Kuyruk mili deviri ayarlama


Herkese bol kazançlar abilerim
Burada yeniyim yanlış bir yere konu actiysam kusuruma bakmayın
Bizim bir Patos var kurt marka
images.jpg
önceden de 94 model bir 55-56 traktorumuz vardı biz o traktör ile bu patosu çalıştırırken yaklaşık 2000 devirde calistiryorduk ki traktörün göstergesine görekuyruk mili yaklaşık 540 devir/dakika hızında çalışıyordu

Şimdi sorum şu biz eski fiati satıp 65-56 New Holland aldık ve yine Patos işi yapıyoruz fakat aşağıdaki fotoğrafta da göründüğü gibi bu yeni traktörlerin devir saat ekranında yaklaşık 15 devir civarında kuyruk mili 540 devir gösteriyor şimdi ben bu traktöre ne kadar gaz vermeliyim Patos çekerken

Kime söylesem olurmu öyle şey devir standart olur sen 18 19 20 gaz ver diyor fakat ben 16 gaz bile versem Patos samana buğday kaçırmaya başlıyor
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20210726_101331.jpg
    IMG_20210726_101331.jpg
    157.8 KB · Görüntüleme: 116
  • Beğen
Tepkiler: 1011011
Foto net değil fakat sanırım şöyle Eğer kuyruk mili 540E de ise 1500 1600 devir normal 540 ta ise 2000 2100 devir vermeniz gerek
Evet 15 te 540E yazıyor ama sanırım benim 540 devirde çalıştırmam gerekiyor
Anlamadığım 540 e ile normal 540 farkı nedir
Bu 65 56 karda arkada kuyruk milinin orada bir kol var o ne işe yarıyor acaba bir ilgisi var mı kasnak taktigimiz için soktuk onu
 
