New Holland Common-Rail Motorlara Geçiyor


New Holland, Nisan ayından itibaren 51'den 75 beygir gücüne kadar tüm traktörlerinde Common-Rail motor kullanacağını duyurdu. Bu değişikliğin traktör satışlarına, fiyatlarına, bakım masraflarına ve çevreye etkisi nasıl olur sizce?
 

Resimler ve ekler

  • FB_IMG_1609620132574.jpg
    FB_IMG_1609620132574.jpg
    86.5 KB · Görüntüleme: 65
Euro 4 emisyon standartlarına 2021 yılında tüm markalar geçecek Nisan'da 75 beygire kadar temmuzda 75 beygir üstü diye duymuştum bu yüzden Kasım ayında bütçeyi zorlayıp traktoru degistirdik motor farkı olara 4000-6000 Euro karşılığı olarak TL sadece fark olacak birde aylık %3 ila % 5 zamları hesaplarsak 2021 yılının ikinci yarısından sonra traktör almak bizler için imkansıza doğru gidecek gibi zaten yaklaşık 2 yıldır Euro 4 emisyonu erteliyorlar bu yıl pandemi sebebiyle bı karar alıp ertelenmez ise uygulamada olacak
 
Bu tarafını hiç düşünmemiştim çok haklısın üstad yazılım konusu çok açılır Hoca ya çok iş düşecek.
3 pistonsa almayın deyip geçsek olmaz mı.
Kioti RX 7320 Eco CRDi , 4 piston 2,5 lt motor hacmi, 73 hp, 200 n.m. tork çevremizde kullanılıyor.
1500 rpm max tork , 2600 rpm max güç verileri var, uzak doğu motor grafikleri genelde böyle , Mıtsubishi,Kubota,Kioti,Yanmar.
Kuyruk mili 540, 2300 rpm ve 540E , 1700 rpm devirde kullanılıyor.Motor karakteristiğine göre devir konumlamaları doğru devirdedir.
Durduğu yerde 540E ile 3 m^3 yem karma makinesi çeviriyor, mazotun kokusu yetiyor. :D
Traktör hareket halindeyken gara duman atıyor, makineyi zor çeviriyor.
Forumda konusu vardı, bu traktörden alan abimiz 2 000 000 TL zarar ettim, demişti.
5 9" pulluğu kurakta verimli çekemiyor, 3 9" pulluğu 50 hp traktör gibi çekebiliyor.
Motor gücü verileri yeterli olunca yazılım çokta gerekli olmayabilir.
Explorer serinin motor grafiklerine benzer grafikler olur, tahminim böyle , çok methettik çünkü. :)
Bu seri tahminim Ford , 1300 rpm max tork , 2100 rpm max güç noktası varken 1300-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı şeklinde motor haritası gelebilir, Köhler motorda aynı karakteristikte , tork artış yüzdeleri (tork yedekleri) farklı olabilir.
NH T5 Utility seri ile 75-115 hp , 3,4 lt , %35 tork yedekli seriyi piyasaya sunması iyi olurdu.
 
Merhaba, arkadaşlar siz konuyu yanlış anladınız, sanırım. Emisyon kanunu yeni üretim motorlar için olacak. Plaka çıkartılan araçlar için en fazla model yılındaki emisyon değerlerine göre; egzoz muayenesi olur. Almanya’da bırakın üretimi, bazı şehirlere Euro6 emisyon değerlerini taşımayan araçların girişi dahi yasak. Bu kanun çıkar ve tam anlamıyla uygulanırsa, en fazla şöyle bir sorun çıkabilir; Euro5 veya Tier4B emisyon değerlerinde ithal traktörü olupta, Adblue sistemini iptal ettirenler muayeneden geçemezler. Bu sistem traktör sahibi olan arkadaşlar iptal işlemini yaptırırken, geri Adblue sistem yazılımını yükleme garantisi alarak yaptırmalarını öneririm.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt