Newholland

İkisi arasında seçim yapacaksan kesinlikle TR5. Donanım olarak çok çok üzerinde T5'in. T5'e göre artışı fazla eksisi fiyatı. Tr5 i iki yıldır kullanıyorum. T5 i de detaylı inceleme fırsatım oldu. T5, TD'nin ambalaj değiştirmiş hali olmuş.
Tr5 110 mı sağlamlığı nasıl.birde gücü beygirine göre göstermiyor diyorlar
 
Tr5 110 mı sağlamlığı nasıl.birde gücü beygirine göre göstermiyor diyorlar
TR5 İle T5 arasında kıyaslarsan kesin TR5 derim. TR5 nasıl dersen o ayrı bir mevzu olur. Ben sana madde madde özet geçeyim.
1. Tarlada gücü yeterli. 5x12 pulluk ile 9 km/h hız ile zorlanmadan söker atar.
2. Yakıt kısmında cimri değil. Yakar. Tarlada yakıtın karşılığını alırsın ama düz yolda cüzdanı mahveder.
3. havalı koltuğu da olsa çok rahatsız. Ucuz bir şey değil ki değiştiresin.
4. Arkada kocaman hidrolik pistonlar var ama 9'lu çizelin merdanesi çamur doladığında kaldırmamaya başlar.
5. Kabin, motor sesini içeri alır. Aşırı rahatsız etmez ama telefon ile çok rahat şekilde komuşamazsın.
6. Vitesini çok başarılı. Pulluk çekerken bile dokunduğunda geçişi hissetmeden değiştirir. Vites aralıkları oldukça başarılı.
7. Heybetlidir. Dışarıdan 140 beygir büyüklüğünde traktör zannedersin.
8. Ağırlık dağılımı iyidir. Önü nadir kalkar. Patiye düştüğünü çok bilmem.
9. Çoğu ayar elektronik ve hassastır.
Özetlemek gerekirse en iyi yerli traktör newholland. Bunun da en iyisi tr5 ve tr6 serileridir. Peki yerli traktör mü ithal mi? Sorusunun cevabı da kesinlikle ithal ama kredilerden dolayı yerliyi tercih ediyoruz.
 
Motor yerli , şanzıman ağır hizmet tipi oluyor.
T5.115 EC (32*32) modelin sadice motoru yerli şekle çevrilmiş olanıdır.
Pulluk ve dik rotovatör işlerinde, ağır işlemlerde, 3.4 lt lik motorun performansı beğenilmediğinden
T5 serisi 4,5 lt motora geçmiştir.
5 sınıfında seçenekler çoğaltılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: keltaşlı
TR5.115 EC ile T5.115 EC ikisi de aynı nitelikte ağır hizmet tipi şanzımanı olan traktörlerdir.
Bu seriyi 2015 yılından beridir , (since 2015) , takip ediyoruz.
Case Farmall 115 U Pro modele niyetlenmiştik.
2015 Temmuz ayında 140 000 TL ye fuar traktörünü veriyorlardı, nasip değilmiş.
2018 yılında ;
Ankara tarım fuarında ,
T5.115 Hi LO , 216 000 TL fiyatlardaydı , T5.115 EC (115U modelle aynı olanı) 246 000 TL fiyatlardaydı.
İlk çıkan TR5.110 EC , 270 000 TL fiyatla alınmıştı.
Case Farmall 115 C model ile TR5 110 EC , eder olarak gözümüzde eşit basar.
Fabrikanın mühendisi 115C modele 19*6 şanzıman koymayı sormuştu.
24*24 şanzıman istemiştik, çoğu kişiye de yeterli olacağını düşünmüştük.
Rampa arazide T5.115 Hi Lo ile 80 diş tırmık kullanırken, stok motoru kullanırken ,
yol 1. vites kaplumbağa ile tavşan vites arası biraz açık devir var gibi oluyor.
Motora yazılım yapılınca traktör kendine geliyor.
3. bölücü, powershift vites olsa sanki traktör daha başka olacak.
Arka jantlardaki ağırlıkların bir çiftini çıkardık , iki çift var ,önden 4 adet ağırlık söktük.
Traktör kısa olduğundan biraz sekme eğilimi oluyor.
10 tonluk katı gübre dağıtma römorku 5,5 ton geliyor.
Düz tarlalarda iyi de rampa yerlere gitmek sıkıntılı olabiliyor.
Römork çizi içinden geçse römorkun oku traktörün arka kısmını yerden kesebiliyor.
Totalde 15 ton yükle her yerden dönecek traktör değildir.
5 tonluk katı gübre dağıtma römorku kullanabilir.
Kara toprak tarlada 2,5 m iş genişliğinde dik rotovatör kullanabilir,
3 metre dik rotovatörü kumsal yerde kullanabilir ama yolda taşıması sorun olabilir.
Ekipman genişliğinin 3 metreyi geçmemesi önerilir.
 
TR5.115 EC ile T5.115 EC ikisi de aynı nitelikte ağır hizmet tipi şanzımanı olan traktörlerdir.
Bu seriyi 2015 yılından beridir , (since 2015) , takip ediyoruz.
Case Farmall 115 U Pro modele niyetlenmiştik.
2015 Temmuz ayında 140 000 TL ye fuar traktörünü veriyorlardı, nasip değilmiş.
2018 yılında ;
Ankara tarım fuarında ,
T5.115 Hi LO , 216 000 TL fiyatlardaydı , T5.115 EC (115U modelle aynı olanı) 246 000 TL fiyatlardaydı.
İlk çıkan TR5.110 EC , 270 000 TL fiyatla alınmıştı.
Case Farmall 115 C model ile TR5 110 EC , eder olarak gözümüzde eşit basar.
Fabrikanın mühendisi 115C modele 19*6 şanzıman koymayı sormuştu.
24*24 şanzıman istemiştik, çoğu kişiye de yeterli olacağını düşünmüştük.
Rampa arazide T5.115 Hi Lo ile 80 diş tırmık kullanırken, stok motoru kullanırken ,
yol 1. vites kaplumbağa ile tavşan vites arası biraz açık devir var gibi oluyor.
Motora yazılım yapılınca traktör kendine geliyor.
3. bölücü, powershift vites olsa sanki traktör daha başka olacak.
Arka jantlardaki ağırlıkların bir çiftini çıkardık , iki çift var ,önden 4 adet ağırlık söktük.
Traktör kısa olduğundan biraz sekme eğilimi oluyor.
10 tonluk katı gübre dağıtma römorku 5,5 ton geliyor.
Düz tarlalarda iyi de rampa yerlere gitmek sıkıntılı olabiliyor.
Römork çizi içinden geçse römorkun oku traktörün arka kısmını yerden kesebiliyor.
Totalde 15 ton yükle her yerden dönecek traktör değildir.
5 tonluk katı gübre dağıtma römorku kullanabilir.
Kara toprak tarlada 2,5 m iş genişliğinde dik rotovatör kullanabilir,
3 metre dik rotovatörü kumsal yerde kullanabilir ama yolda taşıması sorun olabilir.
Ekipman genişliğinin 3 metreyi geçmemesi önerilir.
Hocam, 2.5 m dik rotovatörü Erkunt 85 için almıştım, en ağır tarlada bile tam bıçak boyunu çok rahat götürüyordu, 3m almadığıma pişman olmuştum.Erkunt 110 gelince küçük kaldı, yeni traktör duymuyor bile. Dolayısıyla 115 HP New Holland'a 2.5 m dik rotovatör yakışmaz. Hakkı en az 3 m.
 
Hocam, 2.5 m dik rotovatörü Erkunt 85 için almıştım, en ağır tarlada bile tam bıçak boyunu çok rahat götürüyordu, 3m almadığıma pişman olmuştum. Erkunt 110 gelince küçük kaldı, yeni traktör duymuyor bile. Dolayısıyla 115 HP New Holland'a 2.5 m dik rotovatör yakışmaz. Hakkı en az 3 m.
Erkunt 110 Lüx 2015 model , motor yapılı güçlendirilmiş ve 85 Lüx 2016 model çevremizde kullanılıyor.
T5 serisinde kuyruk mili dişlisi kırma görülebiliyor.
Motorun yarım yük yakıtları da iyi olduğundan kullanılabilir olarak gördük.
Tarlaya gitmek için sadece tarla yollarını kullanmıyoruz.
Kara yolu ve ilçeye giden duble yolda kullanmak durumundayız.
Yolun şerit genişliği 3 metre , geniş ekipman bizde sıkıntı oluyor.
 

Benzer Konular