• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Römork lastik değişimi hakkında

Katılım
03.11.2017
Mesajlar
25
Konum
Canakkale
Çiftçi abilerim kardeşlerim römork için 235.65r17.5 lastik deneyimlerinizi paylaşmanızı istemiştim anlaşılan forumda kullanan yok
Benim de 2-3 gün oldu kullanmaya baslayali denemek için çok bir fırsatım olmadı suan 95 hava ile dün yaklaşık 3200 kg zeytin yükledik tarlada lastiğin tabanı düz olduğu için yere tam düz basıyor ve çamurda olsa çok batmıyor asfaltta ezilme neredeyse hiç yok ve yaklasik 12 13 km yolda sanki boş römorkla gidiyor gibiydim 2 hafta önce aynı römorkta 7.50 16 lastikler vardı ve 2400 kg zeytinle aynı yolda 1 kez lastik patladı arti sanki yük benim sırtımda gibiydi kullandıkça deneyimlerimi paylaşmaya çalışırım
Amacim birilerine yardımcı olabilmek çünkü sanayilerde çıkma 17.5 lastikler epey var ben tanesini 150 TL ye aldim hemde 14 kat çelik karkasli yani şimdi en kötü 7.50 16 lastikler bile 300 400 lira yüke gelmiyor
Forumda 19.5 lastiklere birkaç abim ilgilenmiş onlar içinde az bi araştırma yaptım hemen hemen 9.00 16 lastik büyüklüğündeler fakat karşıdan görünce bile ömürlük olduklarını belli ediyorlar alacaksınız bir defa uzun yıllar kullan hem dubleks olmaları da kolay kolay patlamamalarini sağlar
 
Katılım
24.12.2009
Mesajlar
2,750
Konum
BURSA
9.00-16 lastik ile 7,50-16 arasındaki yükseklik farkından sorun olmazdı. Boş yere sıkıntı çekmişsin. 15-17 jant için ayrı para, lastiği ayrı para. 3,5 tonluk romorklarin bence en büyük sıkıntısı lastiklerden arkası kısa, 4 tonluk romorklar favorim. 3,5 tonluklarin arkasına yük koymayinca çabuk devriliyor, balya taşırken arka kapagi zincirle yarım açık yapıp taşıyorum, çok dengeli oluyor.
Böyle yaparsan rahat edersin, 9.00-16 lastiklerin duruyorsa tak devam et
 
Katılım
03.11.2017
Mesajlar
25
Konum
Canakkale
Abim haklisin da hem dubleks olsun hemde az da olsa alcalmasi bize yeterli oldu açıkçası 15 16 cm alcaliyor sonuçta
 
Katılım
17.05.2011
Mesajlar
635
Konum
Corum
9.00-16 lastik ile 7,50-16 arasındaki yükseklik farkından sorun olmazdı. Boş yere sıkıntı çekmişsin. 15-17 jant için ayrı para, lastiği ayrı para. 3,5 tonluk romorklarin bence en büyük sıkıntısı lastiklerden arkası kısa, 4 tonluk romorklar favorim. 3,5 tonluklarin arkasına yük koymayinca çabuk devriliyor, balya taşırken arka kapagi zincirle yarım açık yapıp taşıyorum, çok dengeli oluyor.
Böyle yaparsan rahat edersin, 9.00-16 lastiklerin duruyorsa tak devam et
Eger yük atacaksan ne 7,50-16 ne de 9.00-16 bu anlattigi lastikler kadar yük götürmez ,lastik yük endeksine bakarsan aradaki farki anlarsin
 
Katılım
04.12.2007
Mesajlar
4,725
Yaş
41
Konum
lüleburgaz
Kesinlikle r19.5 derim zaten piyasada ikinci el lastik çok var.ozellikle 285 70 r19.5 bu ölçü gayet fazla .
Ayrıca sıfır jant fiyatı da gayet iyi sayılır.
 
Katılım
03.11.2017
Mesajlar
25
Konum
Canakkale
Herkese merhaba tekrardan römorka 235.65r17.5 lastik taktıktan sonra 2. Deneyimimizden bahsedicem
Köyden 3 arkadaş çakıl getirmek için yaklaşık 10 km ileride çakıl ocağına gittik 3 römork da ahsap 3.5 tonluk diğerlerinin lastikler 9.00 16
Yolda giderken lastikciye uğradık hep beraber lastik havalarını tamamlamak için diğerleri kaç yaptılar bilmiyorum ama ben 95 hava yaptım 235.65r17.5 için
Cakillari sardik sırasıyla 4420 4535 ve benimki 4530 hemen hemen hepimizde eşit sayılabilecek yük var benim lastiklerde kayda değer ezilme yok ama diğerlerin havaları tam olmasına rağmen yüzde 30 yüzde 40 ezilmislerdi hatta dönüşte tekrar lastikciye girip sisrmek istediler ama lastik o olması gerekenden fazla şişirmek patlatabilecegini söyledi
Sonuç olarak aynı yükte aynı römorklarda 9.00 16 ile 235.65r17.5 arasındaki farkı canlı canlı görmüş oldum
 


Üst Alt