Lastik Merdane (Yuvalak) Yapımı Hakkında Bilgi


Arkadaşlar merhaba biz Çukurova bölgesinde yaşıyoruz ve İçanadolu bölgesinde galiba çok kullanılan bir alet var adı lastik merdane bunun çok çeşitlerini gördüm izlediğim videolardan
Biz genellikle buğday Ayçiçek ve mısırda tohum yatağı sertleşmesi için ekim öncesi tapan ekim sonrası log çekeriz
Ama izlediğim videolarda genelde goblenin arkasına takılarak kullanılıyor ve bir işçilikten kaçınılmış olunuyor Artan yakıt fiyatlarından dolayı bende almak ve ekipmanın arkasına takarak tarlaya bir kez daha az girmek istiyorum.
Kasım aylarında niyetlendim ancak adana bölgesinde yoktu Konya'da 8.000 tl ye bulmuştum pahalı gelmişti Şuan adana da satılık var ama 18.000 tl isteniyor
Bu ürünü yapmak çok mu zor Nasıl lastikler birleştiriliyor bilgisi olan var mı
Eğer bilen bir arkadaş varsa biz kendimiz yapmak istiyoruz Bilgilerinizden faydalanarak.
Teşekkürler


1648409034537.png
 
Lastik merdane yapımı için önce kullanacağınız lastikleri belirlemelisiniz. Eskiden traşlanmış dolgu forklift lastiği yada eski uçak lastiği kullanılıyordu. Şimdi bu iş için dökülmüş lastikler kullanılıyor. Lastikleri ve iş genişliğini belirlendikten sonra lastiklerin iç çaplarına uygun demir boru alıp uç kısımlarına borudan biraz daha geniş platine kestireceksiniz, platinelerin merkezine yataklı bilyaya uygun mil yaptıracaksınız. Lastikler boru üzerine rahat şekilde geçmeli. Şase u demirden yapılabilir. Aslında uygun lastiği bulunca kolaylıkla yapılabilir. Komşumuz farklı forklift lastiklerinden bu şekilde yaptı sağlam oldu ama lastikler traşlanmadığı için aralarında birkaç cm fark vardı ayrıca çok ağırdı. Hazırlardan birtanesini biraz incelerseniz kolaylıkla yapabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: filizma
Lastikli merdaneler kaç kilo geliyor ki iyi sıkıştırır mı döküm merdanelerde demir fiyatları çıkınca çok yükselmiş
Biz tahta tapan kullanıyoruz hidroliklerde basınca iyi sıkıştırıyor
dogrudur hocam da ekstra tarlaya girmek yerine mimzer olsun goble olsun arkasına takarak 2 işlemi aynı anda yapabiliriz

Lastik merdanelerin üstüne agırlık koyuyorlar genelde kg olarak bilmıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: filizma
Lastik merdane yapımı için önce kullanacağınız lastikleri belirlemelisiniz. Eskiden traşlanmış dolgu forklift lastiği yada eski uçak lastiği kullanılıyordu. Şimdi bu iş için dökülmüş lastikler kullanılıyor. Lastikleri ve iş genişliğini belirlendikten sonra lastiklerin iç çaplarına uygun demir boru alıp uç kısımlarına borudan biraz daha geniş platine kestireceksiniz, platinelerin merkezine yataklı bilyaya uygun mil yaptıracaksınız. Lastikler boru üzerine rahat şekilde geçmeli. Şase u demirden yapılabilir. Aslında uygun lastiği bulunca kolaylıkla yapılabilir. Komşumuz farklı forklift lastiklerinden bu şekilde yaptı sağlam oldu ama lastikler traşlanmadığı için aralarında birkaç cm fark vardı ayrıca çok ağırdı. Hazırlardan birtanesini biraz incelerseniz kolaylıkla yapabilirsiniz
teşekkür ederim hocam sadece benim anlamadıgım kısım şurası lastiklerin her biri için jant gibi bilya mı var ?
Lastikleri bulmak kolay
şase falan yaparız
ama o lastikleri tutan şey nasıl birşey birde onu nasıl yaparız anlamadım işte
 
  • Beğen
Tepkiler: filizma
teşekkür ederim hocam sadece benim anlamadıgım kısım şurası lastiklerin her biri için jant gibi bilya mı var ?
Lastikleri bulmak kolay
şase falan yaparız
ama o lastikleri tutan şey nasıl birşey birde onu nasıl yaparız anlamadım işte
Jant yok, diyelimki 12 adet lastik kullanacaksınız bunların toplam genişliği 3 metre, lastiklerin iç çapıda 40 cm olsun. 3metre uzunluğunda 40 cm genişliğinde demir borunun üzerine lastikler sıralanıyor.Borunun açık olan uç kısımlarına flanş kaynatıp kapanıyor. Flanşların merkezine kısa mil yaptırıp yataklı bilya takıp şaseye bağlanıyor.
 
Jant yok, diyelimki 12 adet lastik kullanacaksınız bunların toplam genişliği 3 metre, lastiklerin iç çapıda 40 cm olsun. 3metre uzunluğunda 40 cm genişliğinde demir borunun üzerine lastikler sıralanıyor.Borunun açık olan uç kısımlarına flanş kaynatıp kapanıyor. Flanşların merkezine kısa mil yaptırıp yataklı bilya takıp şaseye bağlanıyor.
teşekkür ederim hocam Bir arkadaş da sac dan yapmış 3mm sac kestirmiş flanş yerine de sac 8mm kestirmiş.
 

Takipteyim. Eğer iç çap uyarsa hurda tır lastiklerini toplayıp bizim eski silindire geçireceğim, şaseyi de kaldırıp kenardan desteklerim. Pistonlu teker yapayım diyordum ama eğer lastikler uyarsa çok işten kaçmış olurum.

Sizin durum için aklıma şöyle geldi, boru yerine biraz etli köşebentle içine iskelet yapsanız, atıyorum 8 tane 4lük köşebent yeter galiba sağlam olsun. Ortadan da etli bir boru geçirilir, köşebentlerle boru arasına daha ince köşebent veya borularla destek atılarak sağlam bir iskelet çıkarılır. Kenardaki lastiklere de sac vs kesilip kapak yapılır, iskelete kaynatılır, sonra yataklı bilya takılır, şase yapılır, üstüne de ağırlık haznesi.
Köşebentler borular hurdada alınırsa birazcık uyguna gelir. Hurda tır lastikleri iyi olur. Merdane çapı ne kadar büyük olursa o kadar iyi bence toprağa zarar vermeden düzlemesi açısından. Avrupalı amerikalı marka merdaneler çok büyük bizdekilere göre mesela.
Ama belki hurdada tam tır lastiğine göre bir boru da denk gelebilir, o zaman da işiniz yarı yarıya azalır ağırlık haznesine de gerek kalmaz, boruya tapa yapar su koyarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: filizma
Takipteyim. Eğer iç çap uyarsa hurda tır lastiklerini toplayıp bizim eski silindire geçireceğim, şaseyi de kaldırıp kenardan desteklerim. Pistonlu teker yapayım diyordum ama eğer lastikler uyarsa çok işten kaçmış olurum.

Sizin durum için aklıma şöyle geldi, boru yerine biraz etli köşebentle içine iskelet yapsanız, atıyorum 8 tane 4lük köşebent yeter galiba sağlam olsun. Ortadan da etli bir boru geçirilir, köşebentlerle boru arasına daha ince köşebent veya borularla destek atılarak sağlam bir iskelet çıkarılır. Kenardaki lastiklere de sac vs kesilip kapak yapılır, iskelete kaynatılır, sonra yataklı bilya takılır, şase yapılır, üstüne de ağırlık haznesi.
Köşebentler borular hurdada alınırsa birazcık uyguna gelir. Hurda tır lastikleri iyi olur. Merdane çapı ne kadar büyük olursa o kadar iyi bence toprağa zarar vermeden düzlemesi açısından. Avrupalı amerikalı marka merdaneler çok büyük bizdekilere göre mesela.
Ama belki hurdada tam tır lastiğine göre bir boru da denk gelebilir, o zaman da işiniz yarı yarıya azalır ağırlık haznesine de gerek kalmaz, boruya tapa yapar su koyarsınız.
hocam içinden etli boru geçirdikten sonra nasıl köşebenlerle destek atalım ki onun yerine şöyle yapsak dediğiniz gibi 6 veya 8 adet profil den lastik içini dolduracak şekilde çember şekle sokup aralarına belirli aralıklarla destek atsak olur dıye dusunuyorum ama ne kadar dayanıklı olur bılmıyorum
hurdacıdan lastik çaplarına göre bir boru ayarlamak iyi olur dıye düşünüyorum içine su doldurmak zamanla çürüme yapmaz mı ?
 
hocam içinden etli boru geçirdikten sonra nasıl köşebenlerle destek atalım ki onun yerine şöyle yapsak dediğiniz gibi 6 veya 8 adet profil den lastik içini dolduracak şekilde çember şekle sokup aralarına belirli aralıklarla destek atsak olur dıye dusunuyorum ama ne kadar dayanıklı olur bılmıyorum
hurdacıdan lastik çaplarına göre bir boru ayarlamak iyi olur dıye düşünüyorum içine su doldurmak zamanla çürüme yapmaz mı ?
Etli boruyu mil gibi düşünmüştüm. Köşebentler mile basacak desteklerle. Önce milin üstüne destekler, desteklerin üstüne köşebentler kaynatılacak. Profil hem kaynatması zor hemen deliniyor, hem daha pahalı. Siz bilirsiniz tabi..
Bizim silindirde çürüme yok, suyu boşaltmıştık hiç pas akmadı kaç senelik merdane..
 
Etli boruyu mil gibi düşünmüştüm. Köşebentler mile basacak desteklerle. Önce milin üstüne destekler, desteklerin üstüne köşebentler kaynatılacak. Profil hem kaynatması zor hemen deliniyor, hem daha pahalı. Siz bilirsiniz tabi..
Bizim silindirde çürüme yok, suyu boşaltmıştık hiç pas akmadı kaç senelik merdane..
merdanenizin resmı var mı
 
2 sene önce kendi projemiz olarak yaptık. 2 senede 1500 dekardan 3000 dekar yer işledim.çok şükür sıkıntı yok. Aynı ebat Kamyon lastiklerinden yaptım.42 cm borunun üstüne döşedim.başlarına 2 adet flaş kestirip porya kaynattık ve yatak koyduk. Üstüne de ağırlık yapması için küvet şeklinde taş koyabileceğimiz bir havuz ekleyeceğim. Tamamdır.
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_20220330-000837_Photos.jpg
    Screenshot_20220330-000837_Photos.jpg
    111.4 KB · Görüntüleme: 100
  • Screenshot_20220330-000825_Photos.jpg
    Screenshot_20220330-000825_Photos.jpg
    90.5 KB · Görüntüleme: 96
  • Screenshot_20220330-000814_Photos.jpg
    Screenshot_20220330-000814_Photos.jpg
    63.8 KB · Görüntüleme: 91
  • Screenshot_20220330-000802_Photos.jpg
    Screenshot_20220330-000802_Photos.jpg
    63.7 KB · Görüntüleme: 103

Ekli dosyayı görüntüle 68837
Bu nerden baksanız 50 yıllık vardır betondan yapmışlar hala sağlam





Ekli dosyayı görüntüle 68838Bu da içine beton dökülmüş saç silindirEkli dosyayı görüntüle 68839
Buna su ya da yanık yağ dolduruyorlar tıpası var yanlarda
Bu büyüklerden akrabalarda var içine yağ dolduruluyor
Ancak her aldığımız da tarlada bir şey olmuyor ama yolda yan kaynaklarından atma yapıyor
Her kullanım sonrası kaynakçıya gidiyor
O yüzden mahcup da olunuyor
O yüzden yapmak istiyorum
 

Benzer Konular