Massey Ferguson Fransız 168 Rektefe ve Çizel ile Sürüm

Kıymetli abilerim ve arkadaşlarım, 2020 yılı Mart ayı içerisinde MF Fransız 168 Traktörümüzü rektefe yaptırma kararı aldık. Ancak köyümüzün bağlı olduğu ilçede yıllardır çalıştığımız ve traktörümüzün daha önceki rektefesini ve genel bakımlarını yaptırdığımız ustalarımızla maliyet konusunda anlaşamadık. Bunun üzerine Kayseri'de konuştuğumuz bir usta ile traktörümüzün motor revizyonu, ön takım eksikleri ve kuru sistem olan frenlerinin yağlı sisteme çevrilmesi hususunda anlaştık. Traktörümüz Fransız ve 236 diye tabir edilen motora sahipti ve revizyon sırasında bu motor bir üst piston çapına sahip olan 248 motora çevrildi (236 ve 248 motor arasındaki piston çapı ölçü farklarını net bilmiyorum ancak 236'dan 248'e geçerken piston çapının bir miktar arttığını ve mazot pompa ayarının ona göre değiştiğini söyleyebilirim). Frenleri yağlı sisteme çevrildi, ön takım bakımları yapıldı ve elektrik tesisatı marş ve şarj dinamoları dahil büyük oranda yenilendi. Bütün bu işlemler ve 125 km gidiş 125 km dönüş çekici ücreti ve alınan bütün parçalar dahil maliyet ise 13000 TL gibi bir rakama halloldu. Bu konuyla alakalı olarak tecrübelerinden ve bilgilerinden faydalandığım @nailyetek abime ayrıca çok teşekkür ederim. Şimdide rektefe sonrası ilk marş ve ilk çizel sürüm videolarını sizlerle paylaşıyorum. ( videolarda düzenleme yapma fırsatım olmadı kusuruma bakmayın lütfen :) )





Kardeşim enjektör pompa ne tuttu kimi 1200 tutuyo kimide 3 bin istiyo pompanında 248 e göre çevrilmesi gerekiyomuş
 
Adam diyoki traktöŕ 248 e çevrildimi pompa sağlam olsa bile uyum sağlamaz ayarla olmaz diyo pompaninda eleman ve diğer parçları komple değişmeliymiş yani 168 traktorü 285 motoruyla aynı güce getirmek için pomopanında değişmesi gerek
 

Benzer Konular