Mf 5400, 6400 serileri hakkında


Merhaba, ilk forumum ve ilk sorum olacak.
MF 5400 ve 6400 serisinden 100-110 beygirlik bir traktör arıyorum. Ankara'da 200 dönüm kuru tarım yapıyorum. Arazi az diyebilirsiniz ama iş süresini kısa tutmam gerekiyor diyeyim kısaca.
Elektronik aksam ve yeni şanzımanlar hakkında çok bilgim yok malesef.
Sadece MF nin bu modellerinden yakıt, arıza, kronik arıza, tamir bakım masrafı, konfor ve fiyat performans anlamında öneri, şikayet ve değerlendirmelerinize ihtiyacım var.
Şimdiden teşekkürler.
 
5455 için düşünceniz varsa bilgi verebilirim.
Bu model traktörler elektronik yakıt enjeksiyon sistemine sahip. Bende biri 2013 model 5480 saatte diğeri 2015 model 2300 saatte olmak üzere 2 adet mevcut. 5480 saatte olanın enjektör değişimi 4 yıl önce 2400 saatteyken yapıldı Şu an için herhangi bir sıkıntısı yok. Yakıt olarak inanılmaz derecede memnunuz çekişi olarak da 110 beygir sınıfı traktörlere göre çok daha üst düzey çekiş sağladığını düşünüyorum zaten çekişi beğenmezseniz yazılım yapmak gibi bir imkan söz konusu. Bakımlı olduğu sürece saat konusunda takıntınız olmasın çoğu traktörün 1-2000 saatteki yorgunluğu bunda 7-8000 saatte ancak ortaya çıkıyor. Mesela bizim 5480 saatte olan traktör hala ana lastikleri şu an %60 seviyesinde duruyor. Tercihen kuru tarım yapılmış olan ve cahilce kullanılmamış olan bir makine tercih etmenizi tavsiye ederim. Bakımları zamanında yapılmışsa ve düzgün bir makineyse uzunca yıllar sizin işinizi görebilir.Konfor konusunda yeterince size tatmin edecektir. Biraz gürültücü bir traktör olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim. Her ne kadar ben bu sesi çok beğensem de etrafınızdan bu ses konusunda rahatsızlık duyanları çokça görebilirsiniz 😎
 
5455 için düşünceniz varsa bilgi verebilirim.
Bu model traktörler elektronik yakıt enjeksiyon sistemine sahip. Bende biri 2013 model 5480 saatte diğeri 2015 model 2300 saatte olmak üzere 2 adet mevcut. 5480 saatte olanın enjektör değişimi 4 yıl önce 2400 saatteyken yapıldı Şu an için herhangi bir sıkıntısı yok. Yakıt olarak inanılmaz derecede memnunuz çekişi olarak da 110 beygir sınıfı traktörlere göre çok daha üst düzey çekiş sağladığını düşünüyorum zaten çekişi beğenmezseniz yazılım yapmak gibi bir imkan söz konusu. Bakımlı olduğu sürece saat konusunda takıntınız olmasın çoğu traktörün 1-2000 saatteki yorgunluğu bunda 7-8000 saatte ancak ortaya çıkıyor. Mesela bizim 5480 saatte olan traktör hala ana lastikleri şu an %60 seviyesinde duruyor. Tercihen kuru tarım yapılmış olan ve cahilce kullanılmamış olan bir makine tercih etmenizi tavsiye ederim. Bakımları zamanında yapılmışsa ve düzgün bir makineyse uzunca yıllar sizin işinizi görebilir.Konfor konusunda yeterince size tatmin edecektir. Biraz gürültücü bir traktör olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim. Her ne kadar ben bu sesi çok beğensem de etrafınızdan bu ses konusunda rahatsızlık duyanları çokça görebilirsiniz 😎
Çok teşekkür ederim ilginize ve verdiğiniz bilgilere. 5455 bu segmentte efsane heralde. Makul fiyatı 2012-2013 model temiz bir makina için ne olmalı sizce?
 
Çok teşekkür ederim ilginize ve verdiğiniz bilgilere. 5455 bu segmentte efsane heralde. Makul fiyatı 2012-2013 model temiz bir makina için ne olmalı sizce?
Şahsen ben alacak veya satacak olsam 2013 olana 1800, 2015 olana 2400 verir veya isterdim. Ben de bu platform sayesinde bu traktöre karar kıldım 2016 da 950 saatteyken almıştım. Rica ederim. Her zaman elimden geleni yapmaya hazırım🙋‍♂️
 

cmylmzzzz hocam gerekli açıklamayı yapmış bana pek bişey bırakmamış 6400 serileri daha az ve temizi nadir bulunduğu için 5400 serilerine yönelmenizi tavsiye ederim 5455 güzel bir tercih biraz daha yakıtı az olsun istiyorsanız 5450 düşünebilirsiniz enjeksiyon sistemi elektronik olmadığı için biraz daha dayanıklı olabilir enazından enjektör yönünden öyle düşünüyorum basınç düşük malum pek mazot seçmez yağı koy yakar bizde sıfırdan aldık 3300 saat oldu tık yok yalnız 55 teki çekişide beklemek biraz cahil işi olur pompa eksantrik ayarıyla aşağı yukarı aynı çekişi yakalayabiliyor gibi karşılaştırma yapamadım kabin içi sesinde biraz daha iyileştirme var kuyruk mili seçimleri elektronik arka aks değişik onun dışında tamamen aynı motoru dahil ve temizinin bulunması daha kolay biraz daha modelli olduğu için​

