Ynt: new holland 95-66 s 4x4 mü yoksa mf 398 4x4 mü???
şimdi ikisini de kullanan birisi olarak sana şunu söyleyeyim. Motoru ne tarz işlerde kullanacaksın? Hangi ürünleri ekiyorsun? Çeltik işinde eğer lazer çekeceksen 95-66 yı öneririm. Nedeni ise motorun ağır oluşundan dolayı yere tutunması daha iyi ve çekişi daha sağlam. 4 silindirli ve 95 bg lik motora sahip. TD 95 lerle kıyaslama. TD 95 yanında halt eder o kadar da söylüyorum. Bayırda bayılıyor demişsin. Bazı motorlara gereğinden fazla büyük lastik takılıyor yani balon lastik. Neymiş efendim motor gösterişli oluyormuş. Onun gösterişi yükte çekide pullukta belli olur. Öyle yolda belli olmaZ. Eğer yük varsa ve lastikler balonsa kullanan kişi de motorun acemisiyse motoru bayıltır. Ki bu motor isterse 200 bg lik olsun. 95-66 da 3 takviye seçeneği var. Sen bayırı seriyle çıkmaya kalkarsan bayılır. Takviye ye tak çifçekerle çok rahat çıkarsın. Hiç bir yerde de kalmazsın. Fakat arkanda 10-15 ton yük varken bayıra seri 4 ile sardırıp çıkmak istersen kusura bakma ama kara dumanda atar bayılırda. Pulluk ta ise 95-66 ya yapacağın işe göre pulluk takacaksın. Eğer yerini yazın kurakta sürmek istiyorsan ve tarlanı derin sürmek istiyorsan toprak yapına göre en az 4lü 16 numara dan başlayarak 4lü 20 numaraya kadar pulluk takabilirsin. Yine söylüyorum TAKVİYESİZ iş yapılmayacak. Gelelim kaz ayağına veya başka deyişle çizellere 11 li çizel gündendi yeri hazırlamak için kullanılabilir. Ama anıza çizel çekeceksen ve iyi bir iş yapmayı istiyorsan 7 li çizel takacaksın. Goble-Kobra çekmek istiyorsan en aşağı 22 li 60 cm lik taslarla TAM ÇAPRAZ vererek ve LASTİKLERİ havada tutarak işini yapabilirsin. Lastik seçimine gelirsek motorun gücüne göre ince lastik tavsiye ederim ENİ 40 cm normal gelebilir. Her işte de kullanabilrsin.
Gelelim 398 4x4 fergusona her ne kadar ben 4x4 üm desede pedala basmadığın zaman kaçırıyor. Çapraza alabiliyor kendini. Pedala bastığın zaman kaçırmıyor. Motorunu koruyan makinadır. Motor bi yükü çekemediği zaman yüksek viteste ise biraz gaz yer sonra stop eder. İster balon lastik olsun isterse ince lastik olsun fark etmez ikisinde de aynıdır. 398 kullanacam diyorsan ekstra öne ve arkaya ağırlık takacaksın. Lastiklere su doldurmak tehlikeli. 398 diğer fergusonlara göre biraz farklıdır. Massey içinde bir ekoldür. 398 de çekişli motordur fakat biraz dilinden anlamak gerek. Yolda giderken seri bi şekilde gidebilirsin. Fakat asfalt dışında bi yük çekerken takviye kullanmalısın. Ve yüksek devirde kullanmalısın. Ki bayılmasın. İnce tekerli olduğu zaman tarlada, toprak yolda yük çekerken patinaja başladımı kopay köpekler gibi hemen toprağı eşeler. Çeltikte lazer çeken 398 pek göremedim. Arka kısmı hafif olduğu için fazla patinaj yapar ve lastik yer. Ama pullukta, çizelde, goble de çok güzel bi makinadır, ağırlıkları fazla olunca

. Çeltik tarlasından 15 ton çeltiği çıkarttığını biliyorum. Yanında da tl 100 vardı. O çıkaramamıştı. 398 in öne bağlanan şaftı açıktadır. Motorla hızlı giderken boşa atarsın sonra o şaft yerinden bi çıkarsa Allah korusun gidersin. Bizim burada bi genç bu yüzden vefat etti. Bu durumu önlemek amacıyla o şaftı koruma altına alacaksın. Bu iki motoru da bu şartlar altında deneme fırsatım oldu. İki traktörde çok güzel benim için. 398 i İngiliz Tayına benzetebiliriz. 95-66 yı ise bi boğaya benzetebiliriz

Buraya yazdığıklarımdan yola çıkarak hangisi sana uygunsa onu al derim. Şunu da söyleyeyim 95-66 yı çok zorlarsan arka dişlileri dağıtabilir. Bakımını tam yapmazsan elektrik tesisatında arıza verebilir. Ki bu çok tehlikeli çünkü elektrik tesisatı mazot deposuna çok yakın. 398 de ise ağırlıkları fazla değilse arkasını koruduğu için patinaja gider ve dağıtma pek yapmaz. Ama ağırlıkları sağlam bi şekilde takılıysa yani fazlaysa oda dağıtabilir.