Kubota mk5000 asansörlü çeki uygulaması


Piyasada mk5000 için asansörlü çeki olmadığı için paylaşıyorum 2 yıl önce taktık yük çekişi çok değişti önceden kemre yüklü 2 tekerli 5 ton araba da patinaj ediyordu asansörlü çekiden sonra motor rahatladı sanki çekişi değişti vede patinaj etmiyor yükün baskısı daha yukarı taşındığı için rahat çekiyor.
DSC_0028_2.JPG
DSC_0027_2.JPG
 
Ve diğer bir avantajı da: römorkla yüklü halde taşımacılık yapılırken, yüksek hızlarda zıplamayı önlüyor. Dezavantajı: yüklü halde rampa inerken traktöre fazladan yük bindirip sürükleme yapabilir.
 
Alt çeki geride konumlanmış, traktör önünü tartar.
Asansör çeki traktöre yakın olduğundan biraz durum iyileşir.
5 ton yük bu traktör için tehlikeli olur, römork dahil 4 ton yük yeterlidir.
1,5 ton 4 tekerli boş römork, zemin tozlu veya mıcırlı olursa 30-40 derece eğimli rampada traktörü sürer.Allah korusun.
Hidrolik arka kollar zayıf görünüyor.
Hidrolik demiri ile arışa dokundursak kopacak gibi duruyor.
 
Alt çeki geride konumlanmış, traktör önünü tartar.
Asansör çeki traktöre yakın olduğundan biraz durum iyileşir.
5 ton yük bu traktör için tehlikeli olur, römork dahil 4 ton yük yeterlidir.
1,5 ton 4 tekerli boş römork, zemin tozlu veya mıcırlı olursa 30-40 derece eğimli rampada traktörü sürer.Allah korusun.
Hidrolik arka kollar zayıf görünüyor.
Hidrolik demiri ile arışa dokundursak kopacak gibi duruyor.
Yok hocam 1.5 ton naptın fazla o tonaj bence traktör arkası sepet sürükler bu motoru :)
 

Alt çekinin kancalı tip olanları var, römork devrilirse bağlantı kancadan atar.
Asansör çekinin dönerli olması römorku traktörden kurtarmaz, düz alanda traktörün devrilmesini önler.

Alt çekinin kancalı tip olanlarını dağ köyleri yaptırıp takar ki, dağ yollarında tehlike olursa römork uçuruma savuşup gitsin,traktörü ve sürücüsünü beraberinde götürmesin.Asansör çekiye 4 tekerli römorku takarsanız çeki sistemi yükü taşımaz sadece çeker ama iki tekerli römorku takarsanız arkadaki 3-4 ton yük önce çeki sistemine biniyor.Traktöre dolaylı biniyor.Ayrıca yükün ağırlık merkezi yukarı kalktığı için devrilme riski artıyor.Zaten alt çeki gibi kuvvetli bir yük taşıma görüntüsü yok,anladığım kadarıyla öyle bir işlevi de yok.
 
Alt çekinin kancalı tip olanlarını dağ köyleri yaptırıp takar ki, dağ yollarında tehlike olursa römork uçuruma savuşup gitsin,traktörü ve sürücüsünü beraberinde götürmesin.Asansör çekiye 4 tekerli römorku takarsanız çeki sistemi yükü taşımaz sadece çeker ama iki tekerli römorku takarsanız arkadaki 3-4 ton yük önce çeki sistemine biniyor.Traktöre dolaylı biniyor.Ayrıca yükün ağırlık merkezi yukarı kalktığı için devrilme riski artıyor.Zaten alt çeki gibi kuvvetli bir yük taşıma görüntüsü yok,anladığım kadarıyla öyle bir işlevi de yok.
Ne kadar bi yük yaşıması lazım size göre kuvvetli bi yük taşıma işlevi görmesi için?
 
Samsun deniz kenarındayım fındık yapıyorum devrilme riski en an olan bölge eylülde fındık da kullanıyorum çoğunluk la bölge ye araziye göre değişir sizin söylediğiniz.

Ben dümdüz ovadayım.Bırakın kancalı çekiyi, 2 veya 4 tekerli römork takınca çeki demirinin pimini takmadan hareket etmem.Traktörün kılavuzu , asansör çekiye 2 tekerli römork takmayın diyorsada takmam.
 
Ben dümdüz ovadayım.Bırakın kancalı çekiyi, 2 veya 4 tekerli römork takınca çeki demirinin pimini takmadan hareket etmem.Traktörün kılavuzu , asansör çekiye 2 tekerli römork takmayın diyorsada takmam.
Tercih meselesi biz hiç sıkıntı yaşamadık 2 tekerli arabanın oku oynar başlıklı devrilme halinde araba yatıyor sadece Allaha şükür devrilme yaşamadık hiç allah yaşatmasın.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt