Motorlu taşıt - Ekipman Nasıl Arıza Yapar.?


Herkes bildiğini yazsın bilgilerimizi güncel tutalım, makine ve ekipmanlarımızı sorunsuz - arızasız kullanalım..

- Kötü kullanıcı
- Vurdurarak , çırptırarak , yarım debriyaj kullanma
- Montaj sırasında yapılan ayar hatası gevşek bağlantılar
- Ekipmanı taşa , köke takıp sökmek için vurdura vurdura zorlatmak
- Katalogda belirtilen maksimum taşıyacağı yükten çok fazla aşırı yüklenmek
- Kaygan zeminde uzun süre patinajlı kullanmak
- Kullanabileceğinden büyük ekipman bağlamak
- Uygun olmayan yağ kullanmak
- Bakımları zamanında yapmamak
- Gereksiz yere zorlatmak
- Orjinal parça yerine yan sanayi kullanmak..
 
biraz daha detaylı yazmak daha iyi olur.

çeki çivisini örnek vereyim büyük yuvaya küçük çeki çivisi takmak.

uygun viteste kullanmamak.

içeriğini bilmediğimiz yakıtlardan kullanmak pompa ve vb bozmak için birebir.

tek girişli hidrolik silindirlerine sona ulaşmasına rağmen Max. basınç ile yüklenmek.

kafa kaldırmış traktörü güm diye yere vurmak.

yüklü inişlerde romork frenini olduğu halde yokmuş gibi davranmak. romork frenlerini söküp atmak.
 
Profosyonel yada amator olmak
Bilmek yada bilmemek
Bilmediklerimizi öğrenmek bildiklerimizi paylaşmak için buradayiz
Birde sözümüz meclisten dışarı bildiğini sanıp hicbirseyden anlamayanlar işte bunlar kötü
Merak heves önce omur boyu meraklı hevesli insan öğrenmeye çalışır devamli her yaşta
Bilen kişi gerçekten bilen hakkını vererek yapar her işi az bir hata ile yada sıfır hata
Bu biraz karakter kişilik meselesi bence
Deli zipir tutarsiz aksam yatmaz sabah kalkmaz insan vasita üzerinde de aynı karakteri sergiler cok hata ve kaza yapar
Prensipli tertipli düzenli yatmayi kalkmayi bilen insan daha az hata ve kaza yapar
Kılık kiyafet hatta kullandigi aracin dofor mahalli de belli eder insani bir çok yönden hatasiz is yapacak veya yapamayacak
Tabi konu insanin hatalari ama ben biraz fazla hata yapabilcek insanlardan bahsetmeye calistim
 
Uzun zamandır aklıma takılan bir soru var yanıtını tam olarak bulamadım..

Ön dingil koza dişlileri ve aks kırması neden olur.?

Genelde önünde kepçe takılı motorlarda oluyor , aceba yükü alınca tam durmadan ileri - geri yaptığından - sert kullanımdan dolayı mı olur.?
 
Uzun zamandır aklıma takılan bir soru var yanıtını tam olarak bulamadım..

Ön dingil koza dişlileri ve aks kırması neden olur.?

Genelde önünde kepçe takılı motorlarda oluyor , aceba yükü alınca tam durmadan ileri - geri yaptığından - sert kullanımdan dolayı mı olur.?
ön kepçeli traktörle çalışmışlığım hiç yok ama kepçe yüklü iken uzun tutulup ani fren yapılması ön dingile anlık ciddi bir kuvvet uygular.
kepçeli çalışmalarda duruşları soft desem abest olucak vuruntu yapmamak için daha erken başlatıp yavaşlayarak yapmak gerekir.
 
Kaygan zeminde patinajlı kullanmak şanzımana yük bindirmez, mahsuru yoktur.
Örnek olay; batan biçer çekiminde mekanik levyeli motorla sert zeminde ileri-geri vurdurma yapmak şanzımana fazla yük verir, istavroz perçinlerini dağıtanı gördüm.
Ön koza dişlilerinin dağılma sebebi, ön tekerlerin arka tekerlerden bi tık fazla dönmesidir.Traktör hep dönüş yapıyor şeklinde hesap edilir.Derin kurslu( piston boylu ) motorlarda esneklik az olduğu için malzemeye göre biraz fazla yıpranma görülebilir.
Kepçeli motorlar genelde çap/strok ; 1,05 1,1 oranlı piston kullanır veya tam otomatik(full powershift) , kademesiz şanzıman tercih edilir.Motorun esnekliği iyi olursa şanzımana yük vermez.
Yarım debriyaj yerine göre ihtiyaçtır, balatayı biraz fazla aşındırır.Hidrolik kavrama debriyajda da yarım debriyaj kullanılır, mesela balye de ihtiyaç olur.Sırada yarım debriyaj ile giderken, bir süre sonra yağ azaldığı için debriyaj ayırmaz, arada 2 sefer debriyaja tam basıp bırakılarak baskıya yağ doldurulur, ve ihtiyaç varsa yarım debriyajla da gitmeye devam edilir, bunu balye makinesinin ağzını sürekli dolu tutmak için kullanırız.
Şanzıman, hidrolik, direksiyon ve kepçe yağları hepsi ayrı depoları olmalıdır.Şanzımandaki en ufak çapak probleminden hidrolik çalışmaz, şanzımanın yağ eksikliğinden aşınma artar, günümüz sistemlerinde şanzımanı yağlamak için ayrıca yağ pompası mevcuttur.Bazı markalarda kepçe yağları ayrıdır fakat şanzıman hidrolik direksiyon yağları hepsi şanzımandan alıyor.
Hidromotorların yeterli güçte çalışması için debi(akış) 110 lt/dk anca yetiyor.
Badanaj pedalı basılı iken dönüş yapmak,
Radyatörün toz temizliğini yapmak, antifriz bomesini kontrol etmek.
Eski ve yeni parça kullanmak uyumsuzluk yapabilir.
 
Uzun zamandır aklıma takılan bir soru var yanıtını tam olarak bulamadım..

Ön dingil koza dişlileri ve aks kırması neden olur.?

Genelde önünde kepçe takılı motorlarda oluyor , aceba yükü alınca tam durmadan ileri - geri yaptığından - sert kullanımdan dolayı mı olur.?

Dingil kırma kepçede iken sert kullanımdan dolayı olabilir ama koza dişli kırma lastik uyumsuzluğundan olabilir.

Ama şu şekilde de olabilir yükleyici dolu iken arka baya hafifler traktörün ve yükleyicic ağırlığının çoğu öndingilde toplanır, bu şartlar altında sert ileri geri hareketleri... Ağır kütlenin hareket yönünü değiştirmek için gereken kuvvetin çoğu ön tekerleklere geçer buda ön dişlilere büyük yük bindirir evet olabilir...

Şu şekilde önlem alınabilir bu duruma kesinlikle arkada ağırık olmalı. traktörün arkası kalkmadı mı (gereğinden fazla hafiflemedi mi) eğer lastiklerde %100 uyumlu ise arka tekerlekler ile yük 60-40 ve ya 55-45 gibi paylaşılırsa bu soruun önüne geçilir diye düşünüyorum. yavaş ve sakin kullanımda şart tabi...
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt