Massey Ferguson 3050 Phantom Neden Böyle Çalışıyor


Mazot borularini da kontrol edin 3000 satte catlak olmuş hava alıyor olabilir
Hocam yarısı değiştirildi
Geçen hafta depo söktüm temizledim
Bu gün mazotun ilk filtresini söktüm cav filtreyi ona baktım
Tas da biriken tortuları vs aldım ama
Ana filtreye dokunmadım
Yıllar önce bir söktük zor yakmıştık o yüzden ellemedim onu
 
Arkadaşlar motor 2. Sahibiyiz Ağır iş yapmaz ayak işlerini yapıyoruz
3 bin saat te daha
Ancak motor bir garip çalışıyor
Gaz vermeden tekliyor
Gaz verince kesiyor
Vites farkı yok her vites de böyle yapıyor
Tolanti deviri 6.000
Sorun olmaması gerekiyor ama
Gene de görsel olarak video yüklüyorum
Fikir ve önerisi olan varsa yardımlarınız bekliyorum

Vitese takıldıktan sonra hareketlenildiğinde gaz verilmediği durumlarda bu şekilde yapması açıkçası normal gözüküyor benim düşünceme göre (yüklü olmasa bile). Bu durum bazı eski traktörlerde hatta benim kullanmakta olduğum 3050 de de mevcut. Rölanti devrinin düşüklüğünden kaynaklıda olabilir.
 
Takviye 1. viteste de aynı durumu yapıyor mu ? böyle bir sorunun daha anormali olan bir durumu kalitesiz mazot denk geldiğinde de yaşamıştım, bu sefer hareketsiz rölanti devirinde bile olsa tekliyordu, filtreleri değiştirdikten ve eski mazotu harcayıp daha kaliteli bir mazot aldıktan sonra düzelmişti. Eğer takviye 1. viteste dahi tekliyorsa gerçekten normal bir durum değil.
 
Son düzenleme:
biz temiz aldık da ama hep öyleydı motor
el becerım var şükür
üst kapak contasına varana kadar söktumgecen contamı patlak dıye ama degılmıs
besleme pompası arızası nedır mesela nasıl anlasılır arızası
buda 2005 model
Arıza falan yok. Perkins motor, fiat gibi düşük devirde verimli değildir. 750 /770 devir seviyesine getir rölantiyi, sorun kalmayacak, merak etme. Mf 240 ın piston çapı küçük fazla fark etmiyor, fakat bunların çapı da büyük derinlikte fazla, o yüzden alt ölü nokta ile üst ölü nokta mesafesini daha iyi dengeleyebilmesi için rölantinin 750 devir ve üstü olması gerekir. Hatta ithal büyük mf lerde rölanti 800 devir ve üstünde.
 

Takviye 1. viteste de aynı durumu yapıyor mu ? böyle bir sorunun daha anormali olan bir durumu kalitesiz mazot denk geldiğinde de yaşamıştım, bu sefer hareketsiz rölanti devirinde bile olsa tekliyordu, filtreleri değiştirdikten ve eski mazotu harcayıp daha kaliteli bir mazot aldıktan sonra düzelmişti. Eğer takviye 1. viteste dahi tekliyorsa gerçekten normal bir durum değil.
hocam neredeyse tüm viteslerde yapıyor
yakıt alakası yok
çünkü yıllardır kullanıyoruz çok mazot değiştirdik
ama rölanti devir ayar vidasına baktım vida cok gevşek hiç gaz ayar demirine değmiyor bile yani boşta sayılır.
 
Arıza falan yok. Perkins motor, fiat gibi düşük devirde verimli değildir. 750 /770 devir seviyesine getir rölantiyi, sorun kalmayacak, merak etme. Mf 240 ın piston çapı küçük fazla fark etmiyor, fakat bunların çapı da büyük derinlikte fazla, o yüzden alt ölü nokta ile üst ölü nokta mesafesini daha iyi dengeleyebilmesi için rölantinin 750 devir ve üstü olması gerekir. Hatta ithal büyük mf lerde rölanti 800 devir ve üstünde.
tamam hocam deneyeceğim
 

Benzer Konular