Patinaj Kilidi Kullan Diferansiyel Dagilmasin!


Patinaj kilidini kullanmak değil kullanmamak arkayı dağıtır! Sagolsun biri yazmis paylastim..

---

Traktör kullanan değerli çifçilerimize; 1-Traktör deferansiyel karpuz milinin üzerinde montajlı konik dişlilerin diferansiyel karpuz mili üzerinde dönmesi neticesinde milin aşınması, milin emniyet pimini kırması ile karpuz üzerinde dönerek diferansiyel karpuzunun mil yuvasını aşındırması ve sonuçta milin diferansiyel içine düşerek kuyruk miline çarparak eğmesi,bazen ayna mahruti dişlerini, bazende difransiyel kutusunu kırması arızası oluşur. 2-Traktör düz yolda giderken diferansiyel karpuzu içindeki konik dişliler mil ve aks mili üzerinde sabit dururlar. Miller üzerinde aşınma oluşmaz. 3-Traktör viraj alırken/manevra yaparken bahse konu dişliler çok düşük hızlarda mil üzerinde dönerler ve viraj almayı / manevra yapmayı sağlarlar. Ancak bu kısa süreli dönmeler aşıntıya / arızaya neden olmaz. 4-ANCAK traktör kaygan zeminde ve özellikle ağır yük şartlarında çalışırken (çamurlu tarlada ekipman çekerken veya örneğin çamur zeminde/çim zeminde ağır yük çekerken) arka tekerleklerin bir tanesi DURURKEN diğeri süratli bir şekilde PATİNAJ yaparsa konik dişlililer mil üzerinde çok süratli dönerek mili aşındırarak arızayı başlatırlar. Diferansiyel karpuz mili ileriki bir dönemde yerinden fırlayarak arızayı oluşturur. Bu tarifide düz yolda giderken diferansiyel dağıldı olarak anlatılır.5- ARIZANIN OLUŞMAMASI İÇİN YAPILACAK İŞLEM; Bilindiği üzere traktörlerin tamamında diferansiyel kilidi (patinaj pedalı) bulunur. Bu kilidin amacı traktör kullanımında tek teker patinajın oluşması halinde kilide basılarak PATİNAJIN ÖNLENMESİDİR. Ancak bir çok çifçimiz bu pedala yanlışlıkla basarsam veya bu pedalı kullanırsam defransiyel dağılır korkusuyla bu pedalı kullanmaz. Bazende pedala basılmaması için altına takoz koyarlar. 7- Lütfen diferansiyel pedalını ihtiyaç anında kullanım kurallarına uyğun olarak kullanarak arızaya meydan vermeyiniz.
 
Bunu biliyordum abi servisteki abi soylemisti.Nadasta pedali kullan artin olur sanzumanin saglam kalir demisti.Ama pedal manuel elektronik olsa tak cikar
 
bende bu şekilde biliyorum özellikle pulluklarda motor patinaj ile gidiyor ise difransiyel kilidinin faydası oluyor
ama özellikle belirtmek istedigim birşey varki dönüşlerde mutlaka difransiyel kilidini devreden çıkartmak gerekiyor
 
Z

Ziyaretçi İpek

Devreden çıkarmadan keskin dönüş veya tek fren yaparsan ıstavroz dişlilerini kırarsın.Büyük traktörlerde dönerken 30 dereceden sonra otomatik çıkıyor.Küçüklerde ise debriyaja veya tek frene dokunup sesi duyacaksın, çıktığından emin olunca dönüş yapacaksın.
 
Diferansiyel kilidi patinaj anında kullanılır.

Diferansiyelin görevi virajı dönerken tekerlerin farklı devirlerde dönebilmesini sağlamaktır.

Pedal basılı iken viraj almamaya, direksiyonu düz tutmaya çalışın.

Diferansiyel kilitli kalsaydı motor iki tekeri de döndürmeye çalışırdı. Haliyle bu da mekanik sisteme zarar verir, viraj almak zor olurdu.
 
Benim anlamadığım dönüşlerde ön tahrik zarar görür deniliyor bu nedenedir?
Arka aks kilitlediginde ön aksa iletiyi sağlayan tek bir şaft vardır neden zarar görüyor elektronik gibi çift etkili bi sistem olsa ben anlarım ama bu durumda açıklama nedir?
 

Benim anlamadığım dönüşlerde ön tahrik zarar görür deniliyor bu nedenedir?
Arka aks kilitlediginde ön aksa iletiyi sağlayan tek bir şaft vardır neden zarar görüyor elektronik gibi çift etkili bi sistem olsa ben anlarım ama bu durumda açıklama nedir?
4 çeker mekaniklerde öne giden tek şaftın yanı sıra birde kola bağlı devreye alma çubuğu var bu kilitleme görevini yerine getirir..
bi ayrıntıda şuki bazi 4 çeker modellerde belirttiğin gibi önlerde devreye geçiren bir düzenek yok..hemde kilide basıldığında sadece arkalar işlev görüyor önlerde tek taraf patinaja devam ediyor.
 
Pedalin devreden cikmamasi durumunda hafif ileri geri pedali devreden cikarir
Manuellerde bazen pedall yukarda oldugu halde pedal pimi basili kalir devreden cikti zannedilir yapilscak is yine ileri geri pim atar
Tumosan maksima serisi istavroz pimi arti seklinde cift pim diyor usta diger kucuk seriler tek pim
 
Benim anlamadığım dönüşlerde ön tahrik zarar görür deniliyor bu nedenedir?
Arka aks kilitlediginde ön aksa iletiyi sağlayan tek bir şaft vardır neden zarar görüyor elektronik gibi çift etkili bi sistem olsa ben anlarım ama bu durumda açıklama nedir?

Sdf grubunda ön aksa safttan degil ayri bi cubuktan kitlenir yani tam 4×4 deniyor.benim same öyle.ama elektronik olanlarin farklimi onu bilmiyorum
 

zemin kaygan ise dönüşlerde sıkıntı olmaz ancak zemin sert ve kaymıyor ise dönerken çok kasıntı yapar ama mesela çift sürmeye ilk ortadan evlek açacak isek diferansiyel kilidine basarak çizi yaparsak ip gibi olur ama dikkat etmek gerekiyor
 
Ben 4 kez kullandım. Biri karda diğeri slaj çekerken eski kırmızı Üniversalda. Tarla ekerken bozuk zeminde kastı arkada mibzerle geri gidilmezdi. En sonda geçen yıl çayırda tırmık çekerken önü çukura girdi çıkmayınca devreye aldım. Bunda kullanmadım hiç. 3 olayın kahramanı 165'likti
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt