüyor.
Ek güç üretimi devrede iken 2200 rpm de max gücü veriyor , tork eğrisinin ucunu yükseltiyor.
Kubota' da ise 2000 rpm devirlerden sonra tork eğrisi JD nin 1. tork eğrisi niteliği taşıyor.
Motora yüklenmelerde vites düşmesi gerekiyor.
İşgücü, fayda maliyet olarak 5R nin yarısından fazla ederi yok gözümde, efendim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Bu konu eski ama fikrimi belirteyim. HI -LO Kkesinlikle traktore fark katacaktır. Kubotalar belirli devirde yuksek torklu makinalar değil uzun aralıkta sürekli güç artışı var.. ilk yüke girdiğinde düşük vitesle girip yükseltmesi rahat devirlenmesi için ideal. Mesela pullugu düz bir ile direk salarsaniz devrini bulana kadar 15 16 gaza kadar zorlanır ama 1 in ağırı ile kalkışı yapıp 5 m sonra 1 seriye atarsanız hiç dinlemez 1500dd den sonra kesintisiz 2600dd ye kadar güç artışı yaşadığınız icin daha çok performans alirsiniz. Yani kalkistan sonra vites değiştirmeniz zor ama powershift ile bu çok kolay ..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Bu konu eski ama fikrimi belirteyim. HI -LO Kkesinlikle traktore fark katacaktır. Kubotalar belirli devirde yuksek torklu makinalar değil uzun aralıkta sürekli güç artışı var.. ilk yüke girdiğinde düşük vitesle girip yükseltmesi rahat devirlenmesi için ideal. Mesela pullugu düz bir ile direk salarsaniz devrini bulana kadar 15 16 gaza kadar zorlanır ama 1 in ağırı ile kalkışı yapıp 5 m sonra 1 seriye atarsanız hiç dinlemez 1500dd den sonra kesintisiz 2600dd ye kadar güç artışı yaşadığınız icin daha çok performans alirsiniz. Yani kalkistan sonra vites değiştirmeniz zor ama powershift ile bu çok kolay ..
2017 model, M9540 , Hi Lo , Ultra kabin , silaj mısır yeri bozma sürümlerinde 4 12" Alpler pullukla tarla vitesi 5 - 5,5 ile ancak çekiyor.
6. vitesi kayran arazide ayçiçek tarlasında kullanabiliyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ceya023

Benzer Konular