massey ferguson 398 çift çekerelere taş çıkartır

Maşallah diyerek başlayalım. Arka ağırlıklar yeterli, sürüm derinliği de iyi. Biraz yavaş gidiyor ve sürüm anında direksiyona fazla müdahale ediliyor. Direksiyondaki operatör bu hızda dahi direksiyona sürekli müdahale gerekliliği duyuyorsa; ekipman ayarlarını gözden geçirmesi gerekli. Ekipmanın sağa-sola yatıklığı ve paralelliği kontrol edilmeli. Çift çeker traktörlerde, ekipmandaki hafif ayarsızlıklar fazla belli etmese de; tek çeker traktörlerde, sürekli direksiyona müdahale etmek zorunda kalabilirsiniz. Siz müdahale ettikçe; ilerleyen turlarda, düzeltmeye çalıştığınız kavisler daha fazla olacaktır.

Zaten tarlası düz, fakat tam anlamıyla dört köşe olmayan; ekipmanın düzgün işlemediği yerde, yeniden işlem yapmak için dönüp tekrar aynı yeri işlemek gibi alışkanlıkları olan çiftçiler için tek çeker traktör büyük bir avantajdır. Massey Ferguson'un 398, 3.085-095 ve 105 serileri de; videoda gördüğümüz topraklar için idealdir. Dediğim gibi bu traktörlerde şase uzunluğu da fazla olduğundan ekipman ayarı son derece önemlidir. Kolaylık ve bereket dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: şerefli1
Guzel traktör iyi hoş ama bu piyasada artık bu modelde olan traktörlere yazılan paralar olması gerekenden cok olduğunu düşünüyorum.evet iyi sağlam kemikli bir traktör.Ancak mayıs ayında 2017 maxima 8105 tümosan aldım 800 saatte 135 binliraydı.120 bin 398 lere istiyorlardı.Ne olursa olsun model saat kabin klima çift çeker vs hepsi dahil olan bi traktörle aynı mevlayı istenmesi doğru değil
 
Guzel traktör iyi hoş ama bu piyasada artık bu modelde olan traktörlere yazılan paralar olması gerekenden cok olduğunu düşünüyorum.evet iyi sağlam kemikli bir traktör.Ancak mayıs ayında 2017 maxima 8105 tümosan aldım 800 saatte 135 binliraydı.120 bin 398 lere istiyorlardı.Ne olursa olsun model saat kabin klima çift çeker vs hepsi dahil olan bi traktörle aynı mevlayı istenmesi doğru değil
Modele göre piyasanın yüksekliği konusunda haklısınız. Ben de kabinsiz MF 3.095 kullanıyorum 15 yıldır. Kabin taktırmaya masraf etmektense, hazır piyasası da yüksekken değiştirme fikri geldi aklıma. Hemen her markayı araştırdım. Önceliğim sağlamlık, iş kapasitesi, yakıt ve yedek parça ekonomisiydi. 50-60 fazla verip hem kabin masrafından kurtulur, hem de model yenilemiş olurum diye düşündüm.
Yanlış anlamayın, hiçbir traktörü kötülemek ve malımı övmek istemem. Daha önce çift çeker Hattat, Tümosan ve Valtra ile tarlada çalışma deneyimim olmuştu. İşi bitirince, traktörleri sahiplerine teslim edip kaçarak uzaklaşmıştım.
Traktörüme çok iyi bakma imkaanım olmuyor, arazim uzak olduğundan. Yine de 150 saati geçirmeden, filtre ve yağ bakımlarını yaparım. Bazı traktörlerde, bir yağ filtresi ücreti; benim aldığım komple filtre seti kadar. Kimisinde kaporta sıkıntılı, kiminin yakıtı fazla, kimisi tarlada bayılıyor; kimisinde yürüyen aksam, kimisinde şanzıman... 15 yılda sadece elektrik sistemine, yağ soğutucusuna ve kırdığım bir adet hidrolik koluna masraf ettim. En iyisi, masrafı eziyeti neyse kabini taktırayım, eski de olsa işimi MF ile yapmaya devam edeyim dedim.
Burada yazdıklarımı yanlış anlamanızı istemem. Benim malım iyi, başkasınınki kötü demek istemiyorum. Çiftçinin, bir traktörden beklentisi önemlidir. Kimine konfor gerekir, kimi eski traktör kullanınca rahat etmez. Bazısı sadece toprak işler, bazısı saman yapar, bazısı yük taşır. Özetle; MF'nin bu serileri, toprak işleme ağırlıklı çiftçilik yapanlar için ideal.
Tabi ki, siz de görüşlerinizi yazarsanız; benim ve burayı okuyan diğer çiftçiler için faydalı olur. Sonuçta ben de daha önce kullandığım MF 285 ve şu an kullanmakta olduğum 3.095 dışındaki traktörleri çok iyi tanımıyorum.
 
