Römörk tavsiyesi


Herkese tekrardan merhaba , yeni yıl zamları yansımadan bir römörk almak istiyorum . 3.5-4 tonluk bir römörk olacak . Benim kriterlerim tek teker olucak , damperli olucak , hem fren hem damper hidrolik çıkışı olucak , mümkün olduğunca alçak olucak ki dingelek (dengesiz) olmasın . Şimdilik 35 liğe koşacağım ama nasipse yeni sezona traktörde değişecek . Çok çeşitli markalar var hangisini tavsiye edersiniz ve neye dikkat etmeliyim ? Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler 🙏🏻

Çağlar
Palazoğlu
Sevindi
Filiz
Ertaş
Ürkmez
Fermak
Haksan vs vs

Etrafımdaki markalar , fiyatlar genelde 70-80 civarı sıfır

**Birde yan kapakların ortasında baba olup iki kapaklı mı olması iyi yoksa tek kapak olup babasız olması mı daha iyi sizce ?
 

Resimler ve ekler

  • 86861150-DC79-4482-B3AF-5BB22481F80E.jpeg
    86861150-DC79-4482-B3AF-5BB22481F80E.jpeg
    148 KB · Görüntüleme: 48
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
25 yildan fazladır palazoğlu kullanıyorum
96da 3,5 ton aldık 20 sene kullandik nokta çurume ezik kırik olmadi
2016da 4 ton aldim 5 sene kullandim en ufak sorun yasqmadim 8 ton uzeri 200 remok kum cektim hergun ayni lastik geldi ayni gittti
2022 de 5 ton cift ilave jumbo lastikli aldim
1 sezon dur kullqniyorum 7 tona kadar sardim ortalama 5,5 ton bugday aliyor köyde harmanda herkez kullqndi traktoru yormuyor engebelli arazide hiç sallama yapmiyor tafsiye ederim
 
Köyde çok sevindi marka römörk var geneli 3.5-4 ton çok memnunlar benimde emanet alıp koştuğum çok oldu ne gibi bi sıkıntısı var ki
Sıkıntısını yazmak ömür sürer. Eski sevindilerle yeniler aynı değil. Yeni sevindiler boya sac kaynak işçiliği çöp.
Tek iyi noktası makaslar ve tekerler.
3.50 var bende 7.5 ton attım tık demedi alt takım.
 
Palazoğluda aksine diğerlerine göre daha uygun , artıları nedir ki
Palazoğlu bir kere kalitesini kanıtlamış bir firmadır. Kullanan çok,memnun olan da çok. Sorun çıkaracağını sanmam. Net söylüyorum bu markaların arasında en iyisi Palazoğlu, Trakyada yaygın daha çok.
Ayrıca Köksal,Bülent Tarım römorklarında da sıkıntı yaşayan görmedim
 
Herkesin malı kendine güzeldir buna kesinlikle katılıyorum bizde 12 ton tandem köksal var çok memnunuz ama olmasaydı alacak olsaydım fabrikasyon olmasına ve yerel değilde ülke çapında bir firmadan almayı tercih ederdim. Bunlar köksal , Palazoğlu, caselli , tınaz gibi firmalar olurdu sebebi de römorklarda basit yada büyük arızalar çıkabilir bizim köksal da piston tasında keçeden gelir gelmez yağ kaçağı vardı bir telefon ile yeni pistonu kargoya verdi adamlar başka bir arkadaşta lastik 1 sene sonra çatladı farklı bir firma değiştirdi bunun gibi sorunlara karşı büyük ve tanınan markalardan mal almak size bir güvence verir aklınızı çelmek gibi bir niyetim yok ama üç kuruş pahalı olsun muhatap bulacağınız firma olsun karşınızda
 
Römork olarak genelde Köksal marka tercih ediyoruz.
Çevrede , Palazoglu , Tınaz, Akın, ve daha eskiden olan Alkan, Aksoylu, Panko Birlik gibi römorklarda vardır.
Özel sipariş Köksal 5 tonluk römork ,
Ölçüler , 2*3,6*0,9 m : 6,5 m^3 hacimde 5 ton buğday alıyor.
Yan kapakların ortasında direk var. 50 + 40 cm şeklinde ilaveli kullanıyoruz.
8 ton paketli küspe ve mıcır yükledik.
Tekerler balon lastik, 60 psi hava basarsak gayet rahat taşıyor.
Ek ilave olarak 80 cm tahta ilave kullanıyoruz. Yaklaşık 11 m^3 olur.
Ayçiçek , mısır silajı, tavuk gübresi , çeltik çuvalı , yem ve gübre çuvalı taşımaya kullanıyoruz.
Arka frenler hidrolik pistonludur, ön ayak krikoludur.
Arka kapaklar geriye ve yana açılabilir.
Dingil kalınlığı olarak 8*8 cm içi dolu kare demir kullandık.
Taban sacı olarak düz sac tercih ettik , balye yüklerken içi kızak gibi kayıyor, işinizin durumuna göre baklava desenli sac da tercih edersiniz.
Kum yüklemek için taban sacının esnememesi için alttaki L profillerin sıklığı 25-40 cm arası değişebilir.
İlave sacının kalınlığı 2-2,5 mm tercih edilebilir.
8 ton yüklediğimizde traktörde sallanma olabiliyor.
Çift dingil olsaymış daha iyi olurmuştu da diyebiliyoruz.
Arka kapak açtığımızda 90-100 balye ot sarabiliyoruz.
Römork genişliği 2 metre olursa balye yüklemek rahat olur.
Güvenli kullanım için 6 ton yükten fazlası için römorkun çift dingil olmasını tercih ederiz.
Traktörlerin arka çeki bağlantıları max 3 ton yük için dizayn ediliyor.
Lastik başı güvenli yük taşıma kapasiteleri de 3-4 ton gibi oluyor.
Damper pistonu römorku 70 C derece açıyla dikebilmelidir.
Direk dipleri kapalı olursa temizlik zor olur, yıkarken çamur v.s. birikip sacı çürütüyor.
Kapak bağlantıları ince olabiliyor, diplerinden çatlama ve kopma yapıyor, özellikle arka kapak hor kullanımda düşebiliyor.
Uygun malzeme kullanılmalıdır.
Desenli, bükümlü kapakların dış yüzündeki yalancı direk sac aralarına çamur, buğday v.s. dolup temizlemesi zor oluyor.
Tam kaynak geçilmesi gerekir ki araya bir şey dolmasın.
Pancar taşıması yapılacaksa kantarda arka tekerlere dayanan takoz sinyal lambalarını kırabilir.
Reflektör ve römork, 30 km yazısını unutmayınız.
 
Yorumlarınız için teşekkür ederim , dediğim gibi yakın bilindik marka daha mantıklı olacak gibi . Siparişi geçtim birkaç standart özelliği özel istekle değiştirdim alt taban saçı kalınlığı ve saç altındaki profillerde değişiklik yaptık siparişi tamamladık . Biraz değişiklik istedik diye süreyi çok uzun tuttular ama zaten kışın römörkle işimiz yok maksat zamdan etkilenmemek ..
 
  • Beğen
Tepkiler: karga ve Nnnsss

Benzer Konular