Massey Ferguson 285 , 260 gold, 3060 traktörleri nasıl bilirsiniz


Selamlar arkadaşlar,


Şu ilgilendiğimiz bir traktör var. Massey ferguson 285 91 model. 80-85 bin civarı istiyor satıcı. Traktör çok temiz ama çok eski olduğu için içime sinmemekte.

Şöyle modeli daha yeni olan 260 Gold veya 3060 traktörlere ilgilenmekteyim. Onları çok beğeniyorum ve işimizi fazlasıyla göreceğini düşünüyorum. Ama onların fiyatlarını incelediğim zamanda 100 bin üstü. Özellikle 260 Gold 140-150 k isteyen var.



Tavsiye ve önerileriniz için teşekkür ederim.
 
Yeni model istiyorsanız hattat iyi bir seçim olur massey derseniz 266g olanını inceleyin bence bosverin 285 felan 91 Model motor sonuçta belki denk gelmissinizdir 2 ay önce 240s aldim hattat 2017 Model 80 bin liraya aynı fiyata mf 240s de vardi almadım sonuçta 15 yıllık motorla 3 yıllık bir değil gayette memnunum su anda yatırım amaçlı da yeni daha iyi prim yapıyor şu anda 240s hattata 90 bin verdiler vermedim mf 260 golda 150 bin felan verilmez modele bakar bu iş
 
Aleyküm selam.
MF 285 , 8*2 şanzımanlı modelin kullanıcısı arkadaşımız var.
Tarla yakıtları iyidir ama yolda gezmeli işlere gelecek bir model değildir.
Servis ihtiyaçları olarak ; debriyajı çok aşırı serttir, gövde milindeki demirin boyu uzatılarak yumuşatılır.
Direksiyon yarım hidrolik, sarı malzeme ayar somunun pimleri çelik pimle değiştirilir.
Kuyruk mili çift baskı , debriyaj ayarı ister, üstte vites baskısını, altta debriyaj baskısını çalıştırması gerekiyor.
Hidrolik kol dipleri zamanla boşluk yapar, bakım ister, freze sıyırabiliyor.
Hidrolik kol diplerinin frezeli bağlantı yeri fazla önde dizayn edilmiş.
Bu konuda Steyr 768 traktörün bağlantı şekli daha başarılıdır.
Traktörün soğukta çalışma performansı çok başarılı değildir.
Frenleme performansı iyidir ama çok ses yapıyor.
Asbestli balata, ısınsa dahi performansı düşmez.
Debriyaj balataları normal demir balata olduğu zaman ısınma durumunda kalkışlarda kapma ve yapışma yapabiliyor, traktörü silkeler.
Bronz balatalar ise malzeme farkından dolayı demir olan yatakları fazla aşındırıyor.
Balata sistemlerinin soğutucusu olması gerekir, kafayı çalıştıramamışlar veya malzemeden kırpmışlar.
Tarımsal motoru stabil çalışmalı şekle büründürerekte silkeleme miktarı azaltılabiliyor.
Balatanın yapışmaması için yapraklı şekilde yapılıyor ama disk şeklinde 12 mm kalınlıkta olan balataların kullanım ömürleri uzun olur.
Motor ve şanzıman konusunda sorunsuza yakın bir modeldir.
Mazot deposu 82 lt , motorun üzerinde konumlanmış.
Mazotun ideal yanma sıcaklığı 80 C olduğundan ve de metal depo kullanıldığından yakıt ideal yanma sıcaklığında uzun süreli çalışmalarda kullanılabiliyor.
Yakıtı 80 C de tutacak kontrollü bir ısıtma sistemi bulunmuyor.
Büyük jeneratörde, yakıtı ve bloğu sıcak tutan sistem kullanıyoruz.
İşgücü olarak MF 285 tercih ederdik.
 
Aleyküm selam.
MF 285 , 8*2 şanzımanlı modelin kullanıcısı arkadaşımız var.
Tarla yakıtları iyidir ama yolda gezmeli işlere gelecek bir model değildir.
Servis ihtiyaçları olarak ; debriyajı çok aşırı serttir, gövde milindeki demirin boyu uzatılarak yumuşatılır.
Direksiyon yarım hidrolik, sarı malzeme ayar somunun pimleri çelik pimle değiştirilir.
Kuyruk mili çift baskı , debriyaj ayarı ister, üstte vites baskısını, altta debriyaj baskısını çalıştırması gerekiyor.
Hidrolik kol dipleri zamanla boşluk yapar, bakım ister, freze sıyırabiliyor.
Hidrolik kol diplerinin frezeli bağlantı yeri fazla önde dizayn edilmiş.
Bu konuda Steyr 768 traktörün bağlantı şekli daha başarılıdır.
Traktörün soğukta çalışma performansı çok başarılı değildir.
Frenleme performansı iyidir ama çok ses yapıyor.
Asbestli balata, ısınsa dahi performansı düşmez.
Debriyaj balataları normal demir balata olduğu zaman ısınma durumunda kalkışlarda kapma ve yapışma yapabiliyor, traktörü silkeler.
Bronz balatalar ise malzeme farkından dolayı demir olan yatakları fazla aşındırıyor.
Balata sistemlerinin soğutucusu olması gerekir, kafayı çalıştıramamışlar veya malzemeden kırpmışlar.
Tarımsal motoru stabil çalışmalı şekle büründürerekte silkeleme miktarı azaltılabiliyor.
Balatanın yapışmaması için yapraklı şekilde yapılıyor ama disk şeklinde 12 mm kalınlıkta olan balataların kullanım ömürleri uzun olur.
Motor ve şanzıman konusunda sorunsuza yakın bir modeldir.
Mazot deposu 82 lt , motorun üzerinde konumlanmış.
Mazotun ideal yanma sıcaklığı 80 C olduğundan ve de metal depo kullanıldığından yakıt ideal yanma sıcaklığında uzun süreli çalışmalarda kullanılabiliyor.
Yakıtı 80 C de tutacak kontrollü bir ısıtma sistemi bulunmuyor.
Büyük jeneratörde, yakıtı ve bloğu sıcak tutan sistem kullanıyoruz.
İşgücü olarak MF 285 tercih ederdik.
Aynen hocam tercih ediyoruz, tek eksiği cift çıkış hidrolik olmasi...
 
285 tavsiye etmem 28 bine 2 sene önce satmıştık hidrolik çok arıza veriyor kuyruk mili kullanışlı değil debriyaj bağımlı
Direksiyon hidroliği sürekli arıza yapıyor dönüş turu yok
Yakıtı fazla çok patinaj yapıyor
Yük indirişi Allah a emanet yani yukuş aşağı inerken hep Fatiha okurdum cidden çok korkutucu bir inişi var
Avantajları pullukta iyidir seridirve frenleri güzeldir yani kurak tarım traktörüdür
260 gold ve 3060 phantomlara hastayım iki de efsane makineler
 
Son düzenleme:
20 yıl 1989 265 kullandık hiç arıza yapmadı 180 dekar yer işledi 7000 saatti freni süper bayır aşağı dersen 2. Vites fren gibidir birazda pehlivan çeki yaptınmı tamamdır yakıtı iyidir 285 e balya vs kullanacaksan bağımsız kuyruk milli olanlarından al 3060 67 hp oda süper arkadaşımda var amcası td 65 aldı çekişte yanına gelemedi 2. Senesi td 65 gitti td 75 geldi kafa kafa der halen 200 dekr yeri işliyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: yay ve cemilAltan
Biz 260 gold kullanıyoruz kalıbına göre çok güzel iş görüyor 4 lü 10 lu ünlü pulluk la sürüm yapıyoruz ara şanzıman olması çok iyi 260 gold 285 e göre kısa olduğundan dolayı 260 gold biraz hopluyor yolda giderken ve depo 240s deposu olduğundan çifte girdiğin zaman çabuk bitiyor ama çok memnunuz en büyük vites de bile durduğu yerden kolaylıkla kalkış yapıyor 2004 de sıfır aldık çok şükür bi arıza vermedi buradaki ferguson ustası cer dişlisi olduğunu söylüyor alırsan pişman olmazsın 285 alacaksan da ara şanzımanı olanına bakmanızı tavsiye ederim
 
Arkadaşlar ilginize çok teşekkür ederim. 3 modelden farklı bir model aldım. Massey Ferguson 3060 ve new holland 60-56 arasında çok kararsız kaldım. Bulduğum modeller arasında kabinli olması nedeniyle 60-56'da karar vedim.

Traktör özellikleri;
Model : 1999
Kabin : Orjinal
Fiyat : 92 bin
 
Biz 260 gold kullanıyoruz kalıbına göre çok güzel iş görüyor 4 lü 10 lu ünlü pulluk la sürüm yapıyoruz ara şanzıman olması çok iyi 260 gold 285 e göre kısa olduğundan dolayı 260 gold biraz hopluyor yolda giderken ve depo 240s deposu olduğundan çifte girdiğin zaman çabuk bitiyor ama çok memnunuz en büyük vites de bile durduğu yerden kolaylıkla kalkış yapıyor 2004 de sıfır aldık çok şükür bi arıza vermedi buradaki ferguson ustası cer dişlisi olduğunu söylüyor alırsan pişman olmazsın 285 alacaksan da ara şanzımanı olanına bakmanızı tavsiye ederim
Ara şanzıman nasıl oluyor usta,
 

285 tavsiye etmem 28 bine 2 sene önce satmıştık hidrolik çok arıza veriyor kuyruk mili kullanışlı değil debriyaj bağımlı
Direksiyon hidroliği sürekli arıza yapıyor dönüş turu yok
Yakıtı fazla çok patinaj yapıyor
Yük indirişi Allah a emanet yani yukuş aşağı inerken hep Fatiha okurdum cidden çok korkutucu bir inişi var
Avantajları pullukta iyidir seridirve frenleri güzeldir yani kurak tarım traktörüdür
260 gold ve 3060 phantomlara hastayım iki de efsane makineler
Biz 285’i milli pompada kullanmayı düşünüyoruz, tavsiye eder misiniz
 

Benzer Konular