

Volvo SCR sistemi, standart dizel yakıt deposunun yanına monte edilen bir AdBlue deposu, bir AdBlue pompası, püskürtme ünitesi ve SCR katalitik dönüştürücüden oluşmaktadır. SCR'de motor sisteme dahil değildir, sadece yanmayı sağlar.
SCR SİSTEMİ
Avrupa’da 2006’da uygulanmaya başlanacak Euro 4 ve 2009’da kabul edilecek Euro 5
düzenlemeleri, motorun yakıt yanma işlemi, atık egzost gazlarının işlenmesi ve dizel motorlar için
yeni standartlar getiriyor.
Euro 4 ve Euro 5 düzenlemelerine uymak amacıyla, düşük emisyon ve daha etkili yanma ile
çalışan yeni dizel motorlarımızda AdBlue katkı maddesi ve SCR (Seçici Katalitik İndirgeme -
Selective Catalytic Reduction) sistemi bulunacak.
SCR sisteminde, egzost, SCR katalitik konvertörden geçmeden önce AdBlue adlı sıvı
püskürtülerek ayrıştırılır. Zararlı nitrojenoksitler, havada doğal halde bulunan nitrojen ve su
buharına dönüşür.
SCR’nin avantajı, Euro 4 ve Euro 5’e geçişte kullanılabilmesidir. Euro 5’te, emisyonların
düşürülmesi için daha fazla AdBlue kullanılmaktadır. Euro 4’te AdBlue karıştırma oranı yakıt
miktarının %3-4’ü iken, Euro 5’te %5-7’dir.
SCR teknolojisinin avantajları
· SCR teknolojisi, Euro 5 ve ileri düzenlemelere uyması açısından güvenli ve sağlam bir
yatırımdır.
· SCR, tüm Avrupa’da geçerlidir, ayrıca muadil teknolojilerle kıyaslandığında, kötü kalite dizel
yakıta daha uyumludur.
· SCR sistemi nadir bakım gerektirir, araç ömrü boyunca kullanılabilir.
· SCR teknolojisi, monte edildiği aracın bakım ve yağ değiştirme aralıklarını etkilemez.
· SCR, yüksek motor gücüne elverişlidir. Alternatif sistemlerin aksine, motorun yağlama veya
soğutma sisteminin takviye edilmesine gerek yoktur.
· Euro 4 ve Euro 5’e uyumlu sistemler arasında en az yakıt tüketeni SCR’dir.