Normal 540 devir seçeneğinde haşpaylı saman bağlama gibi işlerde kullanırız.
540 E devir seçeneğinde ot biçme, yem karma , su basma gibi işlerde kullanırız.
Arkadaki kol 540, 540E devir seçme koludur.
65 56 S motoru , Ford motorunun biraz gelişmiş tipidir.
Ford , 1300 rpm max tork, 2100 rpm max güç , 2600 rpm max çalışma devri özelliğindedir.
Motor yük dengeleme devirleri 1700, 2100 rpm dir.
TTF S8000 motor, 1500 rpm max tork, 2300 rpm max güç , 2500 rpm max çalışma devri verebilir.
Motor yük dengeleme devirleri 1700, 2200 rpm dir.
Motor turbo intercooler özelliğe sahip olduğundan tork grafiğinde max tork noktası atmosferik motorlara göre daha yüksek tercih ediliyor.
Bu yüzden haşpaylı saman bağlamada 1. en az yakıt noktası 1600-1700 rpm tercih ediliyor.
2. en az yakıt noktasını kullanalım derdine kimse düşmüyor.
Traktörün motorunu turboya taşıtmış oluyoruz.
Fiat 55 56S , 55 hp , 200 n.m. tork , max tork 1500 rpm , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , 2500 rpm max çalışma devridir.
En az yakıt bölgesi , 1500 rpm de 240 gr.kw/h , 1900-2300 rpm de 220 gr.kw/h tir.
Case JX55C, 55 hp , 230 n.m. tork , 1500 rpm max tork , 1600 rpm max güç , 2600 rpm güç sonu , 2750 rpm max çalışma devridir.
Vitesler 55 56 ya göre bir tık seri , tork tepesine +30 n.m. katkı , yol hızı , 35 km/h.
TD90 modelde 1600-1700 rpm devirle saman bağlarız ama sıra başı dönüşlerde vites değiştirme Fiat 80 66 S gibi konforlu olmuyor.
En az yakıt devir bölgelerinin konum farkları var.
2. en az yakıt noktasını kullanmak turbo yükünü azaltmak açısından önemli olur.
Bu yüzden normal 540 devri kullanmayı tercih ederiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail_17
Normal 540 devir seçeneğinde haşpaylı saman bağlama gibi işlerde kullanırız.
540 E devir seçeneğinde ot biçme, yem karma , su basma gibi işlerde kullanırız.
Arkadaki kol 540, 540E devir seçme koludur.
65 56 S motoru , Ford motorunun biraz gelişmiş tipidir.
Ford , 1300 rpm max tork, 2100 rpm max güç , 2600 rpm max çalışma devri özelliğindedir.
Motor yük dengeleme devirleri 1700, 2100 rpm dir.
TTF S8000 motor, 1500 rpm max tork, 2300 rpm max güç , 2500 rpm max çalışma devri verebilir.
Motor yük dengeleme devirleri 1700, 2200 rpm dir.
Motor turbo intercooler özelliğe sahip olduğundan tork grafiğinde max tork noktası atmosferik motorlara göre daha yüksek tercih ediliyor.
Bu yüzden haşpaylı saman bağlamada 1. en az yakıt noktası 1600-1700 rpm tercih ediliyor.
2. en az yakıt noktasını kullanalım derdine kimse düşmüyor.
Traktörün motorunu turboya taşıtmış oluyoruz.
Fiat 55 56S , 55 hp , 200 n.m. tork , max tork 1500 rpm , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , 2500 rpm max çalışma devridir.
En az yakıt bölgesi , 1500 rpm de 240 gr.kw/h , 1900-2300 rpm de 220 gr.kw/h tir.
Case JX55C, 55 hp , 230 n.m. tork , 1500 rpm max tork , 1600 rpm max güç , 2600 rpm güç sonu , 2750 rpm max çalışma devridir.
Vitesler 55 56 ya göre bir tık seri , tork tepesine +30 n.m. katkı , yol hızı , 35 km/h.
TD90 modelde 1600-1700 rpm devirle saman bağlarız ama sıra başı dönüşlerde vites değiştirme Fiat 80 66 S gibi konforlu olmuyor.
En az yakıt devir bölgelerinin konum farkları var.
2. en az yakıt noktasını kullanmak turbo yükünü azaltmak açısından önemli olur.
Bu yüzden normal 540 devri kullanmayı tercih ederiz.
😅Bu bilgiler bana biraz ağır geldi şimdi ben bu 65 56 da 540 deviri yakalamak için kaç gaz vereyim ve o arkadaki kol hangi durumda kalsın siz onu söyleyebilirmisiniz basitçe
Kusuruma bakmayın
Dikkate alıp cevap verdiğiniz için de ayrıca teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Normal 540 devir seçeneğinde haşpaylı saman bağlama gibi işlerde kullanırız.
540 E devir seçeneğinde ot biçme, yem karma , su basma gibi işlerde kullanırız.
Arkadaki kol 540, 540E devir seçme koludur.
65 56 S motoru , Ford motorunun biraz gelişmiş tipidir.
Ford , 1300 rpm max tork, 2100 rpm max güç , 2600 rpm max çalışma devri özelliğindedir.
Motor yük dengeleme devirleri 1700, 2100 rpm dir.
TTF S8000 motor, 1500 rpm max tork, 2300 rpm max güç , 2500 rpm max çalışma devri verebilir.
Motor yük dengeleme devirleri 1700, 2200 rpm dir.
Motor turbo intercooler özelliğe sahip olduğundan tork grafiğinde max tork noktası atmosferik motorlara göre daha yüksek tercih ediliyor.
Bu yüzden haşpaylı saman bağlamada 1. en az yakıt noktası 1600-1700 rpm tercih ediliyor.
2. en az yakıt noktasını kullanalım derdine kimse düşmüyor.
Traktörün motorunu turboya taşıtmış oluyoruz.
Fiat 55 56S , 55 hp , 200 n.m. tork , max tork 1500 rpm , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , 2500 rpm max çalışma devridir.
En az yakıt bölgesi , 1500 rpm de 240 gr.kw/h , 1900-2300 rpm de 220 gr.kw/h tir.
Case JX55C, 55 hp , 230 n.m. tork , 1500 rpm max tork , 1600 rpm max güç , 2600 rpm güç sonu , 2750 rpm max çalışma devridir.
Vitesler 55 56 ya göre bir tık seri , tork tepesine +30 n.m. katkı , yol hızı , 35 km/h.
TD90 modelde 1600-1700 rpm devirle saman bağlarız ama sıra başı dönüşlerde vites değiştirme Fiat 80 66 S gibi konforlu olmuyor.
En az yakıt devir bölgelerinin konum farkları var.
2. en az yakıt noktasını kullanmak turbo yükünü azaltmak açısından önemli olur.
Bu yüzden normal 540 devri kullanmayı tercih ederiz.
😅Bu bilgiler bana biraz ağır geldi şimdi ben bu 65 56 da 540 deviri yakalamak için kaç gaz vereyim ve o arkadaki kol hangi durumda kalsın siz onu söyleyebilirmisiniz basitçe
Kusuruma bakmayın
Dikkate alıp cevap verdiğiniz için de ayrıca teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Yeni traktör biraz daha özellik olsun
Kuyrukmili tek devir seçeneği yerine iki devir seçeneği olsun
Bazı eski traktorlerde bile 4 kuyruk mili deviri seçeneği var traktörün vitesi gibi düşün işin durumuna göre seçersin devir hızını
Arkadaki kol kuyruk mili devir seçme kolu olabilir yazar üzerinde
540 e 750 kuyruk mili devire denk gelir daha seri döner yakıt tasarrufu sağlar uygun işte
Bazi traktorlerde 1000 kiyruk mili deviride vardır daha düşük motor devirinde daha seri döner
Küçük motor daha seri döndüremez zor işlerde zorlanabilir ama büyük güçlü motor daha seri döndürebilir zorlanmadan buda yakıt tasarrufu icin boşuna motor yüksek devirde çalışmasın rahatlasin diye kuyruk mili seçenekleri vardır
Tabi dediğimiz gibi uygun olani isin durumuna göre secmek gerek
 

Benzer Konular