Modele göre piyasanın yüksekliği konusunda haklısınız. Ben de kabinsiz MF 3.095 kullanıyorum 15 yıldır. Kabin taktırmaya masraf etmektense, hazır piyasası da yüksekken değiştirme fikri geldi aklıma. Hemen her markayı araştırdım. Önceliğim sağlamlık, iş kapasitesi, yakıt ve yedek parça ekonomisiydi. 50-60 fazla verip hem kabin masrafından kurtulur, hem de model yenilemiş olurum diye düşündüm.
Yanlış anlamayın, hiçbir traktörü kötülemek ve malımı övmek istemem. Daha önce çift çeker Hattat, Tümosan ve Valtra ile tarlada çalışma deneyimim olmuştu. İşi bitirince, traktörleri sahiplerine teslim edip kaçarak uzaklaşmıştım.
Traktörüme çok iyi bakma imkaanım olmuyor, arazim uzak olduğundan. Yine de 150 saati geçirmeden, filtre ve yağ bakımlarını yaparım. Bazı traktörlerde, bir yağ filtresi ücreti; benim aldığım komple filtre seti kadar. Kimisinde kaporta sıkıntılı, kiminin yakıtı fazla, kimisi tarlada bayılıyor; kimisinde yürüyen aksam, kimisinde şanzıman... 15 yılda sadece elektrik sistemine, yağ soğutucusuna ve kırdığım bir adet hidrolik koluna masraf ettim. En iyisi, masrafı eziyeti neyse kabini taktırayım, eski de olsa işimi MF ile yapmaya devam edeyim dedim.
Burada yazdıklarımı yanlış anlamanızı istemem. Benim malım iyi, başkasınınki kötü demek istemiyorum. Çiftçinin, bir traktörden beklentisi önemlidir. Kimine konfor gerekir, kimi eski traktör kullanınca rahat etmez. Bazısı sadece toprak işler, bazısı saman yapar, bazısı yük taşır. Özetle; MF'nin bu serileri, toprak işleme ağırlıklı çiftçilik yapanlar için ideal.
Tabi ki, siz de görüşlerinizi yazarsanız; benim ve burayı okuyan diğer çiftçiler için faydalı olur. Sonuçta ben de daha önce kullandığım MF 285 ve şu an kullanmakta olduğum 3.095 dışındaki traktörleri çok iyi tanımıyorum.
Dediğiniz gibi verilen öncelik ve önem meselesi,sağlam olabilir tabi,bende caselerden önce 8066 kullanıyordum hiç masraf yapmadan sattık.ama yenilikte olsa bir klima bile probem çıkardığında arızalı imajını alıyor.donanım arttıkça arıza potansiyeli de artıyor.bu tüm markalar için geçerli.bugun serviste mf nin 398 ide oluyor 5612 side ve yeniler daha çok servis ihtiyacı duyuyor.önemli olan arıza yapmama sıklığı.Tümosan konusuna geldiğimde sıkıntı yaşayan kullanıcılar mutlaka vardır.mf nin 300 serisi kadar sağlamda olamayabilir ama geçendede paylaşımını yaptım hemen hemen her türlü iştede kullandım balya işide yapıyorum bütün yaz makina arkasındaydı henüz bir problrm yaşamadım.Bugun yine karar almak durumunda kalsam 120 bine 398 alacağıma o günkü şartlarda 135 e 8105 i terch ederdim yine.Sıcakta kabin klima olması bile yeter.6330 da kullanıyorum jx100 de yinede parça olarakda bakım kolaylığı olarakda en hesaplısı tümosan.casede yerli ama bakımlarını beraber yapıyorum en basit bir hidrolik filtresi ozaman 200küsür lliraydı tümosanda 65 liraydı ve ikiside aynı kapasitede aynı işi yapabiliyorve yakıtıda hepsinden daha düşük Jd yi parça konusunda söylemiyorum bile.Sağlam bir arıza yaparsa can yakar.Şuan için Tümosan dan memnunum arıza potansiyeli olabilir mi olabilir.bu her marka için geçerli mf de jd de arıza yapıyor.Birazda kullanımda önemli diye dşünüyorum.
 