 

cmylmzzzz hocam gerekli açıklamayı yapmış bana pek bişey bırakmamış 6400 serileri daha az ve temizi nadir bulunduğu için 5400 serilerine yönelmenizi tavsiye ederim 5455 güzel bir tercih biraz daha yakıtı az olsun istiyorsanız 5450 düşünebilirsiniz enjeksiyon sistemi elektronik olmadığı için biraz daha dayanıklı olabilir enazından enjektör yönünden öyle düşünüyorum basınç düşük malum pek mazot seçmez yağı koy yakar bizde sıfırdan aldık 3300 saat oldu tık yok yalnız 55 teki çekişide beklemek biraz cahil işi olur pompa eksantrik ayarıyla aşağı yukarı aynı çekişi yakalayabiliyor gibi karşılaştırma yapamadım kabin içi sesinde biraz daha iyileştirme var kuyruk mili seçimleri elektronik arka aks değişik onun dışında tamamen aynı motoru dahil ve temizinin bulunması daha kolay biraz daha modelli olduğu için​

Çok kıymetli bilgiler, teşekkür ederim. 5400 serisi bu nedenlerle daha fiyatlı galiba. 5450 ile 6400 serisindeki beygir muadilini yakıt olarak kıyaslama imkanı oldu mu hiç? Birde arka aks değişik derken? Biraz açar mısınız? Cahilliğime verin lütfen. 🙄
 
Çok kıymetli bilgiler, teşekkür ederim. 5400 serisi bu nedenlerle daha fiyatlı galiba. 5450 ile 6400 serisindeki beygir muadilini yakıt olarak kıyaslama imkanı oldu mu hiç? Birde arka aks değişik derken? Biraz açar mısınız? Cahilliğime verin lütfen. 🙄
Rice ederim hocam arka piston kolların bağlantıları kuyruk kovan daha köşeli kaslı duruyor 55 ten sonra yeni düzene geçtiler zaten bakarsanız direkt fark belli ediyor kendini. Şuan yeni arka sistem 5s lerdede kullanılıyor çok bi önemi yok ikiside güzel yani
 
Şahsen ben alacak veya satacak olsam 2013 olana 1800, 2015 olana 2400 verir veya isterdim. Ben de bu platform sayesinde bu traktöre karar kıldım 2016 da 950 saatteyken almıştım. Rica ederim. Her zaman elimden geleni yapmaya hazırım🙋‍♂️
5455 Massey Ferguson'un efsane traktörlerinden biri. Fakat 2.8 milyona 5s lerin satıldığı piyasada o paraları vermek mantıklı gelmiyor bana. Ben de traktörümü değiştirmeyi düşünüyorum. 5711 s , 5455 ,5445 ,5435 ,5440 ,5450 araştırdığım traktörler. Fakat fiyatlarını 5 s lerle kıyaslayınca model ve saatini göz önüne alınca fazla geliyor bana. Ama makinaların sağlamlığına ve kalitesine diyecek lafım yok.
 

5455 Massey Ferguson'un efsane traktörlerinden biri. Fakat 2.8 milyona 5s lerin satıldığı piyasada o paraları vermek mantıklı gelmiyor bana. Ben de traktörümü değiştirmeyi düşünüyorum. 5711 s , 5455 ,5445 ,5435 ,5440 ,5450 araştırdığım traktörler. Fakat fiyatlarını 5 s lerle kıyaslayınca model ve saatini göz önüne alınca fazla geliyor bana. Ama makinaların sağlamlığına ve kalitesine diyecek lafım yok.
5s serisi 125 hp den başlar benim gözümde. 105 ve 115 in torku düşük bayağı. 5s fiyatına çıkınca da 6s serisi alınası oluyor. 3.105 phantomlar 1.500 ediyorsa bence 1.800 e 5455 veya 2400 e sıfır ayarı bir 5455 mantıklı geliyor. Tarafsız değil tabi ki yorumum😅
 
5s serilerinde hocamında dediği gibi 125 ten başlar daha altlarında gövde çok ağır geliyor yazılım ister 135 kullanıcısıyım aynı zamanda yani traktör 6700 kg geliyor dolu depo blok ağırlık artı teker ağırlığı var tamam çok fena çekişi var kopartıyor ama ani durumlarda boğulabiliyor ağırlıktan dolayı birde garip bi durum keşfettim ön süspansiyon traktörü sanki 10 beygir düşürüyormuş gibi geldi ön süspansiyonu kapatınca zora gelince 3a da 3b de çıldırmış gibi patinaj çekiyor
 
