nedir vario sanzıman

: nedir vario sanzıman

[size=12pt]ARKADAŞLAR LİNKE TIKLAMAK YERİNE BURAYA KONUYU YAPIŞTIRMAYI UYGUN GÖRDÜM[/size]

ÇOK DEĞERLİ FERRUH USTAMIZIN BU GÜZEL VE TAKTİRE LAYIK PAYLAŞIMI İÇİN YÜREKTEN TEŞEKKÜR EDİYORUM

TÜM YAZI FERRUH USTAMIZA AİTTİR BİR KEZ DAHA HATIRLATILIR


ARKADAŞLAR:
Sizlere BURADA VARİO ŞANZIMAN ' IN Öneminden bahsetmek istiyorum...VARİO sürekli değişken ...kademesiz...stepless...anlamıda bir terimdir...diğer ifade ile CVT.(CONTINIU VARIABLE TRANSMISION)ADIYLA ADLANDIRILIR....
YANİ SIFIRDAN SONSUZA DEK HIZ SEÇENEĞİ SUNAN BİR ŞANZIMAN DEMEKTİR...
ANA MANTIĞI MAKİNANIN HER TÜRLÜ YÜK ALTIDA HIZ DEĞİŞTİREBİLME YETENEĞİDİR..BU ANCAK VARIO ŞANZIMANLA MÜMKÜNDÜR. BUNUN ANLAMI ŞUDUR:YÜK ALTINDAKİ BİR MAKİNANIN SIFIRDAN YÜKSEK HIZLARA KADAR ULAŞABİLMESİ İÇİN HİÇ MOTOR VE TRANSMİSYONUN BİRİBİRİNDEN AYRILMAKSIZIN HIZ DEĞİŞTİRMESİ DEMEKTİR..YANİ DEBRİYAJ DEDİĞİMİZ MOTORLA TRANSMİSYON ÜNİTESİNİN BİRİ BİRİNDEN AYRILMAKSIZIN HIZI ARTIRIP AZALTMAKTIR..BUDA ANCAK CVT DENİLEN ŞANZIMANLA HAİZ MAKİNALARDA MÜMKÜNDÜR. AKSİ HALDE NE OLURSA OLSUN BİR MAKİMADA BİR VİTES HIZININ BİR İKİ ÜÇ VEYA DÖRDÜNCÜ KADEMESİNİ KULLANSANIZ DAHİ BEŞİNCİ KADEMEDE MUHAKKAK DEBRİYAJ KULLANMAK ZORUNDA KALIRSINIZ...OYSA CVT DENİLEN ŞANZIMAN YAPISINDA BU İŞ KESİNLİKLE DEBRİYAJ KULLANMAKSIZIN SON HIZA KADAR GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR..BİLİNEN CVT ŞANZIMANLARDA POWER,SHUTLE GROUP GİBİ BİR TAKIM MEKANİK PARÇALAR YER DEĞİŞTİRMEKTE VEYA BİR TAKIM SELONOİD VALFLER BASIÇLI YAĞI FARKLI DİŞLİLERE GÖNDERMEK SURETİYLE HIZ DEĞİŞİKLİĞİ YARATMAKTADIRLAR...
BÜTÜN BU SİSTEMLERDE ZAMAN İÇİNDE DEĞİŞMESİ GEREKEN VEYA BAKIMI GEREKTİREN BİRTAKIM DİŞLİ.ORING.SENKRONENJ VEYA VALF GİBİ UNSURLAR OLMAK ZORUNDADIR.BUNUN DAHA FARKLI BİR ŞEKLİ YOKTUR....
ANCAK VARIO(FENDT ' İN PATENTLİ ÜRÜNÜDÜR)BUNLARDAN FARKLI BİR YAPIYA SAHİP TEK TRANSMİSYON ŞEKLİDİR...
BU SİSTEMDE AŞINAN.ESKİYEN DEĞİŞTİRMEYE GEREK DUYULAN VEYA ZAMANLA ONARIM GEREKTİREN BİR PARÇA İHTİVA ETMEZZ..
ÇOK UZUN YILLARDAN BERİ (1996 YILINDAN BERİ) KULLANILMAKTA OLAN TRANSMİSYON ÜNÜTELERİNDE DAHİ BUĞÜNE DEK HİÇBİR SORUNLA KARŞILAŞILMAMIŞ,BİR ARIZAYA RASLANMAMIŞTIR...KAYNAK(FENDT İSTATİSTİK KAYNAKLARI)
2007 YILINDA ŞUBAT AYINDA 50.000.NCİ VARIO ŞANZIMAN TRAKTÖRE(312 DENK GELMİŞ)MONTE EDİLMİŞ VE HALEN KULLANILMAYA DEVAM ETMEKTEDİR....ANA MANTIĞI BİR POMPA VE BİR HİDROMOTORDAN HAİZ BU TRANSMİSYONUN BÜTÜN MANTIĞI AYNI BASINÇTAKİ YAĞIN DEBİSİNİN DEĞİŞİMİDİR..(BİRAZ TEKNİK OLDU)SORUNSUZ BİR MOTORLA BÖYLE BİR TRANSMİSYONUN(ŞANZIMAN ' IN)BİRLEŞMESİ HER TÜRLÜ KULLANIMA UYGUN MÜKEMMEL BİR TRAKÖRÜN YARATILMASINDA ÇOK ÖNEMLİ BİR YENİLİK OLMUŞTUR.ŞU ANDA DÜNYADA BU UYGULAMANIN ÖNCÜSÜ OLARAK FENDT TRAKTÖRLERİ TESCİLLİ ÜRETİCİ KONUMUNDA TEK İMALATÇI FİRMADIR...
SEVGİLERİMLE........
BİR AYRINTIYI ATLADIM İLAVE ETMEK İSTERİM:
VARIO VEYA CVT OLARAK ADLANDIRILAN ŞANZIMANLARIN BİR ÖZELLİĞİ DAHA VARDIR...TRAKTÖR ' ÜN MOTOR DEVRİ MAKSİMUMA ÇIKARILMADAN TRAKTÖR MAKSİMUM HIZA ULAŞIR.. YANİ 1570 MOTOR DEVRİNDE 50 KM VEYA 1740 MOTOR DEVRİNDE 54 KM GİBİ BUDA TAŞIMACILIK YAPAN ÇİFTÇİ İÇİN BÜYÜK BİR YAKIT TASARRUFUDUR BİLGİLERİNİZEE...
 
: nedir vario sanzıman

kara42 link=topic=2058.msg19905#msg19905 date=1206533331' Alıntı:
Merak ettim doğrusu devirle mi alakalı yoksa tork üretmesiyle mi?

SEVGİLİ ARKADAŞIM:

SORUN ÇOK YERİNDE BİR SORU...İLGİN İÇİN TEŞEKKÜRLER..VARİO TRANSMİSYONLA SÜREKLİ DEĞİŞKEN ŞANZIMANLAR ARASINDAKİ FARKLARI TEKNİK KONULAR BÖLÜMÜNE YAZACAĞIM..ANCAK BASİTÇE CEVAP OLARAK DEVİRLE DİYECEĞİM,ÇÜNKİ TORK KONVERTERLERİ GENELLİKLE AĞIR İŞ MAKİNALARINDA KULLANILIR,PAHALI VE ÇOK PARÇALI SİSTEMLERDİR..OYSA VARİO (VARYATÖR DEN GELİR)DEVİR DEĞİŞTİREN DEMEKTİR.GİRİŞ VE ÇIKIŞ GÜÇLERİ ARASINDA DEĞİŞİKLİK YOKTUR.DEVİR DEĞİŞTİRİR.TORK CONVERTERLERDE GÜÇ DEĞİŞİR..EN KISA ZAMANDA YAZIMI HAZIRLIYACAĞIM..SELAMLAR...
 
: nedir vario sanzıman

teşekkürler böyle birini bulup ta bir soru daha sormak isterim peki bu fendtin ön gövde iki ayrı döküm gövde olması nedendir diğer traktörlerde göremedim de?
 
: : nedir vario sanzıman

kara42 link=topic=2058.msg20288#msg20288 date=1206610604' Alıntı:
teşekkürler böyle birini bulup ta bir soru daha sormak isterim peki bu fendtin ön gövde iki ayrı döküm gövde olması nedendir diğer traktörlerde göremedim de?

sayın arkadaşım :

ön gövde (şasi) nin iki parça olmasının sebebi ön süspansiyon sistemi gereğidir..400 serisi ve üzeri traktörlerin standart yapısında ön süspansiyon,yani bir nevi amortisör gibi esneme kabiliyeti var..bu mantık traktörü daha ekonomik kılmak için düşünülmüş,dört ana başlıkta toplanacak faydası vardır..

1- traktörün ön dilgili toprakla teması kesilmediğinden patinaja düşmezz..dolayısı ile hızı azalmaz..bu işlenen alanda daha hızlı iş üretebilme
yeteneği demektir..aynı alanda daha hızlı çalışırsanız,işi yapacağınız süre kısalır.. bu işin şekline göre % 8-10 zaman tasarrufudur..

2-patinaj olmadığı için % olarak işin şekline göre 5-8 arasında lastik tasarrufudur..

3- zamandan tasarruf direk olarak yakıttan tasarruftur buda yapılan işe göre % 8-10 arasıdır...

4- bütün bu etkenlerle beraber uzun çalışma sürelerinde operatör ' ün (şöför ' ün) daha az yorularak daha fazla iş üretmesi demektir ...


olay teknik bölüme taşınırsa iyi olur kanısındayım..selamlarr




 

: nedir vario sanzıman

USTAM eline emeğine sağlık müsade edersen şunuda ilave etmek isterim

Stabilize yollarda hızlı giderken ön amortisör sistemi yoldaki kusur ve oluşacak zıplamaları ve gereksiz şasiye vuruntuları en aza indirip abzorbe eder böylece bunun yerine güvenli bir sürüş ve konfor gelir diye düşünüyorum

SAYGILARIMLA
 
: : nedir vario sanzıman

insomnia link=topic=2058.msg20585#msg20585 date=1206646019' Alıntı:
USTAM eline emeğine sağlık müsade edersen şunuda ilave etmek isterim

Stabilize yollarda hızlı giderken ön amortisör sistemi yoldaki kusur ve oluşacak zıplamaları ve gereksiz şasiye vuruntuları en aza indirip abzorbe eder böylece bunun yerine güvenli bir sürüş ve konfor gelir diye düşünüyorum

SAYGILARIMLA

AYNEN BAKIN RESİM OLARAK AÇILIMI....











 
: nedir vario sanzıman

RESİMLER zaten olayı bir kez daha anlatmış

Yapılamaz denildi – 900 Vario ile imkansız başarıldı
Günümüzde tarım sektöründe mal taşınması ve pazarlama gittikçe daha da önem kazanmıştır. Fendt’in bu duruma karşı önerisi :
60 km/s hıza çıkabilen, en ağır çalışma koşullarında etkili bir traktör.

• Takılabilen en büyük ebatlı lastiklerle de 60 km/s azami sürat
• 50 km/s hıza kıyasla %20 daha fazla taşıma performansı
• 5,7 ton faydalı yük
• Hydropneumatik süspansiyon sistemi, 300mm süspansiyon hareket miktarı
• Seviye ayarlanabilir, kilitlenebilir tam otomatik ön aks süspansiyonu
• Daha fazla konfor ve sürüş güvenliği için FSC: Hıza bağlı olarak değişen
Fendt-Stability-Control (Fendt Denge Kontrolü)
• Düz yönde daha iyi bir sürüş için Reaction-Yönlendirme Sistemi
• En ağır yükleri taşırken en güvenli yavaşlama için FBS2: Fendt çift diskli-dört teker fren sistemi
 

: nedir vario sanzıman

POYRAZLI SALİH link=topic=2058.msg21335#msg21335 date=1206792157' Alıntı:
MERAK ETME BEN KARIŞMAM BUNDAN SONRA [/size]
gerçekten bu durum artık can sıkıcı bir hal almaya başladı
salih sende diğer arkadaşlar gibi bu sitenin bir üyesisin hiçbir şekilde kendin istediğin ve kurallara uyduğun sürece bu sitede istediğin yorumu yapabileceğini sende çok iyi biliyorsun bu acıtasyonlara gerek yok bence
ha yorum yapmak istemezsen veya siteye girmek istemezsen o kendi bileceğin iştir kimsenin karışmaya hakkı yok
ayrıca hiçbir üye kimseye karşı tavır almamalı,ceza vermeye çalışmamalıdır
Yönetim haricinde sitede kimse kimseyi cezalandırma hakkına sahip değildir,kurallara uyulduğu sürece kimse boştan yere ceza almaz.
Bu konunun fazla uzamamsı dileğiyle,işler tam tıkırında giderken,herkes için söylüyorum kimse ortamı germeye çalışmasın.
 

Benzer Konular