Massey Ferguson 5711M Dyna 4 mü yoksa TR6 120 mi ?

Tr6 serisi yerli traktör değil mi abi çamurlukta Türk traktör yazıyor
Yerli montaj olarak geçiyor ama traktör parçaları ithal diye biliyorum. Zaten o sebeple 595 bine biten pazarlık 610 bine çıktı. Konuştuğum bayi 14 sipariş olduğunu sıraya yazabileceğini traktör gelince güncel fiyat söyleyebileceğini belirtti.
 
Ön aks süspansiyonu yok abi kabin süspansiyonu var. Dyna şanzımanı yarı otomatik var. Ara kademede vites otomatik geçiyor Masseyde
MF 5M serinin CNH de karşılığı , NH T5 DC 8 olabilir, fakat pazara sunulmuyor.
Otomatik şanzımanda %35 ve üzeri tork yedekli motor kullanılması gerekir.
MF 5M seride, tork ve tork yedekleri biraz düşük tercih edilmiş, kolay tarlada çalışabilecek motor özelliği bulunuyor.
Kompresyon fazla esnek yapıda, ön kepçe çalışmalarında sarsıntısız hareket verir.
Toprak işlemede rampa arazide zayıf kalabilir.
T5 130 AC , 4,5 lt, 130 hp 610 n.m. tork , tork yedekleri %35 .
T5 Utility seride , 3,4 lt , %35 tork yedekli motorlar var.
1300 rpm de düşük devirde tork yakalar, en az yakıt bölgesi 1400-1900 rpm, 2000 rpm de anma gücü var.
MF 5M seride tork eğrisi yay şeklinde 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı var.
Tork yedekleri %30 tercih edilmiş, en az yakıt bölgesi aralığı 1600-1800 rpm .
Devir sabitleyici 1730 rpm tercih edilmiş, ön kepçe takılıp 500 kg paket taşır.
Motor anma gücü 2100 rpm de rampa arazide saman balyası bağlama işlerinde zayıf kalabilir.
Gezmeli işlerde kullanılabilir.
Toprak işleme ve dik rotovatörde kum arazide çalışabilir.
Kara toprak zemini görürse randıman vermesi şüphelidir.
JD 5R , serisi 1900 rpm e devir sabit tutulup toprak işleme ve dik rotovatörde kara toprak zeminde başarılı olabilir.
NH T5060 , Case JXU 115, içinde aslan besliyor.
İşgücü maliyet olarak toprak işlemeye yerine göre uygun duruyor.
Mekan büyüklüğü ve ekipman durumu müsaitse tercihimi iş gücü fazla olandan yana kullanırım.
Fendth 1050 Vario nun tork yedekleri %17 , motor torku 2400 n.m. olduğu için sarsıntı azaltmak amacıyla dizayna ayar verilmiş.
5 sınıfı traktör için dediklerim geçerlidir.
6,7,8 sınıfında farklı ayarlamalar mevcuttur.
 
MF 5M serinin CNH de karşılığı , NH T5 DC 8 olabilir, fakat pazara sunulmuyor.
Otomatik şanzımanda %35 ve üzeri tork yedekli motor kullanılması gerekir.
MF 5M seride, tork ve tork yedekleri biraz düşük tercih edilmiş, kolay tarlada çalışabilecek motor özelliği bulunuyor.
Kompresyon fazla esnek yapıda, ön kepçe çalışmalarında sarsıntısız hareket verir.
Toprak işlemede rampa arazide zayıf kalabilir.
T5 130 AC , 4,5 lt, 130 hp 610 n.m. tork , tork yedekleri %35 .
T5 Utility seride , 3,4 lt , %35 tork yedekli motorlar var.
1300 rpm de düşük devirde tork yakalar, en az yakıt bölgesi 1400-1900 rpm, 2000 rpm de anma gücü var.
MF 5M seride tork eğrisi yay şeklinde 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı var.
Tork yedekleri %30 tercih edilmiş, en az yakıt bölgesi aralığı 1600-1800 rpm .
Devir sabitleyici 1730 rpm tercih edilmiş, ön kepçe takılıp 500 kg paket taşır.
Motor anma gücü 2100 rpm de rampa arazide saman balyası bağlama işlerinde zayıf kalabilir.
Gezmeli işlerde kullanılabilir.
Toprak işleme ve dik rotovatörde kum arazide çalışabilir.
Kara toprak zemini görürse randıman vermesi şüphelidir.
JD 5R , serisi 1900 rpm e devir sabit tutulup toprak işleme ve dik rotovatörde kara toprak zeminde başarılı olabilir.
NH T5060 , Case JXU 115, içinde aslan besliyor.
İşgücü maliyet olarak toprak işlemeye yerine göre uygun duruyor.
Mekan büyüklüğü ve ekipman durumu müsaitse tercihimi iş gücü fazla olandan yana kullanırım.
Fendth 1050 Vario nun tork yedekleri %17 , motor torku 2400 n.m. olduğu için sarsıntı azaltmak amacıyla dizayna ayar verilmiş.
5 sınıfı traktör için dediklerim geçerlidir.
6,7,8 sınıfında farklı ayarlamalar mevcuttur.
T5060 4 profil şase ile 5450 5 yaylı ile peşine gelemiyor t5-115 5450 in önünde yürüyemiyor Aslan besliyormuş kedi diyelim çift sıralı silaj makinesini bile doğru düzgün çeviremiyor Dekara 12 litreleri gördük zetoru aradılar her yerde t5 dediğiniz traktörde 238 dingil mesafesi var ön ağırlıkları olmasa 4 dönerli pullukla yürüyemez td ler bile daha sallı masseyin 4 serisi traktörlerinde bile o dingil mesafesi var çekiş sadece tork rezervi ve tork mu
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
T5060 4 profil şase ile 5450 5 yaylı ile peşine gelemiyor t5-115 5450 in önünde yürüyemiyor Aslan besliyormuş kedi diyelim çift sıralı silaj makinesini bile doğru düzgün çeviremiyor Dekara 12 litreleri gördük zetoru aradılar her yerde t5 dediğiniz traktörde 238 dingil mesafesi var ön ağırlıkları olmasa 4 dönerli pullukla yürüyemez td ler bile daha sallı masseyin 4 serisi traktörlerinde bile o dingil mesafesi var çekiş sadece tork rezervi ve tork mu
Ön kısıma 500 kg gübre sepeti tak , arkaya tiller, diskaro takarsınız, mis gibi olur.
Ön hidrolik kullanılmıyorsa, dizayn yapanın ne kabahati var.
 
Ön aks süspansiyonu yok abi kabin süspansiyonu var. Dyna şanzımanı yarı otomatik var. Ara kademede vites otomatik geçiyor Masseyde
Dyna-4 olsun ya da diğer traktörlerin buna benzerler şanzıman opsiyonları olsun, bunlar bana göre boş bişey. O bahsettiğiniz ara kademeler bir hayli aralıklı oluyor. Bu yüzden traktör ya kademesiz şanzımanlı olacak ya da manuel vitesli olacak. Yolda gezmek için traktör almıyoruz. Ağır tarla şartlarında çalışmak için alıyoruz. Söz konusu tarla şartlarında otomatik vites ya da buçuk vitesler pek de bir katkı sağlamıyor. Burda esas katkıyı kademesiz şanzıman sağlıyor. Ayrıca ön aks süspansiyonu lastiklerin toprağa iletimini sağlamak içindir, konfor için değil. Yani bu kadar para vermişken bir kez daha düşünün.
 

Hayırlı olsun Sacit hocam, 140 lik güzel tercih.
Teslim tarihi için ne zaman diyorlar?
Teşekkür ederim demeyi çok isterdim ama net bir tarih veremiyorlar(2/3 ayı bulabilirmiş sıra gelene kadar). Bu sebeple ikinci el tr6 temiz birşey denk getirebilirsem değerlendirmeyi istiyorum. Malum çeltik sezonunda kullanamayacaksam kıymeti kalmıyor.
 
Teşekkür ederim demeyi çok isterdim ama net bir tarih veremiyorlar(2/3 ayı bulabilirmiş sıra gelene kadar). Bu sebeple ikinci el tr6 temiz birşey denk getirebilirsem değerlendirmeyi istiyorum. Malum çeltik sezonunda kullanamayacaksam kıymeti kalmıyor.

Niyetine girdiğine göre hayırlısı ile inşallah olur hocam.

Hem fiyat belli değil Hem teslim tarihi net değil, bu durumda 2. el bakmak daha mantıklı görünüyor.
 
