Ynt: nebraska traktör testleri.. bakın bakalım katalog degerleriyle uyuyormu!!
Burdaki bilgilerle traktörün yakıt sarfiyatı hakkında yorum yapmak yanlış olur. Çünkü yakıt ölçümü yapıldığı sırada traktör hareket dahi etmemektedir. Bu değerler sadece durağan haldeyken kuyruk mili kullanımında motorun yakıt sarfiyatı hakkında bilgi verir. Ki dediğim gibi maksimum güç devrinde yapılan ölçümlerdir. Tarla şartlarında genellikle traktörü maksimum tork devrinde kullandığımız için ve her zaman tam yükleme koşuluna getiremeyeceğimiz için uygulamada çok daha düşük değerler görebiliriz. Ayrıca traktör sadece motordan ibaret olmadığı için bir bütün olarak düşünerek yakıt konusunda şanzımanı ve hidrolikleri de hesaba katmak gerekir, hepsi yakıta doğrudan etki etmektedir.
Tam yükleme denilen şey kesinlikle motoru boğmak değildir. Ölçümün yapıldığı motor devrinde motordan alınabilecek en yüksek gücü almak demektir.
Örneğin verdiğin adresteki Mccormick Cx75, maksimum gücü verdiği 2200 motor devrinde tam yük altında 1 saatte 14,91 lt mazot yakmaktaymış. Aynı traktörü boşta 1 saat boyunca 2200 devirde çalıştırırsan en fazla 4-5 litre falan yakar.
Traktörün o an için tam yükte çalışıp çalışmadığını da şöyle anlayabiliriz. Örneğin pullukla sürüm esnasında motor sabit bir şekilde 1500 d/d ' da çalışabiliyor olsun. Eğer motora gaz verdiğinizde devir yükselebiliyorsa, atıyorum 1900 d/d ' ya kadar çıkabiliyorsa motorunuz 1500d/d ' da iken tam yükte çalışmıyor demektir. Ama 1900 d/d ' da iken tam yükte çalışır hale gelmektedir. Dolayısıyla böyle bir durumda eğer uygun vitesiniz varsa bir üst vitese geçip traktörün 1500 d/d ' da tam yükte çalışmasını sağlayabilir, böylece çalışma zamanınızı düşürebilirsiniz. Vario şanzımanların da yaptığı tam olarak budur, seçtiğiniz devirde motorun tam yükte çalışmasını sağlayarak hem yakıttan, hem de zamandan tasarruf sağlarlar. Motor hep seçtiğiniz devirde çalışmasına karşın (örneğin 1500 d/d), traktörün hızı toprak yapısına göre sürekli olarak değişmektedir. Şanzımanın çevrim oranı otomatik olarak ayarlanarak traktörün hızı değiştirilmekte ve o an için gidilebilecek en yüksek hızda ilerleme sağlanmaktadır.
ceya023 link=topic=25002.msg205433#msg205433 date=1250544000' Alıntı:
[size=10pt]teşekkurler ersan bey.. acıklayıcı olmuş bilgileriniz.. ama bu bilgilerdende traktörün yakıt sarfiyatı konusunda kıyaslama yapabiliriz degil mi..?
bide şu var bu testlerdeki değerden motorun fazla yakması imkansız gibi özellikle maximum tork degeri için yapılan testte bir nevi motoru bogarak devrini düşürüp sabit tutmak..
alttada VARYING POWER AND FUEL CONSUMPTION yani güç ve yakıt tükedim degerlerinin degiştirimesine ait degerler var... bayagı yakıt tuketimi hakkında degerler veriyor ve aynı zamanda bu degerlere ve devirlere bakarak traktörun en az nasıl yakacagı konusundada ip ucları veriyor..
[/size]