398 in nadas yapisina diyecek yok bir arkadaşimda johndeere 6220 birde 398 tek çeker var ve 398 in çekişi gidişi çok daha iyi pulluklar aynı ikisinde de ancak arabaciligi hiç yok 398 in sofrali 4 teker araba takılınca bayır asagi hep ürkütüyor illaki arkasına pehlivan çeki istiyor 90-100 beygir bandında bir traktörde pehlivan cekiyi görünce sinir oluyor insan fiyatlarina da gelince ederinden çok fazla piyasası var şu da bir gerçek hiçbir tek çeker ciftcekerin çeki gücüne ulaşamaz
 
  • Beğen
Tepkiler: Legreen
Dediğiniz gibi verilen öncelik ve önem meselesi,sağlam olabilir tabi,bende caselerden önce 8066 kullanıyordum hiç masraf yapmadan sattık.ama yenilikte olsa bir klima bile probem çıkardığında arızalı imajını alıyor.donanım arttıkça arıza potansiyeli de artıyor.bu tüm markalar için geçerli.bugun serviste mf nin 398 ide oluyor 5612 side ve yeniler daha çok servis ihtiyacı duyuyor.önemli olan arıza yapmama sıklığı.Tümosan konusuna geldiğimde sıkıntı yaşayan kullanıcılar mutlaka vardır.mf nin 300 serisi kadar sağlamda olamayabilir ama geçendede paylaşımını yaptım hemen hemen her türlü iştede kullandım balya işide yapıyorum bütün yaz makina arkasındaydı henüz bir problrm yaşamadım.Bugun yine karar almak durumunda kalsam 120 bine 398 alacağıma o günkü şartlarda 135 e 8105 i terch ederdim yine.Sıcakta kabin klima olması bile yeter.6330 da kullanıyorum jx100 de yinede parça olarakda bakım kolaylığı olarakda en hesaplısı tümosan.casede yerli ama bakımlarını beraber yapıyorum en basit bir hidrolik filtresi ozaman 200küsür lliraydı tümosanda 65 liraydı ve ikiside aynı kapasitede aynı işi yapabiliyorve yakıtıda hepsinden daha düşük Jd yi parça konusunda söylemiyorum bile.Sağlam bir arıza yaparsa can yakar.Şuan için Tümosan dan memnunum arıza potansiyeli olabilir mi olabilir.bu her marka için geçerli mf de jd de arıza yapıyor.Birazda kullanımda önemli diye dşünüyorum.
İşte bakın; siz balya işi yapıyorsunuz; diğer traktörleri de araştırdığınız ve kullandığınız halde, Tümosan'ın işinize yarayan bir traktör olduğuna karar vermişsiniz. Bense traktörü anayola bile çıkarmadan, sadece toprak işlemişimdir. Römork yükünü bile, senede bir defa ekiş yaparken çekiyorum. Belki daha sonra bu konuyu okuyan bir John Deere kullanıcısı; ''Evet, parçası pahalı ama şu nedenle benim için en iyi traktör budur'' diyebilir. Önemli olan, hiçbir malı kötülemeden; kimin için ne gibi avantajları ve ne gibi eksileri olduğunu kendi aramızda konuşabilmek. Bazen Youtube'da falan karşımıza çıkıyor, sebepsiz yere marka kötüleyenler; ''beş para etmez'' diye traktör vidyoları altına yorum yapanlar. Birbirine ''ne biçim çiftçisin lan, pulluğa ayar bile vermemişsin'' diyenler.
Hani dedim ya, traktör değiştirmeyi düşündüm diye. Bozok Traktör Phantom serisini, Deutz BF4M2012 motor kullandığı ve MF 3000 ile aynı özelliklere sahip olduğu için araştırmak istedim. Kimi bilmeden görmeden kötülemiş, kimi hiçbir örnek vermeden övmüş. Firma yetkilisinin yüklediği vidyoların altına; ''Kullanılan Deutz Almanya üretimi mi? Çünkü aynı serinin Çin'de üretilen modeli de mevcut. Aralarında neredeyse üç kat fiyat farkı var'' diye soru sormuşum, cevap dahi alamamışım.
 
  • Beğen
Tepkiler: İskenderSacan

Benzer Konular