5711 ve tr6 120 kıyaslamasını yapmak için traktörden beklentilerin bilinmesi gerekmektedir, 5711 daha çok çiftlik gibi compact işlerde kullanilmak üzere tasarlanmış iken, tr serisi arazi işlemek üzere ve ağır işlemler için tasarlanmıştır, eğer ki lazer tesviye, slaj, pulluk vb. işlemlerde kullanilacak ise tr6 serisi ağırlık, tork, HP olarak 5700 serisinden daha iyi performans sağlar, fiyat olarak zeten benzer durumdalar, eğer ki MF 5700 s serisi olmayacak ise tr serisi çok daha avantajlı duruyor, 5713 s ile tr6 karşılaştırması için başka bir başlıkta konu açılmıştı oradan da bilgi edinebilirsiniz, selamlar
 
5711 ve tr6 120 kıyaslamasını yapmak için traktörden beklentilerin bilinmesi gerekmektedir, 5711 daha çok çiftlik gibi compact işlerde kullanilmak üzere tasarlanmış iken, tr serisi arazi işlemek üzere ve ağır işlemler için tasarlanmıştır, eğer ki lazer tesviye, slaj, pulluk vb. işlemlerde kullanilacak ise tr6 serisi ağırlık, tork, HP olarak 5700 serisinden daha iyi performans sağlar, fiyat olarak zeten benzer durumdalar, eğer ki MF 5700 s serisi olmayacak ise tr serisi çok daha avantajlı duruyor, 5713 s ile tr6 karşılaştırması için başka bir başlıkta konu açılmıştı oradan da bilgi edinebilirsiniz, selamlar
Abi bizde silaj biçme lazer tesviye vs yok. Patlatma bile çekmeyiz. En ağır işimiz pulluk başka ağır bir işimiz yok.
 
Dyna-4 olsun ya da diğer traktörlerin buna benzerler şanzıman opsiyonları olsun, bunlar bana göre boş bişey. O bahsettiğiniz ara kademeler bir hayli aralıklı oluyor. Bu yüzden traktör ya kademesiz şanzımanlı olacak ya da manuel vitesli olacak. Yolda gezmek için traktör almıyoruz. Ağır tarla şartlarında çalışmak için alıyoruz. Söz konusu tarla şartlarında otomatik vites ya da buçuk vitesler pek de bir katkı sağlamıyor. Burda esas katkıyı kademesiz şanzıman sağlıyor. Ayrıca ön aks süspansiyonu lastiklerin toprağa iletimini sağlamak içindir, konfor için değil. Yani bu kadar para vermişken bir kez daha düşünün.

Hocam sen neyaptın ya.4 kademe öyle güzel iş görüyorki manuelin yanında.Trakyör sıkıştığı yerde ver bir kademe aşa yada rahat gidiyirsa at bir kademe yukarı kesintisiz değişsin.Manuelde debriyaja bastınmı olay bitiyor zaten.
Birde kademesiz şanzıman kuyruk mili işlerinde iyi ama toprak altı işlemlerde kullananlar hep yarı otomatik daha iyi diyor.
 

Arkadaslar kimse uzerine alinmasin ama kuru tarimla ugras commonrailmotor ne bilme sonra 600 700 binlik traktor iste bu isin sonu icralik ciftcilerle Ankara Kayseri yolu asindirma olarak sonuclanabilir Adamin parasi boldur tarim geliri onemli degildir zevk icin pesin parayi basad alir orasi ayri
Katılıyorum insanlar 600-700 binleri göze alarak traktör alma kuyruğunda sıraya giriyorlar. Bu kadar cesaret pek iyi değil hele ki böyle kurak geçen bir yılda, önümüzü göremezken herkesin daha temkinli davranıp ayağımızı yorganımıza göre uzatıp eldekiyle yetinmeyi bilmek kanatindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Hocam sen neyaptın ya.4 kademe öyle güzel iş görüyorki manuelin yanında.Trakyör sıkıştığı yerde ver bir kademe aşa yada rahat gidiyirsa at bir kademe yukarı kesintisiz değişsin.Manuelde debriyaja bastınmı olay bitiyor zaten.
Birde kademesiz şanzıman kuyruk mili işlerinde iyi ama toprak altı işlemlerde kullananlar hep yarı otomatik daha iyi diyor.
Fendt'in bütün traktörleri kademesiz şanzımanlı. Bana sorsanız "50 beygirllik traktörde bile kademesiz şanzıman" derim. Ara kademe ya da buçuk vitesler, sonsuz değişkenli şanzıman gibi olur mu hiç? Avrupa'da 100 hp'nin üzerindeki traktörlerde kademesiz şanzıman ve ön aks süspansiyonu neredeyse standart olmuş. Dyna-4, commond quat, power swift ve bunlara benzer şanzımanlar hiç yoktan iyidir. Fakat sonsuz güç aktarımı apayrı bir teknolojidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benzer Konular