5s serilerinde hocamında dediği gibi 125 ten başlar daha altlarında gövde çok ağır geliyor yazılım ister 135 kullanıcısıyım aynı zamanda yani traktör 6700 kg geliyor dolu depo blok ağırlık artı teker ağırlığı var tamam çok fena çekişi var kopartıyor ama ani durumlarda boğulabiliyor ağırlıktan dolayı birde garip bi durum keşfettim ön süspansiyon traktörü sanki 10 beygir düşürüyormuş gibi geldi ön süspansiyonu kapatınca zora gelince 3a da 3b de çıldırmış gibi patinaj çekiyor
Hassasiyeti kullanmamız gereken toprak işçiliği yaparken ön süspansiyon açık mı olmalı kapalı mı olmalı?
Bu konu hakkında serviste ve kullanım kitapçığında net bir bilgiye ulaşamadım Gözlemler ve deneyimler sonucu bu konuda doğru yöntemi tespit ettiğimi düşünüyorum.

çekili işçilikte, tek çeker ya da çift çeker farketmeksizin, traktör çeki yüküne girdiğinde kafa sallama/şahlanma hareketi sergiler.
sebebi basittir; çeki yüküne giren traktör arka tekerden daha çok çeki kuvveti aldıkça şahlanmaya çalışarak arkadaki yükü koparır.
Ön süspansiyona sahip olmayan traktörlerde bahsettiğimiz şahlanma eğilimi hassasiyetin çalışmasını zorlaştırmaz çünkü traktör şahlanma eğiliminde olsa da şahlanamaz, ön tekerleri yerden kesemez.yalnızca ön tekerlerin yere uyguladığı ağırlık azalır, önden azalan ağırlık çeki olarak ekipmana aktarılır.
Ön süspansiyona sahip traktörlerde ise durum değişiyor, aynı şahlanma hareketi sergilendiğinde süspansiyonun da desteğiyle traktör ön aks haricinde tüm gövde olarak şahlanıyor, burun silkme yapıyor.bu durum hassasiyetin veriimli çalışmasına olumsuz olarak yansıyor.normalde arkada engele ya da sert toprağa takılan ekipmanımız hassasiyet tarafından silkelenip engelden kurtarılır, sürüme devam edilir.ancak TLS aktifken ekipmanımız sert toprağa takıldığında traktör çeki yüküne giriyor, bununla birlikte traktör burun kaldırıyor, burun kaldırınca arkadaki ekipman daha da aşağı iniyor.normalde hassasiyetin 2-3 cm yukarı silkeleyip kurtaracağı ekipman 8-9 cm silkenince kurtarılacak duruma düşüyor.

Bu durum hakkında net bilgiye sahip değilim ancak şahsi tecrübem bu şekilde oldu.tls kapalıyken hassasiyetin daha verimli çalıştığını, daha stabil sürüm yapıldığını düşünüyorum.
Sebebi yukarıda yazıyor, hassasiyet gerektiren toprak altı işçilikte ön tls kapalı olacak(pulluk, dipkazan, patlatma)

Tesviye amaçlı ikileme çizelinde, kültivatör kazayağı gibi işlerde yüzlek işçilik yapılıyorsa açık olmasında mahsur yok

Tırmık ya da rotil aysan tarzı döner tırmığa sahip olup dalma yapmayan toprak üstü işçiliğinde açık olması faydalı
 
Son düzenleme:
Sebebi yukarıda yazıyor, hassasiyet gerektiren toprak altı işçilikte ön tls kapalı olacak(pulluk, dipkazan, patlatma)

Tesviye amaçlı ikileme çizelinde, kültivatör kazayağı gibi işlerde yüzlek işçilik yapılıyorsa açık olmasında mahsur yok

Tırmık ya da rotil aysan tarzı döner tırmığa sahip olup dalma yapmayan toprak üstü işçiliğinde açık olması faydalı
Çok faydalı bir bilgi ama şöyle söyleyeyim MF 5s serilerinde ön süspansiyon ile arka kollar optimize çalışıyor hassasiyette en ufak bir sapma kayma olmuyor ön süspansiyon ve hassasiyet mükemmel çalışıyor diyebilirim ki bunu şöyle örnekleyeyim ikileme yaparken kazayağında çok keskin dalma çıkmalarda bile hassasiyeti mükemmel sağlıyor derinlikte asla değişme olmuyor ön süspansiyon açık kapalı farketmeden 54 serisi böyle değil mesela biraz daha el ile müdahale ediyosun benim dediğim durum hidrolik pompasından kaynaklanıyor traktörün genel bi gücünü aldığını hissediyosun örneğin 1.4 egeada klima açmak gibi bişey oluyor motor daha uğultulu çalışıyor ve motor gücü azda olsa düşüyor gaz tepkisinden hissediyorsun tabi konformu güçmü dersen ön süspansiyon cidden başka bir dünya
 

Benzer Konular


Son Gönderiler

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt