New Holland 72-86 ve 82-86 hakkında söylenenler


Arkadaşlar bu traktörü Çorum ve ilçelerinde kullanan çiftçilerle yaptığım kısa sohbetlerde, gariptir' hararet' sorunundan bahsettiler. Traktörün biraz kütleli olduğunu biliyorum ancak bu markada hararet bana pek mantıklı gelmedi. Rodaj sonrası subap ayarı hatalı yapılmış ya da hiç yapılmamış olabilir belki ama sizce de enteresan bir durum değil mi? Bu traktörü kullanan arkadaşlardan ricam bizi aydınlatın, varsa motor bilgilerini içeren broşürlerini ekleyin lütfen.
 

Resimler ve ekler

  • 72-86 yan.jpg
    72-86 yan.jpg
    57.9 KB · Görüntüleme: 210
  • 72-86 ön.jpg
    72-86 ön.jpg
    58.5 KB · Görüntüleme: 171
Arkadaşlar bu traktörü Çorum ve ilçelerinde kullanan çiftçilerle yaptığım kısa sohbetlerde, gariptir' hararet' sorunundan bahsettiler. Traktörün biraz kütleli olduğunu biliyorum ancak bu markada hararet bana pek mantıklı gelmedi. Rodaj sonrası subap ayarı hatalı yapılmış ya da hiç yapılmamış olabilir belki ama sizce de enteresan bir durum değil mi? Bu traktörü kullanan arkadaşlardan ricam bizi aydınlatın, varsa motor bilgilerini içeren broşürlerini ekleyin lütfen.
Traktörün hareket yapmasını etkileyen, en önemli olay plakanın tamda soğutma radyotörünün önüne monte edip,soğuk havanın radyatöre ,çarpmasını,gelmesini direkt etkileyerek.Traktörün hararet yapmasını sağlaması.
Plakanızi katiyen radyatörün önüne monte etmeyiniz.

SM-J330F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Benimde dikkatimi ceken traktordur ama cok nadir bi model.Antifiz 2 yilda bir degisirse sogutma kanallari hep temiz olur ayrica radyoturunde ot çöp tikali olmamasi lazim termostata bakmali calisyormu die yoksa fiatin hareret olayi kolay kolay olmaz ben yaptiramadim yani ha sen tutup 72 hp ye 100 luk is yuklersen onuda denemedim
 
Traktörün hareket yapmasını etkileyen, en önemli olay plakanın tamda soğutma radyotörünün önüne monte edip,soğuk havanın radyatöre ,çarpmasını,gelmesini direkt etkileyerek.Traktörün hararet yapmasını sağlaması.
Plakanızi katiyen radyatörün önüne monte etmeyiniz.

SM-J330F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Fotoğraf internetten alıntıdır. Tanıtma amaçlıdır. Bahsettiğim şikayetleri neredeyse konuştuğum tüm kullanıcılardan duydum.Hele bir kullanıcı vardı Palabıyık köyünde adam traktöre çamurlu ayakkabıyla bile binmiyordu o derece. Traktörlerine gözleri gibi bakan çiftçilerdi. Ben bir bu traktörü bir de Nh4030 u beğeniyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aygün 10
NH 60 86, 44 kw,
NH 72 86, 51 kw,
NH 82 86, 59 kw motor güçleri bulunuyor.
Hararet antifriz kullanılmadıysa, kışın su doldurup boşaltmaktan su kanalları ve radyatör pas yapabiliyor.
NH 60 86 yı İznikte zeytinliğe giderken sürmüştüm. Keçi gibi bir şeydi.
Yunanistan' da 82-86 lar kullanılıyor. Türkiye' ye geldi mi bilmiyorum. Çorum'da 72-86 lara turbo takıyorlardı.
 
Traktörün hareket yapmasını etkileyen, en önemli olay plakanın tamda soğutma radyatörünün önüne monte edip,soğuk havanın radyatöre ,çarpmasını,gelmesini direkt etkileyerek.Traktörün hararet yapmasını sağlaması.
Plakanızı katiyen radyatörün önüne monte etmeyiniz.

Plakanın traktör önüne monte edilmesinde sakınca yoktur, hatta eski Steyr 768 modellerinde plakalık yeri vardır ve panjurdan 3 cm gibi aralıklıdır, sonuçta traktörde trafikte hareket eden bir araçtır.Ön panjur bükümlüdür, hava alma yüzeyi iki katına çıkıyor.
Hararetin sebepleri; ön panjura gelen ot ve tozun atılamamasıdır, çözüm basit, soğutma bölümü büyük dizayn edilecek ve ters elektrikli fan takılabilir.
Radyatördeki toz birikintileri, yıkama esnasında çamura dönüşüyor ve gözleri tıkıyor, geniş gözlü radyatör gerekiyor ve radyatör ebatları büyük olmalıdır.Radyatör hava ile temizlenmelidir.Petekler arası boşluk yeterli olmalıdır.
Hava alma filtresi egzoz borusu tarzında dışarıda konumlandırılabilir, derin su geçişlerinde motorun su çekme riski azalır, yoğun yağmurlu havada su alma durumu olmaz.Hava filtresi de dışarıya konumlanabilir,
Klima radyatörü, kabinin üstüne konumlanabilir.
İntercooler, su soğutmalı kullanılabilir varsa EGR de su soğutmalı kullanılabilir.
Motor hava soğutmalı olarak dizayn edilebilir, hava soğutmalı motorda hararet yönünden hiç sıkıntı yaşamadık.
En az malzemeyle nasıl dizayn yaparız, derdinden dolayı bunları yaşıyoruz.Su soğutmalı motorda, soğutma kısmında radyatör,motor ve şanzıman yağ soğutucu olmuş olur.
Antifriz kullanımına özen gösterilirse, pas sorunu olmuyor.
 
Plakanın traktör önüne monte edilmesinde sakınca yoktur, hatta eski Steyr 768 modellerinde plakalık yeri vardır ve panjurdan 3 cm gibi aralıklıdır, sonuçta traktörde trafikte hareket eden bir araçtır.Ön panjur bükümlüdür, hava alma yüzeyi iki katına çıkıyor.
Hararetin sebepleri; ön panjura gelen ot ve tozun atılamamasıdır, çözüm basit, soğutma bölümü büyük dizayn edilecek ve ters elektrikli fan takılabilir.
Radyatördeki toz birikintileri, yıkama esnasında çamura dönüşüyor ve gözleri tıkıyor, geniş gözlü radyatör gerekiyor ve radyatör ebatları büyük olmalıdır.Radyatör hava ile temizlenmelidir.Petekler arası boşluk yeterli olmalıdır.
Hava alma filtresi egzoz borusu tarzında dışarıda konumlandırılabilir, derin su geçişlerinde motorun su çekme riski azalır, yoğun yağmurlu havada su alma durumu olmaz.Hava filtresi de dışarıya konumlanabilir,
Klima radyatörü, kabinin üstüne konumlanabilir.
İntercooler, su soğutmalı kullanılabilir varsa EGR de su soğutmalı kullanılabilir.
Motor hava soğutmalı olarak dizayn edilebilir, hava soğutmalı motorda hararet yönünden hiç sıkıntı yaşamadık.
En az malzemeyle nasıl dizayn yaparız, derdinden dolayı bunları yaşıyoruz.Su soğutmalı motorda, soğutma kısmında radyatör,motor ve şanzıman yağ soğutucu olmuş olur.
Antifriz kullanımına özen gösterilirse, pas sorunu olmuyor.
Hocam bizim 285 in radyatör önünde akü var hareret yapar mı
 
Hocam bizim 285 in radyatör önünde akü var hareret yapar mı
Aküyü yan tarafa alanlar, daha çok akü suyunun sallantıdan dökülüp metal aksamı bozmasından rahatsız olurlar, asit her tarafı eritiyor malum.MF 285 35 C üstü sıcakta aşırı sıkıştırılırsa, mesela saman bağlamada hararet meyli olabiliyor, termostat sökülür veya düşük olanı takılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: CELAL KARABULUT

Aküyü yan tarafa alanlar, daha çok akü suyunun sallantıdan dökülüp metal aksamı bozmasından rahatsız olurlar, asit her tarafı eritiyor malum.MF 285 35 C üstü sıcakta aşırı sıkıştırılırsa, mesela saman bağlamada hararet meyli olabiliyor, termostat sökülür veya düşük olanı takılıyor.
Jel aküler var ama denizcilikte tercih ediliyor genelde. Fiyatları da biraz pahalıydı Tuzla 'da en son baktığımda.
 
Arkadaşlar bu traktörü Çorum ve ilçelerinde kullanan çiftçilerle yaptığım kısa sohbetlerde, gariptir' hararet' sorunundan bahsettiler. Traktörün biraz kütleli olduğunu biliyorum ancak bu markada hararet bana pek mantıklı gelmedi. Rodaj sonrası subap ayarı hatalı yapılmış ya da hiç yapılmamış olabilir belki ama sizce de enteresan bir durum değil mi? Bu traktörü kullanan arkadaşlardan ricam bizi aydınlatın, varsa motor bilgilerini içeren broşürlerini ekleyin lütfen.
Corumda zamaninda alanlar oldu hatta cogu sifir almisti Elvan Celebide Tuzcuda da vardi ama hararet sorunu olmasina sasirdim
 
Plakanın traktör önüne monte edilmesinde sakınca yoktur, hatta eski Steyr 768 modellerinde plakalık yeri vardır ve panjurdan 3 cm gibi aralıklıdır, sonuçta traktörde trafikte hareket eden bir araçtır.Ön panjur bükümlüdür, hava alma yüzeyi iki katına çıkıyor.
Hararetin sebepleri; ön panjura gelen ot ve tozun atılamamasıdır, çözüm basit, soğutma bölümü büyük dizayn edilecek ve ters elektrikli fan takılabilir.
Radyatördeki toz birikintileri, yıkama esnasında çamura dönüşüyor ve gözleri tıkıyor, geniş gözlü radyatör gerekiyor ve radyatör ebatları büyük olmalıdır.Radyatör hava ile temizlenmelidir.Petekler arası boşluk yeterli olmalıdır.
Hava alma filtresi egzoz borusu tarzında dışarıda konumlandırılabilir, derin su geçişlerinde motorun su çekme riski azalır, yoğun yağmurlu havada su alma durumu olmaz.Hava filtresi de dışarıya konumlanabilir,
Klima radyatörü, kabinin üstüne konumlanabilir.
İntercooler, su soğutmalı kullanılabilir varsa EGR de su soğutmalı kullanılabilir.
Motor hava soğutmalı olarak dizayn edilebilir, hava soğutmalı motorda hararet yönünden hiç sıkıntı yaşamadık.
En az malzemeyle nasıl dizayn yaparız, derdinden dolayı bunları yaşıyoruz.Su soğutmalı motorda, soğutma kısmında radyatör,motor ve şanzıman yağ soğutucu olmuş olur.
Antifriz kullanımına özen gösterilirse, pas sorunu olmuyor.
54c kullanımında; plakanin bizde etkisi oldu.Hava girmez değil,havanin direkt radyatöre çarpması soğutmada fark yaratıyor.
Ayrica radyatöre normal su değil saf yada yağmur suyu konulmali.Yeni traktörlerde OAT antifiriz var zaten.
 
antifiriz şart bunun dışında %100 güç kullanılan işlerde sıkıntı yapabilir şuan için bendeki tt65i hareret yaptırmak imkansız gibi bişey temmuzda 45-50 derecede çalışma yapıyorum diskaro pulluk su çekme yarıyı geçmedi ama ucu ucucuna çektiği viteste kullanmadım motor çalışırken en fazla 300 devir kaybedecek şekilde zorlarım şu çekerken 750 yemez ise 540 ile çekerim boştakinden aşırı devir kaybedecek şekilde zorlanırsa hararet yapabilir 500-600 devir gibi
 

Benzer Konular